מלחמת הכוכבים: חזיונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלחמת הכוכבים: חזיונות
Star Wars: Visions
מבוסס על מלחמת הכוכבים
סוגה אנימה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יפןיפן יפן
שפות אנגלית, יפנית, עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 18
הפקה
הפצה דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 22 בספטמבר 2021 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלחמת הכוכבים: חזיונותאנגלית: Star Wars: Visions) היא סדרת אנתולוגיה של אנימה שנוצרה עבור שירות הסטרימינג האמריקאי דיסני+. הסדרה הופקה על ידי Lucasfilm Animation. עונה 1 מורכבת מתשעה סרטים קצרים שהופקו על ידי שבעה אולפני אנימציה יפניים, כל אחד מספר סיפורים מקוריים משלו המבוססים על היקום של מלחמת הכוכבים ומתרחשים בו. אולפני האנימציה המשתתפים הם Kamikaze Douga, סטודיו קולורידו, Geno Studio, Trigger, Kinema Citrus, Production I.G ו-Science SARU. היוצרים בכל אולפן קיבלו יד חופשית לדמיין מחדש את הרעיונות של מלחמת הכוכבים כראות עיניהם, תוך קבלת הדרכה מהצוות המנהלי של לוקאספילם. האנתולוגיה שוחררה ברחבי העולם ב-22 בספטמבר 2021, וזכתה לשבחי המבקרים.

בישראל, הסדרה זמינה גם בדיבוב לעברית בדיסני+ החל מ-16 ביוני 2022.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלחמת הכוכבים: חזיונות הוא אוסף של סרטי אנימציה קצרים המוצגים "דרך העדשה של יוצרי האנימה הטובים בעולם", המציע נקודת מבט חדשה ומגוונת על מלחמת הכוכבים. הסרטים, שנוצרו מחוץ למגבלות הקאנון המסורתי של הזיכיון, מספקים חופש יצירתי לכל במאי ואולפן הפקה, תוך שמירה על נאמנות לנושאים ולזהות הרגשית של סאגת מלחמת הכוכבים.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר פרק שם הפרק באנגלית שם הפרק בעברית בימוי כתיבה סטודיו תאריך שידור מקורי
1‏ The Duel הדו-קרב Takanobu Mizuno Takashi Okazaki Kamikaze Douga 22 בספטמבר 2021
מתרחש בהיסטוריה חלופית, 20 שנה לאחר המלחמה בין האימפריה הפיאודלית-ג'דיית לבין כת ג'דיי עריקים בשם הסית', נודד בודד הידוע רק בשם "רונין" עד לגדוד של חיילי סער לשעבר שמנסים להטיל מצור על קטן כפר. הרונין נלחם במנהיגת השודדים, אדונית האופל של הסית' שחמושה בחרב אור שלא כמו כל חרב בזמן שהדרואיד שלו מציל את תושבי הכפר. הרונין, סית' לשעבר, מפתה את מנהיגת השודדים למלכודת והורג אותה. הרונין, שמוצג כאוסף גבישי קיבר אדומים מכל סית' שהוא הרג, מחליט לתת את הקריסטל של המנהיגה לתושבי הכפר, בטענה שהוא יכול להדוף את הרוע.
2‏ Tatooine Rhapsody רפסודיה טטואינית Taku Kimura Yasumi Atarashi סטודיו קולורידו 22 בספטמבר 2021
במהלך מלחמת המשובטים, פדוואן ג'דיי בשם ג'יי מנסה לברוח מהמלחמה, רק כדי להיתקל בהאט בשם גי. גי מציע לקחת את ג'יי אם יהפוך לזמר הראשי של להקת הרוק של גי, "Star Waver", וג'יי הסכים. שנים מאוחר יותר, בתקופת שלטונה של האימפריה הגלקטית, חברי Star Waver ניצודים על ידי צייד הראשים בובה פט. פט לוכד בסופו של דבר את גי ומגלה שקרוב משפחתו של גי, ג'אבה ההאט, רוצה להוציא אותו להורג בגלל שגי לא רוצה להיות חלק מארגון הפשע של משפחתו. ג'יי נותן השראה לשאר חברי Star Waver ללכת לטטואין ולנסות להציל את גי. הם מצליחים לשכנע את ג'אבה לתת להם לנגן עוד שיר אחד ביחד לפני הוצאתו להורג של גי. השיר אהוב על הקהל של ההוצאה להורג, וג'אבה חס בסופו של דבר על גי והופך לנותן החסות הראשון של הלהקה.
