כוכב הדינוזאורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כוכב הדינוזאורים
Dinosaur Planet
סוגה סרט טבע, מוקומנטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים סקוט סאמפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים כריסטיאן סלייטר עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה ערוץ דיסקברי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 48 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסקברי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 1416 בדצמבר 2003
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ולוצירפטור. נראה בפרק הראשון.
אוקזאורוסים טורפים טיטאנוזאורים. הם נראו בפרק השלישי.
מגיארוזאורוס שנראה בפרק הרביעי

כוכב הדינוזאוריםאנגלית: Dinosaur Planet) היא תוכנית טלוויזיה מוקומנטרית על דינוזאורים בת 4 פרקים באורך 48 דקות, ששודרה בערוץ דיסקברי בדצמבר 2003. התוכנית התבססה על התוכנית כשהדינוזאורים שוטטו באמריקה ונעשתה בעזרת תוכנת Computer-generated Imagery ליצירת הדינוזאורים השונים.

תוכנית זו מלווה מיני דינוזאורים שחיו בתקופת הקרטיקון העליון ואת חייהם של כמה מהם בהסתמך על מחקרי מאובנים (לרבות הצגה של דינוזאורים מנוצים) ובליווי הסבריו של הפלאונטולוג סקוט סאמפסון (Scott D. Sampson). קריין הסדרה הוא השחקן כריסטיאן סלייטר.

