ויקיפדיה:סקר קוראים/אוקטובר 2009/תשובות לשאלות הפתוחות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התשובות לשאלה שנוסחהּ היה "אם יש לכם רעיונות שיסייעו להפוך את ויקיפדיה העברית לאנציקלופדיה טובה יותר, אנא כתבו לנו":

תשובות לשאלות פתוחות נוספות מהסקר:

האם נתקלתם אי פעם בטעות עובדתית בוויקיפדיה העברית? אם כן, היכן?

האם ברצונכם לכתוב בוויקיפדיה העברית? אם לא, מדוע?

האם ישנם נושאים שלדעתכם אינם מכוסים ברמה טובה בוויקיפדיה העברית?

רעיונות לשיפור העמוד הראשי

בוויקיפדיה יש "ערכים" רבים שלא ברור בכלל מדוע המערכת מאפשרת את קיומם. הם מוציאים שם רע ביותר, ומשווים לאתר מראה מאוד לא רציני ומקצועי. מדוע אין מסירים אותם?


כאשר מישהו מחפש ערך ממדעים מדוייקים. למשל strain או wrench אז לפעמים הוא רוצה ידע קצת מעבר לבסיסי. קישורים לאתרים חיצוניים שיש בהם ניתוח יותר מעמיק יכולים לקצר זמן. אני הייתי בוטח בקישור כזה מויקיפדיה על פני מקור מידע שהייתי מוצא בגוגל. תודה לויקיפדיה!


לא אהבתי שמחקו לי ערך שכתבתי. הוא היה בכלל לא רע והתכוונתי להרחיב עוד יותר. מלבד זאת, באינטרקציה המועטה שהייתה לי עם מפעילים הרגשתי זלזול בלי לדעת מי אני ומה השכלתי ולמרבה הצער גם שוביניזם.


בנוסף לקטיגוריות שמועילות מאד, הייתי ממליץ להוסיף לתחומים מקצועיים מפת ערכים שתכווין איך ראוי מבחינה מתוגולוגית לגשת לנושא.


אם יהיה איזה מדריך טוב עם דוגמאות כיצד להוסיף ערכים זה יהיה נפלא. אני חושב שאני יכול לתרום במידה רבה לויקיפדיה ואני לא עושה את זה רק מכיון שזה מסובך מדי.


הסברת פנים לוויקיפדים חדשים, ולכל הרוצה לתרום. לראות בעין טובה את מי שבא לתרום להתפתחות וויקיפדיה, מזמנו החופשי, ולהמנע מהערות פוגעות וממחיקה אטומטית של השינויים שעשה מבלי שאול אותו. נאה יותר לומר: "איני חושב שהתיקון נחוץ, בוא נפנה לבוררות", או: "הבה נערוך הצבעה", "ראה כי כבר דנו בנושא" וכן על זו הדרך, ורק אחר שהענין מוצה - לערוך שינויים. השחזור האוטומטי פוגע מאד. וגם היחס המתנשא שבא לאחר מכן.


במקרים גם אישור עריכה.


כן , לעשות יותר עמודים על סדרות טלוויזיה יפניות . בגון : בקוגן , מאיי והחתלתול (המשך לשכן הקסום שלי טוטורו)


חבר טוב שלי התחיל שבוע שעבר לכתוב בויקיפדיה ונתקל בבריונות מחשבתית ולשון הרע לרוב מחבר הכותבים הותיקים עד כך כי ביקש ממני לקרוא ערך שעשה בנושא התמערבות לאחר שראיתי שהערך ששינה רק היום בבוקר הוסר התקשרתי אליו ע"מ לשאול אם אני יכול לראותל את גרסתו וכשראיתי אותה וראיתי כי הינה טובה הרבה יותר מן הערך המסורס שהוצג מיד שיניתי את הערך לגרסתו,אינני מבין מדוע הופגנה כזאת בריונות ואני מקווה כי יקום "צדיק בסדום" ויתקן את העוולה שחברי מרגיש שנעשתה לו


הוספת תכנים שאינם לגמרי אנציקלופדיים, אך בכל זאת יכולים לתרום לויקיםדיה, כמו נוסחאות שיוספו לערכים המתמטיים (כמו בויקיפדיה האנגלית).


הכנסתי ערך ונתקלתי במדיניות קפדנית מדי בפסילתו. מציע לתת יותר זמן לתיקון ערכים שאינם עומדים בקריטריונים תוך מתן אזהרה מתאימה מעל הערך. האפשרות להכניס ערכים, גם קטנים, בנושאים שלא קיימים בהם ערכים כלל, מהווה בסיס להרחבת תחומי הכיסוי של המהדורה העברית של וויקיפדיה. יש לעודד בדרכים שונות את הציבור הרחב, בעלי מקצוע, אקדמאים, סטודנטים, תלמידים, להכניס ערכים חדשים ע"י תרגום והתאמה של ערכים הקיימים בשפות אחרות. בעיקר בנושאים טכנולוגיים, הנדסיים, מדעיים.


להדיח חלק מהמפעילים שמשתמשים בסמכויותיהם שלא כשורה.


על ויקיפדיה להדריך את העורכים בויקיפדים אם קרה ועשו טעות בערך וביטלו אותו ולהגיד מהי הטעות. לדוגמא: אדם אשר כתב מילים לא נכונות בעברית ויקיפדיה לא אומרת מה הטעות או עוזרת אלא רק נותנת קישורים לארגז החול... על נושאי המתמטיקה והמדע צריכים להיות מותאמים לציבור הרחב ולא לאנשים בקיאים וצריך להסביר כל ערך בדקדקנות ואף יתרה לאנשים לא מקצועיים והגדרות פשוטות בתחילת הערך.


אפשרות לחיתוך קטגוריות (איזה ערך הוא גם בקטגוריה... וגם בקטגוריה...)


א. המתמטיקה זה נורא. מי שאינו סטודנט למתמטיקה, איננו מסוגל להבין את תוכן הערכים. הנ"ל תקף גם לערכים בפיזיקה, ובכללות בכל המקצועות הריאליים. יש להשקיע בשיפור כל הערכים בנושאים הנ"ל, ולהופכם לידידותיים יותר. ב. הערכים שויקיפדיה מצטיינת בהם, הם ערכים בתחומי מדעי החברה, האמנות וכדומה, בהם ניתן לקרוא ערכים שלמים ולהבינם בהנאה מרובה. ג. כל הכבוד לאנשים שמשקיעים כל כך הרבה מזמנם החופשי, לתועלת החברה כולה. תרומתכם איננה ניתנת לכימות. באופן אישי, בכל פעם שאני נכנס לויקיפדיה אינני יכול שלא להיזכר בכך, ולהעריך זאת.


שלא כל אדם יוכל ליכתוב בוויקיפדיה מיפני שהידע הנכתב אינו תמיד נכון ויכול להטעות....


משחקי לימוד מילים בשפה העיברית או טיפה יותר הרחבה בהסברים


לפי דעתי ויקיפדיה צריכה להיות רק מאניצקלופדיה ולא שכותבים יכולים להכנס ולכתוב,זה מה שהופל אותה ללא נכונה 0:


אני אסיר תודה לכותבים.מצטרף לדעתו של הבן שלי שאומר שאילו האינטרנט הביא לנו רק את ויקיפדיה "דיינו" כפני שנאמר בהגדה לפסח.לדעתי ויקיפדיה היא הטובה והאמינה באינציקלופדיות.


אמרתי מקודם שזה יהיה יותר מסודר ועם מקורות יותר אמיתיים וחזקים


להעיף את הבעלים ולמכור לי את החברה בשקל


להרחיב בנושאים שנכתבו לעיל ולהרחיב את מספר ומגוון הערכים


אפשר שרק מומחים בנושאים יכתבו ולא כול מי שבא לו,כי מורות למשל לא סומכות אל ויקיפדיה,כשאנחנו שואלים אותם אם אפשר להתשמש בעבודות בביה"ס בויקיפדיה,הן אומרות שיש כאן מידע לא נכון.


חוסר תמונות בדפים מסויימים.


ניתן להעזר ברעיונות של הויקיפדיות הזרות (ראיתי שאימצתם להעביר את שורת החיפוש למעלה כמו בויקיפדיה הגרמנית). אפשר גם להנגיש יותר את המזנון (קשה להבין מה בדיוק המטרה שלו).



למנות עורכי תוכן בכל האחרים על קטגוריות והם המחליטים לגבי אמינות המידע

לעודד אנשי מקצוע והתמחות לכתוב ערכים מסויימים ו/או לשדרגם


יש הרבה חסרונות אך לא באשמת אף-אחד אלא זהו כורח המציאות..שכל אדם כותב לפי דעתו האישית ואי אפשר תמיד להגיע להסכמה בין כולם..


הבהרה לכותבי הערכים לא לכתוב ערכים בנושאים שאין הם בקיאים בהם ולמלאות אותם במיטוסים וחצאי אמיתות. לנסות ולתאם בין ערכים מאותו נושא ולהימנע מ-2 תשובות שונות לשאלה אחת, כאשר אחת מהן ככל הנראה שגויה - יש לברר מה היא התשובה הנכונה ולבדוק איך קרה מצב כזה.


החלת ואכיפת כללי התנהגות נאותים בין המתשמשים הרשומים. ויקיפדיה העברית היא עדיין מקום מאיים, בו אנשים חשופים לאגרסיות מצד עורכים ומשתמשים ותיקים.

זה לא צריך לבוא על חשבון הרמה - פשוט צריך לעשות דברים בדרכי נועם.


לעזור לנו להבין האם וכיצד אפשר לכתוב אצלכם, כי כרגע אני לא מצליחה להבין מה צריך לעשות כדי לכתוב בויקפדיה.


יותר פתיחות לגישות השמרניות.וסיקור יותר אוביקטיבי גם במה שלא מוצא חן בעינים שמאלניות.


הדורסנות של חלק מהמשתמשים מרתיעה אותי פעם אחר פעם.


ערכות נושא של צבע וערכות נושא מותאמות אישית(שמשתמשים יצרו).


כן ראשית מתוך עבודתי בארה"ב ותרומה שם, הויקי באנגלית חות מרובעת בזוטות. שנית אם מעירים ומבאים בסיס ידע אין זו העלבה אלא שיפור. הכותבים כאן לעיתים מגיבים באופן אישי ולא ענייני. אם אפשר להוסיף מסמכים לערך, אל לכם להורידם הם תורמים.

לבסוף שיחה שהייתה לי עם הסטוריונית ד"ר בנושא שאמרה כך: "בויקיפדיה כתובים הרבה שטויות" קחו זאת לתשומת ליבכם כי אכן יש הרבה אי דיוקים ויש הרבה שמעקשים להשאירם. הויקי הוא ערך התנדבותי ובריא כי יהיו טעויות. הגדולה היא לתקנם ולא להתנצח.

כעיקרון לי נוח יותר בוויקי באנגלית בדיוק מסיבה זו.


לא להעסיק כעורכים מקדמי אתרים שדוחפים לינקים לא קשורים לתוכן רק כדי לקדם אתר שלהם.


תביאו מקורת שיהיה יותר אמין על כל ערך ישכתב מי ערך בן כמה הוא ומאיפה הוא יודע


למיטב ידיעתי, יש לכם גם פורטל ילדים אז אם יש באפשרותכם תוסיפו משחקים.


תכניסו תווים של יוצרים וגם מישחקים =]=]=] אים לא חבל=[=[=[=[=[=[=[=[=[


גם ככה היא האינציקלופדיה הכי טובה שאני מכיר רק כמה שינויים שכתבתי למעלה היא תהיה פשוט מושלמת.


ישנן בעיות עם פרוש מילים אבל זה אנציקלופדיה מעולה ואין מה לשפר


החיסרון העיקרי בויקיפדיה העברית היא א) חוסר הכיסוי של ערכים רבים, וב) חוסר הפירוט של ערכים רבים. מספיק להביט בערכים בעברית מול המקבילים להם באנגלית על מנת להבין שיש חוסר משמעותי.


קישורים של מילים ושמות בשגיאות ובאופנים שונים לערך הרצוי.


בס"ד אבקש לא למחוק כל מה שהוספתי באישים בתנ"ך, אלא לשלוח לי חוות דעת לאימייל:


בדיקת ערכים מוגמרים וחסימת שינויים בהם


באנגלית יש ערכים יותר מלאים עם הרבה יותר חומר , אולי אפשר להעתיק משם את מה שאפשר .


בתור משתמש רשום בויקיפדיה, אבל אחד שאינו נוטה לכתוב כמעט כלל או להשתתף בדיונים המתקיימים, נוצר אצלי הרושם שהאווירה באתר די אגרסיבית וממש לא מזמינה כותבים חדשים. אני מבין מאיפה זה בא, אבל לדעתי זה הגיע לרמה מעט קיצונית מדי (מסיבה זו, אפילו כשאני נתקל בטעויות דקדוקיות או משפטים בעייתיים אני נוטה שלא לתקן... יש לי תחושה שמה שיקרה הוא שהגרסה החדשה תבוטל באופן כמעט אוטומטי על ידי אחד מהמשתמשים היותר פעילים). בנוסף, בקשר לחיפוש בויקיפדיה - אני תמיד מחפש דרך גוגל ולא דרך הויקיפדיה, שכן כך תמיד מקבלים תוצאות מוצלחות יותר. נראה לי שיהיה יותר מוצלח אם החיפוש הבסיסי יהיה זה של גוגל (בויקיפדיה) ולא החיפוש של ויקיפדיה.


תרחיבו את המידע!!!


רשימה של ערכים לא קימים אך חשובים ותרגום מתוך ויקיפדיה בשפות זרות.


כתבו ערכים שילדים בית ספר צריכים


1)לתרגם ערכים משפת האנגלית שעדיין לא קיימים בויקיפדיה בעברית וכך יהיה אפשר לקרוא אותם בעברית. 2) להרחיב ערכים קיימים.


להתייחס ביותר כבוד למשתמשים חדשים.