3‏ The Twins התאומים Hiroyuki Imaishi Hiromi Wakabayashi Studio Trigger 22 בספטמבר 2021
בעקבות הקרב על אקסגול, שרידי המסדר הראשון ואמפרית הסית' מתחילים בבנייתם של שתי משחתות מאוחדים המאכלסים סופר-לייזר גדול המסוגל להרוס כוכבי לכת. באמצעות אלכימיה של הסית', הם גם מסוגלים ליצור שני תאומים ביולוגיים רגישים לכוח בשם קארה ואם, אותם הם מאמנים אחר כך בצד האפל של הכוח. בסופו של דבר התאומים הופכים למנהיגים של השרידים ומתכננים להשתמש בנשק העל שלהם כדי להרוס את הרפובליקה החדשה. עם זאת, קארה עורק ביום שבו הנשק אמור להיירות בגלל שיש לו חיזיון עתידי הכולל את מותה של אחותו, הוא גם גונב את גביש הקיבר הגדול שמפעיל את נשק העל. אם מתעמתת עם קארה מחוץ למשחתת הכוכבים בחלל החיצון והם נלחמים. במהלך הקרב, הגביש מחולק לשניים ואם משתמשת בחתיכה כדי להניע שריון ממתכת. באמצעות ה-X-wing שלו ובכוח של מהירות העל חלל, קארה מסוגל להרוס את רסיס הגביש וסופר-הלייזר של אם. הוא מתרסק על טטואין ונשבע לחלץ את אחותו מהצד האפל.
4‏ The Village Bride כלת הכפר Hitoshi Haga Takahito Oonishi ו-Hitoshi Haga Kinema Citrus 22 בספטמבר 2021
שנים לאחר טיהור הג'דיי הגדול, ג'דיי בשם אף נמשכת לכוכב לכת מרוחק על ידי חוקר בשם ואלקו. ואלקו מסביר ששודדים תכנתו מחדש דרואידי קרב בדלנים ישנים והם מחזיקים כפר כבן ערובה. בתו של ראש הכפר הארו וארוסתו אסו מתכוונים להיכנע לשודדים כעירבון מחר בבוקר, בעוד שאחותו של הארו, סאקו, רוצה להילחם בשודדים. למחרת בבוקר, השודדים מגלים שהם לכדו את סאקו ומנסים להוציא אותה להורג, אבל אף וואלקו מתערבים והורגים את כל השודדים. לאחר מכן אף עוזבת את הכוכב.
