חוכמת האדישות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוכמת האדישות
The Subtle Art of Not Giving a Fuck
כריכת הספר The Subtle Art of Not Giving a F*ck
כריכת הספר The Subtle Art of Not Giving a F*ck
מידע כללי
מאת מארק מנסון
שפת המקור עברית
תורגם לשפות אנגלית ,ספרדית ,עברית
הוצאה
הוצאה HarperOne, הרפר קולינס עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הוצאה ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 13 בספטמבר 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה 2016
תרגום בן-ציון הרמן
מספר עמודים 176
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Subtle Art of Not Giving a F*ck: A Counterintuitive Approach to Living a Good Life (בעברית : "חוכמת האדישות" גישה בלתי צפויה להצלחה בחיים) הוא ספר עיון משנת 2016 של הבלוגר והסופר האמריקאי מארק מנסון.[1] הספר מציג את אמונתו של מנסון שמאבקי החיים נותנים משמעות. ועוד הוא טוען שספרי עזרה עצמית טיפוסיים המציעים חיוביות חסרת משמעות שאינה מעשית ואינה מועילה, ובכך גורמת לבעיות שאנשים רבים מתמודדים איתם. הספר היה ברשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס.

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר יצא לאור ב-13 בספטמבר 2016.[2] פורסם בישראל ב־2019 תחת הוצאת "אור עם" ותורגם על ידי בן-ציון הרמן.[3]

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הוא תגובה לתעשיית העזרה העצמית ולמה שמנסון ראה כתרבות של חיוביות חסרת תכלית שאינה מעשית או מועילה לרוב האנשים.[4] מנסון משתמש רבות מהחוויות האישיות שלו כדי להמחיש כיצד התמודדויות החיים נותנות להם לעיתים קרובות יותר משמעות, וזו, לטענתו, גישה טובה יותר מאשר לנסות כל הזמן להיות מאושר.[5] גישתו וסגנון הכתיבה של מנסון זכו לביקורת מצד מתנגדיו, כספר המשתמש ב"אמת בוטה" ו"שפה לא נקיה" כדי להמחיש את רעיונותיו.[5][6]

הספר כולל תשעה פרקים. הפרק הראשון, אל תנסה, נקרא על שם הפילוסופיה של צ'ארלס בוקובסקי, ששימש השראה מרכזית לספר.

סיכום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנסון טוען בספרו שאנשים צריכים לחפש משמעות דרך מה שהם מוצאים כחשוב ולעסוק רק בערכים שהם יכולים לשלוט בהם. ערכים (כגון פופולריות) שאינם בשליטתו של אדם הם, לפי הספר, 'ערכים רעים'. יתר על כן, אנשים צריכים לשאוף להחליף את הערכים הבלתי נשלטים הללו בדברים שיש להם את היכולת לשנות כגון, יושר או טוב לב. מנסון מזהיר עוד מלטעון ודאות לגבי ידע שהוא מחוץ לתפיסת האדם, במיוחד במקרה של ניסיון להשאיר מורשת. ניתן למצוא משמעות, טוען מנסון, כאשר אדם מבקש להנות מהרגע ולהעריך את העובדה שאנחנו בני תמותה והמוות הוא בלתי נמנע, והתודעה שהמוות הוא בלתי נמנע תגרם לנו לתרכז על מה שבאמת חשוב בחיים .[1]

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Subtle Art of Not Giving a F*ck יצא לאקרנים כסרט דוקומנטרי בשנת 2023 כשמנסון עצמו קריין את הסרט.[7] את הסרט ביים ניית'ן פרייס והפיקו טום בלאקוול ומת'יו מטקאלף. הוא הופק על ידי GFC Films, Ingenious Media ו-Trellick Films. סרטי יוניברסל ששימשה כמפיצת הסרט.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "The Subtle Art of Not Giving a F*ck". MarkManson.net. נבדק ב-20 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "The Subtle Art of Not Giving a F*ck". HarperCollins Publishers. נבדק ב-11 בינואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ מקור לשם המתרגם, באתר .e-vrit
  4. ^ Franklyn, Tree (15 בספטמבר 2016). "The Subtle Art of Not Giving a F*ck – A Book Review". Huffington Post. נבדק ב-6 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Pushkar, Katherine (30 בספטמבר 2016). "The last f—king self-help book you'll ever buy". NY Daily News. ארכיון מ-1 באוקטובר 2016. נבדק ב-6 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Rivera, Erica (5 באוקטובר 2016). "Interview: Mark Manson on "The Subtle Art of Not Giving A F*ck"". Crave. אורכב מ-המקור ב-7 באוקטובר 2016. נבדק ב-6 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Screen, NZ On. "The Subtle Art of Not Giving a F*ck | Film | NZ On Screen". www.nzonscreen.com (באנגלית). נבדק ב-2023-05-02.
  8. ^ Jackson, Angelique (2022-12-06). "'The Subtle Art of Not Giving a #@%!' Trailer: Universal Brings Mark Manson's Self-Help Book to Life (EXCLUSIVE)". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-05-02.