טיוטה:קרב ליסיקאנסק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב ליסיקאנסק
מערכה: המתקפה על מזרח אוקראינה
מלחמה: הפלישה הרוסית לאוקראינה
תאריכים 25 ביוני 2022 – מתמשך (שנה)
מקום ליסיקאנסק, מחוז לוהנסק, אוקראינה
הצדדים הלוחמים

רוסיהרוסיה רוסיה

אוקראינהאוקראינה אוקראינה

כוחות
אבדות

לא ידוע

לא ידוע

קרב ליסיקאנסק הוא סכסוך צבאי מתמשך בין רוסיה לאוקראינה בקרב הרחב של הקרב על הדונבאס כחלק של המתקפה על מזרח אוקראינה בזמן הפלישה הרוסית לאוקראינה. ליסיקאנסק היא העיר החשובה האחרונה במחוז לוהנסק שנמצאת תחת שליטה אוקראינית.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הקרב על הדונבאס, קרב סוורודונצק

הערים האחיות סוורודונצק וליסיקאנסק מופרדות על ידי נהר הדונץ. ליסיקאנסק ממוקמת בגדה המערבית ונותנת למגנים האוקראינים שטח גבוה, בזמן הקרב על סוורודונצק, שלושת הגשרים שחיברו את שני הערים נהרסו, כך שזה מרשה למגנים האוקראינים עמדת הגנה יותר טובה מהתקיפות של הרוסים מעבר לנהר. ב-10 במאי, ליסיקאנסק ועיר אחותה סוורודונצק הפכו למעוזים האחרונים של המגנים האוקראינים במחוז לוהנסק.

עד ל-23 ביוני, רוסיה הצליחה לפרוץ דרך הדרום וכבשה את טושקובקה והרוויחה השגים דרומה מליסיקאנסק. כוחות רוסים כבשו את לוסקוטיבקה, מירנה דולינה, ראי-אולכסנדריקה, ופידליסנה כבר ב-22 ביוני. ב-23 ביוני, כוחות רוסים כיתרו והקיפו את העיירות של הירסק וזולוטה, אשר טענו כי כבשו אותן כבר ביום למחורת. כבר ב-25 ביוני, רוסיה כבשה את סוורודונצק. בעזרת פריצת הדרך של הצבא הרוסי בדרום והניצחון בסוורודונצק, הצומת לב של המתקפה הרוסית הופנתה לליסיקאנסק.

קרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוחות רוסים נכנסו לעיר ליסיקאנסק ב-25 ביוני, והגיעו למכרה ומפעל ג'לטין בפרוורים של העיר באותו היום.

אבדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבדות אזרחיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 במאי, המאבק וההפגזה של ליסיקאנסק גרמה ל-150 הרוגים. עוד אירועים בודדים של הפגזות התרחשו מאז, אף על פי שמספר ההרוגים האזרחיים כמעט עומדים לעלות עקב הלחימה בתוך העיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרב ליסיקאנסק בוויקישיתוף


קטגוריה:הסכסוך האוקראיני-רוסי קטגוריה:הפלישה הרוסית לאוקראינה: קרבות קטגוריה:המלחמה בדונבאס קטגוריה:מחוז לוהנסק