5‏ The Ninth Jedi הג'דיי התשיעי Kenji Kamiyama Kenji Kamiyama Production I.G 22 בספטמבר 2021
דורות רבים לאחר שמסדר הג'דיי נכחדו ברובו, המרקיז ג'ורו - שליט הג'דיי של כוכב הלכת היי איזלן - מזמין שבעה ג'דיי חסרי מאסטר למקדש האווירי שלו על מנת לקבל חרבות אור, שעיצובם שלהם אבד. הדרואיד של ג'ורו מעניק את חרב האור הראשונה לג'דיי צעיר בשם אית'ן - הצעיר מבין השבעה - כהוכחה, ומבטיח לג'דיי האחרים שהם יקבלו את שלהם לאחר השלמתם. על פני הכוכב, ציידים העובדים עבור הסית' לוכדים את יוצר החרבות לאה ז'ימה. בתו של לאה ז'ימה קארה, שגם היא רגישה לכוח, בורחת עם חרבות האור המוגמרות (כולל אחת לעצמה) ומגישה אותן לג'דיי. עם זאת, ששת הג'דיים המלווים את אית'ן חושפים את עצמם כמתחזים של הסית' שהרגו את הג'דיי שהוזמנו על ידי ג'ורו ובאו כדי לרצוח גם את ג'ורו. ג'ורו (שחושף את עצמו כמי שהיה מחופש לדרואיד שלו כל הזמן), אית'ן וקארה נלחמים בחזרה והורגים חמישה מהסית', אבל חסים על השישי, הומן, שמתגלה כידיד ותיק של ג'ורו (והשורד היחיד מששת הג'דיי חסרי המאסטר שהרגו הסית') הושחת על ידי הצד האפל, אך כעת חזר אל האור. אית'ן, קארה והומן מצטרפים למסדר הג'דיי החדש של ג'ורו ומתכוננים להציל את לאה ז'ימה, המוחזק על כוכב לכת בשליטת הסית'.
6‏ T0-B1 T0-B1 Abel Góngora Yuichiro Kido Science SARU 22 בספטמבר 2021
זמן קצר לאחר טיהור הג'די הגדול, דרואיד בשם T0-B1 (טובי) חי על כוכב לכת נטוש עם היוצר חסר היד שלו פרופסור מיטקה, וחולם להיות אביר ג'דיי. יום אחד, מיטקה אומר לו שכדי להפוך לג'דיי, הוא חייב למצוא גביש קיבר כדי שיוכל להכין חרב אור. T0-B1 סורק את הכוכב, אך לא מוצאת דבר. הוא מפר את הוראותיו של מיטקה שאמר שלעולם לא להיכנס למרתף שלו, מגלה חללית, ובטעות שולח אות שמתריע לחוקר סית' על נוכחותם. מיטקה מתגלה כג'דיי לשעבר ומסתיר גם את T0-B1 וגם את חרב האור הישנה שלו. כאשר T0-B1 עוזב את מקום המחבוא שלו, הוא מגלה שהחוקר שדד את המעבדה של מיטקה והרג אותו. T0-B1 ממשיך במחקר שלו ונותן חיים בכוכב, אך הוא מתמודד עם החוקר. לאחר תיקון חרב האור של מיטקה, T0-B1 מתגלה כמונע על ידי גביש קיבר ותוכנן על ידי מיטקה כדי להיות מסוגל לשלוט בכוח, ומדליק את חרב האור והורג את החוקר בקרב. לאחר מכן הוא עוזב את הכוכב כדי לחקור את הגלקסיה ולשמור את מורשתו של מיטקה.
7‏ The Elder הזקן Masahiko Otsuka Masahiko Otsuka Studio Trigger 22 בספטמבר 2021
מאות שנים לאחר מותו של דארת' ביין וההכחדה הראשונית של הסית', טאג'ין והפדוואן שלו דן נשלחים לחקור את הטבעת החיצונית כאשר טאג'ין חש בהפרעה בכוח. הם נוחתים על כוכב לכת מבודד ומגיעים לכפר נידח, שם הם לומדים על זקן מסתורי שעלה על פסגת ההר. דן עוקב אחר עקבותיו של הזקן ופוגש את האיש, שמתגלה כסית' לשעבר שעזב את המסדר לפני שנפל. הזקן פצע את דן, וטאג'ין מגיע להילחם בזקן. טאג'ין מצליח בקושי להרוג את הזקן, שמתפרק לסלעים ומפוצץ את ספינתו כשהוא מת. כשהם עוזבים את הכפר עם החלמתו של דן, טאג'ין אומר לדן שלהיות ג'דיי פירושו להיות טוב לב כדי שהם לא יגמרו כמו הזקן.
