אסף אברבוך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף אברבוך
אסף אברבוך
אסף אברבוך
לידה 14 בפברואר 1983 (בן 41)
תל אביב
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
סוגה מוזיקת פופ, רוק, פאנק רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף אברבוך (נולד ב-14 בפברואר 1983) הוא זמר יוצר, כותב, מלחין, מפיק מוזיקלי, בעל חברת תקליטים ושחקן ישראלי, זוכה פרס אקו"ם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסף אברבוך נולד בתל אביב. במהלך חייו, עבר מספר פעמים בין ישראל וארצות הברית, עקב עבודתו של אביו, ד"ר מיקי אברבוך. בפעם השנייה חזר אברבוך לארץ כתלמיד תיכון במגמת המוזיקה של תיכון "קריית שרת" בחולון שם שימש כגיטריסט. הוא החל לשיר רק לקראת שנתו האחרונה בתיכון.

בשנת 2001 התגייס לצה"ל והקים מחדש את להקת חיל השריון, בה שירת כזמר, גיטריסט ומעבד מוזיקלי, עד לשחרורו ב-2004. בשנת 2003 הוציאה לאור הלהקה לרדיו את השיר "האדם שבטנק ינצח" אותו אברבוך כתב, הלחין והפיק.

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 זכה לחשיפה טלוויזיונית ראשונה כמתמודד בעונה השלישית של התוכנית "כוכב נולד" בין השירים שביצע בתוכנית היה השיר "ילד אסור ילד מותר" של הזמרת ריקי גל - שאף שימשה כשופטת באותה העונה – שנבחר לביצוע המצטיין של אותה העונה בסקר הגולשים בפורום "כוכב נולד" הרשמי בפורטל "תפוז".

לאחר התוכנית, הופיע ברחבי הארץ והתראיין אודות אלבום הבכורה אותו הוא מקליט. לימים החליט לגנוז את אותו אלבום והשלים אותו רק כעבור כמה שנים, ובמקביל פנה לכיוונים שונים כמו כתיבה, הלחנה והפקה מוזיקלית לאמנים שונים בתעשיית המוזיקה הישראלית.

בשנת 2006 הלחין את השיר "לו יכולתי" למילותיה של חמוטל בן זאב, שיר שיצא כסינגל ואותו ביצע יחד עם לאה שבת, יוסי אזולאי, חני נחמיאס, טל מוסרי, דורי בן זאב, שיר ביטון, ניקי גולדשטיין ומורן אהרוני. כל ההכנסות ממכירת הסינגל נתרמו לילדים במצוקה.

בשנת 2008 שיחק אברבוך בסרט "סוף שבוע בגליל" של הבמאי זוכה פרס אוסקר, משה מזרחי, לצד חנה מרון, עודד תאומי, שרון אלכסנדר, שירי גדני ופיני טבגר.

בשנת 2009 היה אחראי על הלחן וההפקה המוזיקלית של שיר הבחירות של "מפלגת הצעירים" שרצה בבחירות לכנסת באותה השנה, יחד עם גיא גבע, למילים של שלומי לאופר. אברבוך אף ביצע את השיר ביחד עם בת זוגו לשעבר, הזמרת לימור דרור.

בסוף שנת 2009 החל לעבוד עם הזמר חובי סטאר וכתב, הלחין והפיק עבורו שני סינגלים: "משחק באש" ו-"Boyfriend" (דואט עם הראפר הניו יורקי Clifton Brown אותו כתב והלחין ביחד עם חובי סטאר), וכן כתב והלחין ביחד איתו את השיר "ילד קטן ילד גדול" שביצע חובי סטאר ב"פסטיבל שירי הילדים" של חנוכה באותה השנה.

העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הפיק עבור הזמרת דניאלה פיק את השיר "Oh Oh" שיצא גם בגרסה עברית תחת השם "אולה". כמו כן, לרגל עליית הסדרה "אחד העם 101" בערוץ 2 (רשת) הפיק גרסה מחודשת לשיר "חתולה שחורה" (שהופיע בסדרה האם "אחד העם 1). את השיר ביצע הרכב הדאנס Para Doggz ביחד עם הזמרת אושר בר טוב.

בהמשך שנת 2010 השתתף בסרט "Reset" של הבמאי יאיר פרי, ובתפקיד הראשי במחזמר "האגם" של מירית שם-אור, (על פי "אגם הברבורים" של צ'ייקובסקי), שעלה בתיאטרון נגה ביפו, ונבחר להופיע במופע שהורכב מהמוזיקאים המובילים שיצאו מהעיר חולון ביחד עם רוקפור, דן תורן, זאב נחמה, אפרים שמיר, דודי לוי, אמילי קרפל ואמנים נוספים במסגרת פסטיבל ימי זמר בעיר.

בשנת 2011 הלחין עבור הזמרת ליהי עטר את השיר "קונפטי" (למילותיו של מאיר גולדברג) שיצא כסינגל הבכורה מתוך אלבומה השני וזכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו השונות.

