מקס פיין (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מקס פיין
Max Payne
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה
23 ביולי 2001
Microsoft Windows
NA23 ביולי 2001
EU27 ביולי 2001
PlayStation 2
NA6 בדצמבר 2001
EU11 בינואר 2002
Xbox
NA12 בדצמבר 2001
EU14 במרץ 2002
Mac OS X
WW16 ביולי 2002
Game Boy Advance
NA16 בדצמבר 2003
EU19 במרץ 2004
Xbox 360
WW27 באפריל 2009
iOS
WW12 באפריל 2012
PlayStation 3
WW29 באפריל 2012
Android
WW14 ביוני 2012
PlayStation 4
WW22 באפריל 2016
סוגה יריות בגוף שלישי
פיתוח

Remedy Entertainment

פיתוח נוסף על ידי
Rockstar Canada(פלייסטיישן 2)
Neo Software(Xbox)
Westlake Interactive(Mac OS X)
Möbius Entertainment(GBA)
War Drum Studios (Andorid, iOS)
הוצאה לאור Gathering of Developers
שפות ספרדית, אנגלית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Gathering of Developers(WIN, GBA)
Rockstar Games(פלייסטיישן 2, Xbox, iOS, Andorid)
MacSoft(Mac OS X, אמריקה הצפונית)
Feral Interactive(Mac OS X, אירופה)
סדרה מקס פיין
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows 95 OSR2 או Mac OS X 9.1 או OS X 10.2
מערכת הפעלה מומלצת:
Windows 98 או Mac OS X 9.2.2
דרישות תוכנה
גרסה 1.05 (יצאה ב-17 בינואר 2002)
מנוע משחק MAX-FX
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג M ‏(ESRB)[1][2][3][4]
18/16 ‏(PEGI)[5][6]
פלטפורמות Microsoft Windows
Mac OS X
PlayStation 2
PlayStation 3
PlayStation 4
Xbox
Xbox 360
Game Boy Advance
Andorid
iOS
מדיה CD, הורדה דיגיטלית
המשחק הבא מקס פיין 2: נפילתו של מקס פיין
דרישות מערכת
מעבד מינימום: במהירות של 450MHz
מומלץ: במהירות של 700MHz
Mac OS X:‏ PowerPC G3 במהירות של 400MHz
זיכרון מינימום: 96MB
מומלץ: 128MB
Mac OS X:‏ 128MB
כרטיס מסך מינימום: בעל זיכרון וידאו של 16MB ותומך ב-DirectX 8.0
מומלץ: בעל זיכרון וידאו של 32MB ותומך ב-DirectX 8.0
Mac OS X:‏ בעל זיכרון וידאו של 16MB ותומך ב-OpenGL
מקום פנוי מינימום: 530MB
מומלץ: 830MB
Mac OS X:‏ 900MB
מערכת קול Windows: תומכת ב-DirectSound
Mac OS X: תומכת ב-OpenGL
בקרים מקלדת ועכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מקס פייןאנגלית: Max Payne) הוא משחק וידאו מסוגת יריות בגוף שלישי והראשון בסדרת המשחקים מקס פיין, אשר פותח על ידי Remedy Entertainment והופץ על ידי Gathering of Developers ב-23 ביולי 2001 למערכת ההפעלה Microsoft Windows, ב-6 בדצמבר 2001 לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 2, ב-12 בדצמבר 2001 לקונסולת המשחקים Xbox, ב-16 ביולי 2002 למערכת ההפעלה Mac OS X, ב-16 בדצמבר 2003 לקונסולת המשחקים גיים בוי אדוונס, ב-27 באפריל 2009 לקונסולת המשחקים Xbox 360, ב-12 באפריל 2012 למערכת ההפעלה לטלפונים החכמים iOS, ב-29 באפריל 2012 לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 3, ב-14 ביוני 2012 למערכת ההפעלה לטלפונים החכמים אנדרואיד וב-22 באפריל 2016 לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 4. עלילת המשחק סובבת סביב מקס פיין, בלש בדימוס במשטרת העיר ניו יורק, אשר מנסה לפתור את תעלומת הרצח הכפול של אשתו וביתו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקס פיין חוזר ערב אחד לביתו ומגלה כי אשתו וביתו שאך נולדה נרצחו בידי סוחרי סמים המכורים לסם בשם "ולקיר". לאחר לוויית משפחתו, מקס מועבר למחלק הסמים.