שגם העורכים של ויקיפדיה יכתבו דפים וגם יסיירו בדפים אחרים ולראות אם הם ידועים על הערך והוא נכון


יותר עזרה מהעורכים, ופתיחות רבה יותר לקבלת ויקיפדים חדשים. (יכול להיות זה כך באמת, ורק הרושם שלי היה שונה במקצת)


כן! יש הרבה שירים בויקיפדיה האנגלית שאין בויקיפדיה העברית, וחבל, זה אחד הדברים שיכול להביא לכם הרבה מאוד ערכים במהירות!


שמומחים בנושאים מסוימים יכתבו על נושא זה . וגם שתוסיפו יותר נושאים .


לעדכן כל הזמן את הערכים,חלק לא מעודכנים.


יותר ערכים, יותר תמונות, יותר תמונות פנורמיות, ויותר פורטלים.


יש לפרט כל דבר ולא כל מה דבר עושה ומתי הוא הומצא... מי המציא? אני למשל חיפשתי ב"מחשב" או אינטרנט לא היה כתוב מי המציא...


לא ממש,אני חושב שויקיפדיה העברית כמעט מושלמת,אך כמו שציינתי קודם,חלק מהערכים בנושאי משחקי פלאש ודומים טיפה "חלודים". אז קודם כל,אני חושב שצריך להביא מומחים בעניין הזה. דרך אגב,ידעתם שאני רשום לאיןציקלופדיה העברית? (idodo100)


שיבדקו אם מה שכתוב אמת-כי בד"כ זה לא נכון.


מקורות יותר מסמכים


בכל פעם ששמתי לב שערך איננו מדויק וביקשתי להציע מנסיוני (שנשען על קרוב ל-20 שנות לימוד) באמצעות הצעות לתיקון ערך (בגיבוי עובדתי ולא פרשני, כמובן) ההערות זכו להתעלמות או למחיקה ושינוי. פעם הצעתי פרשנות נוספת המקובלת במדעי החברה לערך ששמו קיים גם במתמטיקה והפלא ופלא ההצעה נמחקה לחלוטין והביטוי הופיע רק תחת הערך המתמטי. אני חושבת שישנם משחקי אגו מאוד רציניים מאחורי הפרויקט שלכם, ומן הראוי שתעשו ככל שביכולתכם על מנת לנטרל זאת. אפשרות אחת שעולה על דעתי על מנת ליצור אובייקטיביות (אם בכלל קיים כזה ערך) היא מתן אפשרות להוועץ ולהחליט באופן קולקטיבי (תוך התייחסות לדעות שונות) לגבי קטגוריות שנויות במחלוקת שעברו הרבה שינויים, למשל.


יותר ערכים, וערכים יותר מעמיקים. מציאת ערכים לפי שם הכותב.


תתרגמו מויקיפדיה האנגלית באמצעות תוכנה כמו בבילון


יצא לכם שם רע בשנים האחרונות בשל חומרים לא נכונים אני מציא שהיו בדקים לפני שנותנים לכול אחד לכתוב ערך.


הקלה בשיטט כתיבת ערכים


ניווט והפניה למקורות חיצוניים, בניית תוסף לדפדפן המאפשר הפנייה מהירה לערכים קשורים בויקיפדיה/תוכנה לדפדוף וניווט.


לדעתי יש לעודד כותבים לכתוב ערכים נוספים על נושאים וערכים שעדיין נמצאים בפיתוח וכך לתת לקורא ידע על הנעשה כיום בתחום עליו הוא קורא


להרחיב כמה שיותר כף ערך, גם אם זה ארוך מדי. בדרך כלל, ככל שיש יותר מידע, ככה זה יספק יותר אנשים ויותר צרכים.


אל תדפיסו ערכים, הגאונות של ויקיפדיה זה שהיא נמצאת באינטרנט, קל לחיפוש ולא תופס מקום. הדפסה של ערכים גם במחיר עלות יפגום בקונספט. מה גם שלרוב הערכים באנציקלופדיות קיימות מכילות יותר ידע ועובדות בגלל ששכרו אנשים בשביל הכתיבה ולא השתמשו במתנדבים.


הייתי שמח לדעת מהי ההשכלה\הכשרה של כותב כל ערך. כמו-כן הייתי רוצה לראות מעקב של העורכים לווידוא אמינות הכתיבה. אני מניח שהיא קיימת אך אינני יודע כיצד לוודא זאת, וזה חסר לי.


בהרבה דפי מידע יש קישורים לאתרים אנטי-יהודיים (חופש,"דעת-אמת") ויחס מאוד גלוי לאבולוציה, לדעתי יש צורך להוות מאגר מידע יותר ניטראלי ולייחס לכל ערך רק מידע בסיסי וכל התוספות לאפשר ע"י קישור לדפים אחרים. ובטח ובטח לא לאפשר קישורים לאתרים קיקיוניים שמהווים נטייה של האתר לכיוון מסוים. חוץ מכך יש להגיד שהערכים כתובים היטב. בתודה, מקווה שתזעזרו בהערות.


יותר תמונות ומידע, והאתר יהיה כמעט מושלם.


יותר סבלנות לעריכות אנונימיים, כמו כן אפשר לבטל את התצוגה מקדימה ואת הדרישה להכניס קוד כדי להוסיף קישור חיצוני (קשה לי להאמין שזה באמת מרתיעה אנשים מלהוסיף שטויות מאידך זה מקשה מתורמים להוסיף דברי טעם).


אני אוהב את וויקיפדיה מאוד, ומוצא אותה נוחה ומספקת. רק אל תשנו שום דבר, במיוחד לא בוויזואליות של האתר, איני אוהב שינויים כלל וכלל והתדירות בה אני משתמש בוויקיפדיה הינה גבוהה מאוד.


בגדול, לכותבים חרדיים קשה כאן, שפתם שונה, סגנונם שונה, ואין כאן הרבה סבלנות! נתקלתי רבות בכותבים חרדיים שפרשו באכזבה.


שלום וברכה רבה! רציתי אם אפשר לבקש ולהעיר את תשומת ליבכם באם תוכלו בכתיבת הערכים בנושאים רבים כמו פיזיקה וכימיה ופסיכולוגיה ורוב המדעים בלשון קצת יותר מובנת! הלשון שלכם מובנת בעיקר לאלה שכבר יודעים ומבינים באותו ערך שבו הם קוראים.. ולא בדיוק להם זה נכתב אם זאת אין ספק שזוהי עבודת קודש ואם כבר שאלתם אם תוציאו את ויקיפדיה על תקליטור dvd או כל אמצעי מדיה אחר או שיוכלו להוריד את הויקיפדיה מהרשת וכדומה. בכדי לאפשר גישה גם במקומות או לאנשים שאין להם נט זה יהיה ממש מעולה

תודה רבה לכם


לפאמים אני ניתקל בארך אדום שמוביל אותי לדף אריחה. אסמך איים תהיה לי האפשרות לעבור לאותו ארך בשפה זרה שבו הארך קן מופי.


שפה גבוהה יותר, תיקון שיגאות כתיב, בקרה על המידע שכתוב(לאחר שמישהו מתקן טעות כלשהי או שאתם מתקנים משהו או מוסיפים קטע אז אפשר צריך לבדוק אותו אם הוא נכון ואין בו שגיאות).


לקבל כותבים חדשים בספר פנים יפות. הנימוסים הישראליים של כותבי ויקיפדיה העבריים צריכים להשתפר.


ארכיון קטעי עתונות בעברית של עיתונים מקום המדינה עד היום


התערבות מופחתת של ההנהלה, מספיק לתייג כל ערך חדש כמוטל ספק חשיבות. דבר אחד שאולי יראה קטנטן אבל שהרתיח אותי היא מדיניות מכוונת של מניעת כתיבת ערכים על עונות בספורט ומחיקה של ערכים אלו, דבר שלידיעתי קיים אך ורק בוויקי בעברית. איזה מן דבר זה?? הקפדה על כמה שיותר מקורות, הערות שוליים ו"רפרנסס" לחלקים נפרדים של המאמר-כל הערה והמשפט/פסקה הכתובים הרוולונטייפ להם וכמה שפחות קישורים חיצוניים כ"סימוכין חיצוניים".


אני חושבת שצריך להעסיק אנשים בתשלום שיעברו על ערכים ואם זה כבר קורה אז תפרסמו את העובדה הזאת כי אנשים חושבים שהכל פה זה אנרכיה ומפקפקים באמינות המידע... בודק איות אוטומטי כמו באופיס הוא חובה לדעתי


יש כמויות אדירות של סנובים יהירים ואגרסיביים בקהילה שלכם. חבל.


פחות דפים נעולים. לבטל דרישה להרשמה. להחזיר אותו להיות חופשית באמת.


אם יש קטגוריה שבה יש הרבה ערכים, כגון מוסיקה, או הומור, שתהיה אפשרות לשתי הפניות מהקטגוריות בעמוד הראשי: לפורטל של אותה קטגורייה או לרשימת הערכים שלה.


שלא ייתנו לכלכ אחד להשתמש בלערוך דפים כי לפעמים כותבים שטויות...


תביאו נתונים אמינים יותר.


כאשר חיפשתי פעם מצאתי מידע שבין תכניו היו כתובות קללות


לשלם לכותבים!!! (לא כולם, רק אלו המוצלחים). אפילו תשלום סמלי.


שיהיה את כל החומר


אין לי כוח...משהו שלמנו על שברם חינניים בבצפר אבל אין לי כוח לרשום!


"לדעתי ויקיפדיה מושלמת !

אבל תשקלו להוסיף אפילו חדשות לאתר ואולי יהיה יותר מעניין ושימושי

להיכנס אליו כדף הבית . (גם חדשות גם חיפוש ערכים ואולי אפילו מנוע

חיפוש חדש)."


בוויקיפדיה האנגלית מסייעת לי מאוד הקטרוג לשנות לידה: כלומר שברשימת הקטגוריות של אישיות מסוימת מופיע לרוב למשל "1979 births". בוויקיפדיה העברית אין חלוקה כזאת והיא חסרה לי מאוד. כמו כן, קטגוריות לפי מקום מגורים (כמו "People from Brooklyn"), לפי מוצא ("Italian American"), וכדומה מאוד חסרות לי בשיטוטיי בוויקיפדיה.


אומרים שיש כמה עורכים קבועים בויקיפדיה שלא נותנים לאחרים לשנות ערכים. אם זה כך אז חבל.


לתת לקוראים בטחון שהערכים מצוידים במידע מהימן שניתן לצטט ללא חשש. אפשר לרשום בתחתית ערך את השמות שעזרו בכתיבתו כדי שהקוראים יוכלו לבדוק מהי השכלתם או ליצור סט קריטריוני מידע מהימן לכותבים שיאכף ע"י צוות ויקיפדיה.


רשמו שמות פעולות כמו פוזות


בדיקה לפני הוצאת הערך ע"י מקור מוסמך.


אם אפשר לעודד יותר מבצעים כמו שהיו "מקצרמר למובחר" ולעבור כבר את רף ה 100000 ערכים . לסדר את החיפוש במילים עם גרשיים או שם לועזי שיוכל למצוא ביתר קלות. כמו כן יותר פירוט והסבר על איך להעלות תמונות.


לדעתי, כדי לשפר את המידע. לפעמים (לעיתים רחוקות) איני מוצאת מידע כלשהו.


1.אם יש ערך לא מוכן אל תראו אותו כי הוא לפעמים מראה משהו לא נכון.

2.לרוב אני לא בויקיפדיה בגלל שאתם נותנים לכולם להוסיף דברים ואין משהו שאפשר לדעת שהוא מדוייק. אני לא הכי סומך על ההחלטה הזאת.


אין, אך ברצוני לשבח את כותבי ויקיפדיה: צברתי ידע רב מאתר זה בזכות כותביו ,עורכיו ומשתמשי (הויקיפדים) הנהדרים.


לכתוב פירוש על יותר ערכים ויותר בברור ודברים נוספים


לכתוב יותר


בקרת איכות על מאמרים. תיוג ערכים שעברו ביקורת מקצועית, כ"מיהמנים".


כן, אם תרשמו ערכים לכל האדומים או לפחות רובם, וערכים שהם קרצמרים, והם ידועים וחשובים, נסו לאגור את המידע מבריטניקה או מטח.


תבדקו טוב טוב לפני שאתם מאשרים דברים. תבדקו שהכול מורכב מעובדות נכונות ומובנות


לדעתי מוטב אם יהיה תהליך כלשהו בו יסוננו חלק מן הכותבים, כדי שהרמה תהיה יותר גבוהה בערכים מסוימים וחשובים.


תרגום מויקיפדיה בשפות שונות באופן נרחב


לדעתי כדאי לבטל את עריכת המידע מכייוון שיש אנשים שרושמים שם דברי הבל וזה מפריע לאלה שבאמת רוצים לדעת!!


לכתוב על דברים קדומים ואל רברים היטוריים יותר מידע סדרות טליווזיה


לענ"ד צריכים להקדיש מחשבה כוללנית בארגון וסידור הקטגוריות ולעבוד מהכלל אל הפרט ולא מהפרט אל הכלל. ברצוני להעיר שהסקר כאן בחלקו בנוי לא נכון , השמיטו תשובות אפשריות והכניסו לשוא תשובות אירוניות רבות משמעות. האם תפרסמו את התוצאות - מן הראוי שכן !!! בכל אופן תודה לכל מי שתורם לויקיפדיה היא שימושית מאד חן חן .


אממ לא יודע אולי טיפה להגדיל/להדגיש את הכתב קצת יותר


לעבוד בשיטוף פעולה עם האוניברסיטאות וקרנות מלגה לעידוד כתיבת ערכים מקצועיים ע"י סטודנטים. לדוגמא: ניתן להציע תשלום סימלי/נקודות דיקן סטודנטים לקבלת מלגה/הטבות שונות לסטודנטים כדי שיכתבו ערכים מקצועיים ומדוייקים בתחום לימודיהם יתכן בעזרת המרצים.


יותר הרחבת נושאים


יותר ערכים


ויק]די הערכים בא לא יהיהו פולטים רוב נטיה שמאלנית ושיהו פחות כאלה


לכתוב מתי הרבנים נפטרו וכו......


