טיוטה:אשר יחיאל קסל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אשר יחיאל קסל - רב חרדי ישראלי, מרצה ופעיל בתחום נוער בסיכון ובתחום המוגנות וההתמודדות עם אלימות מינית במגזר החרדי

הרב אשר יחיאל קסל (נולד בשנת תשל"ב - 1972) הוא רב חרדי ישראלי, מרצה ופעיל בתחום נוער בסיכון ובתחום המוגנות וההתמודדות עם אלימות מינית במגזר החרדי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בבני ברק כבן בכור מבין ארבעה עשר אחים ואחיות, לאביו הרב גרשון נחום, ולאמו ברכה רבקה. למד בישיבת תושיה וכן בישיבת מאור התלמוד, [ישיבת כנסת חזקיהו]] בכפר חסידים וכן בישיבת גרודנא (ישראל) באשדוד נישא ללאה לבית יעקובוביץ' ולאחר מכן התגורר באשדוד.

בגיל 24 החל הרב קסל לשמש כמשגיח במספר ישיבות, בהן ישיבת "בית אחיעזר" באשקלון, ישיבת מעייני חכמה בקריית יערים, ישיבת שדרות החדשה בראשות הרב יששכר מאיר בשדרות, וכן בישיבת אהלי חיים בירושלים

משנת 2012 החל הרב קסל לכהן כרב של כפר זוהרים, כפר נוער חינוכי המיועד לנוער חרדי בסיכון בנשיאותו של הרב יצחק דוד גרוסמן, הוא כיהן בתפקידו קרוב לעשור, עד לחודש מרץ 2022 משנת 2014 החל לפרסם טורים בנושאי חינוך בשבועון החרדי שעה טובה, בשנת 2019 החל לכתוב טור שבועי בשבועון החרדי יום ליום

ביולי 2019 התראיין לאתר החרדי "כיכר השבת" וחשף כי נפגע מינית בנערותו על ידי רב מהקהילה החרדית[1]. הכתבה הייתה אחת הכתבות הנצפות[2] באתר באותה השנה וגרמה לשיח רב במגזר החרדי. בעקבות כך, הגיע הרב קסל לועדת ביטחון הפנים בכנסת, שם שיתף את חברי הועדה בפגיעה שעבר[3].

בשנת 2022 השתתף בסרטה של צופית גרנט: "הילדים האבודים של בני ברק", שעסק בנוער בסיכון מהמגזר החרדי. באותה השנה השתתף בסרט הדוקו האקטיביסטי "לצאת מבוסייר" ששודר ב"כאן 11".

הרב קסל כותב טורים בעיתון גלובס העוסקים בחברה החרדית ובנפגעי אלימות מינית במגזר החרדי[4].

לרב קסל ישנה גישה שונה בתחום החינוך, הרב קסל מאמין בבחירה חופשית והוא מרצה להורים על הדרך לחינוך ילדים באהבה ובפתיחות. כמו כן הוא פעיל בתחום המוגנות ומניעת פגיעות מיניות בציבור החרדי. לדידו של הרב קסל, תפיסת העולם החרדית היא הרבה יותר חברתית מאשר דתית. בעבר התבטא כי "הדת החרדית היא הכי קרובה ליהדות, וזאת כפרפרזה על אמרתו של הרב שךכלפי חסידות חב"ד כי היא "הכי קרובה ליהדות".

קסל הוא אב לעשרה ילדים, מתגורר כיום ביישוב יד בנימין וילדיו לומדים במוסדות חרדיים. בנוסף לכך, הוא בוגר של בית הספר גומא לאימון אישי בכפר הירוק וכן בוגר מרכז שפר לסמכות הורית.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], טורים של הרב קסל באתר "גלובס".
  • [2], הרב קסל: "החלטתי שאני לא מוותר", בראיון באתר "הידברות".
  • [3] "אני פוגש אנשים בציבור החרדי שאין להם מושג מי זה אלוקים", ראיון של הרב קסל בערוץ 7.
  • [4] צופית גרנט, "הילדים האבודים של בני ברק".
  • הסרט "לצאת מבוסייר" בערוץ היוטיוב הרשמי של כאן 11
  • [5], כתבה על הרב קסל ועל התקיפה שעבר באתר "כאן".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1= ראש הישיבה משחזר: "הפכתי לחיית מחמד" 2= הכתבות הנצפות באתר כיכר השבת לשנת תשע"ט 3= הרב קסל על התקיפה המינית שעבר: "זו טראומה לכל החיים" 4= קולם של נפגעי תקיפה מינית בחברה החרדית לא נשמע, טור של הרב קסל ב"גלובס"

ויקיפדיה: רבנים חרדים

  1. ^ 11=
  2. ^ 2=
  3. ^ 3=
  4. ^ 4=