ויקיפדיה:הטילדה הרביעית/8

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטילדה הרביעית
גליון זה הוא הגליון השמיני של הטילדה הרביעית שיצא לאור. נא לא לערוך אותו, אלא לשם תיקוני קישורים שבורים ותקלדות. אם יש לכם הערות לגבי גיליון זה, גשו לדף השיחה. אם יש לכם רעיונות לגליונות הבאים, גשו לדף האדום. קישורים לגליונות הבאים נמצאים בצד שמאל.
בטאונה של קהילת ויקיפדיה העברית
מספר גיליון: 8 (קיצור דרך: וק:~~~~)
תאריך הוצאה: 16 באפריל 2007
עורכת ראשית: רותם; תרמו: ערן, ירון, נעה, הראל, אביהו, אליזבט, יוני
הערות? תיקונים? גשו לדף השיחה של הגיליון. יש לכם מידע עסיסי? גשו לדף האדום

בעקבות הצבעת המחיקה שנפתחה באשר לערך "עמנואל מורנו", התפתח דיון באשר לערכים שמושאם הוא חלל צה"ל. את היוזמה קידם אורי ר., ולאחר שזכתה להסכמה כללית במזנון היא הועברה לויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים על חללי צה"ל. כפי שמעיד שמה, היא מנסחת עקרונות וקווים מנחים, תוקפה אינו מחייב, והכללים שמנוסחים בה הם המלצה כללית שמוסכמת על רוב משתמשי ויקיפדיה.

תחילה, עסק הדיון בשאלה טכנית - כיצד ניתן למנוע מהדיונים ומהצבעת המחיקה להופיע בגוגל, שכן הצגתם במנוע החיפוש הפופולרי עלולה להוציא לוויקיפדיה שם רע בכך שהיא פוגעת בזכר חלל צה"ל, ללא הצגת ההקשר הכולל בו נעשה ניסיון לשמור על גבולות האנציקלופדיה. המתדיינים הציעו כמה וכמה רעיונות כיצד לפתור את הבעיה. כפי הנראה, הרעיון הטוב ביותר שהוצע היה להכניס את תוכן ההצבעה להערה מוסתרת בדף השיחה של הערך - אם זה האחרון לא נמחק. בשלב זה יצוין כי גוגל מוצא תוצאות רק בגרסאות הפלט, כלומר שניתן לראותן על המסך ללא כניסה לקוד של הדף. לכן, הכנסת הדיון להערה נסתרת תמנע את הצגת הדברים בגוגל. רעיונות נוספים שעלו הציעו למחוק את ההצבעה כליל, לרוקן את ההצבעה לגרסאות הקודמות, להכניס תו מסוים בכותרת ההצבעה ועוד. לפתרונות השונים הוצגו יתרונות וחסרונות וחלקם משלימים זה את זה.

לאחר מכן, הדיון המשיך ועסק בשאלות שונות הנוגעות לחללים. השאלות נגעו לקריטריונים שונים, והדיון עסק בקריטריון המינימלי שלפיו מומלץ לפתוח את הערך. כך, למשל, עלתה בדיון השאלה מה צריך להיות הרף המינימלי מבחינת דרגה או תפקיד. מצד אחד נטען כי יש להשתמש בקריטריון הדרגה, אולם דעה נגדית טענה כי יש דווקא להשתמש בקריטריון התפקיד, משום שחשיבות החלל נובעת מתפקידו ולא בהכרח מדרגתו. בנוסף, עלה הרעיון כי הקריטריונים יכללו חלוקה לפי מלחמות, שכן אופי הדרגות או התפקידים השתנה במשך הזמן, ולכן מג"ד במלחמת ששת הימים אינו חשוב כמו מג"ד במלחמת השחרור.

בנוסף, בדיון הועלתה סוגיית העיטורים והצל"שים. כאן נצפתה אי הסכמה קטנה באשר לסוג העיטור או הצל"ש הרצוי. חלק מהמתדיינים טענו כי עיטור המופת הוא רף הקריטריון המתאים, בעוד שאחרים טענו כי זהו צריך להיות דווקא צל"ש הרמטכ"ל. הנימוק לטענות אלו היה נעוץ בכך שצל"ש הרמטכ"ל מוענק בראייה כלל-צה"לית, ואינו מוגבל אזורית כמו צל"ש אלוף פיקוד. כמו-כן, הועלה רעיון להכניס חריג נוסף ולאפשר גם ערכים על חללים שעל שמם נקרא יישוב בעל מבנה או חשיבות ציבורית. מנגד, היו שחשבו כי מספיק לקשר לאתר "נזכור את כולם" מהערך על היישוב או המבנה, וכי ההחלטה לקרוא על שמו יישוב או מבנה אינה מעידה על העניין האנציקלופדי בעניינו.

