מיקי בערביה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקי בערביה
Mickey in Arabia
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר, פינטו קולביג
מוזיקה קרל סטאלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
אנימטור לס קלארק, ג'וני קאנון, קלייד ג'רונימי, דייוויד הנד, ג'ק קינג, דיק לנדי, טום פאלמר, בן שרפסטין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 11 ביולי 1932 (ארצות הברית)[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיקי בערביהאנגלית: Mickey in Arabia) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1932 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי סרטי קולומביה. זוהי ההפצה האחרונה של סרט בסדרת הסרטים של מיקי מאוס על ידי חברת סרטי קולומביה. זהו הסרט ה-43 בסדרת "מיקי מאוס" שיצא לאקרנים והשביעי באותה השנה.[2] תאריך הפצתו נחשב ל-18 ביולי 1932, אך לפחות מקור אחד מציין את 11 ביולי כתאריך ההפצה.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי ומיני רוכבים על גבו של גמל דו-דבשתי דרך המדבר הערבי ומגיעים לעיירה תוססת. כשהם נכנסים פנימה, זוג העכברים מצלמים כמה צילומים משעשעים בזמן שהגמל השובב שלהם לוגם את התוכן של חבית בירה. כשמיני מאוס נסוגה אחורנית עם המצלמה ממיקי, שעושה פוזה לתמונה, סולטאן (המוצג בדמות של אויבו של מיקי, פיט) חוטף אותה מעבר החומה.

מיקי יוצא למרדף, אבל הגמל השיכור שלו בקושי מועיל; כשהוא מגלה את ארמון הסולטאן, העכבר מטפס על הקיר ונכנס דרך החלון, שם הוא מוצא מיני צורחת נאבקת בנבל מוכה האהבה בהרמון. מנתק את אחיזתו של הסולטאן, מיקי הופך למטרה של קליעי הסולטאן. הוא מחביא את מיני בעציץ, וגובר, במקרה, על אנשיו החמושים של הסולטאן.

מיקי נרדף (תוך כדי אחיזה מאוזנת של העציץ בידיו) על ידי הסולטאן עצמו, החוצה לחלון, במעלה המדרגות הלולייניות המובילות לגג הארמון, משם לבניין הבא, שם הוא מפיל את העציץ, ומצליח להציל רק את מיני מהנפילה מקצה הבניין, שממנו הוא מחליק בגלל לבנה רופפת.

מיני ומיקי נופלים לתוך סככת בד: הסולטאן הזועם, שעדיין במרדף, מזנק מאותו הקצה, מאלץ את מיקי לקפל את הסככה, מה שהופך את נפילתו של הסולטאן לפחות נעימה במידה ניכרת. מיקי מקפל שוב את הסככה כשאנשי הסולטאן משליכים את חניותיהם, והאחרונות עושות את דרכן אל הסולטאן הקבור באדמה בחוסר אונים. הסולטן נמלט, בכאב רב, אל המרחק. מיקי קורא לגמל שלו, ויחד עם מיני, רוכב בשמחה.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  3. ^ Maltin, Leonard. Of Mice and Magic: a History of American Animated Cartoons. Von Hoffmann Press, Inc., 1980, p. 346.