אנדראס אוטנזמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדראס אוטנזמר
Andreas Ottensamer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 4 באפריל 1989 (בן 35)
וינה, אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות וינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה למוזיקה ואמנויות הבמה של וינה, אוניברסיטת הרווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קלרינט, פסנתר, צ'לו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אקו-קלאסיק: נגן השנה (2015) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.andreasottensamer.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנדראס אוטנזמרגרמנית: Andreas Ottensamer; נולד ב-4 באפריל 1989) הוא קלרניתן אוסטרי, אחד מסולני הפילהרמונית של ברלין ומנצח תזמורת.

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בווינה ולמד באוניברסיטה למוזיקה ואמנויות הבמה של וינה פסנתר, צ'לו וקלרינט. הן אביו, ארנסט, והן אחיו הבכור, דניאל, היו נגני קלרינט סולו בפילהרמונית של וינה. בין היתר ניגן בתזמורת האופרה של וינה, בפילהרמונית של וינה ובתזמורת הנוער ע"ש גוסטב מאהלר. ב-2009 נבחר כעמית האקדמיה שליד הפילהרמונית של ברלין. בין 2010 ל-2011 היה סולן הקלרינט של התזמורת הסימפונית הגרמנית. במרץ 2011 נבחר לסולן קלרינט בפילהרמונית של ברלין.

כזוכה מספר תחרויות, ניגן אוטנזמר בהרכבים קאמריים, במסגרת "הווירטואוזים של וינה" (קבוצת נגנים מבין חברי פילהרמונית של וינה) ועם עמיתים כגון לייף אובה אנדסנס, יוליאן רחלין ויו-יו מה. יחד אם אביו ואחיו יצר את שלישיית The Clarinotts, שפעלה עד מות האב ב-2017.

בשנת 2011 ליווה את הזמרת טורי איימוס בתקליטה Night of Hunters. ב-2013 הוציא לאור בחברת דויטשה גרמופון את תקליט הבכורה שלו Portraits – The Clarinet Album שכלל יצירות לקלרינט מאת דומניקו צ'ימרוזה, ג'ורג' גרשווין, אהרן קופלנד, בביצועו יחד עם התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם והפסנתרן יאניק נזה-סגין.

בשנת 2021 החל לנצח על התזמורת הסימפונית הממלכתית של ארמניה (אנ'). כן הופיע כמנצח-אורח עם התזמורת הסימפונית של בורנמות' והתזמורת הסימפונית של טוקיו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]