לעשות אותה יותר ציבעונית


חיפוש נוסח גוגל ולא תמיד לערך המדויק


אני יוכל לתקן שגיאות ולמשל: חיפשתי על שחקני כדורגל שאני מכיר (למשל) ולא מצאתי מידע כאילו כתוב הדף אינו קיים ומשהו גם טוב אצלי שאין לי שגיאות כתיב בכלל.


יש לשים דגש רב יותר על מהימנות המידע. יש לשים דגש רב יותר על נייטרליות, בכל התחומים. יש לשים דגש רב יותר על השפה ועל כתיבה אנציקלופדית.

מומלץ מאוד ללמוד מהדגם של ויקיפדיה האנגלית, שגם היא אינה מושלמת אך היא טובה בהרבה מאחותה הקטנה, ויקיפדיה העברית.


תנו עוד מידע


לפעמים שמחפשים מילה, ואין ערך שמתאים לה, אין אפשרות בקלות לעבור לחיפוש של אותה מילה בשפה אחרת, כמו שמעבירים שפה שקוראים אחד מהמאמרים.


לנסות להפוך את הויקיפדיה למקור שיהווה מהימן מספיק עבור האקדמיה בארץ. כסטודנטית אני נתקלת רבות במשפט "ניתן להיעסר בויקיפדיה אך לא להשתמת כמקור"...


לצערי ההתנסות ככותבת היתה לא מוצלחת, הותקפתי אישית ולא הרגשתי שקהילתכם מזמינה או שהחברים בה מעוניינים לעשות דבר כלשהו על מנת לקבל אחרים לקבוצתם.


להפסיק למחוק ערכים!!!


עריכה לשונית, דאגה לאחידות הניסוח בין הערכים.


בכל הטקסטים חסרים מילים שלימות ומשפטים רביפ אינם מובנים


בתור סטודנט להנדסה, אשמח אם תרחיבי ערכים במקצועיים בנושא פיסיקה (דווקא ערכים בפיסיקה מאוד מפותחים), מתמטיקה וחשמל. חלק מהערכים הללו מאוד מסובכים אבל בדר"כ הם די בסדר. הראש שלי אומר לי ללכת לויקיפדיה כאשר אני רוצה להבין ערך מסויים בשפה פשוטה (לעומת ספרי לימוד). לדוגמא הערך "אנטרופיה" לא מוסבר היטב בספרי לימוד החיצוניים וקיוויתי שויקיפדיה תפשט אותו יותר.

משהו קריטי בשבילי: רוב הפעמים אני פונה לויקיפדיה בשביל לפשט ערך מקצועי ולכן רק הפתיח של הערך קריטי לי להבנה (ולא תמיד הנוסחאות בהמשך שבמילא יש אותן בשפע בספרים). לכן הפתיח של ערך פיסיקלי, הנדסי או מתמטי חשוב שיהיה מאוד פשוט.


רעיונות כלליים אין לי ממש אבל בתחום של הלימודים לבגרות הייתי מאוד רוצה שתרחיבו על נושאים כמו ספרות,אזרחות ותנ"ך את החומר. למשל בהיסטוריה ב נעזרתי מאוד בויקי והחומר היה מעולה!


יותר ערכים. יש המון ערכים טובים באנגלית שכל מה שצריך לעשות זה לפרשם. הייתי עושה את זה בעצמי אבל עריכת דף היא מאוד מסורבלת עם כל הסוגריים והסימונים הלא ברורים בדף העריכה. ניסיתי כבר לערוך ואז התייאשתי באמצע כי האינטרנט נכבה אחרי שטרחתי וכלום לא נשמר. בקיצור עצבים. אם ניתן היה לערוך בקלות זה היה כבר נעשה עוד במקומות רבים.


להעתיק ולתרגם הרבה הרבה ערכים מויקיפדיה באנגלית,שהיא אמינה מאוד ויש בה כל ערך העולה על דעתי


יקל עלי חיפוש ויזואלי שניתן להתקין כ-Add-On בInternet Explorer 8, כמו שיש בויקיפדיה האנגלית.


גרסאות להעברה לword/pdf


א.צריך לאפשר הצבעה של עד שלושה אנשים לפסילת ערך מסויים. אם שלושה אנשים סימנו שערך מסויים אינו כתוב טוב או מיותר - יש להורידו אוטומטית, או לפחות להביא לשיקולו של גורם אנושי להוריד ערך זה.

ב. אשמח לתרגם ערכים מהוויקיפדיה האנגלית בתחומים שאוכל. יש הרבה ערכים שבאנגלית הם מופיעים אך לא בעברית. דרושה עבודת תרגום רבה מאנגלית לעברית. האימייל שלי - 2009

ג. אינני יודעת אם קיים גם בעברית משהו דומה ל-www.answers.com זה טוב מאד. נתקלתי בזה רק היום וזה מצויין.



אפשר לנצל את ויקיפדיה באנגלית שמכילה הרבה ערכים מפורטים, ולעודד אנשים לתרגם ערכים משם במקום לכתוב הכל מהתחלה, מה שלפעמים גורר ערכים קצרים או ערכים חסרים


ויקיפדיה העברית מדהימה. היא צריכה להמשיך לגדול בדיוק כמו עכשיו, בתרומות של קהילת הכותבים "הכבדים", ומדי פעם גם כותבים "קלים" כמוני...


בדרך כלל אני מאמת ונעזר בשפות האנגלית, פולנית , גרמנית ורוסית לפעמים אפילו ביידיש


להגביר את רמת הערכים בתחום התרבות והאמנות (קולנוע, טלויזיה, ספרות שוליים כמו מדע בדיוני, פנטזיה). יש זילות בערכים מסוג אלה והתורמים היחידים שמעזים לתרום להם מקבלים התעלמות טוטאלית שמוציאה חשק מלתרום בויקיפדיה העברית. יש להבין שהאנציקלופדיה המקוונת היא בהרבה יותר מאשר אנציקלופדיה כתובה ואפשר ורצוי להרחיב בנושאי התרבות השוליים. זה מה שיכול לגרום להעשרת המידע הויקיפדי וזה גם מה שיכול לתרום לפופולריות הנמוכה שלה.


התאמות בין מבנה הסקירות של ערכים בכל נושא ונושא


בעיכר הגדלת והרחבת הנושאים


להוסיף ערכים ככל האפשר.


הכלי הוא כלי נהדר! אני משתמש בו לרוב כדי להרחיב ידע כשישנם פערים המפריעים לי בעבודתי או מתוך סקרנות גרידא. הדיוק בנתונים הוא חשוב ביותר אך הוא לא המשמעות האמיתית של ויקיפדיה. הנגישות, העושר, העדכון הרציף והגישה הבלתי מתנשאת בקשר למהו ערך ראוי להכנס לאנציקלופדיה הוא מקור כוחה ועוצמתה. השימוש הקל והזמין באנציקלופדחה הרחיב את ידיעותיי וסקרנותי בצורה שללא ספק לא היתה מתרחשת ע"י שימוש באמצעים הישנים שנמצאים על המדף (ועולים מלא כסף). יישר כוח!!


אם אנשים כמוני, שלא יודעים מספיק יכתבו, הרמה תשאר נמוכה. היום למשל קראתי על אונטולוגיה. קשה להגיד שהערך בעברית משתווה בכל הרמות לערך באנגלית


אימות ואישור המידע המופיע בכל ערך, על ידי גורם מקצועי, מהימן וגלוי וכמו כן הסתייגות ממהימנות הערך באם ישנה כזאת...


יש להקפיד על חוסר נטייה פוליטית ולסלק מפעילי מערכת גסי רוח כמו "גלגמש" המחזירים כל תיקון ללא כל הסבר. אם דורשים מהם הסבר (ועשיתי זאת פעם בדף מפעילי המערכת) הוא כותב משהו כמו: "אסכם בקצרה: אינך מבין כלום", ומשאיר את הטעות (במקרה הזה זה היה תיקון טעות בערך העוסק בפסיכולוגיה).


שיפסיקו לשחק אותה יודעים טוב יותר. כאן מדינה חופשית.


ישנם ילדים בגיל בית ספר יסודי שמשתמשים בוויקיפדיה לצורך עבודות וכאלה.. לכן מומלץ לשים קישור עם הסבר על איך להשתמש בוויקיפדיה וכיצד מומלץ לסכם ממנה ואיך בנויים הערכים...


בתור אינציקלופדיה עממית לשימוש של כולם, ויקיפדיה מספיק טובה גם היום. לדעתי אינציקלופדיה שערכיה נכתבים בהתנדבות ע"י הקוראים/מתנדבים לא סביר שתצטיין באמינות ודיוק מיוחדים.זה כשלעצמו לא נורא ואין טעם "להפוך עולם" בגלל עובדה זו. באופן כללי ויקיפדיה בסדר גמור.


אולי כדאי לפנות אל בעלי מקצוע אקדמאים אשר יש להם ראש פתוח ולבקש מהם לשכתב ערכים או להוסיף ערכים, להתבסס יותר על הגירסה האנגלית ולנסות לתרגם משם ערכים כמה שיותר ארוכים, אין מה לעשות העבודה הנדרשת למעשה אין לה סוף, אבל רק ככה הויקיפדיה העברית תקבל את היוקרה שהזו שבאנגלית כבר מקבלת.


ליצור צוותים מומחים לפי תחומים ולייצר באזז מסביב לדבר הזה


לכתוב יותר מידע ויותר מדויק על המיתולוגיות


האתר מאוד נוח לשימוש. העיצוב נכון ופשוט לשימוש. היה יותר נוח אם הכפתור המודגש היה "חפש" ולא "ערוך".


תקנים של איכות כתיבה.


כתיבת הערכים ועריכתם מאד מסובכת יש פעמים שהייתי רוצה להוסיף מידע אך אני מוותרת בגלל הקושי הטכני


לתת לאנשים להוסיף ערכים כמעט ככל העולה על רוחם - למעט כמובן ערכים איזוטריים לחלוטין. גם אם הרוב חושב שיש למחוק, חובה לשמוע בקול המיעוט כל עוד הוא קיים ומנומק.


לתרגם ערכים מויקיפדיה באנגלית. בויקיפדיה האנגלית היא יותר מקיפה, ויותר תוכן ומהימנות בכל ערך מקביל. יש בה המון ערכים שחסר בויקיפדיה העברית.


עבודות שמתאימות לילדים לעשות העתק הדבק


יש ערכים רבים המורחבים בשפות אחרות יחסית לעברית (או שאינם קיימים כלל בעברית) - אולי אפשר היה לתרגמם.


למרות שאני באופן אישי לרוב סומך על נכונות המידע, עדיין אינני יכול להסתמך על ויקיפדיה כמקור מידע מהימן. אנציקלופדיה שנכתבת בידי מומחים נחשבת עדיין אמינה יותר. אם בכל ערך יופיעו המקורות הביבליוגרפיים (כמו שכבר יש בחלק מהערכים והציטוטים) הדבר יהפוך את האנציקלופדיה לאמינה הרבה יותר.


ערכים שלא ניתן לקבל בעברית. יהיה לפחות ניתן לקבל קישור לערך בשפה האנגלית בנוסף על ההצעה לכתוב בעצמנו את הערך.


כשבודקים את הכתבות של האנשים, ואני מאד מקווה שבודקים כל כתבה, יש לבדוק אותן לעומק כיוון שישנם הרבה אנשים שאצלם יצא לוויקיפדיה שם של אתר עם הרבה טעויות.


צריך אולי לתרגם יותר מאמרים מהויקיפדיה האנגלית


לא הבנתי לגמרי איך מחליטים על הגדרת ערך מסוים אם תוכלו להסביר לי שלחו ל


שהכותבים יחליטו להפסיק להראות "כאילו נטרליים" בנושאים מסויימים ובנושאים אחרים להביע עמדה מוצקת ומוצהרת


הסתמכות בנושאי טבע ובוטניקה של ישראל על ערכים לועזיים ומקורות מחוץ לישראל בנוסף למקורות הקיימים בישראל.


חסר מידע רב בערכים על נושאי תזונה ובריאות . לדעתי יש לפצל את המידע בערך מסויים - חלק אחד ישאר במתכונותו הנוכחית וחלק האחר ינתן בו יותר פירוט . כל נושא הקישורים לכתבות ומאמרים הוא מאד דל ויש לשפרו רבות .יש חוסר בהצגות גרפיות של נתונים כלליים ונתוני סטטיסטיקה .


הבעיה העיקרית ואולי היחידה שלי עם ויקיפדיה היא המהירות המעט מעליבה של מפעילי המערכת למחוק ערכים שלמים עליהם עמלו כותבים (בעיקר כותבים חדשים), כתוצאה מטענה פזיזה של העתקה. ראיתי כמה מקרים ופעם אחת אף נחסמתי ונמחק לי ערך שלם בטוענה כוזבת של העתקה. לבסוף, אגב, התברר למפעיל שאת הערך כתבתי בעצמי, אבל זה היה הרבה אחרי שלחץ בקלות על כפתור המחיקה. בעיניי, זה מרחיק מהאתר כותבים חדשים רבים.. ואותי זה אכזב והעליב.


לנסות לערוך גם נושאים שלא ממש ידועים


בסה"כ, אני נהנית מאוד ומשתמשת רבות בויקיפדיה-אישים. מבחינתי מאוד חשוב לי שתאריכי הלידה והפטירה יהיו מדוייקים.


מערכת קלה יותר לכתיבת ערכים, הגבלת עריכה של קטעים למשל ש "ערך זה ניתן לערוך רק לרשומי ויקיפדיה בעלי ותק של שבוע +" כדי לצמצם את הנזק שיכול להיגרם לערך..


א) כמו שכבר כתבתי, רצוי שיופיעו יותר שמות של אישים בויקיפדיה, בעיקר מה שחשוב לי זה שמות של יהודים או ישראלים, גם אם הם לא נחשבים למפורסמים או לגאונים במיוחד, ובלבד שלא יהיו בורים וטפשים. ב) רצוי שיהיו יותר קישורים חיצוניים בסוף הערך, או יותר ספרים "לקריאה נוספת" בסוף הערך, דומני שאז השימוש בויקיפדיה יהיה יותר יעיל, משום שאז בסיום הקריאה בויקיפדיה תהיה אפשרות לעיין בקישורים.