8‏ Lop and Ochō לופ ואוצ'ו Yuki Igarashi Sayawaka Geno Studio 22 בספטמבר 2021
בתקופת שלטונה של האימפריה, שפחה חייזרת דמוי ארנב בשם לופ בורחת מהשבי שלה בכוכב טאו ומתגלה על ידי מנהיג השבטים של הכוכב יאסאבורו ובתו אוצ'ו והיא משכנעת את יאסאבורו לאמץ את לופ כבתו. שבע שנים מאוחר יותר, האימפריה כבשה את כוכב הלכת שלהם ומנצלת אותו עבור משאבי הטבע שלו. יאסאבורו רוצה לגרש את האימפריה מהכוכב שלהם, בעוד שאוצ'ו רוצה לשתף פעולה עם האימפריה. לאחר שלא הצליחה לשכנע את יאסאבורו להצטרף אליה, אוצ'ו מתגייסת לצי האימפריאלי למרות הדעה של לופ. כאשר אוצ'ו הלכה, יאסאבורו מעביר את האוצר המשפחה, חרב אור עתיקה שניתנה לאביהם והועברה במשך דורות, לופ הרגישה את הכוח, ויוצא להתעמת עם אוצ'ו. אוצ'ו מעוורת את יאסאבורו בקרב, אבל לופ מגיעה ופוצעת את אוצ'ו, שנאלצת לברוח. לופ נשבעת להחזיר את אוצ'ו הביתה.
9‏ Akakiri ערפל אדום Eunyoung Choi Yuichiro Kido Science SARU 22 בספטמבר 2021
לפני ההכחדה הראשונית של הסית', ג'דיי בשם צובאקי, שסבל מחזיונות של מישהו לא מזוהה גוסס מולו, מתאחד עם אהבתו הישנה מיסה, נסיכה שהופלה על ידי דודתה מסאגו שהתחברה לצד האפל שלה. בעזרת המדריכים סנשו וקאמאאצ'י, צובאקי ומיסה עושים את דרכם לארמון המלכותי. מסאגו לוכדת את חבריו של צובאקי ומתחילה להביס אותו, ואז היא מנסה לשכנע אותו להצטרף אליה כהחניך שלה. כשצובאקי מסרב, משרתים במסיכות של מסאגו תוקפים אותו. צובאקי הורג אותם, אבל גם הורג בטעות את מיסה שלבושה במדים שלהם, בדיוק כפי שחזה. שבור לחלוטין, צובאקי מסכים להצטרף למסאגו, שניהם מחיים את מיסה, ועוזבים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח פרויקט מלחמת הכוכבים: חזיונות החל כאשר ג'יימס וו, סגן נשיא לתוכן בזכיינות ב-Lucasfilm, הציג את הרעיון בפני קתלין קנדי בתחילת 2020. כדי להקל על ההפקה הבינלאומית, לוקאספילם שיתף פעולה עם המפיק העצמאי ג'סטין ליץ' והחברה שלו Qubic Pictures, מה שעזר להקל על הדיונים בין המנהלים בארצות הברית לבין האולפנים היפנים, זה הפך להיות חשוב במיוחד במהלך מגפת הקורונה, כאשר היה צריך לבטל פגישות מתוכננות. ייצור הפרקים הקצרים התקיים ביפן לאורך 2020 ו-2021.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
2024 פרס אנני האפקטים המונפשים הטובים ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה ג'ונתן קטלאן, אלברטו סאנצ'ס, פיבי ארג'ונה, וירג'יניה קנטרו ורובן הינרג'וס מועמדות [1]
הנפשת הדמות הטובה ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה לורי סיציה מועמדות
הבימוי הטוב ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה פול יאנג זכייה
העריכה הטובה ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה ריצ'י קודי, ACE, BFE מועמדות
המוזיקה הטובה ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה מרקוס וורמסטורם, נדיה דאריז ודיינו דו טואה זכייה
עיצוב ההפקה הטוב ביותר בתוכנית טלוויזיה/שידור אנימציה קרלוס סלגאדו מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]