אליהו גודלבסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אליהו גודלבסקי
לידה 1956 (בן 68 בערך)
תשט"ז
ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
רבותיו הרבנים לוי יצחק בנדר, שלמה אהרן גוטליב ושמחה בר-לב
חיבוריו "א ביסלה", "סוד ההתחזקות"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב אליהו גודלבסקי (נולד בשנת 1956, ה'תשט"ז) הוא רב ישראלי חסיד ברסלב וראש ארגון "אזמרה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין בניו יורק לרחל וליהושע-לייב גודלבסקי, ממנהלי ישיבת תורה ודעת, שהקים לימים את מוסדות "קרן הילד" בבני ברק. למד בתלמוד תורה של "תורה ודעת" ולאחר מכן בישיבה הקטנה של קהילת וויען בוויליאמסבורג.

לקראת שנת הלימודים ה'תשל"ג, בגיל 15 וחצי, החל ללמוד בישיבת קמניץ בירושלים.

לקראת ראש השנה הצטרף לחבריו מהישיבה ושהה עימם בקיבוץ של חסידי ברסלב במירון. התפילה שבתה את לבו, והייתה זו למעשה הכרותו הראשונה עם חסידות ברסלב. כעבור שנה שב והצטרף לחבריו לסליחות של ערב ראש השנה במירון, אך עקב חששו מתגובת ראשי הישיבה שלא ראו את הדבר בעין יפה, שב לירושלים ושהה חלק מהתפילות בישיבה וחלקן בבית הכנסת של חסידי ברסלב בשכונת מאה שערים, ובעשרת ימי תשובה שב לארצות הברית לעשות את חופשת החגים עם בני משפחתו.

עקב פרוץ מלחמת יום כיפור נשאר גודלבסקי בארצות הברית והחל ללמוד בישיבת לייקווד שבניו ג'רזי, כשכחברותא שימש לו הרב שר-שלום מרזל (לימים מחותנו), שהחל לקרבו לדרכה הלימודית של ברסלב ולספריהם של רבי נחמן ותלמידו רבי נתן מנמירוב. אז גם התקרב למנהיגם של חסידי ברסלב בארצות הברית הרב צבי אריה רוזנפלד. לימים העיד גודלבסקי, כי "משיבת נפש", ספרו של רבי אלתר טפליקר, הוא זה שכבש את לבו ושינה את חייו.

מששב ארצה לאחר חג הפסח של שנת ה'תשל"ד להמשיך ללמוד בישיבת קמניץ, החל להשתתף באופן קבוע בשיעוריו של הרב לוי יצחק בנדר, מנהיגם של חסידי ברסלב בירושלים באותה תקופה. לאחר נישואיו נכנס ללמוד בכולל ברסלב בבני ברק, וקיבל תורה מפי הרב שלמה אהרן גוטליב והרב שמחה בר-לב, תלמידיו הבולטים של הרב גדליהו אהרן קניג, מנהיג הפלג הצפתי של חסידי ברסלב.

מוסר את השיעור הקבוע בסעודה שלישית בבית הכנסת המרכזי של חסידות ברסלב בבני ברק.

בשנת ה'תש"ס, הקים את ארגון "אזמרה" להפצת תורת רבי נחמן מברסלב, במסגרתו הוא מעביר שיעורי התעוררות וחיזוק ברחבי הארץ, לציבורים שונים; חרדים, דתיים וחילונים.

נשוי לנחמה לבית ציטרין ואב לילדים. מתגורר בבני ברק.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • א ביסלה... (ה'תשס"ט)
  • סוד ההתחזקות (אדר ה'תש"ע)
  • סוד התעוררות
  • תכסיסי מלחמה (ניסן תשע"ח)
  • הדור המובחר (תש"פ)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]