לוק בלאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוק בלאק
Luke Black
לידה 18 במאי 1992 (בן 31)
צ'אצ'אק, סרביה סרביהסרביה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות סרביהסרביה סרביה
תקופת הפעילות מ-2014
עיסוק זמר
שפה מועדפת סרבית, סרבו-קרואטית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
lukeblackmusic.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוקה איבנוביץ'סרבית: Лука Ивановић; נולד ב-18 במאי 1992), הידוע יותר בשם לוק בלאק, הוא זמר ויוצר סרבי.

הוא ייצג את סרביה באירוויזיון 2023 בליברפול שבממלכה המאוחדת עם השיר "Samo mi se spava".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק נולד בשם לוקה איבנוביץ' ב-18 במאי 1992 בצ'אצ'אק, סרביה ומונטנגרו. הוא החל להתעניין במוזיקה בגיל 12 כשהחל לכתוב שירים, וכעבור כמה שנים גם החל ליצור ולהפיק מוזיקה. איבנוביץ' עבר לבלגרד על מנת ללמוד שפה וספרות אנגלית, בנוסף, הוא סיים גם תואר שני בהפקה מוזיקלית.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההופעה הפומבית הראשונה שלו הייתה במאי 2014 בפסטיבל Gruvlend כאשר הציג לראשונה את הסינגל שלו "D-Generation". אז הבחינו בו נציגי יוניברסל מיוזיק גרופ שקראו לו למשרדם בבלגרד. הוא הופיע ללא הדגמות. במקום זאת שר את אשר על ליבו ללא הכנה מוקדמת, והפך לאמן הפופ הראשון בסרביה שהוחתם בלייבל גדול בינלאומי.

מלבד יצירות המוזיקה שלו, הוא גם מפיק ומביים בעצמו את המוזיקה שלו. הוא מחפש את הביטוי האמנותי שלו, ומתנסה ומנסה צורות וסגנונות חדשים ובלתי צפויים. לפני שחתם ביוניברסל מיוזיק גרופ, הוא הוציא לאור בנובמבר 2014 את הסינגל "Nebula Lullaby", באופן עצמאי באמצעות שירות הפצת המוזיקה הדיגיטלית המקוונת Spinnup. בלאק כתב את השיר יחד עם קריסטיאן מג'יץ', והשיר הוקלט בשירות ה-VoIP הפופולרי סקייפ. בסוף 2014, רדיו B92 כלל את "D-Generation" כמועמד פוטנציאלי לסינגל השנה שלהם. לדבריו, השיר מייצג את דור ה-D, חברה בתוך חברה שלא מתאימה לשום מצב רוח.

ב-18 בדצמבר 2016 הוציא לאור את הסינגל הכפול שלו "Jingle Bell Rock / Nebula Lullaby".[2]

בפברואר 2016, על פי עיתון Blic, רדיו וטלוויזיה של סרביה קבעו ארבעה אמנים לייצג את המדינה בתחרות אירוויזיון 2016 וביניהם היה לוק בלאק. לוק בלאק לא השתתף בסופו של דבר בקדם של 2016, אבל העיתונות הסרבית חשפה שהסינגל הקרוב שלו "Demons" היה אמור להיות השיר שלו לתחרות האירוויזיון.[3] ב-20 במאי, ביום יציאת הסינגל החדש שלו "Demons", לוק בלאק אישר עבור פורטל מקוון סרבי Tračara שהוא אכן נקרא על ידי הרדיו וטלוויזיה של סרביה לייצג את סרביה באירוויזיון 2016 עם הסינגל שיצא זה עתה. מיד עם יציאת הסינגל החדש, יצא בלאק לסיבוב ההופעות הראשון שלו בסין בו הופיע בבייג'ינג, שאנגחאי וגואנגג'ואו.

באפריל 2021, הוציא לאור באופן עצמאי את "A House On The Hill".[4]

בינואר 2023 הוכרז בלאק כאחד המתמודדים בתחרות הבחירה הלאומית של סרביה לאירוויזיון 2023 עם השיר "Samo mi se spava". ב-1 במרץ הופיע בלאק במהלך חצי הגמר הראשון, שם הגיע למקום השישי ובכך העפיל לגמר. בגמר, ב-4 במרץ, "Samo mi se spava" קיבל את מירב הנקודות מתוך שישה עשר פיינליסטים מה שהפך את לוק בלאק למנצח בתחרות ולנציג סרביה לתחרות האירוויזיון 2023 שהתקיימה במאי 2023 בליברפול שבממלכה המאוחדת.[5] ב-11 במאי 2023 ביצע בלאק את "Samo mi se spava" על בימת חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2023. עם הקראת התוצאות של שלב זה הוא נמנה בין האמנים שהעפילו לגמר.[6] ב-12 במאי פורסם סדר ההופעות של הגמר, שנקבע פעם נוספת על ידי מפיקי התחרות. סרביה הופיעה חמישית, לפני צרפת ואחרי פולין.[7] בגמר האירוויזיון בלאק הגיע למקום ה-24 עם 30 נקודות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לוק בלאק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]