יש לשפר את נושא המהירות - לעיתים רבות הויקיפדיה נתקעת לי, גם במחשבים מהירים ביותר


לכתוב ערכים בעצמכם


אולי פורטל אספנות ותתי-פורטלים כמו בולים מטבעות וכ"ו... בזה אני הייתי משתמש הרבה (ושיופיע בדף הבית...)

בבקשה תודיעו לי אם יישמתם משהו מהדברים:


פורטל כדוריד


ויקיפדיה האנגלית בערכים טכנולוגיים הרבה יותר נרחבת. כחו למשל את הדף "פליסטיישן" בויקיפדיה אנגלית לעומת עברית. יש שם ערכים גם לגבי מכשירים סלולריים.


תוכלו לכתוב גם כל מיני כתבות לילדים


דבר ראשון, אתם תותחים אחד אחד- כל המשקיעים למיניהם! תודה רבה! אתם עוזרים ללי מאוד, אני מהאנשים שנכנסים לוויקיפדיה סתם לכיף.. כדי לקרוא.. אין לי רעיון מיוחד, רק שיהיו יותר ערכים ופחות קצרמרים וקישורים אדומים- אבל זה כבר מובן מאליו..


להוסיף חלון עם סרטוני וידיאו בצד


למצוא יותר תמונות יפות כי ידע יש מספיק


מאוד נהנת לקרוא פה, אבל יש הבדל עצום בפירוט שיש בערכים באנגלית לעומת העברית, שמסתפק בדרך כלל בחצי או רבע ממה שכתוב באנגלית... חבל. מיד אחרי שאני מסיימת לקרוא בעברית אני עוברת לאנגלית, כי אני מרגישה שהמון פרטים חסרים, ואכן בערכים באנגלית יש כיסוי גדול יותר.


יש מנהלים בדוגמת ODDED ועוד שכל מה שלא נראה להם ניסוח-חסר משהו-ועוד הם מוחקים מעין משטר טרור של המנהלים הם לא מוכנים לקבל שינויים. הארות. ביקורות. ההתנהגות המגעילה הזאת מונעת מהרבה אנשים לשנות להוסיף או לתרום משהו לאתר


תבדקו הכל טוב יותר לפני שאתם מעלים את הנושא לרשת.


הויקיפדיה לדעתי מצויינת רק להוסיף ביטויים.


שיהיה אפשר לשלוח שאלות ולקבל תשובה


לתרגם עוד ערכים.


להעמיק, לתרגם מאנגלית להשקיע


פיקוח על המידע והשפה בערכים.שירות של שליחת התראות מידע בנושאים מוגדרים לרשומים


תוסיפו יותר על שודדי ים וסרטים.


להוסיף יותר מידע ויותר ערכים לויקפדיה העברית , ולהוסיף יותר מידע לכל ערך כמו בויקפדיה האנגלית .


אברך, אעלוז ואשמח להתאמה של ויקיפדיה- כולל סקר זה- ללשון נקבה. הנני משתמשת- ולא משתמש, קוראת- ולא קורא, וכו.


המשך השקעה בכתיבת ערכים חדשים והוספת/העשרת ערכים שקיימים בויקיפדיה האנגלית בגירסא העברית.


לשים סביבות חיים של בעלי חיים להמון ילדים שעושים עבודות חקר.


להשקיע בעוד שפות כמו עברית כי באנגלית יש את כל המידע אבל אם אני צריך משהו שלא ישראלי משהו ממדינות שונות אז אני צריך להשתמש במילונים כי אין לכל הדברים מידע בשפה העברית


לדעתי פתיחות רבה יותר בקבלת ערכים לתוך ויקיפדיה תשפר את ויקיפדיה ותדגיש את יתרונותיה על פני אנציקלופדיות מסורתיות. בנוסף, ויקיפדיה מתגאה בהיותה מיזם דמוקרטי ופתוח לכול, עם זאת על פי התרשמותי, מרוכז כוח רב מאוד בידי הוויקיפדים הותיקים והאנציקלופדיה נראית כפי שהם היו רוצים שהיא תראה ולפי כפי שכלל קוראי ויקיפדיה היו רוצים שהיא תיראה.


1. הוספת ערכים חשובים וחיוניים - בהם אני עוסק, מתעניין וכו 2. הנחיות ידידותיות לעריכה, הכל כל כך מסורבל, צריך סוף-שבוע במלון רק ללמוד את הוראות העריכה/הכתיבה בויקיפדיה...


יותר כיפיות, פחות שעמום.


להשקיע יותר בדף הצדדי,תעודת הזהות, של נושא מסוים.מפני שאם רוצים לדעת,תמצית מטקסט ארוך במיוחד,צריך לגעת בנושאים יותר עיקריים בתעודת הזהות.


להוסיף עוד מידע לגבי נושאים ולהרחיב את הידע בהם


תפרתו מהם הרכיבים של המוצר מזון


עיצוב שונה. בכתב שונה ואפשרות קריאה נוחה יותר.


לפתוח אותה אל עוד אוכלוסיות ספצפיות - נגיד לעשות ויקיפדיה כשרה ללא תכנים מיניים, ע"פ קריטריון מסויים, ולתת לאנשים עם עולם מושגים שלם למלאות ערכים בויקיפדיה, וערכים אלו יהיו פתוחים לכולם. (אלא אם כן מישהו ירצה ויקיפדיה "לא כשרה" ללא ערכי יהדות כלל...)


שהיה הרבה יותר דברים מימני ראקל


הייתי רוצה שבמספרים תשימו את כל המספרים ולא רק את חלקם.


לכתוב על כל הנושאים בעולם


בערכים בעלי גוון פוליטי -- יש להציג התוך הערך עצמו שתי גישות -- במפורש. כלומר, תהיה בוקסה, או פסקה שמשקפת את עמדת הימין ולצידה או לאחריה את עמדת השמאל. הנסיון ליצור ערכים אובייקטיביים הוא אנכרוניסטי.


יותר דברים, אין כמעט נושאים, אנשים!!! הלו!!! יותר יפה בעולם, יותר מקושט , צבעוני, כל הויקיפדיות לבנות! מה זה? אז ככה: יפה, הילולה, שמח. זהו. פשוט מאוד!


גיוס כותבים נוספים בעיקר מתחום האקדמיה. פניות לאקדמאים לביקורת ותיקון ערכים. יש להקפיד יותר על מקורות בערכים מדעיים (ורצוי גם בערכים פוליטים ואחרים).


שפרו את החיפוש.


לפי דעתי ... יהיה יותר טוב שתוסיפו עוד מידע על אנשים מפורסמים וסדרות טלויזיה.


להפוך את וויקיפדיה לפרוייקט משותף עם האוניברסיטאות. שכל סטודנט יבצע מחקר בתחום הלימודים שלו בשביל לראות מה חסר בוויקיפדיה העברית וייקח על עצמו לכתוב כרך עם קישורים וביבליוגרפיה מפורטת, אותו כמובן יבדוק פרופסור, וזה כחלק או כתנאי לקבלת התואר. ככה תקבל וויקיפדיה גם מגוון חדש של נושאים, בעיקר בתחומי המדעים והטכנולוגיה בהם ישראל חזקה, וגם תובטח איכות ואמינות של הערכים.


להעסיק אנשים שיתרגמו קטעים מהויקיפדיה האנגלית - שם יש הרבה יותר מידע, על הרבה יותר ערכים.


אופציה לשייך את מילת החיפוש לעוד נושאים הקשורים.


לפעמים יש לי הרגשה שזה שיטחי, לא נתקלתי בטעות עובדתית אבל בשטחיות שגובלת באי דיוק - כן. אני רואה את ההמצלות לקריאה בסוף הערך, אבל בכל זאת עולה בי הרבה פעמים השאלה על מי/על מה הם מסתמכים, כלומר אם קוראים ערך באנציקלופדיה עיברית מותר להסתמך עליו (וגם מצויין שם כותב הערך) אבל אצלכם ??


אם יהיה אפשר להשים על כל דף שעוד לא נגמרה העריכה בו, איש ותיק שיתפקד כ"אחראי טיפול" זה יהיה ממש מועיל! מכיוון שישנם דפים שהרבה זמן מכילים את התבניות שהעריכה עוד לא הסתימה או שישנם לקווים, ואין מי שמרכז את הנושאים האלו תחתיו ושאפשר לפנות אליו להתיצות באשר להוספה או החסרה מהערך.


אם תוסיפו תמונות ברוב הערכים סבורה אנוכי כי זה יביא לשיפור רב יותר מבעבר ולהבנה מלאה.


מפגש לא נעים עם אדם בשם אורי גרם לי להתחרט שהעזתי לתקן משהו


לדעתי פנייה למומחים - אולי פנסיונרים - להוסיף ובעיקר לתרגם ערכים לעברית תהייה ברוכה. גם למשרד החינוך וגופים שחינוך הוא עניינם אמור להיות אינטרס בכך.


פשוט מאוד. א.אנשי מקצוע שיבדקו את הערכים ויתקנו שגיאות כתיב , לשון, ניסוח ועובדות. ב.כל הוספה או תיקון של גולשים לא יתעדכנו אוטומטית אלא יעברו בדיקה על ידי איש מקצוע.


אולי להוסיף קצת יותר צבע למסגרות? השחור-לבן ממש מדכא.


שיפור התדמית - זה יקרה כאשר המידע יהיה אמין לחלוטין


למצוא דרך לשלב קהלים שיש להם ידע בתחומים מסויימים אך לא מתעסקים יותר מדי באינטרנט או ויקיפדיה. למשל לגייס מרצים וסטודנטים לכתוב ולהוסיף על ערכים מסויימים. הם יכולים אפילו לכתוב ערך כמסמך וורד ושמישהו יעתיק ויערוך אותו לויקיפדיה. ניתן לגייס רופאים בתחומים שונים כדי לשפר ולהוסיף ערכים בתחומי הרפואה.

להוסיף פירושים לטקסטים שנמצאים למשל בפרוייקט של התנ"ך ושאר ספרות חז"ל או שירה עברית שמותרת לפרסום, ששפתם לא תמיד הכי נגישה לקורא הפשוט.

למצוא דרך לשפר את התדמית של הקליקה הסגורה (והאליטיסטית לפרקים) של הויקיפדים. אין מקום לדיונים מוסריים בהקשר של הצגת ערך מסויים, שכן מטרתה של אינציקלופדיה היא להנגיש ולהפיץ מידע ולא לחנך לערכים, בוודאי שלא באמצעות צנזורה של ערכים שנראים לא-נחמדים, גסים, לא פוליטיקרלי קורקט או לא חשובים. אם מישהו החליט לכתוב ערך כלשהו, יש סיכוי טוב שמישהו אחר מתישהו יחפש את הערך הזה.


1. מערכת חיפודש מתקדמת - מילים מערך, ערכים דומים מבחינה איכותית לאו דווקא תחבירית .ומבחינה תחבירית אפשרויות רחבות יותר לתקן ערך לא נכון בכך שיצא חלון אחרי ששואל אותי האם התכוונת ל...(כמו בגוגל) 2. שיתוף פעולה עם אתרי סרטונים כמו יוטיוב למשל - "הדבקת" הסרטונים בדף הערך עצמו ולא רק קישורים לסרטונים 3. יותר תמונות וסרטונים 4. אפשר גם לשלב קשורים מסוימים בערך עצמו ולא רק בתחתית העמוד 5. לתרגם ערכים שלמים של ויקיפדיה לערכי אודיו. 6. אפשרות לשמירת ערך כקובץ pdf או word כל עוד זה לא מפר זכויות יוצרים 7. צאט ויקיפדיה - אפשרות לדון על ערכים באופן ישיר דרך צאט שיהיה מותקן בעמוד עצמו 8. פורומים ותגובות על ערכים - אפשרות לשאול שאלות ולהעיר הערות מבלי לשנות את הערך עצמו ו\או להיות רשום באתר

  • חשוב שויקיפדיה לא רק תהיה אנציקלופדיה מכוונת אלא "אקדמיה וירטואלית" של ממש- דיונים חיים, פורום, מומחה שעונה על שאלות וכד...

והכי חשוב- לא לערב פרסום!!!!


יש המון נושאים שלא הרבה יודעים עליהם שבכלל לא כתובים בעיברית דבריים שלויים שפופולריים בקהילות שוליות בארץ כמו זרמים מסויימים של מוזיקה כמו הניו רייב , קומיקס אלטרנטיבי, ספרי מדע בדיוני שלויים וסרטים לא מוכרים, מקומות אלטרנטיבים בארץ, ואישיים שקשורים לכל הדברים הללו


לא יכול להיות מצב שאדם יקדיש כמה שעות כדי לתקן ערך שהוא מכיר לפרטי פרטיו ואז יבוא מי שרשום במערכת וימחוק הכל בשניה אחת. אני מציע שבמקרים כאלה ייערך דיון בין הצדדים בדף השיחה ויתאפשר לאורח לשכנע בדבריו.


לשפר את ה-editor. יש עקומת למידה של השפה של ויקיפדיה שהיא לא פשוטה. סרגל כלים מוצלח יותר יפתור את הבעיה.


אם שמות המחברים ותוארם/ מיקצועם יהיו חלק מהערך האמינות של הויקיפדיה תהיה רבה יותר


תתעסקו פחות בחסימות, ב"חינוך", ב"ענישה" ובכל החרא הזה שאתם כ"כ אוהבים להתעסק בו. תבינו שזה לא תפקידה של ויקיפדיה לספק את יצר השליטה הפתטי שלכם


אם אפשר להרשם בלי שיגעונות כמו שם דומה זה לא נגמר הדימיונות בין השמות כל שם שונה בניפרד ושלא בגלל שיש למישהו שם דומה ולא זהה צריך לחפש שם אחר ו


שישמש גם כמילון עברי-אנגלי.