לבסוף, בדיון עלתה השאלה האם יש להחיל את אותם הקריטריונים על חללי צה"ל כמו גם על חיילים חיים. הוסכם כי אין להחיל את אותם קריטריונים, משום שמותם של חיילים מעניק להם מימד או חשיבות אחרת. כמו כן, עלה הנושא של חללי צבאות זרים, והוסכם כי את קוראי הוויקיפדיה העברית מעניינים חללי צה"ל משום שמרבית קוראיה הם ישראלים, ולכן הוסכם כי על חללים מצבאות זרים ייכתב ערך רק במקרים מיוחדים ומפורסמים. עניין נוסף שעלה בדיונים הוא דברי ההספדים שלעתים משולבים בערכים. הדנים הסכימו כי יובהר שיש להימנע מצירוף הספדים לתיאור מעלותיו של החלל ותכונותיו.

אירועים עיקריים

בימים אלו מתכוננים לקראת תחרות הכתיבה השלישית, מקצרמר למובחר. על פי לוח הזמנים הרשמי, עד 22 בחודש ייבחר חבר השופטים וב-23 בחודש תיפתח התחרות באופן רשמי, אז ניתן יהיה להגיש מועמדויות עד ל"ג בעומר, 6 במאי. אף על פי שהתחרות טרם נפתחה באופן רשמי, כבר נרשמו יותר מ-25 ערכים להתמודד בתחרויות השונות. לצוות הבירוקרטי בתחרות נוסף תפקיד חדש, מזכיר, שאליו נודב הראל, האחראי על תיאום, סדר ופרסום.

החל מ-12 באפריל נכנס לתוקפו שינוי במדיניות האיחוד. השינוי מוסיף אפשרות ל"איחוד מהיר" שאינו דורש דיון מקדים. איחוד מהיר מתאפשר באחד מהמקרים הבאים:

  • הטקסט בערך שאותו רוצים לאחד זהה לטקסט בערך שאליו יבוצע האיחוד.
  • כאשר הערך לאיחוד הוא ערך מורחב שקצר מהפסקה המקבילה לו בערך המפנה אליו או שהפסקה בערך המפנה כלל לא קיימת ואילו הערך המורחב קצר (עד שתי פסקאות).

ניתן להתנגד לאיחוד מהיר, ואז ייערך דיון פיצול בערך המאוחד לאחר האיחוד.

בימים האחרונים העלה עוזי ו. הצעה לשינוי התנאים לקבלת זכות הצבעה בוויקיפדיה. לאחר שהתייעץ עם Magister ועם גילגמש, עוזי שטח בפני קוראי המזנון כמה מהרעיונות שחשבו עליהם. ההצעה המרכזית מדברת על שינוי הכללים לקבלת זכות הצבעה, כך שלפי הכללים החדשים, אם יתקבלו, משתמש יהיה בעל זכות הצבעה אם יהיה בעל ממוצע של חמישים עריכות במרחב הערכים בחודשים האחרונים (מספרם נתון לבחירתו), ובנוסף יהיה בעל ותק של חודשיים ובעל מינימום של 250 עריכות במרחב הערכים. ההצעה זכתה מצד אחד לתמיכה, ומצד שני להתנגדות. הטיעון המרכזי להתנגדות הוא שהרף גבוה, ויש משתמשים שלא יעברו את הרף. בנוסף, נטען כי יש תרומות מבורכות למיזם גם במרחבים אחרים ממרחב הערכים, כמו מרחב הקטגוריות ומרחב התמונה. הדיון עלה לפרלמנט, כך שמומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות.

בעקבות אווירת חג המצות שמתפוגגת לה אט אט, ועמה ניחוח האביב המשכר שבמטוס דחוס נוסעים הפונים להימלט מפיסות הדיקט שמאיימות להכניע את קיבתם, מספר משתמשים התרעמו על האווירה החוץ-לארצית משהו השוררת בכיכר עירם. בשל זיקתם הרבה לארץ ישראל על נחליה, יערותיה וכיכרותיה, הם פנו בדרישה להפגין מעט ציונות וירושלמיות, ולהחליף את התמונה הנוכחית בתמונה אחרת, משלנו. אי לכך ובהתאם לזאת, הוצעו שתי תמונות כתחליף לתפוח הגדול: כיכר ציון בתקופת המנדט ושדרות האופרה (ציור של פיסארו) הידועים בירושלמיותם. אז אם חפצים אתם בניחוח בגט טרי בחצרכם, או לחלופין בתה עם ביסקוויט על שולחנכם, או שבכלל אתם בקטע של שופינג ופסל החירות - הביעו את דעתכם בשיחת ויקיפדיה:כיכר העיר.