לאורך השנים הלחין ועיבד מוזיקה לכמה מחזות זמר. ביניהם, "נמס בגשם" ו"זן נדיר" (צוותא), "סוד הגן הנעלם", "האביב מתעורר" ו"שפת התיאטרון", שהיה המחזמר הראשון שעלה במסגרת צבאית בביצוע תיאטרון צה"ל והלהקות הצבאיות. הקשר ההדוק שלו עם הלהקות הצבאיות נמשך ומאז שחרורו מהצבא הוא משמש בשירות מילואים כבוחן ללהקות הצבאיות.

בשנת 2012 עיבד והפיק מוזיקלית ארבעה שירים לאלבומו החדש של הזמר צביקה פיק, ביניהם שיר הנושא של האלבום "אמא".

החל מתחילת שנת 2012 משחק אברבוך בתפקיד אלביס פרסלי בהצגה "ויוה לאס וגאס" לצדם של דורי בן זאב, גיל קופטש, ניקי גולדשטיין והזמרת סיון.

החל מיולי 2012 משחק אברבוך בתפקיד הראשי במחזמר "צ'ייקובסקי שואו" לצדם של מיכל אמדורסקי, אריה מוסקונה ודובי גל.

בפברואר 2012 חזר אברבוך להופיע ביחד עם להקתו "השמועה" לקראת אלבום הבכורה, אשר עתיד לצאת במהלך שנת 2012. האלבום הוקלט בשתי גרסאות – האחת בעברית והשנייה באנגלית.

בשנת 2012 תרגם שירים ועיבד מוזיקה עבור תוכנית המציאות "חי ב-LA LA לנד" שעלתה לשידור ב-yes. בין היתר, תרגם לאנגלית את שיר הפתיחה של התוכנית, שכתב יוסי גיספן, ואת להיטו של שיר לוי, "יום אחד תבקשי".

ביולי 2012 זכה אברבוך בפרס "קרן העידוד לרווחת היוצר" של אקו"ם עבור אלבומו הראשון. חודש אחר כך, הוציא אברבוך, ביחד עם להקתו "השמועה", את סינגל הבכורה שלהם "את ראויה לדעת".

באוקטובר 2012 הוציאו את "עשרים", הסינגל השני שלהם, בו הם מארחים את ארקדי דוכין, ובינואר 2013 יצא לרדיו הסינגל השלישי, "דניאל".

החל מתחילת שנת 2013 משמש אברבוך כמעבד ומנהל מוזיקלי של הרכב הא-קפלה הבינלאומי "ווקה פיפל".

באפריל 2013 הוזמן אברבוך לשמש כשופט אורח, נציג המוזיקאים הצעירים של התעשייה בישראל, בוועדה הבינלאומית של ה-melodifestivalen - תחרות ה"קדם-אירוויזיון" של שוודיה.

באוגוסט 2013 נבחרו אברבוך ו"השמועה" להופיע בפסטיבל גולדסטאר "עיר הבירה" בחיפה, יחד עם עברי לידר ועילי בוטנר וילדי החוץ.

בפברואר 2014 הופיע בפסטיבל סן רמו האיטלקי לצד זמר הפולק האירי דמיאן רייס ואמנים איטלקים מובילים.

בספטמבר 2014 הופיע בפירנצה במסגרת אירוע celebrity fight night שאורגן על ידי הזמר האיטלקי אנדראה בוצ'לי והמתאגרף מוחמד עלי.

בהמשך שנת 2014 ייסד ביחד עם גדי בכר ועומר זאבי את חברת אג'נדה הפקות ויזמות בה הוא משמש כמנהל אמנותי ומנהל מחלקת המוזיקה של החברה.

בתחילת שנת 2015 הוציא ביחד עם להקתו "השמועה" גרסת כיסוי לשיר עובדים עלינו (במקור של שלישיית הגשש החיוור) לכבוד בחירות 2015 לכנסת ה-20 של מדינת ישראל. השיר לווה בקליפ מחאתי שיצרו "אסף אברבוך והשמועה" והופץ בערוצי הטלוויזיה השונים ובמדיות החברתיות.

ב-6 באוגוסט הוציא ביחד עם להקתו סינגל חדש - "אוכלת לא אוכלת" העוסק על נושא הפרעות אכילה בקרב בני נוער.

ב-13 במרץ 2016 הוציא ביחד עם להקתו את אלבום הבכורה שלהם אסף אברבוך והשמועה - "צפה להפתעות" שלווה בסיבוב הופעות בכל רחבי הארץ.

ביולי 2018 עלתה בערוץ הטלוויזיה 'כאן החינוכית' הסדרה "האוצר שלנו" בה שימש השיר של אסף אברבוך והשמועה "מה שיש עכשיו" כשיר הפתיחה.

באוגוסט 2021 נישא לבן זוגו לירן[1].

אברבוך מייצג בלייבל שלו AA Music למעלה מ-70 אמנים עצמאיים בפדרציה לתקליטים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסף אברבוך בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Instagram, www.instagram.com