וולאס וגרומיט: עניין של חיים ומוות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וולאס וגרומיט: עניין של חיים ומוות
A Matter of Loaf and Death
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על דמויות מאת ניק פארק
בימוי ניק פארק
הופק בידי סטיב פגראם
תסריט בוב בייקר
ניק פארק
מדבבים פיטר סאליס
סאלי לינדזי
מוזיקה ג'וליאן נוט עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דייב אלכס ריברט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ארדמן אנימציות
חברה מפיצה BBC עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוסטרליהאוסטרליה 3 בדצמבר 2008
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת 25 בדצמבר 2008
משך הקרנה 30 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה טלוויזיונית, סרט חבר'ה, קומדיה, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100,000 אירו
סרט קודם וולאס וגרומיט והארנב הקטלני
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וולאס וגרומיט: עניין של חיים ומוותאנגלית: A Matter of Loaf and Death) הוא הסרט החמישי בזיכיון וולאס וגרומיט. הוא נוצר על ידי ניק פארק בשיתוף עם אולפני ארדמן אנימציות בשנת 2008

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוצח סדרתי הרג שנים עשר אופים, הקורבן השנים עשר נהרג על ידי הרוצח שמכה בו במערוך ופניו של האופה בבצק ללא רוח חיים. וולאס קורא בעיתון על מות האופה, ולא היה מודאג בקשר לרצח, במקום זאת הוא התמקד בעסקו החדש, אפיית לחמים. כאשר הם שולחים את כיכרי הלחם לעוברים ושבים, וולאס וגרומיט הצילו אישה בשם פיילה בייקוול, דוגמנית מפורסמת לשעבר בזכות חברת הלחם בייק-או-לייט, וכלבת הפודל הלחוצה שלה, פלאפלס כאשר המעצורים באופניהן כשלו. גרומיט מצא כי אין בעיה במעצורים, ואילו וואלס התאהב בדוגמנית. הוא ופיילה התחילו בקשר רציני, וגרומיט כעס מאוד ונאלץ לשפץ את הבית, על מנת להביא "מגע נשי" לבית. פלאפלס וגרומיט התחילו להיות ברגע רגשני כאשר היא מחזירה לגרומיט את רכושיו, שנלקחו בידי פיילה.

וואלס שלח את גרומיט לביתה של פיילה כדי להחזיר לה את הארנק שאיבדה אצלו. בביתה של פיילה, גילה גרומיט בובות אשר תיארו את שנים עשר האופים שנרצחו, ואלבום תמונות שצולמו בהן פיילה והאופים שנרצחו לפני מותם. כמו כן הוא גילה שוואלס הוא האופה הקורבן השלושה עשר שעומד להיהרג. כאשר הוא מראה לוואלס את הראיות. וואלס מספר לגרומיט שהוא עומד להתארס לפיילה.

גרומיט מתקין בביתם מתקן ביטחון, אשר כולל גלאי מתכות. פיילה לומדת שגרומיט מנסה לחשוף אותה, וגורמת לו להישאר מחוץ לעניינים, ואז היא נשכה את ידה ובכתה והאשימה את גרומיט. וואלס קשר את פיו של גרומיט כעונש והכריח אותו לשטוף את כל הכלים במטבח. גרומיט צפה בפיילה מנסה לדחוף את וואלס אל המטחנה. למרבה המזל וואלס ניצל על ידי שק קמח שדחף את פיילה. לאחר שכעסה בקשר לאופים, פיילה עזבה, אולם ביום למחרת היא חזרה והתנצלה והביאה איתה עוגה. גרומיט החושד עקב אחריה לביתה, שם פיילה זורקת אותו לארון עם פלאפלס.

כאשר יצאו מביתה של פיילה באמצעות הכדור הפורח של בייק-או-לייט, גרומיט ופלאלפס הגיעו אל ביתו של וואלס שם הוא מדליק את הנר. לאחר מאבק, העוגה נופלת ונחשפת הפצצה. וואלס וגרומיט נתקפו בידי פיילה אשר נחשפת בתור הרוצחת הסדרתית שרצחה את האופים לאחר שכעסה על האופים אשר גרמו לה לעלות במשקל מהמוצרים שלהם ובעקבות כך הקריירה שלה נהרסה.

היא התכוונה להרוג את וואלס, אולם הותקפה על ידי פלאפלס אשר נוהגת במלגזה. לאחר הכאוס, הפצצה נמצאה במכנסיים של וואלס. גרומיט ופלאפלס נטרלו את הפיצוץ כך שמלאו את מכנסיו של וואלס בבצק ופיילה ניסתה לברוח באמצעות הכדור הפורח. אולם המשקל שלה גרם לכדור הפורח לרדת ופיילה נטרפה בידי התנינים בגן החיות. וואלס היה עצוב בעקבות אובדן האישה שאהב וצפה בה בתור רוח (הגרסה הרזה שלה) באה לגן עדן, האמין ששם יהיה לה טוב.

לאחר מכן, וואלס וגרומיט החליטו להמשיך עם המשלוחים. לפתע הם מצאו את פלאפלס, שבורת לב לאחר שאיבדה את בעלה. גרומיט החליט לצריף אותה לשירות המשלוחים, ופלאפלס הצטרפה לצוות של וואלס וגרומיט ביחד.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות: הסרט הקצר שודר בחג המולד של 2008 בממלכה המאוחדת, והביא קהל גדול של צופים ב-5 שנים. זה גם היה הסרט הקצר הנצפה ביותר בממלכה המאוחדת ב-2008.[1] עם קהל ממוצע של 14.4 מיליון.[2] הסרט הקצר הרוויח רייטינג של 53.3%, יחד עם 58.1% ו-15.88 מיליון בסוף הסדרה.[3]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הקצר זכה בפרס באפט"א לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר[4] ובפרס אנני לסרט הקצר הטוב ביותר.[5] כמו כן הוא היה מועמד לפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Robinson, James (26 בדצמבר 2008). "Wallace and Gromit lead BBC to Christmas ratings victory". London: Guardian.co.uk. ארכיון מ-6 בינואר 2009. נבדק ב-26 בדצמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Wallace and Gromit top TV ratings". BBC News. 26 בדצמבר 2008. ארכיון מ-26 בדצמבר 2008. נבדק ב-26 בדצמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Wilkes, Neil (2008-12-26). "'Wallace & Gromit' leads Xmas Day ratings". דיגיטל ספיי. ארכיון מ-30 בדצמבר 2008. נבדק ב-2008-12-26. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Film Winners in 2009". BAFTA. אורכב מ-המקור ב-11 פברואר 2009. נבדק ב-8 פברואר 2009.
  5. ^ "36th Annual Annie Nominations and Awards Recipients". The Annie Awards. אורכב מ-המקור ב-15 באוגוסט 2010. נבדק ב-30 בספטמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "The 82nd Academy Awards (2009) Nominees and Winners". The Academy of Motion Picture Arts and Sciences. 7 מרץ 2010. אורכב מ-המקור ב-6 באוקטובר 2014. נבדק ב-30 בספטמבר 2012. {{cite news}}: (עזרה)