הסדרה הופצה גם ב-DVD.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. המסע של לבנת-טופר: הפרק הראשון נפתח במונגוליה שלפני 80 מיליון שנה (צולם בדרום קליפורניה). נקבת ולוצירפטור בשם "לבנת-טופר" נודדת במדבר בחיפוש מזון בתקופת בצורת, לאחר שלהקתה נהרגה במתקפה של רפטורים אחרים. היא נודדת במדבר ומנסה לתפוס לטאות, לצוד פרנוצפלים או פרוטוצרטופסים אך נכשלת. כששני פרוטוצרטופסים נאבקים בקרב קשה ואחד הזכרים פוצע קשה את יריבו ומדיח אותו, היא מתקרבת אליו ומחכה שייחלש ואז טורפת אותו. כשהיא סועדת עליו היא מגלה חבורת ולוצירפטורים מתקרבת אליה. החבורה מצליחה להניס אותה אך היא מנסה ליצור קשר עם אחד הזכרים. כשמנהיג הלהקה מגלה הוא נאבק מולו אך הזכר השני מדיח ומגלה אותו ומקבל את "לבנת-טופר" ללהקה. הלהקה החדשה מצליחה לגנוב ביצים של פרוטוצרטופסים ומנסים לטרוף דינוזאור מסוג שובוויה אך הוא נתפס בידי אובירפטורים רעבים. "לבנת-טופר" הופכת לאמא הדוגרת על ביצים אך כמה מהם נטרפות בידי נקבות מלהקתה. בהמשך העונה הבצורת מתגברת ולהקת הרפטורים פושטת על צעירי אובירפטורים ומסיחים את דעת ההורים. הם צריכים לאכול מזון גדול יותר ובן זוגה של "לבנת-טופר" מתקיף פרט של פרוטוצרטופס שנלחם בו חזק ונושך את זרועותיו. בעוד פורצת סופה גדולה, דיונה גדולה מתמוטטת עליהם וקוברת את שניהם בחול. בהמשך הם התגלו באותה תנוחה כמאובנים.
  2. הצייד של דאס הקטן: הפרק מתרחש לפני 75 מיליון שנה במונטנה (צולם בניו מקסיקו וביער הלאומי סקוויה). נראים בו עדר של אורודרומיאוסים הרועים בערבות למורדות הרי געש פעילים. חבורת טרודונים מתקרבת לעברם אך העדר בורח מהם והם מוותרים, עקב שברי סלעים באזור ההררי. הטרודונים נמצאים מעל שדה גייזרים ואחד מהם מתפוצץ ממטח שפורץ מתחתיו. נמוך יותר באזור ישנם עדרי מאיזאורים ואייניוזאורוס הרועים יחדיו ומותקפים בידי דספלטוזאורוסים. דספלטוזאורוס צעיר בשם "דאס הקטן" אורב לשני מאיזאורים צעירים לצד אחיו ומובילים אותם למארב של אמם מאחורי העצים. בעוד "דאס" ואחיו מבריחים אליה את שני הצעירים האמא מצליחה לתפוס אחד מהם ברגלו. כשהוא מגיע לעברה הוא מפספס את הטרף ופוגע במקום באמו, מה שעוזר למאיזאורה הצעיר להימלט אך נפצע ברגלו. בזמן זה הר הגעש פולט זרם פירוקלסטי אשר מתחיל לפגוע ביצורים סביבו כמו הפטרוזאורים העצומים קוואצלקואטלוסים. הללו נפגעים מהאדים הרעילים ומוטחים לאדמה. הדספלטוזאורוסים רואים אותם אך מעדיפים להתמקד בעדר הצמחונים הנודדים דרומה. בעודם עסוקים בציד אייניוזאורוסים שביניהם גם המאיזאורה הצעיר שנפצע, הוא בורח החוצה והדספלטוזאורוסים רודפים אחריו. ואולם אז הר הגעש מתפרץ והורג את כל היצורים באזור. לאחר 7 מיליון שנה, נראים אותם ערבות בהם חיים עדרי אדמונטוזאורוס שהחליפו את המאיזאורים ואחריהם נעים טירנוזאורוסים שהחליפו את הדספלטוזאורוסים.
  3. ביצי האלפא: הפרק מתרחש לפני 80 מיליון שנה בפטגוניה (צולם בפארק הלאומי קינגס קניון וביער הלאומי סקוויה). בפרק עדר נע של סלטזאורוסים גדולים המסתמכים על גודלם להגנה, מופרע בידי אוקזאורוסים. הם מוצאים נבלה של סלטזאורוס וניזונים ממנה אך נאלצים לוותר עליה כשמתקרבים אליהם זוג קרכרודונטוזאורוסים רעבים. להקת הסלטזאורוסים נעה לעבר מישור נהר, בו הם מקננים ומטילים ביצים. נקבת האלפא של העדר אוספת עלים ויוצרת מהם קן, בו היא מטילה ביצים. התוכנית מציגה איך שנקבת האלפא שרדה מבקיעתה לפני 15 שנה, יחד עם קבוצת סלטזאורוסים אשר רבים מהם נחטפו בידי תניני נוטוסוכוס ואלברזאורוסים ורק בודדים ברחו ליער, ניצלו והצליחו להגיע לגודל מרשים. בזמן זה זוג אוקזאורוסים מגדלים צאצא אוקזאורוס צעיר בשם "שפירית". בעודו קטן הוא רק רודף אחרי שפיריות וחיות קטנות אחרות אך הוא יהפוך לאויב העיקרי של האלפא. הוא מתבגר והופך לצייד של זאורופודים אשר על עם להקתו על אחת הנקבות שמועדת על ענף, מוטלת לארץ ונטרפת במהירות. נקבת האלפא נלחמת ביריבה לעדר בדומה לקרב של ג'ירפות עם צווארם. היא מדיחה את היריב וממשיכים לנוע ביער, תוך שקרכרודונטוזאורוסים הורגים פרט שפיגר מאחור. העדר מגיע לגדת הנהר בה הביצים הוטלו, אך הביצים הוצפו מעליית הנהר ומתו. נקבת האלפא מתרחקת מלהקתה וזוג אוקזאורוסים וביניהם "שפירית" צדים אותה. "שפירית" נועץ את שיניו בכפתיה הקדמיות ומטפס עליה כדי שתיפול. היא נופלת אך פוגעת בו ומרסקת את גולגולתו, מה שמבריח את חברו משם. היא שורדת ונרפאת מהמכה שלה.
  4. מסעותיו של פוד: הפרק נפתח לפני 80 מיליון שנה בדרום אירופה ליד רומניה (צולם בקוסטה ריקה). נראית להקת הפירורפטורים של "פוד" ואחיו שמחפשים מזון כשאמפלוזאורוסים רועים לצידם באזור שמתחיל לרעוד. הם מוצאים נבלה נרקבת של רבדודון אך נסוגים כמתקרבים אליהם טאראסקוזאורוסים. בינתיים רעידת אדמה חזקה משתוללת והורגת יצורים רבים. הנותרים נמלטים לחופים ושם צונאמי ענק שמתרחש מציף את כל היבשת. "פוד" מצליח לשרוד על בול עץ עם נקבה נוספת אך היא נטרפת בידי אלאסמוזאורוס. הוא עצמו שורד ונע במים עד לאי הקדום האצג כשהוא רדום. איכתיאורניס מתקרב אליו אך מגלה שהוא בחיים ונמלט. "פוד" המותש נפלט לחוף ושם הטורפים המקומיים כמו הבאלאור והאלודפוסוכוסים מתקרבים אליו, אך בורחים כשמתברר שהוא חי. הוא מתעורר, מוצא מקווה מים לשתות ומגלה שבאי ישנם יצורים מיניאטוריים הקרובים למיני היבשת. כשזוג רבדודונים נלחמים ואחד מהם נפצע קשה, להקת תניני אלודפוסוכוסים הורגת אותו. "פוד" מתקרב אליהם הוא מבריח אותם ומשתלט על הפגר. באי הוא מוצא מגיארוזאורוסים גמדיים שמותקפים בידי טאראסקוזאורוסים קטנים. הללו הורגים זאורופוד אחד ו"פוד" נלחם עם הזכר השליט על הפגר והורג אותו בעזרת שריטה לגרונו. השאר נמלטים ממנו. כשהוא שומע קול של רפטור אחר הוא מתקרב אך מגלה שאת הקול יוצרים אלופטריקסים. הוא מתחבר איתם ונעשה למנהיגם ואז שואג כמנהיג הגדול של האי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]