טיוטה:ישוב צוקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צוקים הוא יישוב קהילתי בערבה התיכונה בין הישובים צופר ופארן, השייך למועצה האזורית הערבה התיכונה, ובו מתגוררים כ-300 תושבים. רעיון הקמת יישוב קהילתי ראשון בערבה ניזום על ידי גרעין של אנשים ממרכז הארץ, אנשים שחפצו לעשות שינוי מהותי באורח חייהם הנוכחי תוך שילוב בשינויים בתחום עיסוקיהם. בסיס הרעיון היה הקמת יישוב קהילתי בסמוך לקומפלקס תיירותי שיהיה מורכב ממספר רב של מיזמים אישיים. לצורך זאת הוקמה אגודה שיתופית להתיישבות בצוקים. בשלב הסופי יהיו בצוקים 155 יחידות דיור. כיום ( אוקטובר 2015) מתגוררות בצוקים 72 משפחות.

אטרקציות הישוב צוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חוויה מוטורית בערבה - אנו מזמינים אתכם אורחי הערבה ליהנות מחוויה מוטורית בנהיגה עצמית חדישים ובטוחים לנהיגה, המתאימים לבעלי רישיון לרכב פרטי.
  • מכוורת פורת – דבש מן המדבר – מרכז מבקרים - מרכז המבקרים מכוורת פורת מזמין אתכם אורחי הערבה ליהנות ממיצג מרהיב של פסלים וצילומי ענק, כוורות דבורים שקופות בהן רוחשות עשרות אלפי דבורים נמרצות, צפייה בסרט המתאר את עולמן המופלא של הדבורים וסיור מודרך בגן הפסלים הייחודי של האמנית צ'צ'ה פורת
  • קרוקולוקו - חוות התנינים – קרוקולוקו פתוחה לביקור וסיור מודרך בנושא התנינים– קרוקולוקו פתוחה לביקור וסיור מודרך בנושא התנינים חוות תניני ענק באורך של כ 5 מטרים. בחווה כ 2000 תניני יאור בבריכות מים, סיורי לילה בתאום מראש, פתוח לקבוצות ומשפחות.
  • חוות האנטילופות – ספארי אפריקאי לכל המשפחה. חוות האנטילופות מזמינה אתכם לחוויה ייחודית ומרתקת – סיור ברכב אל "פארק הקודו". בסיור נפגוש את האנטילופות, שהובאו היישר מאפריקה, מיני איילים, כבשים אקזוטיים, ערודים (חמורי בר נדירים) וזברות.
  • חוויה כפרית במשק צאן - אנו מזמינים אתכם לחוויה כפרית מהנה במשק צאן קטן וביתי במושב צופר. בואו לסייע בטיפול בכבשים והעיזים, ללטף ולהאכיל טלאים (בעונה), להכיר את כלבי המרעה מדגימים שליטה בעדר, ממש כמו בסקוטלנד.
  • חאן דרך הבשמים -חאן אירוח בסגנון בדואי הממוקם מערבה למושב צופר. החאן מזמין את אורחי הערבה וקבוצות מטיילים ליהנות מארוחות מפנקות בסגנון בדואי, רכיבה על גמלים וחמורים, בריכה ועוד.


דוד בן גוריון והקשר ליישוב צוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש ממשלת ישראל הראשון היה יזם בנפשו, לכן הוא חלם את ישוב הנגב. באגודה השיתופית צוקים שנוסדה על ידי קבוצת יזמים שמקיימים את חייהם מעסקים קטנים שהם מקימים בעצמם, הופכים את החלום הזה למציאות. "חוות מדברא" היא אחד מהם ובעליה מספרים: "העבודה אמנם קשה אבל המקום מפצה על כך"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]