ככה סטודנטים בונים חומה

בימים האחרונים הועלו לוויקיפדיה תוצרי העבודה של פרויקט WIKITORT. הפרויקט יצא לדרך לפני מספר חודשים, ועל פי לוח הזמנים, עד 15 באפריל היו אמורים לעלות הערכים המוגמרים לוויקיפדיה. במסגרת הפרויקט מעלים הסטודנטים בקורס בדיני נזיקין של ד"ר אהוד גוטל, בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, ערכים בתחום דיני הנזיקין, ולתוצאות הפרויקט מרכיב משמעותי מהציון השנתי במסגרת הקורס. עד כה בסך הכל הועלו למעלה מ-50 ערכים, מקיפים, מעמיקים ומפורטים מאוד. בניגוד לפרויקטים פחות מוצלחים בעבר של שיתוף פעולה עם האקדמיה, העבודות נכתבו בסטנדרטים גבוהים וכוללות קישורים וחלוקה מסודרת לכותרות. הסטודנטים קיבלו הנחיות לכתיבה בוויקיפדיה, והציגו טיוטות לבודקים לפני שהעלו את התוצר הסופי. במזנון זכה הפרויקט לתשבוחות רבות. ויקיפדים רבים התפלאו מרמת השליטה של הסטודנטים בתחביר ויקי, והתרשמו מההשקעה ואיכות הערכים שנכתבו וכן מעושר המקורות. יחד עם זאת גם עלתה הסתייגות שהערכים עלולים להתגלות כמעט מסובכים מדי לקורא ההדיוט והוצע להוסיף להם תקציר פשוט. סוגיה נוספת שעלתה במזנון הייתה ההשתתתפות הדלה של ויקיפדים במתן ביקורת בונה לערכים עד כה, ואכן נראה כי רוב הערכים טרם זכו לביקורות בדפי השיחה.

חדשות חוץ

עמיתינו בוויקיפדיה הגרמנית הגיעו לפרשת דרכים. לאחר הצטברות של כמה וכמה עימותים וריבים גדולים, הלך הרוח שם הוא שתהליך קבלת ההחלטות, במיוחד בכל האמור בחסימת משתמשים, תלונות על תפקוד מפעילים ויישוב סכסוכים, הוא פגום ואיננו מתאים עוד. בדומה להצעה דומה שמגבש Carny, מצביעים שם בימים אלה על הקמת "בית דין" ויקיפדי לתקופת ניסיון של חצי שנה. בית הדין, ובו עשרה דיינים, אשר ידונו בהרכב של חמישה בתלונות שיובאו לפניו לאחר שכשלו כל אמצעי הטיפול האחרונים, יהיה בעל סמכויות נרחבות ומגוונות. כך למשל יוכל, בין השאר, לשלול זכות הצבעה, לקבוע ועדת מומחים להכרעה בנושא תוכני מסוים, לאסור על ויקיפדים לכתוב בנושאים מסוימים, ואף להדיח מפעילים. הדיינים ייבחרו לתקופת כהונה של שנה, בשני סבבים שנתיים, כדי להבטיח המשכיות. ההצבעה על כל מועמד נעשית בנפרד והוא נדרש להשיג רוב של שני שלישים. בניגוד לסבב הצבעה דומה שנערך שם לפני שנה וחצי, הפעם נראה שהרעיון מתקבל ברוב גדול (97 תומכים, 15 מתנגדים), בעיקר בזכות תקופת הניסיון, שמקלה על המצביעים בעד. אחרי תקופת הניסיון ייערך דיון נוסף, סוג של מקצה שיפורים, ויוחלט אם לקבל את הרעיון לתמיד. מוסדות דומים קיימים כבר בעשר ויקיפדיות שונות. ייתכן שהניסיון שיצטבר בחודשים הקרובים בוויקיפדיה הגרמנית יוכל לשמש בעתיד להקמתו של בית דין כזה גם אצלנו. מידע נוסף ניתן לראות כאן

שימו לב לאימיילים שנראה שנשלחו מוויקיפדיה, מכתובות כמו support@wikipedia.org, service@wikipedia.org, administrator@wikipedia.org וכתובות דומות. שמה של ויקיפדיה משמש ספאמרים לשליחת הודעות שנראות כאילו נשלחו מכתובת חיובית.