האיי פי שלי חסום לעדכון. אני משתמש במחשב ביחידת קידום נוער בקריות ורציתי לתקן טעות כתיב, אך לא התאפשר לי. ההודעה שקיבלתי הייתה ש-62.219.184.66 חסום, מספר חסימה 75504, והיה כתוב "נא לפנות להנהלת בית הספר". אנחנו לא בית ספר רגיל. יחידות קידום נוער שייכות ל"פרויקט הילה" שעוזר לתלמידים שנפלטו ממערכת החינוך להגיע לתעודת בגרות. בכל עיר בארץ ישנה "יחידת קידום נוער" - עשרות יחידות כאלו בכל הארץ. כנראה שאחד הילדים הכניס שטויות, ומאוד נעלבתי שכתוצאה מזה חסמו את האפשרות של כל הילדים להשתתף בשיפור האינציקלופדיה המדהימה הזאת. אין לנו מנהל בית ספר. כל יחידה היא בפני עצמה.


אולי לא להביא את החיפוש של הערך עצמו, ז"א שהיה בולט ולא בצד..


משהו למען המשתמשים או מקורות


עים לא מוצעים מילה כול שהיא צריחים לישלוח אותה למנהל ועים הוא לא יודע גם עז לתת כישור לאתר אחר ולהפוך את הדף הראשי ליותר ציבעוני ובלי צבע שחור או לבן


אם יתווסף לכל ערך הסבר כללי בשפה פשוטה, זה יועיל מאוד לאנשים רבים (בעיקר בנושאי הרפואה והפיזיקה).


הרבה ערכים הם הרבה פחות מפורטים, אם משווים לויקיפדיה באנגלית - בדר"כ כשאני צריך מידע מפורט אני פונה לאנגלית (כמובן ששהיתרון של העברית הינה שהיא שפת האם שלי) - אולי יש מקום לנסות ולהשקיע, אפילו בתרגום, של ערכים?


הייתי רוצה שיהיה מישהו אחד שאחראי לעדכן למרות שבדרך כלל אתם מעדכנים בימים ספורים אבל הייתי רוצה גם להוסיף נושאים ולא רק לטפחם!!! וגם הייתי רוצה לדעת מי הקים את וויקיפדיה ומי מעדכן אותה. האם אלה אנשים מקצועים בכלל???


הקמת מערך הסברה לא וירטואלי, כגון מצגות בבתי ספר תיכוניים, ישיבות, מדרשות ואוניברסיטאות. אשמח להיות שותף!


לפרט להוסיף לעניין יותר לעצב מחדש את דף הבית


יותר מפורתת


הרעיון מעולה וגם היישום יפה מאוד. אך יש עדיין הרבה מאוד ערכים שלא מצאתי בוויקיפדיה העברית וכן נמצאים בוויקיפדיה האנגלית, לכן יש עוד הרבה עבודה. יישר כוח!


בבניית ויקיפדיה משלך (ויקיפדיה לשימוש קבוצתי\ אישי) שדבר ראשון זה רעיון מעולה ושימושי ביותר אולי אפשר לעשות מן עיצוב נוח יותר למשתמש, עריכה פחות מסובכת (אם רוצים לעבור שורה ולוחצים פעם אחת על "אנטר" אז זה לא באמת מעביר שורה לכן צריך ללחוץ פעמיים על "אנטר) ועוד כל מיני בעיות קטנות כאלה.. הכותרת שעושים היא נוראית אולי אפשר לאעשות משו שהוא לא במסגרת בכתב קטן ופונט נוראי כזה אלא פשוט פונט גדול יותר ובעיקרון עיצוב נוח יותר למשתמש...


אני מוצא את האינציקלופדיה יעילה ומעניינת שגורמת לקורא להנות ולהעמיק בקריאה בנושא ובנושאים אחרים הקשורים לאותו נושא. אני ממליץ להוסיף ויקי-מאמרים, אשר מן ערכים מסויימים יהיה קישור למאמר שעוסק באותו נושא (לדוגמא: תיאוריות המיתרים בפיזיקה, להוסיף קישור למאמרים אקדמיים שעוסקים באותו נושא - אני מאמין שהדבר יוסיף ערך אקדמי לאנציקלופדיה. בכול מקרה, ברצוני להודות לכול העושים במלאכה - אני לקוח מאוד מרוצה! יישר כוח!


אפשר לחדש את העמוד


להפוך אותה למענינת כי היא מאוד משעממת!!!


הצנזור, אוי הצנזור המגמתי,


תנו גם למשתמשים לא רשומים להתבטא.


לשנות הכול במהרה אני רוצה לראות תוצאות , יאללה קומו בישביל מה משלמים לך ? תתעוררו ומהר .


לקחת אנשי מקצוע


לא אין אבל תכתבו על ספיידרמן 4 בעברית ולא בשפות זרות


לפתוח ויקיפדיה לילדים


להחליף את העורך שמשתמש בתגיות BB לעורך WYSIWYG.


הוסיפו ערכים להם אנשים הומוסקסואליים ירצו להיכנס


הראיונות שיהיו שמות משתמשים באתר ולכל שם משתמש יהיה דף משלו ששם הוא יוכל לשמור את כל הנושאים המעניינים לו , במידה והוא ישכח בעתיד .


המראה שלה-משעממם אפור -מת


אל תכתבו בשפה רמה, משום שגם ילדים צריכים להיכנס לוויקפדיה, כדי להכין סיכום לבית ספר למשל, והם לא מבינים מה שכתוב. לפעמים גם ההורים אינם מבינים את הכתוב, לכן, כדי לכתוב את הדברים בצורה יותר מובנת לשפת היום יום...


אפשרות לכתוב תגובות לעורך הערך באותו הדף, אך התגובות לא יופיעו בדף, אלא יישלחו לפרופיל העורך.


לדעתי העמוד של התוצאות לא ברור ומבלבל מאד בפעם הריאשונה שנכנסתי לויקיפדיה לא הבנתי כלום אתם צריכים לשנות את זה ליותר ברור ופחות שטויות רק תשם של התוצאה...


למשל, על הערך "כלום"


הממשק מחייב שימוש בתגים המסבכים את העבודה. העורך צריך להיות ידידותי יותר


יש לכתוב את הפרטים בויקיפדיה בצורה קצת יותר של היום יום. וכאשר כותבים תוכן עיניינים אז יש לכתוב לגמרי בשפת היום יום


הקמת מערך בקרה על מפעילי מערכת. פעמים רבות נראה שהם מנצלים את כוחם יתר על המידה, ובסופו של דבר המידע בערך נפגע. הדבר בולט במיוחד בערכים "ישראליים" שאין להם ערכים מקבילים בשפה האנגלית וכד.


ויקיפדיה משתפרת כל הזמן, ובתור משתמשת נאמנה אני מרוצה מאוד. מדי פעם, כשיהיה לי זמן, אתקן ניסוחים עילגים או טעויות קטנות. מעבר לזה, מה שעשוי להיות שימושי מאוד לסטודנט/קורא, זה להשקיע יותר במושגים או ערכים תיאורטיים (למשל בפסיכואנליזה, בספרות, בפילוסופיה). כאן גם קיימים האי-דיוקים המשמעותיים ביותר.


הבנה והשלמה שמדובר באנציקלופדיית "פופ" ולא לנסות להתחרות באנציקלופדיות אקדמאיות, יביאו לשימוש נכון יותר במשאבים


קצת יותר איורים


צריך הרבה יותר ערכים, ולפחות את כל אלו שהופיעו באנציקלופדיה העברית.


שם העורכים ואמינותם אינה ידועה ולכן לעיתים איני יכולה לסמוך על הכתוב.


יש לציין אם ערך נבדק ע"י מומחה בתחום, או טרם


למנות צוות שיבדוק את נכונות הערכים


להצחיק ולהוסיף חיות מפורסמים ושיאי עולם


להקפיד יותר על הרחבת ערכים מאשר תיקונים לא מהותיים. לא להשאיר דפים קצרצרים ביותר על נושאים לא חשובים בעליל (כגון שחקנים ששחקו בסך הכל בסדרה אחת וכבר מקבלים במה בוויקי)


בערכים חסרים בעברית שיהיה מעבר (או אפשרות נוחה יותר) לאותו ערך בשפה אחרת, אם לדוגמה אני קורה על עיר ברוסיה והערך קצר יהיה אפשרות קלה לעבור על אותו הערך בשפה הרוסית וכך גם לשאר השפות הפופולריות כמו אנגלית או צרפתית


להרחיב את הנושאים!!


הבעיה העיקרית בעיני היא חוסר דיוק בכל הרמות החל מפרטים שגויים וכלה בהחדרת תפיסות מוטעות לערכי ליבה


לא לחשוב בראש שמאלני - מדיני כל הזמן, לתת לעובדות לקבוע את הנכתב, להפסיק למחוק דברי אמת של כותבים ימניים גם כאשר הם כותבים טוב ונכון.

ולפשט יותר את העריכה החופשית של הערכים!!


פתיחות רבה יותר לכותבים מתחילים, פחות אגרסיביות מצד ותיקים, גיוס נשים ובררנות גדולה יותר בערכים הנוגעים בישראל, ביהדות, בספורט ובתרבות פופולארית, בהם יש הפרזה חסרת פרופורציות.


להתחיל לעבור על ערכים לא גמורים ולא מלאים. להשוות ערכים הכתובים באנגלית או משפות אחרות ולתרגם אותם לעברית.


עדיין קיים אצלי חשש מאמינות המידע. הייתי שמח לדעת שהמידע באמת נכון


לעשות עוד תחרויות שישלבו אנשי מקצוע בכתיבת הערכים כפי שנעשה בתחילת השנה בפיזיקה.


הדבר היחיד שחסר זה עורכים. מיעוט הערכים, ומיעוט הערכים המקיפים, זה החסרון המשמעותי היחיד שקיים בויקיפדיה העברית והסברה שתמשוך כותבים זה הדבר היחיד שחסר.


בכדי לחזק את האמינות מומלץ להעביר את הערכים לביקורת של מומחים מהאקדמיה או בעלי מומחיות שונים (בהתנדבות כמובן) ולציין זאת במפורש בערך.


שלום לכם אני משתמש יום יומי ולצערי הערכים באנגלית רחבים לאין ערוך מאלו שבעברית ואני לא מבין למה ? כאשר שמתי לב שלא מעט ערכים מתרגמים בקיצור רב מדי מאנגלית. אם מתרגמים אז אולי כדאי לתרגם את כל הערך. עם כל הידע שלי באנגלית אני משקיע המון זמן בתרגום מילים שאני לא מכיר בעיקר המקצועיות שבהן, כדי לשפר משמעותית יש לדאוג לתרגום טוב של המאמרים באנגלית. תודה על תשומת הלב. מנחם


אני לא יודע איך אבל חייבים למצוא דרך לשלוט על מי שעורך


הפסיקו להתנהל כמועדון פרטי. המטרה של וויקיפדיה לפרסם כמה שיותר ערכים רלוונטיים, והדברים הקטנים ביותר מפורסמים בוויקיפדיה האנגלית (אתרי אינטרנט זניחים, סדרות טלוויזיה לא מוכרות וכו). בעוד שבוויקיפדיה העברית צריך לעבור בירוקרטיה שלמה ומתן דין וחשבון על מנת להצדיק כל ערך שעולה, מה שהוריד את הרצון (שלי ושל כותבים מוכשרים רבים נוספים) בכתיבת ערכים.

ומצד שני, הגבירו את האכיפה. בזמן האחרון נתקלתי בלא מעט ערכים עם שגיאות כתיב, הגהה ודקדוק. ערכים אלה, שבדקתי את מצבם מספר פעמים, לא קיבלו סטטוס של "יש לשכתב ערך זה".


המוניטין שלכם הוא שאתם די דיקטטורים בהחלטת למי מותר ולמי אסור לערוך. לא בדקתי את המוניטין הזה, אך אני מביא אותו לתשומת לבכם.


לעתים אני מוצאת טעויות במאמרים או בחלקי מאמרים שאינם ניתנים לעריכה, ולא ברור לי איך להעיר על כך. אני מודעת לקיומו של דף השיחה, אבל לא ברור לי אם ומתי יקראו את ההערות שם.


לדעתי כל ערך בויקיפדיה האנגלית מורחב בצורה הרבה יותר מספקת ומתמצתת וכן עושה שימוש במספר רב יותר של מקורות לביסוס הערך - דבר שהייתי שמח מאוד אם היה גם בויקיפדיה העברית.


שני דברים מציקים לגבי האיכות של ערכים בויקיפדיה -

האחד מהותי - ויקיפדי ה מתחמקת מכל חילוקי דעות, וכך הופכת את עצמה מידע אנציקלופדי לידע קונזסצויאלי. דברים שאכן קרו מרוטשים בויקיפדיה כדי שלא להציק למחנות או ציבורים שלא אוהבים אותם. כך אירועים טעונים - אלטלנה, יגאל עמיר, משה קצב, שואת הארמנים - הופכים בויקיפדיה לחסרים במידע מפני שהנייטרליות חשובה יותר מהדיוק. וההיסטורי האינה תמיד נייטרלית.

השני פרוצדורלי - המשתמשים הכבדים יותר בויקיפדיה מתנהגים לויקיפדיה לעיתים קרובות כאל החצר האחורית שלהם, מצב שמפריע לבאים מן החוץ לתרום.


עידוד תחרויות כתיבה כדוגמאת התחרות על כתבות בנושא פיסיקה בתחומים נוספים (גם התחומים נוספים בפיסיקה). התחרות תרמה המון לויקיפדיה לדעתי בנושא שאליו התחברה.


שלכל מילה לועזית יהיה קישור לערך שלה בויקיפדיה, ואם אין לה ערך אז קישור למילון.


תתקנו הרבה נושאים ותץוסיפו דברים מעניינים חדשים ונושאים שלא כתובים לכם בויקיפדיה ואתם רואים שהרבה נכנסים אליו ולא מרוצים ממנו כי הוא לא כתוב באתרכם


לשפר את מנוע חיפוש הערכים וכמו כן להוסיף יותר תמונות, אפילו אלבום נפרד לאותו ערך ספציפי.


ליצור קטגוריות ערכים לבגרויות בשפה לא גבוהה מדיה אלא בינונית בנושאי כלכלה,חשבונאות,ניהול ושיווק.


