יואב הלוי (איש קולנוע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יואב הלוי
לידה 24 באוקטובר 1963 (בן 60)
גִּבְעָתַיִם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יואב הלוי (נולד ב־24 באוקטובר 1963) הוא מפיק, תסריטאי ובמאי קולנוע וטלוויזיה.

ראש תחום הפקה וראש המחלקה לקולנוע לשעבר, בפקולטה לאומנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוי, נולד וגדל בגבעתיים, בוגר תיכון "קלעי".

הלוי למד לימודים לתואר ראשון בחוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, ולמודי תואר שני בחוג ללימודי תרבות באוניברסיטה הפתוחה ובתוכנית הבינתחומית באומנויות באוניברסיטת תל אביב.

כסטודנט לקולנוע הלוי כתב, ביים והפיק את הסרט הקצר "מיטה אחרת – בוקר אחר", על פי סיפוריו של הסופר ואיש התיאטרון הישראלי נפתלי יבין, שקובצו בספר "ילדות ממושכת וקיץ וחורף בעיר אחרת". בסרט הקצר שיחקו עזרא כפרי ומיריי דיגלאן. הסרט הופץ באסופת סרטים קצרים ישראליים נבחרים, והוקרן בערוץ 2.

בשנת 1995 כתב הלוי את התסריט לסרט הקולנוע הראשון שלו, "לילה לבן", בבימוי ארנון צדוק. התסריט נכתב לאחר חצי שנה של תחקיר בשילוב עם חזרות ואימפרוביזציות של שחקני הסרט. הסרט התקבל לפסטיבל קאן בשנת 1996 וזכה בפרס הביקורת הצעירה בפסטיבל.

בשנת 1998 כתב הלוי את התסריט לסרט הטלוויזיה "צדק מוחלט" בבימוי ארנון צדוק ובכיכובה של עופרה חזה וארנון צדוק.

בשנת 2002 הפיק הלוי את הסרט הקולנוע "טאהרה" אותו כתב ביחד עם אמו, בהשראת ספרה של דורית זליברמן "סירוס". בסרט כיכבו מיטל דוהן וג'וליאנו מר. הסרט הוא אחד הסרטים הראשונים שעסקו בתופעת השחתת איבר המין הנשי. הקרנת הבכורה העולמית של הסרט התקיימה בפסטיבל קארלו וי – וארי הסרט היה מועמד לפרס אופיר, ונמכר להפצה בבתי קולנוע וברשתות להשכרת סרטים בארצות הברית.

בשנת 2006 הפיק הלוי את סרט הקולנוע "מכתבים לאמריקה" אותו כתב וביים חנן פלד. בסרט כיכבו רמי הוייברגר, יבגניה דודינה ודובלה גליקמן. הקרנת הבכורה עולמית של הסרט התקיימה בפסטיבל פאלם ספרינגס בארצות הברית והסרט היה מועמד לפרס אופיר.

בשנת 2010 הפיק הלוי את הסרט הדוקומנטארי "בגוף שלישי" בבימוי ארתור יעקובוב ושרון אטיאס. הסרט זכה בפרס הסרט הדוקומנטארי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה.

בשנת 2013 הלוי ביים, הפיק וכתב את הסרט הדוקומנטארי "לשכה 06" המספר את סיפורם של חוקרי אדולף אייכמן שהכינו את כתב התביעה נגדו. הסרט זכה בציון לשבח על מצוינות קולנועית בפסטיבל ירושלים, נבחר להיות משודר כסרט המרכזי בערבי יום השואה בערוצי הטלוויזיה בישראל, הוקרן בטלוויזיות רבות בעולם, ובבנייני האו"ם לרגל אירועי יום השואה הבינלאומי, 2020.

במקביל לפעילותו כיוצר קולנוע, פועל הלוי, משנת 2006, כמרצה לקולנוע, ומכהן כראש תחום הפקה וממלא מקום ראש המחלקה לקולנוע, בפקולטה לאומנויות המדרשה, המכללה האקדמית בית ברל. הלוי, המאמין בטיפוח יצירת קולנוע צעיר, אותנטי ומאתגר, חנך וטיפח קולנוענים צעירים רבים, והיה אחראי על הפקתם של מאות סרטים קצרים, רבים מהם זוכי פרסים בישראל ובעולם כ – "המודדים" בבימוי אסף סבן, "רכבות במדבר" בבימוי בועז ארמוני, "זנב" בבימוי רוני קידר, "האני" – בבימוי עדי הראל, "אביונה" בבימוי שגב שאו, "קו 881" בבימוי רון גולדין, "מאיר" בבימוי שי בלנק, "בית שלישי" בבימוי יאיר פרידמן, "בחורה עם מזלג בעולם של מרק" בבימוי יותם קניספל ועוד.

יואב הלוי מתגורר בלוטם, יישוב קהילתי בגוש שגב, בגליל תחתון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]