ראו גם

יחסיות האמת מוצע למפעיל בדף שיחתו.

והוא מגיב על כך בסוג של הומור.

דורית מביעה את דעתה על רמת הדיון בבירורים

וכתוצאה מכך היא משנה את דף המשתמש שלה.

השתתפות

רוצים להשתתף ביצירת העיתון "הטילדה הרביעית"? כל הדרוש לכם הוא מסנג'ר, הרבה סבלנות ורצון טוב! למידע נוסף פנו לרותם בדף שיחתה.

הצעות, רעיונות

אם יש לכם מידע מעניין שראוי להיכנס לגיליון הבא, עדכנו את העורכת הראשית בדף האדום החם.

הצבעות מעניינות

בעקבות יצירת קטגוריית "מתמודדים עם מגבלה נפשית" התעוררה מחלוקת באשר לזכות קיומה של קטגוריה כזו ומי ראוי להיכלל בה, וזאת לאחר שמספר משתמשים הביעו אי נחת מקיום הקטגוריה שכוללת גם אנשים שהמגבלה הנפשית שלהם לא מפורסמת וידועה במיוחד. לצידוד בקיום הקטגוריה הועלו בין היתר הטענות כי חשוב להגביר את מודעות החברה לתופעה ויש חשיבות להצגת אנשים רבים שסבלו ממגבלה נפשית, וכי למגבלה הנפשית תפקיד חשוב במהלך חייהם. מנגד נטען שיש בעייתיות בהכללת אישים שסבלו ממגוון מגבלות נפשיות בדרגות חומרה שונות. כעת נערכת הצבעה על פשרה שלפיה יוכנסו לקטגוריה רק אנשים שחלק מרכזי ומשמעותי מפעילותם הציבורית נעשה בעקבות מגבלה נפשית שאיתה התמודדו ושלסיפור ההתמודדות עם המגבלה היה מרכיב חשוב בפרסומם.

שני ערכים על האלבומים System of a Down ו-Mezmerize, של הלהקה הידועה סיסטם אוף א דאון הוצעו לאיחוד לערך הלהקה. בדפי השיחה התקיימו דיונים קצרים, בהם גרסו המצדדים באיחוד שמוטב שערכים קצרים ודלים בתוכן יאוחדו לערך הלהקה כחלק מטבלה מסכמת של מלוא האלבומים, כי איחוד יעשיר את ערך הלהקה ובצורת הצגה זו יהיה נוח יותר לקוראים לקבל מידע מרוכז. מנגד נטען שכשהערכים המורחבים על אלבומים נפרדים סביר יותר שיורחבו, שאיחוד יעמיס על ערך הלהקה וכי החלטה צריכה להיות כללית לגבי כל ערכי האלבומים ולא באופן פרטני לכל ערך. לאחר שלא עלתה הסכמה בדיונים הועלה העניין להצבעה שבה זכה האיחוד לתמיכה רחבה של כ-80%.

הצבעת מחיקה מעניינת התפתחה סביב הערך לוֹפּאדוֹ טֵמַאכוֹ סֵ-לַאכוֹ גַאלֵאוֹ קְרַאנ-יוֹ לֵאיפּסַאנוֹ דְרִי-מִ יפּוֹטְרִימַאטוֹ סִי-לְפִיוֹ קַרַאבּוֹ פּארָאוֹ -מֵלִיטוֹ קָאטַאקֵכִימֵ-נוֹ קִיכְלֶ פּיקוֹסִיפוֹ- פַאטוֹפּרִיסְטֶרָ אלֶקְ-טְרִיוֹנוֹ פּטוֹ קֵפַאלְ-יוֹקִיגְקְלוֹ פּלֵייאוֹ- לַאגוֹיוֹ סִי-רָאיוֹ בּאפִי- טְרַאגָאנוֹ פּטֶרִיגוֹן, או בקצרה לופאדוטמאכוס...פטריגון. הועלו טענות רבות בעד ונגד הערך, אך מערכת העיתון הגבילה את המקום של כתבה זו, ולפיכך יצויין רק שיש התומכים בקיום הערך בדומה לערכי דמויות ואובייקטים ספרותיים אחרים ויש התומכים באי קיומו וטוענים שהוא אנקדוטה נחמדה, אבל אין לזה חשיבות. בינתיים יש למעלה מ-70 מצביעים עם נטייה קלה לכיוון השארה.

