האיש המכני של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האיש המכני של מיקי
Mickey's Mechanical Man
הכרזה הקולנועית של הסרט
הכרזה הקולנועית של הסרט
בימוי וילפרד ג'קסון
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר
מוזיקה לי הרליין
אנימטור ג'וני קאנון, קלייד ג'רונימי, פרנצ'י דה טרמודן, בן שרפסטין, דיק לנדי, הארדי גרמטקי, אד לאב, ג'ק קיני, מרווין וודוורד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 17 ביוני 1933
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

האיש המכני של מיקיאנגלית: Mickey's Mechanical Man) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי בכיכובו של מיקי מאוס שיצא בשנת 1933, אשר הופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. זהו הסרט ה-57 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והשביעי שיצא באותה השנה.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוץ לחדר האימונים של מיקי יש שלל שלטים המצהירים שאין כניסה במגוון שפות כגון צרפתית, איטלקית, ספרדית, אנגלית ועוד. בנוסף ישנה כרזה המכריזה על קרב המאה בין מכונה לחיה, בין "האיש המכני של מיקי" לבין "קונגו הרוצח", גורילה גדולת ממדים. בתוך החדר אימונים, מיקי מנגן על הפסנתר ומאמן את האיש המכני שלו לקראת הקרב בהנחת תמונת פניו של הגורילה על כספת המשמשת כשק אגרוף.

מיני מגיעה במכוניתה וצופרת להם מבעד לחלון, מה שגורם לאיש המכני להפוך למטורף ולרסק לחלוטין את הכספת. האחרון מבחין בכרזה על הקיר המציגה את קונגו הגורילה ומיד מזנק עליה ועובר דרך הקיר. מיקי המבוהל עוקב אחריו וצופה באיש המכני שובר עמוד עליו הייתה כרזה של הגורילה, אך העמוד נופל עליו ומעלף אותו. מיני מתחילה לצחוק על המאורע ומיקי מבקש ממנה לא לצפור בצופר שלה כי זה גורם לאיש המכני שלו לאבד עשתונות ולהשתגע. מיני לועגת לסברתו של מיקי וצופרת שוב, ואכן האיש המכני מתעורר ושב למסע ההרס שלו בעוד מיקי רודף אחריו ומנסה לעצור בעדו.

האיש המכני מגיע לכניסת אצטדיון האגרוף בו אמור להתנהל הקרב בינו לגורילה והקהל שעומד בתור לרכישת הכרטיסים נס על נפשו למראה הרובוט המטורף. וכאשר האיש המכני מזנק על כרזה נוספת עם דמותו של הגורילה הוא נופל ארצה מעולף שוב עקב כך שהכרזה הייתה על קיר לבנים. הקהל שב ומתחיל ללגלג על מיקי הנושא את היצירה שלו לעבר כניסת המתאבקים כשמיני בעקבותיו.

הקרב מחל, ולאחר הצלחה קצרה האיש המכני חוטף מקונגו הגורילה פעם אחר פעם עד אשר ידו על התחתונה. מיקי מתחנן אליו שיקום וימשיך להיאבק בגורילה בעוד הכרזן של הקרב סופר ומגיע לתשע מיני מופיעה עם הצופר שהביאה ממכוניתה וצופרת בחזקה. האיש המכני מתעורר לחיים ומתחיל להכות את קונגו ללא רחמים וללא הרף. לאחר שהביס את הגורילה והכרזן הגיע לעשר והכריז על הניצחון, האיש המכני אחוז האמוק מתפוצץ לכדי עשרות חלקים ומיקי ומיני מתנשקים במרכז הזירה.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק ווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מוצג במשחק הווידאו "Epic Mickey" משנת 2010 כשלב במשחק המחבר בין חלקים של "עיר המחר", המבוססת על ארץ המחר שבדיסנילנד. כמו כן, מיני-משחק המבוסס על סרט קצר זה מופיע במשחק הווידאו "Kingdom Hearts III" משנת 2019, שבו השחקן שולט בתנועותיו של האיש המכני כדי להביס את הגורילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)