אפילו בערכים הממומלצים בנושאים השונים, לעיתים, אף בריפרוף קל ניתן למצוא שגיאות בהקלדה, איות ועיצוב התיבות שבעמוד. לכן כדי לערוך גם עמודים וותיקים עתירי ידע, זה נוגע במיוחד למשתמשים הוותיקים שמתמצאים היטב בוויקיפדיה ושעבורם העניינים הטכניים הללו יכולים להיות עניין של כמה שניות. זה מאוד יתרום לאופי החזותי של ויקיפדיה העברית וישפר את מעמדה המקצועי.


תכתבו ערכים שילדים מבינים!


אני חושב שבמידה ויהיו גלריות של אותו אדם/ארגון, זה יהיה הרבה יותר טוב. גם סירטונים יוסיפו הרבה.


1.עדכנו יותר ערכים שקיימים בויקיפדיה העברית (במקרים של "יש לשכתב ערך זה") ואולי אף תעשו לכם רשימה לערכים שיש לעדכנם לעיתים קרובות. 2. כתבו יותר ערכים. אף אדם לא אוהב שיש ערך שהוא רוצה לקרוא עליו, והוא למעשה לא קיים.


לפני מס שנים נרשמתי לאתר וכתבתי בערך לוקוס שלדעתי 4 שורות לא מספיקות היות והוא מתחלק לזנים רבים (רק בישראל יש איזה 4 סוגים בלי להחשיב את דקר הנילוס וחו"ל באופן כללי). והוא גם זן נכחד בארץ ולכן רוב הלוקוסים באים ממצרים. עד היום הערך נשאר כמו שהוא. דבר שני הייתי בקבר יוסף בשכם בסוכות האחרון וצילמתי את הכיפה הסדוקה שלו מתוך מבנה הקבר ורציתי לשלוח את התמונה לויקיפדיה ולא הצלחתי. ניסיתי מספר פעמים ולא הצלחתי ולבסוף שלחתי לאתר אחר. צריך שיהיה יותר קל השליחה של הקבצים.


רק,תשנו את הצבעם של העמוד הראשי ואת הסמל(רק בצבע...)


היא צריכה להיות יותר בעיצוב מודרני, העיצוב שלה נראה כמו של אתר משנות ה50 גם הכתב קצת פרימיטבי, הרבה הצלחה


הרבה למשל אבא שלי דובר רוסית ועברית והוא ראה כמה ערכים ואמר שוויקפדיה בעברית פחות כתוב מאשר ברוסית


להוסיף עוד ערכים


כן. לנסות לגייס בכל תחום מקצועי מומחהאחד או יותר מן האקדמאיה ,שיסרוק באופן התנדבותי ערכים שהם בתחומו,ויתן את דעתו לשינויים או לאי דיוקים כי חלקם נעשה כחלק מוויכוחים פוליטיים או רעיוניים...


האתר קצת איטי לפעמים- חוץ מזה אין שום דבר. האתר מצויין! זה המקור הראשון שלי לעבודות. יישר כוח!


לא לתת לכל אחד לכתוב מה שבא לו בכל הערכים זה מוריד מערכם של הערכים הקיימים ומאמינותם


א. יש המון דברים שיש לשפר כגון העובדות בערכים שצריכים שיהיו אמינים ונכונים. ב. צריך לציין מקורות לעובדות ודברים שמציינים בערכים. ג. צריך להציג יחס אובייקטיבי בערכים. הערכים לעיתים כתובים בצורה מאוד מגמתית כגון ערכים בנושאי דת, וכלפי כתות ותיאוריות מדעיות מסויימות.

ג דברים אלו יעזרו לשפר את האתר בצורה ניכרת בוודאות. ישר כוח בכל מקרה על האתר. מאוד יפה.


שאנשים מבחוץ לא יוכלו לערוך חלק מהדפים שאנשי ויקיפדיה ערכו


יש תחושה כללית שויקפדיה העברית היא תרגום חופשי (וממש לא מלא) של הויקפדיה באנגלית. הכוונה ב"תרגום חופשי" - הכוונה היא שכשאני מעיינת בערכים מקבילים בעברית ובאנגלית אני פשוט קוראת את אותו הדבר, רק שבגרסה העברית התוכן הרבה יותר מתומצת, הרבה פחות מקיף, ובאופן כללי נותן תחושה של מילון זריז למחפשי פירושים ופחות הבנה מלאה של מושג כלשהו. פעמים רבות אני מוצאת את עצמי ניגשת לערך בויקיפדיה העברית רק בכדי לקבל מושג כללי מה פירושו של מה שאני מחפשת, ומייד אחר כך עוברת לויקיפדיה האנגלית כדי להרחיב את ידיעותיי בנושא. מה גם, שישנם ערכים שאני לא מוצאת, באופן מאוד תמוה. לדוגמה, אם אקיש במילות החיפוש "עינב בובליל" - אגיע לדף ערך "האח הגדול" שייתן לי מושג כללי על מי האדם שאותו אני מחפשת. אם אקיש חיפוש "דן אריאלי" לא אדע בשום צורה מי האיש, שנחשפתי אליו באתר ההרצאות ted.com, וכמובן שמייד מצאתי מידע עליו בויקיפדיה האנגלית. כמו גם, דוגמה מאוד טריויאלית לביטוי לסחר במטבע חוץ "פורקס" (אמנם תרגום מאנגלית, אך עדיין נעשה בה שימוש בעברית בדיוק כפי שכתבתי) לא תופיע בחיפושיי בויקיפדיה העברית אלא אם אחפש אותה באנגלית ואמצא אותה תחת "מטבע חוץ". חווית משתמש לא טובה. דוגמה אחרונה, לערך "מכניקת הקוונטים" שהוא מאוד מתומצת לעניות דעתי. סך הכל, יש לציין אני משתמשת די הרבה בשירותי הויקיפדיה העברית ואף מרוצה ברמה הכללית מאוד, אך הייתי שמחה לשיפורים הנ"ל. רוב תודות!


תעצבו את האינציקלופדיה יותר יפה


כתוב ב"רעיונות לשיפור העמוד הראשי"


תירגום ערכים באנגלית באורח מלא, השקעת מירב המאמאצים בלהשתוות בכל אורך של ערך לאורכו של אותו הערך באנגלית.


בחלק נרחב מהערכים- במילא כמה מדפי המידע הם מסחריים, לכן, אפשרו את הקישורים המסחריים רק בתמורה לתשלום כלשהו, או שתסירו אותם, כי בד"כ כתובים שם דברים לא מדויקם במטרה לקדם חברה- לכן, עדיף שבקישורים המשתמשים יתסמכו אך ורק על קישורים מאתרי מידע, או אתרים המומחים לתחום.


ישנם עדיין ערכים אותם אני מוצאת בוויקיפדיה באנגלית ולא בעברית. בדר"כ מדובר באישים. לדוגמה: היה איזה רוצח מטורף באמריקה שעליו אין ערך בעברית ונאלצתי לקרוא עליו בערך באנגלית. בגדול, אתם נהדרים! עושים ממש עבודת קודש בהפצת המידע! כל הכבוד!


שתקבל גם תוצאות דומות [ברעיון של גוגל]


בתור המשתמש the great man, ניסיתי לערוך את ברכות השבח, ועקב כך שלא ידעתי את אחד החוקים נחסמתי, הייתי רוצה לתרום לוויקיפדיה בנושאי יהדות, יש לי ידע רב בנושא, וכך אני יכול לעזור להפוך את וויקיפדיה למוצלחת יותר בפורטל זה. אני מציע לעשות בדף השיחה של ערך שכתוב בשפה גבוהה מדי, ברמה גבוהה או בכל ערך שיהיה קשה להבנה לאדם ממוצע (שהוא לא פיזיקאי, אסטרונום, סופר, או מתמחה במקצוע מסויים), תרגום לשפה בינונית, כמו להפוך "אנרגיה תרמית" ל"אנרגיית חום" ובכך לחסוך את הלחיצה על הקישור וקריאת הערך (דוגמא אישית: לקח לי חצי שעה לקרוא את אחת הפסקאות בערך "חור שחור" בגלל שלא הבנתי מילים כלשהן), או במילים אחרות, להפשיט את הערכים שכתובים בשפה גבוהה, ובכך וויקיפדיה תיפתח גם לאנשים שאינם בעלי השכלה אקדמית.


להשיג תמיכה של מומחים ושיפור המידע ורמת המידע


לעשות עמוד ובו המשתמשים יוכלו לרשום איזו עמודים לדעתם צריך להוסיף שהיה עליהם חומר.


לרוב בערכים בויקיפדיה מוצגים פרטים שוליים רבים וניכרת סטייה מעיקרי הנושא. יש להשית דגש והרחבה על הפרטים העקריים שבערך ולא על הטפלים. כמו כן, השפה וההתנסחות בויקיפדיה מליציות ואין הן, אלא גיבוב מילים דל, המנוסח באופן מדעי מדי, שאינו נהיר להדיוט.


כתבתם שמיטל דוהן נולדה בקייב וזה לא נכון.אני הייתי צריכה מידע על אליאנה בקייר ולא היה איפה היא נולדה אז תסיפו מידע זה בבקשה.עוד דוגמא:נגיד אני רוצה למצוא מידע על טניסאית הולנדית אז אם אפשר שתכתבו איך כותבים את השם של אותו איש בשפה של האיש


מנגנון נח יותר לכתיבה ערכים יחד עם הקפדה על עריכה אך יש להימנע מדיקטטורת מידע. לי פסלו ערך שכתבתי כעבודה לאקדמיה וקבלתי עליו ציון לא רע בכלל.


לעשות חיות ב-ו


במנוע החיפוש אפשרו תיקון שגיאות ("האם התכוונתם ל-"), או תיקון מאנגלית-עברית לעברית (מ- j,uk ל חתול , למשל)


שיווק אגרסיבי, ו"העתקה" מערכים בשפות אחרות.


ברצוני לציין כי לעיתים רבות כשניסיתי לתקן טעויות עובדתיות או להרחיב ולשפר ערך בויקיפדיה נתקלתי בדחייה וביטול השינויים שערכתי.


להקיף יותר ערכים, ובצורה מעמיקה יותר. מצד שני- גם המצוי כיום מעולה ושימושי. טוב שיש ויקיפדיה!


כניסתי לעריכה נחסמה לפני מספר חודשים. לא היה לי ואין לי מושג מדוע. איני נוקט בלשון פוגענית ומעולם לא פרסמתי בעריכה לשון הרע. החסימה נראית לי כמעשה בריונות. טוב היה עושה החוסם לו היה מנמק החסימה ומאפשר שימוע.


צרו קטגוריה וערך בשם "אימפריות המזרח התיכון". בתור חובב היסטוריה, רציתי לבדוק מדוע אף אימפריה במזרח התיכון לא השתלטה על ערב הסעודית, והתאכזבתי לגלות שהתשובה אינה מופיעה בויקיפדיה.


שפרו את מנגנון החיפוש, הוא על הפנים.


השוואת כל נתון בכל ערך למקורות אחרים.


אפשר לשים בדף הראשי את הנושאים האחרונים שנוספו לאתר


חיבור אמין יותר קל יותר ומעודכן למקורות מידע חדשים ברשת.


אין לי רעיון!+גלית גוטמן!+ לשלוח מממידע לחבר/ה! (בעמוד הראשי)


לתרגם ערכים ישר משפה אחרת.


במקרים של כיסוי נרחב/טוב יותר באנגלית/שפה אחרת של ערך, כדאי לקשר בין הטקסטים, כך שעדכון של הטקסט "המוביל" יעדכן גם את כל השאר. אולי להשתמש בתרגום אוטומטי ולשלוח למתנדבים להגהה?


Add an easily accessible virtual hebrew keyboard.


אולי לשקול לתרגם בצורה מסודרת ערכים מויקיפדיה האנגלית, שהיא הרבה יותר מפורטת ברוב המקרים. אפשר לארגן פרויקטים של תרגום לערכיים ייעודיים בהם טעון שיפור, ולפרסם בעמוד הבית.


כשאצא לגמלאות, בעוד 6 שנים אקדיש לזה זמן


לדעתי כדי לנסות פרויקט של תרגום ערכים מאנגלית- ערכים הרבה יותר עשירים הן מילולית והן אינטלקטואלית.


יותר צבע


להציע לקוראים לתרגם דפים שקיימים בשפות אחרות בערכים שאינם קיימים בעברית על ידי פרסום בדפי הויקיפדיה עצמה בצד


טאסו אמוד רשי מיוחד לספורת אבל הכי ארבה לטיפוס אולימפי איה בעמוד זה


לא היית מנסח את האפשרות כ"פחד מהשתלבות בקהילה". אבל בהחלט נתקלתי במצבים של גסות רוח מצד חברי קהילה והתנהלות לא עניינית ומוטית.


להשתדל לשמור על המידע אמין, ולבדוק תמיד אם הערכים אכן נכונים ואמינים.


יותר מידע


אנציקלופדיה העברית ויקיפדיה משרתת אותי באופן נהדר ואני מבין את הקושי שבאיתור ובשיפור כל הטקסטים לקויי המידע למרות שאשמח שתתקנו אותם. בתודה נדב בן ה-11 ו-11 חודשים ו-13 ימים.


אם תכסו מעט יותר על להקות מארצות זרות ותכתבו מעט יותר אינפורמציה על טאלנטים תוצרת חוץ, קהל רב יותר יהיה שמח; אנשים מעוניינים לדעת גם על הכוכבים שלהם, ולא רק על גזים משונים ואישים חשובים שנעלמו לאורך ההיסטוריה.


רדיפה צודקת אחר דיוק...


אני היתי שמחה עם היתי מבינה איך אני יכולה לכתוב או להוסיף משהו לערך כלשהו


נא בידקו את הערכים במבט אובייקטיבי מול מגוון מקורות. במקום שמוצגת עמדה כלפי ערך או טיעון, נא השתדלו להיות פתוחים גם לדעתם של יוצאי דופן. עניין של ניסוח שכדי לעמוד עליו או להזכירו ביחס לכותבים. פילוסופית, הרי שאין לקבוע עמדה, כי אז הערך הופך אבסטרקט, אלא אם כן מדובר בהגדרה "יבשה". רבים מן הכותבים מכניסים את דעתם האישית ומעוותים את האינפורמטיביות של הערכים. האקדמיה אינה סוף דבר ובוודאי שלא ראשיתו של דבר, שכן עובדתית היא משנה את פניה בכל כמה שנים, זוהי לא אמת. מה שידוע כנשתמר לאין ערוך לאורך ההיסטוריה וללא שינוי, זוהי תורת ישראל והתנ"ך (ואינני דתי), מאחר וזוהי ויקיפדיה בעיברית, יש לקחת בחשבון עניין זה. היוונים אינם תחילתה של התרבות והדת, אין להיתלות בהם בצורה מוחלטת. אף שאני משכיל אקדמית (9 שנים), הרי שהבנתי שראוי גם להצרין שכנגד.