הצבעת המחיקה על הערך Night skies, העוסק בסרט מדע בדיוני, תפחה לדיון רחב יריעה, בן K35, על מדיניות המחיקה בכללותה. הצבעת המחיקה הסטנדרטית לכאורה, הפכה לזירת התכתשות בין בית הלל של קבוצת ה"לא אוכלים לא שותים" ובית שמאי של קבוצת ה"אוכלים שותים". את הדיון הובילו המשתמשים תומר וLiransh – אשר ניסו להביא טיעונים ודוגמאות אשר יוכיחו את השקפתם. בעוד תומר טען כי יש למחוק את הערך בשל האזוטריות שלו אשר אינה יאה לאנציקלופדיה, טען לירן כי קיומו של הערך אינו מזיק והופך את המידע לנגיש יותר עבור הקורא הפוטנציאלי. סופו של הדיון בארכוב ההצבעה, לאחר שהערך נמחק ברוב של 29 מול 22.

דיונים מעניינים

בעקבות חג הפסח התעורר דיון קיומי על אודות שם המאכל הידוע לכל מוצא אפיקומן תמים. שמות שונים למאכל, המאגד בתוכו ביצים ומצה, הוצעו: האם זה הוא מצה בריי? מצה ברייט? או שמא מצייה?! גוגל מעדיף לראות מצה-ברייט מהבילה על הצלחת שלו, בעוד אם תבקשו ממורפיקס מצייה, סביר להניח שתקבלו קרקר. תומכי המצה בריי מיהרו להביא תימוכים מחמותם ומארצות אירופה הקרות. התברר, בעזרתו של אביעד, כי המילה ברייע קיימת ביידיש במשמעות עיסה שמשמשת בייצור בירה (ראו כאן), בעוד משמעות המילה Brei בגרמנית הינה מחית. אפשרות נוספת היא, שהשמות השונים ניתנו למאכלים שונים. כך שבעצם מצייה ומצה-בריי(ט) הינם מאכלים שונים שהחלק המשותף היחיד להם הוא השורש מ.צ.ה. הצדדים השונים בדיון עסוקים בגיוס אימותיהם, סבתותיהם ושארית בני ישראל שיצאו מעבדות לחירות לתמיכה בשם הנכון, כך שבינתיים לא התקבלה החלטה חותכת כלשהי - והערך, נכון לעכשיו, נותר בשמו המקורי, מצה ברייט, עם הפנייה מכל כינוי אפשרי אחר. ולכל מי שנשארו לו כמה קילוגרמים טובים של מצות, ומתחשק לו מצה-ברייט - הדיון המלא, ישר מהמחבת, מתנהל בשיחה:מצה ברייט. כולם מוזמנים לסבת סביב המחבת, בתאבון!

בעקבות מחיקתם של מספר ערכי כדורגלנים זוטרים בהצבעות, הועלתה ב-12 באפריל הצבעת מחיקה מרוכזת על לא פחות מ-25 ערכים של כדורגלנים. אולם היא הופסקה שעתיים וחצי לאחר פתיחתה, בשל החלטת הדנים כי על הקהילה לגבש קריטריונים ברורים לשחקני כדורגל. הדיון נמשך במזנון, ואף החל תהליך גיבוש עקרונות וקווים מנחים לערכים על כדורגלנים, אולם בדף השיחה עדיין לא הושגה הסכמה לגבי קריטריונים הקובעים על חשיבותו של שחקן.

לפני שבועיים לערך התפתח דיון באשר למיכאלי, לאחר שהתגלה כי הוא השחית דף מסוים במרחב הערכים. השחתה זו גררה דיון סוער בדף הבירורים, שבו מספר משתמשים הציגו דעות חלוקות באשר למעשהו של מיכאלי, חומרתו ודרכי הטיפול בו. מצד אחד הוצגו טענות כי זו אינה ההשחתה הראשונה מצדו של מיכאלי, וכי הגיע הזמן לחסום אותו לתקופה ארוכה על מנת שיבין את שעשה. מצד אחר נשמעה הטענה כי ההשחתה המדוברת של מיכאלי אינה השחתה של ממש, וכי יש לקצר את החסימה שהפעיל עמית אבידן. לבסוף הוחלט שמשתמש מתנדב יפקח על עריכותיו של מיכאלי ויבדוק כי אין אינן כוללות השחתות, וכן יבהיר לו כי הלצותיו אינן מצחיקות. Mort התנדב למשימה, וכך נסתיימה הפרשה.

