מיקה שדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיקה שדה
מיקה שדה מתוך הופעה עם אינדי ילד במדעטק
מיקה שדה מתוך הופעה עם אינדי ילד במדעטק
מיקה שדה מתוך הופעה עם אינדי ילד במדעטק
לידה 18 בדצמבר 1984 (בת 39)
תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
www.confia.co.il/MikaSade
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיקה שדה (נולדה ב-18 בדצמבר 1984) היא זמרת-יוצרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בתל אביב, בתם של זמר האופרה גבי שדה (אחיה של השחקנית סנדרה שדה) ומעצבת האופנה דורית שדה. בילדותה הצטרפה לאביה בנסיעותיו הרבות בעולם. בשנת 2002 שהתה בגרמניה ביוזמת מפיק מוזיקלי מקומי שניסה להפיק לה מספר שירים, אך הפרויקט לא הבשיל.

בשנת 2004 השתתפה בעונה השנייה של "כוכב נולד". הביצוע הבולט שלה בתוכנית היה השיר "אהבנו" של אביב גפן. לאחר שהודחה מ"כוכב נולד" החלה בקריירה מוזיקלית עצמאית. השתתפה בשני אלבומיו הראשונים של גבע אלון והופיעה לצדו. במשך כשנתיים עבדה על חומרים לאלבום ראשון, אך מספר שבועות לפני השלמתו החליטה לגנוז אותו. בשנת 2005 שימשה כפרזנטורית של המותג "דורית שדה" שבבעלות אמה.

בשנת 2009 יצא אלבום הבכורה שלה, הנושא את שמה. האלבום יצא על ידי חברת עננה, בהפקתו המוזיקלית של דני בן בשט. רוב החומרים באלבום הם שלה, ובין השירים: "פורטוגל" ו"שעת לילה מאוחרת", שיצאו לפני כן כסינגלים.

במרץ 2010 הופיעה במופע "My Girl - חמישים שנה למוטאון" במסגרת "פסטיבל אישה 2010", שבו השתתפו זמרות ישראליות נוספות ובהן נינט טייב, אפרת גוש ורונה קינן. בפברואר 2011 הופיעה בהיכל התרבות, יחד עם זמרים נוספים, בערב הצדעה לשירי יעקב רוטבליט. כתבה (יחד עם קובי אוז ואיה כורם) ללירז צ'רכי את השיר "טוב לי לבדי".

בשנת 2012 השתתפה, יחד עם עוד כ-35 זמרים, בפרויקט המוזיקלי "Lunacidal Tendenciesl". היא שרה יחד עם גדי אלטמן את השיר "The Waiting Room", שיצא כסינגל הראשון מתוך האלבום של הפרויקט - "After the End". בקיץ של אותה שנה שבה ושימשה כפרזנטורית של קולקציית הקיץ של המותג "דורית שדה", יחד עם דודתה סנדרה שדה.

החל משנת 2013 היא מופיעה עם המשוררת צרויה להב במופע "דרך המשי", במופע אינדי ילד - רוקנ'רול לכל המשפחה וכן במופע "אבי סינגולדה וחברים".

בנובמבר 2013 השיקה את אלבומה השני "מה את מעדיפה". האלבום יצא בייעוצו המוזיקלי ובהדרכתו של דן תורן. בין השירים: "W" ו"את לא בעניין", שיצאו לפני כן כסינגלים. את אירוע ההשקה ערכה במופע בתל אביב שבו אירחה אמנים שונים ובהם אבי סינגולדה.

בשנת 2014 הופיעה עם Sun Tailor על בימת פסטיבל אינדינגב.[1]

ביוני 2016 יצא אלבומה השלישי והראשון באנגלית ״Birds & Guitars". האלבום מכיל שירי פולק אישיים שנכתבו בדרכים. כל השירים והמנגינות נכתבו על ידי מיקה והוא הופק על ידה בשיתוף עם בן זוגה אוראל תמוז. האלבום כולו הוקלט בבית, והשתתפו בו הנגנים קרן טננבאום, אדם בן עזרא, אבי סינגולדה וסתו בן שחר. הסינגל המוביל מתוך אלבום "Little Things" נכנס לפלייליסט של תחנת הרדיו גלגלצ.

בנובמבר 2019 יצא אלבומה הרביעי והשני באנגלית "My Emotions". להבדיל מהאלבום הקודם, אלבום זה קיבל הפקה עכשווית עם שימוש בביטים וצלילים אלקטרוניים. יצאו מתוכו שלושה סינגלים "Let the Waterfall" (שהופק בשיתוף עם עטר מיינר), "Humor" ו"Light of God". גם כאן האלבום הופק על ידה בשיתוף עם בן זוגה אוראל תמוז.

באקטובר 2021 חידשה שדה את "זן נדיר" שירה של קורין אלאל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר הייתה בת זוגו של אלרן דקל, סולן להקת "פאנקנשטיין" (אחיה של הזמרת דפנה דקל), וכיום היא בת זוגו של אוראל תמוז, הגיטריסט של להקת הרוק "אומללה". בפברואר 2019 נולד בנם הבכור. באוגוסט 2022 נולדה להם בת.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיקה שדה (2009)
  • מה את מעדיפה (2013)
  • (2016) Birds & Guitars
  • My Emotions (2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיקה שדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עמי פרידמן, 10 ההופעות שאסור לכם לפספס באינדינגב, באתר ynet, 6 באוקטובר 2014