יישר כוח אנשי ויקיפדיה, תרומתכם לעולם גדולה מאוד. נצלו זאת בענווה של המלומדים ובביטול וביקורת של החכמים.

בהוקרה מאירי


נראה שכנופיה של "חכמים" מטעם עצמם השתלטו על הויקיפדיה - דעתנים ותקפניים. איני רואה טעם לתרום לויקיפדיה, ו/או להשתתף בעריכה בתנאים אלו.


ישנם לא מעט ערכים אשר אינם קיימים בוויקיפדיה העברית ולעומת זאת כן קיימים בוויקיפדיות אחרות,כך שיש להוסיף ערכים אלו לוויקיפדיה העברית.פתרון אפשרי: לבדוק את המילים אשר מסומנות באדום ולראות האם קיבלו הגדרה בוויקיפדיות אחרות,ואז ליצור לינק(קישור) לדף שקיבל הגדרה בוויקיפדיה שבה היא כן קיבלה הגדרה וכן בנוסך לציין שערך זה זקוק לתרגום.


ערכים רבים של אלבומים וסרטים הם מבישים בלשון המעטה.


בהחלט אפשר באם הערכים יהיו רחבים יותר ומורכבים מפרטים רבים יותר שלא כל ערך אחרי כמה משפטים יבקש \צורך באימות\ וכולי. אם עדין אנשים מחפשים בעברית הרי זו נקודה למחשבה.


להסביר במילים פשוטות כשזה חומר גבוה מידי


אין לי רעיונות המשיכו כך אתם עושים עבודה נפלאה!!!!


יש הרבה מה לשפר


העוסקים בהרחבת הידע בויקיפדיה הם פשוט אנשים מדהימים. איני יכול לדמיין את עצמי משקיע כ"כ הרבה זמן ומחשבה לצורך העלאת ערך לאינטרנט. ישר כוחכם!


לעשות ריקווסטים לערכים, ולפי זה לדאוג שימלאו את החסר,

ועוד דבר, לעשות קטגוריה של הערכים האחרונים שהוכנסו (לא תוקנו)


דבר אחד שמפריע לי בויקיפדיה העברית הוא שכמעט ואין התייחסות לערכים שמיחוץ לישראל, למשל אין אף ערך עם טקסונומיה עדכנית של נחשים. פרט לכך צריך גם להשתמש יותר ב"רשימת מכולת" לנושאים (בעיקר מדעיים) מסויימים כמו למשל: 1.ננס חום... 2.ננס אדום.. .... 10.על-על-ענק כחול...והפירוט בכול חלק בנפרד-ולכן זה יותר מובן.חוץ מזה נסו לשלב מונחים מדעיים עם שפה קלה ומובנת!


להוסיף מנוע חיפוש יעיל יותר לערכים שיופיע גם בעמוד הראשי וגם בצד ימין של המסך


ויקיפדיה - זה הדבר הכי טוב שקרה לאינטרנט. לא יודע מה הייתי עושה בלי ויקיפדיה. למדתי כל כך הרבה במשך השנים. תמשיכו כך. כל הכבוד ותודה.


רעיון מאוד מאוד חשוב! אפשרות לראות את הדף ללא הקישורים על מנת שיהיה אפשר להעתיק כמקור מידע!

אני חושב שניתן לאפשר (רק לרשומים בעלי ניסון בכתיבה) עיצוב לכל ערך, כלומר רקע מאפיין לכל נושא. למשל טקסט על נושא מתמטיקה ברקע תכלת ואפור. טקסט על טבע ברקע ירוק. זהו רק רעיון עיצובי שיהיה יותר נעים לעין.


כאשר אני נתקל בערך "אדום", הייתי די מרוצה אם היה ניתן לגשת לשפות אחרות, שהערך בהן כן כתוב.


רק לשים לב שבאמת יש ביקורת על הערכים ושכל אדם שרוצה לעשות שינוי שלא ישנה לרעה על מנת להטעות


אני חושבת ש"ויקיפדיה אתר לימודי עם מידע רב וין מה לשפר בו הוא טוב למדי!!


פתחו משהו שיאפשר גם לילדים צעירים בעלי עברית ומשלב נמוך מעט פחות להבין דברים מסובכים בפיסיקה, ביולוגיה ומדעים אחרים.


היתי שמח אם יהיו קמפיינים להפצת עקרונות הוויקיפדיה בין מורים, וכן בין פנסיונרים, שהם בעלי ידע נרחב וזמן לעדכן ערכים או ליצור חדשים. לדעתי בכלל צריך להתייחס למגזר "הגיל השלישי" או "גיל הזהב" כמקור מידע ומקור לתוכן-גולשים. יש להם זמן ורצון לחלוק ידע. זה יכול להיות גלגול מודרני של "זקני השבט". זה יתן להם הרגשת ערך עצמי שנלקחה מהם בחברה המודרנית.


פשוט להמשיך לעשות מה שעושים - לכתוב עוד ועוד ערכים...


להתייחס להערות, כפי שכתבתי מישהו העיר על טעות בערך אך לא הוכגס תיקון העקבות ההערה


לתרגם ערכים מויקיפדיה האנגלית באופן אוטומטי עם Google Translate API או משהו דומה, ולקטלג אותם בקטוגריה "מתורגמים אוטומטית".


להכניס תמונות לכל (!) הערכים


לא לתת לכל אחד את האפשרות לערוך את הערכים בוויקיפדיה.


אל תתנו לכל אדם לשנות את הערכים, ואם אתם אכן נותנים לכל אדם לשנות כל ערך שהוא רוצה, בידקו את אמינות השינוי לפני הפרסום.


ויקיפדיה העברית מחטיאה את תפקידה כאנציקלופדיה ישראלית. מקור הבעיה לדעתי בויקיפדיה האנגלית. בשל הזהירות והמטרה להמנע מויכוחים פוליטים, יש "הקפדה" על נייטרליות שממומשת על ידי החלטות רוב. בענייני המזרח התיכון, בגלל הרוב הערבי-מוסלמי-אנטי ישראלי בעולם זה יוצר הטייה בוטה כנגד ישראל, פעמים רבות תוך עיוותים ניכרים לאמת. לצערי, מתוך נסיון להיות יותר קדושים מהאפיפיור, הויקיפדיה הישראלית שואבת מהאנגלית ונותנת במה לאמיתות מסולפות מבית היוצר של החמאס ודומיו. בערכים המתייחסים ל"פלסטינים", הסכסוך הערבי-ישראלי וכו מתייחסים ל"עמדות" הערביות והישראליות כאל שתי עמדות שוות (או שהערבית מובלטת), במקום להתייחס לאמת המבוססת במסמכים, בתיעוד היסטורי ובממצאים ארכיאולוגים.

נראה לי שגישה זו היא מהגורמים העיקריים שיוצרים שם של חוסר אמינות לויקיפדיה ופוגעים באפשרות שלה להחליף אנציקלופגיות כתובות המסובבות על מחקרים ואמיתות ולא על "הצבעות".


למשל אם באנגלית רשום כמו עמוד שלם של פירוט על זמר,שחקן,סרט וכדומה... בעיברית 2 וחצי שורות וזהו..תפרטו בדיוק מה שכתוב באנגלית כך אנשים יכנסו יותר והתעניינו


לתרגם כמה שיותר ערכים מאנגלית. אני משתמש בעיקר בויקיפדיה באנגלית בגלל כמות הערכים. כמו כן, לא הייתי רוצה למצוא הבדלים רבים בין ערך בעברית לערך באנגלית.


יותר מדי יחס לישראל בכמה מושגים אני חושב כי יש צורך להתייחס יותר לעולם. למרות שזה ויקיפדיה עברית והיא מיועדת לרוב לישראל אני מציא להתייחס גם לשאר המדינות. לרוב שיש דוגמאות למושגים הינם מתייחסים לרוב לישראל ופחות לשאר העולם. לרוב אני מאוד מרוצה מויקיפדיה עברית.


שוב, מערכת החיפוש איומה. אם כי זה לא בדיוק עניין של עברית. ועדיין, לא ייתכן שיותר נוח לחפש ערכים דרך גוגל (לצאת לגוגל, לחפש ערך וחזור משם לוויקיפדיה) מלהשתמש בחיפוש המובנה.

לגבי האיכות- זה לא שיש הרבה טעויות עובדתיות, אבל יותר מדי ערכים פשוט מתורגמים (ומקוצרים מאוד) מהערך האנגלי. (מצד שני, מובן שיש יותר דוברי אנגלית בעולם שיכתבו ערכים, אז בסדר).

בהצלחה. כשיהיה לי כסף, אני אתרום עוד פעם.


לעיתים אני מחפש ערך שיש לי (כצפר צעיר) ידע רב עליו, ואני מוצא שהוא חסר. הייתי שמח לו היה קל, ברור ונגיש להבין את הדרך שבה אני יכול לכתוב ערך חדש מההתחלה.


לרוב העובדות שהינכם מציגים הינן מדוייקות אך כמו כולם, גם פה ניתן למצוא טעויות. הצעתי היא שכדאי לוודא היטב מהיכן הינכם מביאים את המקור, כי השורה התחתונה היא שישנם אנשים שמסתמכים על שירותיכם.


אפשרות של משתמשים לערוך ולפתוח ערכים גם אם הם לא רשומים ככותבים בויקיפדיה. בעבר, ערכתי בהרחבה את הערך נארוטו, ולאחר זאת כל מה שערכתי נעלם כהרף עין...


מומלץ להסביר יותר איך להישתמש ואפילו עדיך להוסיך עורך מתקדם כמו של וורד.


לערב מדענים מן השורה באופן אקטיבי ו/או להעזר במתרגמים מערכים בשפה האנגלית (בייחוד בנושאי מדעים מדוייקים)


אם יש ערך עם 5 שורות בעברית, שהערך המקביל לו באנגלית מכיל מאות שורות- כנראה שיש פה בעיה!!! ניתן לכתוב אלגוריתם שיזהה את הערכים הללו, ולאחר הזיהוי ניתן לתרגם לפחות את עיקר הערך, ולהעתיק את הקישורים של הערך באנגלית, דיאגרמות וכו - לא צריך לעשות את אותה עבודה מספר פעמים בכל העולם!!


לעיתים קרובות נתקלתי בתיקונים או ביטולים שערכו עורכים לערכים שכתבתי, מטעמים בלתי מספקים (מבחינתי). למשל הערות בנוגע לתרבות פופולרית (אזכורים והופעות של אירועים היסטורים בספרות ובקולנוע). לטעמי אחד היתרונות הגדולים של ויקיפדיה הוא האפשרות להוסיף אזכורים אלא, שהם לא מדעיים אך חשובים. בויקיפדיה האנגלית, אגב, הפסקאות האלו קיימות באופן חופשי ונפוץ (תחת הכותרת popular cultur)


ליהות מעודכנים יותר בתכום המספרים(תושבים בערים,שנים וכו)


בדיקה יותר לעומק של נתונים שלעיתים רחוקות אינם מדויקים


האנציקלופדיה צריכה, בעמוד השער לכתוב על ערכים יותר מעניינים, לא כל כך מעניינת אותי אקטואליה, זה אפילו מרגיז לראות עוד פעם את נקודת המבט של התקשורת באנציקלופדיה! אני מסתכל כל יום כל הערכים היומיים או המומלצים והם ממש לא מעניינים. השתדלו לספק ערכים מהתרבות הכללית, ופחות מהתרבות הארץ-ישראלית אותה יש לנו בשפע בתקשורת.


עיצוב חדש ויפה יותר אינטרקטיבי


אולי להפוך אותה ליותן מזמינה מבחינת עיצוב, לא שיש לי בעיה בעיצוב הנוכחי.


תבקשו מאנשים שבטוח יודעים שהמידע שהם מוסיפי נכון לכתוב,כי אני לומדת מהויקיפדיה הרבה ואני לא רוצה ללמוד דברים לא נכונים!


לערוך שיתופי פעולה עם גופי מידע מרכזיים! שמעתי על מרצים באונ שנותנים כתרגלי קורס / ציון מטיב מסימות להכין ערכים לוויקי, מנהג שהוא מבורך לדעתי (כל עוד הוא בפיקוח המרצה). להבנתי אלו יוזמות שלהם. לכן, לדעתי, אם הנהגת האתר תאתר נושאי ידע חסרים, שווה לפנות לגופים המלמדים את אותו ידע ולהציע להם לעודד את התלמידים (בפיקוחם) לערוך ערכים חדשים. (אפילו לשם יצירת תיזר למלמד כאקט סמי-פירסומי)


שלושת השדרות


נתקלתי הרבה פעמים בערכים בויקיפדיה עם המון שגיאות כתיב; נראה כאילו ילדים בני 12 ערכו את הדפים האלו. רצוי שיהיה פיקוח על הערכים בויקיפדיה ובדיקת איות. בנוסף, קרה לי כמה פעמים באי דיוק עובדות בויקיפדיה. אם זה בתאריכי לידה לא נכונים, כתיבת שם לועזי בעברית בצורה לא נכונה (דבר שגורם לאי מציאת אותו ערך בויקיפדיה, כיוון שהשם שגוי). בנוסף, ישנם המון ערכים לועזיים שמשום מה לא תורגמו לעברית. רצוי שמישהו ירים את הכפפה :-).


תהפכו את הערכים המדעיים לנגישים יותר למישהו שלא בא אם ידע מוקדם.


את השפה העברית תשפרו בשפה יותר מובנת


גדול. אתם גדולים, כיף לגלוש לוויקיפדיה. המון תודה לציבור הוויקיפדיסטים. ה


היה נחמד אם היה כיוון של התאמה לילדים.