ערכים חדשים מעניינים

"בשר חזיר" - ערך של דוד שי העוסק בבשר המיועד לאכילה שמופק מחזיר מבוית. הערך מפרט בעיקר בנוגע ליחסה השלילי מאוד של היהדות אל אכילת החזיר והפיכתו לסמל למאכלים לא כשרים וכן על מעמדן החוקי של אכילתו ומכירתו כיום, במדינת ישראל.

"פלישת בעלות הברית לאיטליה" - ערך של אלמוג העוסק בפלישתם של כוחות בעלות הברית במסגרת מלחמת העולם השנייה בשנת 1943 לאיטליה לאחר הסכם שביתת הנשק עם איטליה במלחמת העולם השנייה. הפלישה הורכבה מסדרה של מבצעים אמפיביים ואוויריים שניהלו כוחות הברית, והכוח העיקרי נחת בסאלרנו (במסגרת מבצע "אוואלנש").

"קיאניט" - ערך של אביהו העוסק במינרל שצבעו האופייני כחול, הנפוץ בפגמטיטים או בסלעי יסוד עשירים באלומיניום שעברו התמרה. השימוש העיקריים בקיאניט הוא לחומרים חסיני אש ומוצרי קרמיקה, והוא מופק בדרך כלל ברוסיה, הודו, שווייץ, קניה, סרביה וארצות הברית. בקיאניט נעשה שימוש גם כאבן חן, אם כי שימוש זה מוגבל בשל תכונת האנאיזוטרופיות והפצילות המושלמת במישור האורך. כמו רוב המינרלים, הקיאניט נמכר לאספנים.

"קומודור (תואר)" - ערך של משתמש: קלונימוס העוסק בדרגה צבאית הנהוגה במספר חילות ים מסביב לעולם, עבור קצינים שתפקידם גבוה מזה של קפטן ונמוך מזה של אדמירל. הערך מפרט על ההיסטוריה של הדרגה והשימוש בה בציים ברחבי העולם, וכן במקומות אחרים מלבד חילות ים.

טור אישי

אביהו
אביהו

והפעם, מאת אביהו
לאנשים שונים יש סיבות שונות לכתוב בוויקיפדיה. יש החולקים ידע שנצבר אצלם מתוך תחושה של תרומה לקהילה, יש כאלה שפשוט נהנים מהכתיבה (ועוד יותר כשכתיבתם זוכה לשבח הקהילה) ולעומתם יש המצטרפים במטרה לקדם אג'נדה פוליטית או חברתית, ויש כותבים מזדמנים שבשבילם ויקיפדיה היא עוד אמצעי פרסום בחינם. כשהצטרפתי לוויקיפדיה בנובמבר 2003 עשיתי זאת בעיקר כחובב טריוויה.

תמונות חדשות

motyka - טכס פוג'ה בדיוואלי. תמרה - קבר צלבני בבית הקברות ממילא. אלמוג - קיבוץ לוטם.

הידעת ויקיפדיה?

תבנית "בחירת מידע" משמשת לשינוי המידע המופיע במסגרות פורטלים באופן אוטומטי, בכל מספר שבועות, על פי כמות דפי המידע הזמין. באופן זה יכול הפורטל להתרענן לבד באופן תדיר ולהקטין את הצורך בתחזוקתו. התבנית מיושמת כבר במספר פורטלים ומרעננים אוטומטית את תבניות המאמר הנבחר, התמונה הנבחרת וקטעי "הידעת?" מתוך מאגרים שנבנו מראש ומתרחבים כל הזמן.

איך זה עובד?

לדוגמה, אם ישנם 53 דפי מידע, כל דף יוצג למשך שבוע אחד; אם ישנם 25 דפי מידע, כל דף יוצג למשך שבועיים ברציפות, בערך; וכדומה.

השימוש בתבנית הוא כלהלן:

{{בחירת מידע|מספר המייצג את כמות המאמרים|שם דף המשנה}}

לדוגמה, אם קיימים תריסר דפי "מאמרים נבחרים", התבנית תיראה כך:

{{בחירת מידע|12|מאמר נבחר}}

דוגמה נוספת - 5 דפי "הידעת?":

{{בחירת מידע|5|הידעת}}


הצפייה בעיתון הותאמה בצורה אופטימלית לרזולוציה 1024X768 ו-1280X1024.