ויליאם יוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם יוז
William Hughes
לידה 3 באפריל 1872
דרוהדה, לנסטר, אירלנד
פטירה 30 במרץ 1918 (בגיל 45)
טרנטון, ניו ג'רזי, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה פטרסון, ניו ג'רזי, ארצות הברית
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
סנאטור מטעם מדינת ניו ג'רזי
4 במרץ 191330 בינואר 1918
(4 שנים ו־47 שבועות)
→ פרנק בריגס

ויליאם יוזאנגלית: William Hughes; 3 באפריל 187230 בינואר 1918) היה פוליטיקאי אמריקאי חבר המפלגה הדמוקרטית, שייצג את מדינת ניו ג'רזי בקונגרס של ארצות הברית – תחילה בבית הנבחרים ולאחר מכן בסנאט האמריקאי, עד שנפטר במהלך כהונתו כסנאטור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוז נולד בדרוהדה שבאירלנד, והיגר לארצמות הברית עם הוריו בשנת 1880. עם הגיעם לאמריקה, התיישבו בפטרסון. עבודותו הראשונה הייתה כסטנוגרף בניו יורק, וכקלדן בבית משפט מקומי בפטרסון. הוא שירת בצבא ארצות הברית במהלך מלחמת ארצות הברית–ספרד, ולאחר מכן היה לעורך דין[1].

בשנת 1902 נבחר יוז לראשונה לתפקידו הפוליטי הראשון מטעם המפלגה הדמוקרטית, וייצג את מחוז הקונגרס השישי של ניו ג'רזי בבית הנבחרים של ארצות הברית. הוא כיהן קדנציה אחת לפני שהובס בבחירות לתקופת כהונה שנייה בידי הנרי אלן (אנ'). בבחירות 1906 התמודד שוב על אותו מושב, ומשנבחר – כיהן שלוש קדנציות נוספות בבית הנבחרים האמריקאי לפני שהתפטר ב-12 בספטמבר 1912 כדי לקבל מינוי לשופט בבית המשפט לתביעות שיתופיות במחוז פאסאיק.

חודשים לאחר מכן נבחר יוז לסנאט של ארצות הברית מטעם ניו ג'רזי אך כיהן פחות מחמש שנים לפני שנפטר בטרם עת. בשלהי ינואר 1918 נפטר בגיל 45, ונטמן בבית העלמין סידר לון שבפטרסון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם יוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]