בנג'מין מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנג'מין מילר
Benjamin M. Miller
בנג'מין מילר
בנג'מין מילר
לידה 13 במרץ 1864
אוק היל, אלבמה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 6 בפברואר 1944 (בגיל 79)
סלמה, אלבמה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא בנג'מין מיק מילר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה קמדן, אלבמה, ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אלבמה ה־39
19 בינואר 193114 בינואר 1935
(4 שנים)
סגן מושל אלבמה יו דייוויס מריל
חבר בית הנבחרים של אלבמה
18881889
(כשנה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנג'מין מיק מילראנגלית: Benjamin Meek Miller ;‏ 13 במרץ 18646 בפברואר 1944) היה פוליטיקאי אמריקאי מאלבמה, איש המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל אלבמה ה-39 בשנים 19311935.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנג'מין מילר נולד בעיירה אוק היל, מחוז וילקוקס שבאלבמה כבנם של הכומר ג'ון מילר, שהיה דוקטור לתאולוגיה, ושל רעייתו שרה פרסלי מילר. אביו היה כומר בכנסייה הפרסביטריאנית הרפורמית המשותפת של בת'אל באוק היל במשך 31 שנים. אמו הייתה צאצאית של משפחת הרסט ממחוז אבוויל שבקרוליינה הדרומית. את חינוכו המוקדם הוא קיבל באוק היל ובקמדן שבאלבמה. בהמשך הוא למד בארסקין קולג', שם הוא סיים את לימודיו ב-1884. בעת לימודיו בארסקין, היה מילר חבר באגודה הספרותית היופמנית המקומית. עם סיום לימודיו שב מילר למחוז וילקוקס, שם הוא שימש כמנהל בית הספר לואר פיץ' טרי עד 1887. ב-1889 סיים מילר את לימודיו בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת אלבמה. לאחר סיום לימודיו הוא הקים משרד עורכי דין בקמדן. ב-1892 נשא מילר לאישה את מרגרט אוטסי דנגן ממוביל. ב-1890 הוא היה חבר מייסד של הכנסייה הפרסביטריאנית הרפורמית המשותפת של קמדן. מילר היה קורא נמרץ. בעת כהונתו כמושל, הוא קרא מספר רב של ספרים במגוון קטגוריות כמו מדע בדיוני, דרמה, רומנים והיסטוריה.

ראשית הקריירה הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 18881889 ייצג מילר את מחוז וילקוקס בבית הנבחרים של אלבמה. ב-1904 הוא נבחר כשופט בסבב השיפוט הרביעי של אלבמה, תפקיד בו הוא כיהן עד 1921. לאחר מכן ועד 1927 הוא כיהן כשופט בבית המשפט העליון של אלבמה. ב-1926 הוא שאף להיבחר שוב לבית המשפט, אך נוצח על ידי מועמד שקיבל תמיכה מהקו קלוקס קלאן.

ב-1930 התמודד מילר על משרת מושל אלבמה. בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית הוא התמודד נגד ויליאם ק. דייוויס, וולסי פינל, ואט ט. בראון, ג'. א. קארני וצ'ארלס סי. מקול. במהלך מסע הבחירות, תקף מילר את הרפורמות של המושל ביב גרייבס, ואת כוחו הפוליטי של הקו קלוקס קלאן. לפיכך, ניצחונו של מילר בבחירות היה מכה קשה לקלאן.

מושל אלבמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר הושבע מילר לכהונתו כמושל אלבמה ב-19 בינואר 1931, עמד החוב של אוצר המדינה על 20 מיליון דולר. הפחתת חוב המדינה הייתה המטרה המרכזית של ממשלו. לאחר שהוא כינס פעמיים את בית המחוקקים המדינתי לכנס מיוחד, הוא הצליח להשיג קבלת תיקון לחוקת אלבמה שיתיר את גבייתו של מס הכנסה. חוק מס הירושה המדינתי עבר יחד עם חוק השליטה על התקציב, שבו נאסר על המדינה להוציא כספים מעבר להכנסותיה. משכורות עובדי המדינה הופחתו באופן דרסטי. מילר לא ראה בחוק מס ההכנסה ובחוק השליטה בתקציב כהישגיו המשמעותיים ביותר. תחת זאת, הוא חש שסגירת הבנקים שעליה הוא הכריז במרץ 1933, שמונה ימים לפני שהנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט הכריז על סגירת הבנקים הלאומית, היה הישגו הגדול ביותר.

ב-1932 הטיל מילר על מכון ברוקינגס לחקור את הממשלה המדינתית ואת הממשלות המקומיות באלבמה כדי להגיע ליותר יעילות בממשל. אף על פי כן, בית המחוקקים המדינתי לא אימץ את רוב ממצאי המחקר. במהלך תקופת ממשלו של מילר, הוכפל אורך הכבישים הסלולים באלבמה, וכל עבודות הסלילה שולמו במזומן.

מילר נודע בחסכנותו, והוא גרם להלם לרבים במונטגומרי כאשר הוא הביא אתו את פרת החלב שלו מקמדן למעון המושל בעיר.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום כהונתו ב-1935 שב מילר לקמדן, שם הוא חידש את עיסוקו בעריכת דין. בנג'מין מילר נפטר בבית בתו שבעיר סלמה, אלבמה ב-6 בפברואר 1944. הוא נטמן בבית הקברות של קמדן. מרגרט דנגן מילר נפטרה עשר שנים לפניו וגם היא קבורה בבית הקברות קמדן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בנג'מין מילר בוויקישיתוף