שלוש שנים לאחר מכן, מקס עובד כסוכן סמוי וחוקר את העברת משלוחי הולקיר בידי משפחת המאפיה פנצ'ינלו. בי בי הנסלי, חברו למחלק, משאיר לו הודעה להיפגש עם שותפו וחברו הטוב אלכס בלדר ברכבת התחתית. כאשר מקס מגיע למקום, שותפו נרצח בידי מתנקש אנונימי. כתוצאה מכך, המשטרה מחשיבה את מקס לחשוד העיקרי ברצח, ובנוסף משפחת פנצ'ינלו מגלה כי מקס הוא שוטר ורוצה במותו.

מקס עורך מצוד אחר ג'ק לופינו, עבריין שאחראי להפצת הסם עבור משפחת פנצ'ינלו. לאחר שמקס הורגו הוא נפגש עם מונה סאקס, שמסממת אותו וגורמת ללכידתו בידי המאפיה. מקס נמלט משוביו ומצליח להשיג ידו על נשק מהמאפיה הרוסית. הוא חודר לביתו של דון פנצ'ינלו, ראש המאפיה. כאשר הדון נהרג בידי סוכניה של ניקול הורן, יו"ר תאגיד אסיר, מקס מגלה כי הדון הוא רק בובת חוטים בשוק השחור. הורן מזריקה למקס מנת יתר של ולקיר ומשאירה אותו למות.

קצוות חוט מובילים את מקס למפעל היתוך שבבסיסו בונקר צבאי ישן. הוא מגלה שסם הולקיר הוא תוצאתו של ניסוי צבאי שנועד לשפר את סיבולת הלוחמים, אך הופסק עקב תוצאות בלתי צפויות. עוד הוא מגלה, שאשתו גילתה אודות הניסוי בזמן שעבדה במשרד התובע המחוזי, ולכן נרצחה.

לאחר שמקס עוזב את הבונקר, הוא מקבל שיחת טלפון מבי בי שמבקש ממנו להפגש בחניון תת-קרקעי. מקס מגלה כי בי בי היה זה שירה באלכס ושהפליל את מקס ברצח. קרב יריות מתפתח, ומקס הורג את בי בי. הוא מתבקש להגיע לבניין אסגארד ולהפגש עם אדם בשם אלפרד וודן, חבר בארגון סודי הידוע בשם "המעגל הפנימי". הוא מבטיח למקס זיכוי מלא תמורת מותה של הורן. סוכניה של הורן פורצים למקום ורק מקס וודן נותרים בחיים.