אם אפשר לכתוב בשפה גבוהה יותר, ולכתוב עוד ערכים כמו שיש בויקיפדיה האנגלי, יש שם כל ערך שרוצים, שחקנים, שירים, דיסקים.. הכל וכאן יש דברים שמחפשים ואין.. כמו לדוגמה סרט ההמשך של דמדומים "מולד הירח" שעומד לצאת והספר שלו שכבר יצא בתרגום לעברית, אין פה ערכים עליהם.


לכתוב עוד קטעי מקור,לתת יותר פרטים גם אם הם לא כל-כך חשובים וגם אם הם דברים לא טובים שאישים למינהם עשו.


הסבר מורחב יותר לערכים. לרוב אני עוברת מהדף בעברית (אם הוא בכלל קיים) לדף באנגלית מחמת חוסר הרחבה ופירוט.


תכניסו יותר מידע על קנון


לשלב יותר את האקדמיה... שהתלמידים יכתבו את הערכים.


להוסיף יותר תמונות לערכים שחסרים בהם תמונות, ואולי אף לשפר את התמונה בעיצוב כלשהו, זווית התמונה ועוד.


יותר ערכים, הרבה יותר.


פשוט תתרגמו את הערכים מאנגלית לעברית אבל את כל הערך לא חלק ממנו!


קישורים אוטומטיים, מקום ללשמירת ערכים אהובים בעזרת קישורים(לדוגמה "הערכים שלי")אצל הנירשמים


לקחת כותבים טובים יותר ולא להתבסס רק על עובדות אלא גם לחקור כל נושא


נתקלתי מספר פעמים בבעיות של איות, כלומר, לא ידעתי איך לאיית את המונח או את שמו של האדם. יהיה נכון לדעתי להוסיף מנגון שמציע אפשרויות איות אם אייתת אותו לא נכון. (כדומה לGoggle)


עוד ערכים, הויקיפדיה באנגלית מאוד עשירה ומספקת אפשר לשאוף לתרגם כמה שיותר ממנה לעברית


כשאתם נותנים נושא תתנו את כל הידע נגיד עמקים מדוע נוח להתיישב בהם לא רשמתם זה חשוב


אפשר להקים פורום מיוחד לויקפדיה או חדר צט (לא דף שיחה), כדי לבדוק נושאים שונים, ולכתוב ערכים באמצעות קיבוץ עובדות.


למצוא יותר מתרגמים - כדי לתרגם מויקיפדיוה בשפות אחרות בקומיקסים ומנגות - לפרסם מתי יש עדכונים של הסדרות בדפים שלהג טבאיזה אתר.


הגדלת מספר הכותבים ומידע יותר אקדמי פי כמה וכן הצגת השאלות ללא הסתרה שבעצם הנסתר רב על הנגלה במדע בפרט ובידע בכלל


אם משנים ערך כלשהו, קודם תשלחו זאת לבדיקה אצלכם ורק כשאתם מאשרים זאת העלו את התיקון לאתר, כי אנשים יכולים לכתוב שטויות והם ישר מפרסמים את זה.


יחסית לאנציקלופדיה, הויקיפדיה העברית היא מעל ומעבר הדרוש. העניין הוא שהויקפדיה האנגלית, כ"כ מפורטת ברמה האקדמית שלה, דבר שהופך אותה להיות הרבה מעבר לסתם אנציקלופדיה. היא כמו ספרייה אוניברסיטאית מכובדת מאוד. העברית לא. וזה כמובן בסדר כי רוב הסטודנטים דוברי אנגלית... בכל זאת, נחמד היה לתרגם יותר ערכים מאנגלית.


בקרה טובה יותר על הטקסט שנכתב ולא פחות מכך עדכון רב יותר של הערכים השונים


אימפלמנטצית ערכי אינציקלופדיות מפורטות עד מאוד, כגון האינציקלופדיה העברית ושכתובן תוכל מאוד לעזור לוויקיפדיה לפרט מספר ערכים מסויימים וכן תעזור לכתוב ערכים.


יצירת גרסת הדפסה לכל ערך באנציקלופדיה.


לכתוב דברים נכונים מאניצקלופדיות, ולא לתת לערוך את הערכים.


שרק מקצוענים יוכלו לכתוב


קודם כל,לדאוג שהמידע יהיה אובייקטיבי!קראתי הרבה ערכים על אנשים,לדוגמא על זמרים או מכחישי שואה,שרואים שהמידע שכתוב שבערכים אלו אינו אובייקטיבי,והוא בעל דעות נחרצות .אנשים שבאים לקרוא בויקיפדיה רוצים לקרוא מידע אמין,עובדתי ,ואובייקטיבי.לא אופיניון.


לעתים קיימות סתירות בין הערכים באנגלית לערכים בעברית. כשזה נושא שבו ברור שהמומחיות היא בערך באנגלית, אין שום סיבה או לגיטימציה למחשבה עצמאית מהצד העברי. יש לתרגם ותו לא.


הרבה מאוד סטודנטים למקצועות ריאלים (גם מהפקולטה שלי וגם חברים ממוסדות השכלה גבוה שונות שסיפרו לי) משתמשים בוויקפדיה מכיוון שניתן למצוע כמעט כל ערך שקשור למתמטיקה, רק לאחר תקופה מסויימת הם מבינים שאין מספיק דוגמאות שעוזרות להבנת החומר, אלה דוגמאות שמספיקות בכדי להיזכר בחומר במידה ושכחתי.. וגם כאשר סיימנו ללמוד את קורסי המתמטיקה ועברנו לקורסי האלקטרוניקה גילינו שכמעט ואין חומר בכלל שקשור ללימודים.

מה שאני מנסה להגיד בקצרה זה שלוויקפדיה יש מנגנון מאוד נוח, קל להשתמש באתר, נוח, ולפעמים גם סתם כיף, רק חבל שאין מספיק חומר.


שתשאר חינם,עיצוב יותר נעים לעין ישפר הרבה.


התקדמות ניכרת באיכות האתר תתקיים עם הכנסת סרטים המתקשרים לערך המבוקש.


הוספת סרטים לערכים, לא רק תמונות.


כן שרק אנשים שנרשמו בויקפדיה יכולים לערוך ערך.


שיפור האחידות ע"י תרגום מידע חסר


להמשיך ולהוסיף עוד ערכים מאנגלית לעברית.


ראשית הרשו להרגיעכם, רמת העברית בויקיפדיה בהחלט טובה, וטוב שעברית זו לא טובה יותר! עובדה זו הופכת את ויקיפדיה לאנציקלופדיה עממית ומובנת לכל נפש ולא רק לאקדמאים! יש לעודד בעיקר אקדמאים לכתוב נושאים הקשורים לתוארם, תוך מתן הסבר נאות לכל המילים הלועזיות שוברי שיניים . ויקיפדיה בהחלט אנציקלופדיה רואיה, שאינה נופלת משום אנציקלופדיה


מילון


ממשק העריכה מסורבל ביותר, דומה יותר לכותבן קוד לתוכנה מאשר ממשק לעריכת טקסט, אם הממשק יהיה כמעין וורד זה יעזור מאוד


בגדול הערכים בעברית צריכים להיות רחבים יותר. כמעט תמיד יש תחושה שהם פשוט קצרמרים.


לדעתי,רצוי שלא כל אחד יוכל לכתוב בויקיפדיה.אם אני יכולה לערוך דפים,למה שמישהו עם מידע שגוי לא יערוך?טיפשי כמה קל לשנות ערך שלם...


פחות משתמשים שמאלנים בדרג הגבוה.


לדעתי,לא כדאי שכל אחד יוכל לכתוב בויקיפדיה.אני,בת 12,יכולה לערוך ערך כמו אדם בן 30.


כתיבה בויקפידיה כמעט בלתי אפשרית אם אתה לא חבר בקליקת הכותבים הקבועים.


להמשיך ולכתוב עוד ערכים


תאפשרו לאנשים לכתוב הערות או תיקונים בנוגע לערך מסויים באופן פחות מססובך. זאת אומרת שאם ברצוני לתקן מילה אחת או משפט, אני אוכל לעשות זאת בצורה נוחה ומהירה (לא לכולם יש זמן לתקן את הדברים).


תמונות זה דבר שמאוד מוסיף!! השתדלו יותר להשיג תמונות לכל ערך...


יותר בקרה על הערכים הכתובים


כתבו קטגוריות של כול מני נושאים בדף הראשי.


שיפור עמוד ראשי


הדגשת היתרון בשימוש בדף הדיון על הערכים, יצירת ניוזלטר בסגנון הטילדה הרביעית רק יותר עממי ומזמין.


אם תוכלו להוסיף קצת יותר פירוט בחומר הנלמד של חטיבות הביניים (דשנים בפירוק איטי אבל אולי זו רק אני שצריכה לעבור ביוטופ השנה) וכו-או על סרטים ספרים אנימות ומשחקי מחשב- כי אלו נושאים שמענייניפ אותי ועוד חברה הגילי שיהיה נחמד למצא בויקיפדיה בין דה-וינצי לאפר פחם =).


לא לאפשר לכל אדם לשנות ערכים, ואם כן;לבדוק אם הדברים שכתב נכונים.


1) התייחסות מכובדת כלפי הכותבים 2) קביעת כללים ברורים לגבי ניהול דיון ענייני בערכים 3) איסור על התייחסות מזלזלת כלפי כותבים אחרים וטענות אד הומנום בדף השיחה


אם היו בודקים אותה בעריכה מול הידע האמיתי


האם תוכלו להוסיף עוד מרשת ה-"ויקי" כמו ויקיספר ויקימילון ויקיציטוט וכו גם רשת "ויקימדיה" אם יש כבר אחד כזה ולא שמתי לב שלחו לי תשובה לכתובת הזו


לפרט יותר על כל מה שאפשר.


  • דפי הסבר לדרך פעולת וויקיפדיה, נגישים יותר.
  • כפי שהוזכר למעלה:ארכים ארוכים יותר וסוכרים יותר.
  • קטגוריות מסוגים שונים(קטגוריות תוכן,קטגוריות הקשורות לדרך כתיבת הטקסט לצורך עריכה,וכו) כך שאם לא יצתרך לבהות בתימהון מה אלו כול הקטגוריות האלא בסוף???

תנסו לשים הורדה של הדף בו אנו גולשים


יש בעיה עם העלמת ערכים. היו ערכים שקראתי שהוגדרו כלא ראויים והורדו. אחד היתרונות של ויקיפדיה הוא היעדר המגבלה של מקום לערכים ולכן לא צריכה להיות חלוקה בין ערכים "חשובים" וערכים שאינם כאלה. ערך על "ניגון בעזרת כוסות" או זמרת ערביה ראשונה בכוכב נולד חשובים באותה המידה כמו ערכים במתמטיקה ופיסיקה (בהם נעזרתי במהלך לימודי בטכניון. כל מידע, כל עוד הוא (בשאיפה) נכון, חשוב למישהו. גם קצרמרים. אולי כדאי להוסיף הערה מעל קטעים בעלי סיכוי גבוה לרישום סובייקטיבי מאוד, כמו ביוגרפיות וקטעי מידע על חברות מסחריות.


די מסובך לכתוב בה. היה נחמד במידה והכתיבה היתה מתאפשרת כמו במעבדי תמלילים רגילים.


אתם עושים עבודה יפה, ובהתנדבות.


לשאוב ערכים מהויקי האנגלי לתרגם אותם וללטש. כך להרחיב את מס הערכים


הבטיחו כי המידע שיש הוא אמין


יש צורך ביותר ספרי לימוד\ קורסים..


פשוט תמשיכו את העבודה שלכם אתם עושים עבודה מצויינת :)


כשמישהו כותב ערך לא למחוק אותו אחרי שנייה מבלי לחשוב...


תרגום ערכים מאנגלית לעברית, והשוואת עובדות ביניהם.


בשורה התחתונה, על רוב הדברים שהם לא היסטוריה צריך לקרוא באנגלית כי או שאין עליהן כאן או שזה ממש ממש קצר


מנגנון אימות. קל מדי להשחית ערכים ו/או לשכתב אותם בצורה שגויה.


לכתוב על ערכים שאינן כתובים


להכפיל את אוכלוסיית ישראל תוך 5 שנים.


עבור ערכים שאינם קיימים בויקיפדיה, ניתן לעשות בדף הריק המכיל את הערך, קישור לערך באנגלית (כמו שיש בכל דף רגיל).


כמיזם שיתופי, ראוי ש"מפעילי המערכת" יהיו, לא רק הטובים בכתיבה, אלא גם בעלי היחס האנושי המעולה.


להשתמש במנוע של תיקון איות כמו בגוגל בעברית ובאגלית כך ששגיאת איות או הקלדה תוכל להיות מזוהה ע"י המערכת ותציע את תיקון האיות. לדוגמה : אדם שיקליד בחיפוש "החרזת המדינה" יוכל להיות מופנה ע"י הצעת איות ל "הכרזת המדינה" או כך ש "מאורעוצת תרפ"ט" יפנה ל "מאורעות תרפ"ט"


לכתוב לא רק דעה בנושא אלא מיספר דעות ואפילו אפשר למזג כתיבות שונות כלומר לא להביא רק צד אחד


לשפר ערכים כדי שיהיו טובים כמו בשפה הלועזית. להוסיף ערכים חדשים, כך שמספר הערכים יתקרב בקצת לפחות למספר הערכים בויקיפדיה הלועזית.


האנציקלופדיה צריכה להכיר בריבוי האסכולות הקיימות בעולם האקדמי. הגישה הקיימת כרגע מתעלמת מכל המהפכה הפוסט-מודרנית ומציגה הגדרות נוקשות וחד ממדיות לערכים אשר בעולם האקדמיי קיימים להם מספר פירושים. הדבר בולט במיוחד במדעי המדינה והחברה.


אפשרות הצגת סירטונים.


לבקש ממרצים באוניברסיטאות לתת לסטודנטים לעשות עבודות שונות כערך בויקיפדיה


יותר פיקוח על אנשים שמוחקים ללא סיבה חלקים מערך שנכתב בעיקר בערכים גדולים.