המובחר שבמובחרים 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המובחר שבמובחרים 2
Best of the Best 2
בימוי Bob Radler עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Phillip Rhee, פיטר שטראוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ון אלן נלסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אריק רוברטס
Simon Rhee
Edan Gross
ראלף מולר
אדוארד בנקר
דייוויד בוריאנז
Kane Hodder
ניקולאס וורת'
Sonny Landham
ויין ניוטון
Phillip Rhee
פטריק קילפטריק
כריס פן
מג פוסטר
James Lew
Claire Stansfield עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה David Michael Frank עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פרד טאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אמנויות לחימה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו bestofthebest2
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המובחר שבמובחרים 2אנגלית: 2 Best of the Best) הוא סרט אמנויות לחימה אמריקאי משנת 1993 בבימויו של רוברט רדלר. הסרט הוא סרט המשך לסרט "המובחר שבמובחרים" משנת 1989, ומככבים בו אריק רוברטס, פיליפ ריי וכריס פן.

הסרט עוקב אחר שלושה מחברי קבוצת הלוחמים האמריקאים לאחר שובם מהתחרות הקודמת בקוריאה, טומי לי (פיליפ ריי), אלכס גריידי (אריק רוברטס), וטרוויס בריקלי (כריסטופר פן). הסרט מתאר עולם אפל של קרבות רחוב מחתרתיים המנוהלים על ידי ארגון פשע בזירה תת-קרקעית סודית. אחד הלוחמים לוחם בזירה זו ונהרג בידי מתמודד בלתי מנוצח ואכזר, ברקוס (ראלף מולר). חבריו נחושים לנקום את מותו ויוצאים למסע עקוב מדם שמעמיד את כישוריהם במבחן הקשה ביותר.

בדרכם הם נעזרים בלוחמים אחרים, לומדים טכניקות חדשות ומתמודדים עם קשיים רבים. זוהי מלחמה אישית נגד ארגון פשיעה חסר מעצורים וסיפור על נקמה, נחישות וידידות, המתרחש בעולם אפל שבו רק החזק שורד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחזרו הביתה מדרום קוריאה, שלושה מחברי נבחרת ארצות הברית הקימו סטודיו לאמנויות לחימה בלאס וגאס. טראוויס בריקלי מתחרה בחשאי ב"הקולוסיאום", זירת לחימה תת-קרקעית אכזרית בניהולו של וולדון מרדאנו (וויין ניוטון), שבן חסותו גוסטב ברקוס הוא הבעלים של המקום והאלוף הבלתי מנוצח. בדרך כלל מתמודד חייב להביס שלושה מה"גלדיאטורים" שלו כדי להתמודד עם ברקוס, אבל טראוויס מאתגר את ברקוס באופן מוחלט. משועשע מהיהירות של טראוויס, וולדון ממלא את רצונו.

בנו בן האחת-עשרה של אלכס גריידי, וולטר (עדן גרוס), מתחיל להתאמן לקראת קבלת החגורה השחורה שלו, אך נכשל. לאחר שאביו נושא נאום נלהב המשבח את בנו על בגרותו, וולטר מבטל את הבייביסיטר שלו. אלכס מתעקש שוולטר ילווה את טראוויס לליגת הבאולינג שהוא מתחרה בה, אלא שבכוונתו של טראוויס להתחרות בברקוס באותו ערב. טרוויס מגלה את סודו לוולטר, שסוחט את טרוויס לתת לו לצפות בקרב עם ברקוס. ברקוס מכה את טראוויס, שובר את צווארו, והורג אותו.

וולטר רץ הביתה ומזעיק את אביו ואת טומי לי, ויחד הם ממשיכים למועדון הריקודים המשמש כחזית לקולוסיאום. הם מרומים על ידי וולדון, שטוען שטרוויס עזב את הקולוסיאום בכוחות עצמו. טומי מחפש בעיר עד שהמשטרה מוצאת את גופתו של טראוויס צפה בנהר יחד עם מכוניתו ההרוסה, אירוע שהמשטרה מפרשת כתאונת דרכים.

