הדברים הפשוטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדברים הפשוטים
The Simple Things
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי צ'ארלס ניקולס
הופק בידי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ביל ברג עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה לאנס נולי
מדבבים ג'ימי מקדונלד, פינטו קולביג, קלרנס נאש
מוזיקה פול סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
אנימטור מרווין וודוורד, פרד מור, נורם פרגוסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
חברה מפיצה RKO Radio Pictures (הוצאה מקורית)
בואנה ויסטה הפצות (הוצאה מחודשת)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 27 במרץ 1953[1][2]
משך הקרנה 7 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדברים הפשוטיםאנגלית: The Simple Things) הוא סרט הנפשה קצר משנת 1953, שהופק בידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי RKO Radio Pictures. סרט זה בולט בתור הסרט הקצר ה-126 והאחרון בסדרת הסרטים "מיקי מאוס" אשר יצאו לקולנוע.[3]

לאחר סרט קצר זה הופקו עוד ארבעה סרטים של מיקי מאוס; הסרטים באורך מלא "חג שמח מיקי מאוס" (1983) ו"בן המלך והעני" (1990), והסרטים הקצרים "מוח בורח" (1995) ו"השג לך סוס!" (2013).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט מיקי שורק לצלילי השיר "הדברים הפשוטים" תוך כדי הליכה לאורך חוף ים סלעי, וציוד דיג בידו. הכלב פלוטו, מרחרח בעקבותיו, מבחין בצדפה כשהוא חופר בחולות. לאחר שהצדפה משפריצה עליו מים, פלוטו נובח עליה והיא נובחת בחזרה. השניים רבים, כשהצדפה נאחזת בזנבו של פלוטו, שמנסה להסירה ללא הצלחה, והצדפה לבסוף נתקעת בטעות בפיו. פלוטו אז ממהר למיקי לעזרה, והאחרון בהתחלה חושב שפלוטו מבקש אוכל ומאכיל אותו בנקניקייה, שבעצם הצדפה אוכלת. הצדפה גונבת למיקי מהיד את הפלפלייה (כלי לפלפל שחור גרוס) ואוכלת אותה, מה שגורם לה להתעטש ובכך עוזבת את פיו של פלוטו. הצדפה, שמקפצת סביב ומתעטשת, מעירה שחף, שלאחר ניסיון כושל לאכול את הצדפה גונב את הנקניקייה שמיקי מביא לפלוטו.

לאחר מכן, מיקי מחל בדיג, באמצעות החכה והפיתיונות, אותם השחף החמדן מתכנן לאכול. כאשר נכשל בפעם הראשונה, השחף מתיישב על הכובע של מיקי וגונב בקלות את הפיתיון עד שמיקי מסלק אותו. פלוטו מבחין בשחף המסתתר בדלי הפיתיונות ושוב אוכל אותם. לאחר שפלוטו מסלק אותו, השחף חוזר ומצליח להערים עליו על ידי קשירת הזנב והאוזניים שלו. מיקי שוב תופס את השחף זולל את הפיתיונות שלו, כשהפעם הציפור עפה משם יחד עם הדלי. מיקי מהר זורק סלע לתוך הדלי, מה שמכביד על השחף וגורם לו להתרסק היישר על פלוטו הסבוך. כדי להתגבר עליהם, השחף מאיית "דגים טריים בחינם" בשיטת האיתות סמפור והשחפים האחרים עפים לקראת מיקי ופלוטו שנסים משם. הסרט נגמר כשהשחף שט על הדלי עם הרדיו הנייד של מיקי, אוכל מהפיתיונות ושר את השיר "הדברים הפשוטים".

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ ""The Simple Things" first premiere". Austin American-Statesman (באנגלית אמריקאית). 27 במרץ 1953. נבדק ב-23 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 107-109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)