פרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר
Academy Award for Best Animated Short Film
מדינה ארצות הברית
הגוף המעניק האקדמיה האמריקאית לקולנוע
תקופת הפרס 1932–הווה (כ־92 שנים)
oscars.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותראנגלית: Academy Award for Best Animated Short Film) הוא פרס אוסקר הניתן מטעם האקדמיה האמריקאית לקולנוע לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר. המועמדים והזוכה בקטגוריה זו נבחרים על ידי חברי האקדמיה, וההודעה על הזכייה מתבצעת במהלך טקס פרסי האוסקר.

הפרס הוענק לראשונה בשנת 1932 בשם Best Short Subject, Cartoon, ובשנת 1971 שונה שמו ל-Best Short Subject, Animated Film. מאז שנת 1974 קרוי הפרס בשמו הנוכחי. בעבר הוענק הפרס למפיקי הסרט הזוכה, אך מאז שנות ה-70 הוא מוענק "לאדם אשר אחראי במידה הרבה ביותר לרעיון ולביצוע היצירתי של הסרט". הפרס יכול להיות מוענק לשני זוכים לכל היותר. האקדמיה מגדירה סרט קצר כסרט באורך כולל של עד 40 דקות, כולל כתוביות הפתיחה והסיום.[1]

הסרט הראשון אשר לא הופק בארצות הברית והיה מועמד לפרס הוא "The Romance of Transportation in Canada" הקנדי (1952), והסרט הבינלאומי הראשון אשר זכה בפרס הוא "Surogat" היוגוסלבי (1961).

אולפני ההנפשה של וולט דיסני היא חברת ההפקות בעלת מספר הזכיות והמועמדויות הרב ביותר בפרס זה, עם 18 זכיות ו-49 מועמדויות בסך הכול (וולט דיסני עצמו זכה ב-12 פרסים והיה מועמד ל-39 פרסים). חברת מטרו גולדווין מאייר (MGM) זכתה בפרס 9 פעמים, כאשר 7 מהזכיות הן לסרטי סדרת טום וג'רי.

רשימת הזוכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]