מקס עושה את דרכו לתוך בניין אסיר השמור היטב ונפגש עם מונה סאקס בשנית. היא מסרבת לירות בו ונורית במקום. מקס מתעמת עם ניקול הורן ומתוודה בפניה שכל העניין החל משום שאשתו גילתה בדבר ניסוי הסם ולקיר. הורן בורחת לגג, שם ממתין לה מסוק. מקס יורה בכבלים שמחזיקים אנטנה, שמתמוטטת על המסוק וגורמת להשמדתו. מקס נעצר על ידי הבוס שלו, ג'ים בראוורה, ומובל החוצה בידי סוכני SWAT. הוא מחייך כאשר הוא רואה את אלפרד וודן, לאחר שזה הבטיח את דבר זיכויו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקס פיין (Max Payne) – שוטר במשטרת העיר ניו יורק שמועבר לסוכנות ה-DEA בעקבות רציחתן של אשתו וביתו התינוקת בידי סוחרי סם הולקיר. מקס מסתנן במסווה לתוך משפחת המאפיה פונצ'ינלו כדי לפקח על אופן העברת הסמים. חודשיים לאחר מכן, מקס מואשם על לא עוול בכפו במותו של סוכן ה-DEA אלכס באלדר, והמשטרה מוציאה נגדו צו מעצר. הוא הופך לבסוף לפורע חוק ולצבא של איש אחד במלחמתו האישית נגד הפשע. הוא הורג מאות חברי כנופיה ואנשים שקשורים לתאוריית הקשר סביב מות משפחתו, בו בעת שהוא נמצא במנוסה מהמשטרה שמבקשת לעצור אותו. הדמות משתמשת במטפורות ובמשחקי מילים כדי לתאר את העולם בו היא נמצאת דרך מונולוגים פנימיים, אשר לפעמים סותרים את הדרך בה הוא מתנהג כלפי חוץ.
  • מונה סאקס (Mona Sax) – מתנקשת להשכרה. נתקלת לראשונה במקס לאחר שהרג את ג'ק לופינו. היא גורמת ללכידתו ולחקירתו בידי המאפיה. השניים נפגשים מאוחר יותר כאשר היא מבקשת לנקום ברצח אחותה. אולם היא נורית ונחשבת למתה.
  • ג'ים בראוורה (Jim Bravura) – מפקד המשטרה שמנהל מצוד אחר מקס במשחק הראשון, לאחר שזה האחרון הפך לנמלט.
  • ולדימיר לם (Vladimir Lam) – גנגסטר רוסי נעים הליכות מהדור הישן. במשחק הראשון הוא היה במלחמה עם המאפיה, ואף על פי שהיה מכותר הצליח להכות חזרה בג'ק לופינו. הוא עורך עסקה עם מקס כדי להשיג ידו על מכלית משא שמכילה כלי נשק צבאיים ואשר נמצאת בחזקתו של דון פונצ'ינלו.
  • ויני גוגניטי (Vini Gogniti) – מאפיונר במשפחת פונצ'ינלו. הוא משמש כסגנו של ג'ק לופינו. מתואר כאדם אינטליגנט אך פחדן, שנוהג להתעלל בשותפותיו למיטה, לרוב נערות ליווי קטינות. מקס פוצע אותו ורודף אחריו עד אשר הוא מוצא את מקום מחבואו של לופינו.
  • אלפרד וודן (Alfred Wooden) – סנאטור אמריקני. הוא מתואר כחבר בכיר בחוג הפנימי, אשר מסכים לחלץ את מקס מגזר דינו בתמורה לניטרולו של יריב משותף.
  • החוג הפנימי (The Inner Circle) – אסופה של אישים בכירים ורבי השפעה אשר שולטים בכל, החל מפשע מאורגן וכלה ברמות הגבוהות של ממשלת ארצות הברית. נאמר שהם קיימים מאז ימי כתות הבונים החופשיים. מבין חבריו נמנים סנאטור אלפרד וודן, סנאטור סבסטיאן גייטס, ולדימיר לם ומר קורקרן.
  • קירה סילבר (Kira Silver) – בשעה שהיא לא נפגשת פנים מול פנים עם יתר הדמויות, דמותה מהווה קשר חיוני לגיבור עם העולם החיצון. עיתונאית אשר נראית במבזקי חדשות במהלך שני המשחקים, ואשר מקריאה ידיעות על מקס פיין ומעשיו.
  • ניקול הורן (Nicole Horne) – טייקון ואשת עסקים. אשת מפתח שעומדת מאחורי פרויקט ולהאלה, שהוקם בימי מלחמת המפרץ כדי לפתח סמים המשפרים את המורל ואת הסיבולת. כאשר הפרויקט נכשל היא סירבה לסגור אותו, ושנים לאחר מכן הפיצה את הסמים בשם ולקיר.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ק לופינו (Jack Lupino) – קאפו של משפחת פונצ'ינלו. מטורף אשר מאמין בתורת הנסתר הודות לשימוש תכוף בסם הולקיר.
  • אלכס באלדר (Alex Badler) – סוכן DEA וחברו של מקס פיין.
  • בי בי הנסלי (B.B. Hansley) – סוכן DEA מושחת וחבר של מקס. מקבל שוחד מניקול הורן, ומבקש ממקס לפגוש בסוכן באלדר ברכבת התחתית, שם הוא יורה למוות בבאלדר ומפליל את מקס. לקראת סוף המשחק הוא פוגש במקס ומתגלה כי הוא בוגד שעובד עבור הורן. נורה על ידי מקס בקרב יריות.
  • אנג'לו פונצ'ינלו (Angelo Punchinello) – הסנדק של משפחת פונצ'ינלו. מתעלל בנשים וסדיסט. מתגלה כי הוא משמש ככלי משחק בידי אחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מקס פיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Max Payne for iOS, Macintosh, Mobile Phone, Windows PC, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360 Rating, אתר ESRB (באנגלית)
  2. ^ Max Payne Advance for Game Boy Advance Rating, אתר ESRB (באנגלית)
  3. ^ Max Payne for PlayStation 3 Rating, אתר ESRB (באנגלית)
  4. ^ Max Payne for PlayStation 4 Rating, אתר ESRB (באנגלית)
  5. ^ Max Payne Rating, אתר PEGI (באנגלית)
  6. ^ בגרסת הגיים בוי אדוונס, המשחק דורג לבני 16 ומעלה במקום 18 ומעלה.