אלכס וטומי חוזרים למועדון ומתעמתים עם ברקוס, שמודה שהרג את טראוויס. במהלך העימות, אגרוף של טומי בפניו של ברקוס גורם לברקוס להתרסק במראה ומצלק את לחיו. לאחר מכן האבטחה מגיעה, מה שמאלץ את אלכס וטומי להילחם בדרכם לצאת מהבניין. לאחר מכן ברקוס דן את אלכס ואת בנו למוות, אך מורה לאנשיו של וולדון להחזיר את טומי בחיים.

בהלוויה של טרוויס, אלכס וטומי מופתעים מהופעתם של דה-האן פארק, יריבו הוותיק של טומי מדרום קוריאה, שהפך לאחיו המאומץ. דיי האן אסיר תודה לטומי על כך שחס על חייו, ומתחייב לעזרתו להביא את רוצחו של טראוויס לדין, הצעה שלה טומי מסרב בנימוס. אלכס מבקש את עזרתו של חברתו סו מקאולי (מג פוסטר), שעובדת כשדרנית ספורט בתחנת החדשות המקומית, כדי לחקור ולהוציא את הרצח של טראוויס לאור. אך ללא הוכחה מהותית לפשע, היא אומרת לו בצער שאינה יכולה לעשות זאת.

בעודו רוכב על אופניו הביתה מבית הספר, וולטר מלווה במכונית שחורה. הוא חוזר הביתה כדי להזהיר את אביו ואת טומי, אך הם מותקפים על ידי קבוצת גברים חמושים. לאחר שהדפו אותם, הם אורזים ויוצאים מהעיר לחפש מקלט אצל סבתו האינדיאנית של טומי לי. שם הם נתקלים בדודו של טומי ג'יימס לי, לוחם מבטיח לשעבר שהקריירה שלו נהרסה עקב התנגשות עם ברקוס. בטענה שהוא יודע איך להביס אותו, ג'יימס מתחיל לאמן את אלכס וטומי.

האימונים שלהם מופרעים כאשר אנשיו של וולדון תוקפים אותם ומאיימים עליהם. ג'יימס מנסה להתערב אך נורה למוות. בעוד טומי נאלץ להיכנס למסוק הממתין, אלכס והאחרים נשלחים חזרה אל הבית. בזמן שאנשיו של וולדון מתכוננים להוציא אותם להורג ולפוצץ את הבית, וולטר מספק הסחת דעת שמאפשרת לאלכס להכריע את היורה. סבתו של טומי מנחה את אלכס לירות ארבע יריות כדי לסמן את מותם, ובשלב זה הבריונים הציתו את שביל הבנזין, וגרמו לפיצוץ אדיר. לאחר שיצא מהמרתף ללא פגע, אלכס עוזב את וולטר עם סו, ואז מגייס את דיי-האן וחבריו הקוריאנים סא-ג'ין קוון ויונג קים כדי להסתער על הקולוסיאום ולהציל את טומי.

בקולוסיאום, טומי נלחם את דרכו דרך הגלדיאטורים הכוללים מתאגרף בריטי המכונה "הפטיש", המתאבק היווני סטברוס והלוחם המונגולי חאן (מיונג קו קים), ולבסוף זוכה בזכות להילחם בברקוס, הקרב אינו מוכרע באופן מוחלט אך בשלב מסוים ברקוס מצליח להתגבר על טומי. בעוד ברקוס מתכונן לסיים לשבור את מפרקתו של טומי, אלכס פורץ לזירה, נוכחותו מעניקה לטומי הסחת דעת. מטח בעיטות שולח את ברקוס אל הרצפה, וטומי מזהיר אותו להישאר למטה. ברקוס מעמיד פנים בתחילה שנכנע, אך לא נענה לבקשתו של טומי ומסתער עליו בשנית מאחורי גבו בעודו עוזב את הזירה, מה שלא משאיר לטומי ברירה אלא לשבור את צווארו.

כשהאלוף שלו מובס, וולדון מכריז על טומי כבעלים החדש של הקולוסיאום ומזמין אותו לומר כמה מילים לקהל. טומי לוקח את המיקרופון ומכריז שהקולוסיאום סגור. כאשר וולדון מוחה, אלכס משתיק אותו עם מרפק לפנים. אלכס וטומי עוזבים את הזירה ומכבים את האורות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]