אלי שורטרידג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלי שורטרידג'
Eli C. D. Shortridge
אלי שורטרידג'
לידה 29 במרץ 1830
מחוז קאבל, וירג'יניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 4 בפברואר 1908 (בגיל 77)
דווילס לייק, דקוטה הצפונית, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא אלי צ'ארלס דניאל שורטרידג'
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה דווילס לייק, דקוטה הצפונית, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל דקוטה הצפונית ה־3
3 בינואר 189310 בינואר 1895
(שנתיים)
סגן מושל דקוטה הצפונית אלמר וולאס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלי צ'ארלס דניאל שורטרידג'אנגלית: Eli Charles Daniel Shortridge;‏ 29 במרץ 18304 בפברואר 1908) היה פוליטיקאי אמריקאי מדקוטה הצפונית, איש המפלגה הדמוקרטית-העצמאית, שכיהן כמושל דקוטה הצפונית השלישי בשנים 18931895.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי שורטרידג' נולד במחוז קאבל שבווירג'יניה (כיום בתחומי וירג'יניה המערבית) כשמיני מבין תשעת ילדיהם של לוי ואליזבת לאב שורטרידג'. הוא גדל במחוז מונרו שבמיזורי, והשלים את חינוכו בבית ספר תיכון ליד עיירת המחוז פריס. ב-1882 עבר שורטרידג' עם אשתו השנייה, אנה ברטון, ועם שתי ילדותיו התאומות לעיר לארימור שבטריטוריית דקוטה (כיום בתחומי דקוטה הצפונית).

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1892 התמודד שורטרידג' בבחירות על משרת מושל דקוטה הצפונית כמועמד מטעם ברית פוליטית שנוצרה בין אנשי המפלגה הפופוליסטית, המפלגה הדמוקרטית וברית החוואים (Farmers' Alliance), שהתמזגו למפלגה אחת בשם המפלגה הדמוקרטית-עצמאית של דקוטה הצפונית (North Dakota Democratic-Independent Party). המפלגה החדשה קצרה הצלחה, אך הייתה קצרת ימים, ופורקה זמן קצר לאחר תום כהונתו של שורטרידג' כמושל.

במהלך תקופת כהונתו כמושל, אישר שורטרידג' את הפקתם של 50,000 דולר באיגרות חוב למימון בניית האגף הדרומי של הקפיטול המדינתי ואת רכישת מעון המושל הרשמי, שהוא היה ראשון מושלי המדינה שהתגורר בו. הוא גם תמך ביצירתה של מעלית דגנים עבור המדינה בדולות', ויסקונסין. מסוף דגני זה מחוץ לתחומי המדינה, לא נבנה בסופו של דבר בעיקר בשל הסעיף בהצעת החוק שדרש את ריבונותה של דקוטה הצפונית על שטחו. הצעת החוק עברה, אך הסעיף שעל פיו היה על מינסוטה וויסקונסין לוותר על ריבונותם על האתר לא התקבל על ידי שתי המדינות.[1] לאחר תקופת כהונה אחת פרש שורטרידג' מהחיים הפוליטיים. הוא מונה כפקיד של משרד הקרקעות הכללי של ארצות הברית בדייוויס לייק שבדקוטה הצפונית.

לאחר מות רעייתו אנה, נישא שורטרידג' בשלישית לדורקס וירג'יניה בריידי, ולשניים נולדו חמישה ילדים.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי שורטרידג' נפטר בעיר דווילס לייק שבדקוטה הצפונית ב-4 בפברואר 1908. הוא נטמן בבית הקברות המקומי.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]