מנשה רז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מנשה רז
לידה 28 באוגוסט 1946 (בן 77)
מדינה ישראלישראל ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מנשה רז (נולד ב-28 באוגוסט 1946) הוא עיתונאי, במאי טלוויזיה, עורך, קריין, מגיש ומנחה טלוויזיה ורדיו. עורך ומנחה התוכנית "מסיבת עיתונאים" בערוץ 1.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רז נולד בגדרה ומתגורר כיום בהרצליה. אביו, אריה רז, שרת כאל"ם בצה"ל. רז התגייס לעתודה האקדמית הצבאית ובמהלך הלימודים באוניברסיטה השתתף בקורס קריינים בקול ישראל. הוא עזב את העתודה והתגייס לשירות בגלי צה"ל ככתב צבאי, עורך ומגיש תוכניות. עם שחרורו מצה"ל הוא השלים את הלימודים בחוג למדעי המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית והצטרף לקול ישראל. במסגרת עבודתו בקול ישראל הגיש רז מגוון תוכניות, בהן מהדורות חדשות, תוכניות מוזיקה קלה ופופ, מצעד הפזמונים העברי והיה המגיש והמנחה הראשון של התוכנית "שירים ושערים".

בסוף שנת 1972 הצטרף רז לטלוויזיה הישראלית ככתב חדשות ובמאי סרטים דוקומנטריים. הוא זכה בפרס כינור דוד לסרט הדוקומנטרי הטוב של השנה (1979) על סדרת סרטים דוקומנטאריים שביים על מצב בתי הסוהר בישראל. בעקבות שידור הסדרה בטלוויזיה, הוקמה ועדת קנת לבדיקת מצב בתי הכלא בישראל.

רז שימש בתפקידים שונים במסגרת הערוץ הראשון, בהם עורך ומנחה מבט לחדשות, כתב במגוון רחב של תחומים כמו: פוליטי, צבאי ועוד, עורך ומגיש התוכניות "משחק השבת" ו"מסיבת עיתונאים".

במסגרת שירות המילואים בצה"ל היה רז אחראי על התיעוד המבצעי של חיל-האוויר, ונטל חלק בתיעוד מבצעים ופעולות שונות של חיל-האוויר.

במשך חמש שנים כיהן רז כמרצה מן החוץ בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. כמו כן הוא שימש כמרצה מן החוץ במכללת תל-חי, במכללת ספיר, במכללה למנהל ובקורס יחסי ציבור באוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 1999 פרש רז מרשות השידור ושימש כאחראי על מערך התקשורת והדוברות של מפלגת המרכז לקראת הבחירות לכנסת. לאחר הבחירות מונה רז כמנכ"ל קרן גבריאל שרובר ולאחר מכן שימש כמנהל התקשורת של חברת IMAGESAT – חברה בת של התעשייה האווירית לישראל. בשנת 2003 שב לעשייה העיתונאית כמנחה וכתב בחברת החדשות של ערוץ 10. ב-2011 הכריז רז על כוונתו לרוץ לכנסת מטעם מפלגת קדימה.[1] בשנת 2014, לאחר מבצע צוק איתן עבר להתגורר בקיבוץ נחל עוז במשך שנה[דרוש מקור]. רז היה חבר במספר ועדות ומועצות מנהלים בהם ועדה מיוחדת להסברה של ההסתדרות הרפואית בישראל, הנהלת המועצה לשלום ולביטחון, דירקטוריון מת"ב.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין סרטיו הבולטים של רז: "גשמי קיץ" – יחד עם רם לנדס על ההתנתקות מזווית הראייה של הפיקוד בצה"ל; "האחת" – טייסת 201 במלחמת יום הכיפורים; תיעוד שיגור לוויין הצילום ארוס A1; "הפלמ"ח במאבק נגד הבריטים"; "ההעפלה אחרי שואת היהודים באירופה – הפל"ים"; "פרידה מסיני" – פינוי בסיסי חיל-האוויר ופינוי בסיסי צה"ל מסיני. ביקור משלחת קציני צה"ל באתרי השואה בפולין – בשיתוף דובר צה"ל. רוברט מקסוול בישראל; מאה שערים של נטורי קרתא.

בקולו שידר את יציאת כוחות צה"ל מלבנון אל רצועת הביטחון, בסיום הסרט "שתי אצבעות מצידון", בהפקת דובר צה"ל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מנשה רז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]