חיים כץ (רב)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרב חיים כץ
לידה 18 במרץ 1948 (בן 76)
ז' באדר ב' ה'תש"ח
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות ציונות דתית
תחומי עיסוק תלמוד בבלי, הלכה, ארץ ישראל, אמונה.
רבותיו הרב צבי יהודה הכהן קוק, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב מרדכי פרום, הרב שלמה פישר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב חיים כ"ץ (נולד בז' באדר ב' ה'תש"ח, 18 במרץ 1948) הוא רב ישראלי, שימש כראש ישיבת הכותל וכיום ר"מ בישיבת בית אל.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בז' באדר ב' תש"ח בירושלים לדוד ובתיה כ"ץ, ובשנות ילדותו עבר עם משפחתו לבני ברק, שם גדל. למד בישיבת בני עקיבא נחלים. בשנת ה'תשכ"ז החל ללמוד בישיבת מרכז הרב, בשיעור א' אצל הרב זלמן ברוך מלמד ולאחר מכן למד שלוש שנים אצל הרב מרדכי פרום. התגייס דרך מסלול הסדר מרכז לחיל התותחנים, ושירת לאחר מכן במילואים שנים רבות.

בשנת ה'תשל"ה אחרי הקמתה של תנועת גוש אמונים על ידי הרב צבי יהודה הכהן קוק, מאיר הר ציון שלח מכתב אל הרב קוק על מטרות התנועה ומניעיה. הרב צבי יהודה שלח את הרב חיים כ"ץ ביחד עם אחיו, יעקב כץ (כצל'ה), לדבר עם הר ציון, ובכך התחילה פעולתם בתנועה. בהמשך הם נשלחו לשכנע את תושבי הקיבוצים והמשקים בחשיבות מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. המטרה הייתה להסביר לאנשי ההתיישבות של קום המדינה כי גוש אמונים הוא המשך החלוציות ועליהם להיות שותפים למהלך. במשך כמה חדשים הם התארחו בביתו של מאיר הר ציון, הסתובבו בקיבוצים והכינו את השטח לערבי שיח בקיבוצים עם חבריהם מישיבת מרכז הרב, וביניהם: הרבנים צפניה דרורי, אלי סדן, יהושע צוקרמן ועוד. בנוסף, לבקשת הרב צבי יהודה, הרב כ"ץ נסע מדי שבוע להעביר שיעור בקיבוץ טירת צבי.

למשך מספר חודשים הרב כ"ץ למד בבוקר במרכז הרב ובצהריים למד בישיבת מיר ושמע שיעורים מפי הרב נחום פרצוביץ והרב חיים שמואלביץ. כמו כן, היה משתתף קבוע בשיעורים של הרבנים בצלאל ז'ולטי וברוך מרדכי אזרחי. בנוסף הרב כ"ץ היה מקורב לרב שלמה פישר איתו למד במשך קרוב לחמישים שנה, מאז מגוריהם המשותפים במבשרת ציון בשנים הראשונות לאחר נישואיו של הרב כ"ץ.

שימש תקופה כ"משיב" במרכז הרב, ר"מ בישיבת בית אל, ובשנת ה'תשנ"ח החל לכהן כראש ישיבת הכותל. בשיעורים הכלליים אותם העביר היה משתתף בקביעות הרב אביגדר נבנצאל. לאחר כ-4 שנים עזב את ישיבת הכותל וחזר לישיבת בית אל שם החל למסור שיעורים כלליים לבקשת ראש הישיבה. הרב כ"ץ משמש כר"מ בישיבה, עמד בראש כולל ההלכה בה, וכן לומד באופן פרטני עם בחורים מצטיינים בישיבה. שימש במשך שנים רבות כרב קהילת "רמתיים צופים" בשכונת רמות ובחמש עשרה שנים האחרונות, מתגורר בהר חומה.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לרחל, ולהם שני בנים ושתי בנות.

אחיו הוא ח"כ לשעבר יעקב כץ (כצל'ה) ואחת מאחיותיו היא רחלה, אשתו של הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, מנהל החמ"ד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.