אוב - ז.ע.פ.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוצאת אוב / אוב - ז.ע.פ.
נתונים כלליים
סוג הוצאת ספרים
מייסדים יאיר אור
תקופת הפעילות 2002–הווה (כ־22 שנים)
מיקום המטה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות יאיר אור
ענפי תעשייה דפוס, הוצאות לאור
מוצרים עיקריים ספר עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.ovpress.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוב או אוב - ז.ע.פ. היא הוצאת ספרים שהוקמה בשנת 2002 בתל אביב על ידי העורך יאיר אור. ההוצאה עוסקת בהוצאת ספרי עיון בתחומי שפה וחברה, וכן מוציאה ספרות מקור ושירה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הראשון שראה אור בהוצאה הוא בולו'בולו, אוטופיה מודרנית מאת הסופר השווייצרי האנונימי p.m. (מהדורה ראשונה 2002; מהדורה שנייה מתוקנת ומורחבת 2011)[1]. בהוצאה ראה אור גם אוסף מאמריו של בנג'מין לי וורף "שפה, מחשבה, מציאות", בעריכת יאיר אור (2004; מהדורה שנייה מתוקנת ומעודכנת 2018)[2].

ההוצאה פרסמה מספרי ספרי ביכורים של ספרות עברית מקורית. דוגמת ספרו הראשון של יפתח אשכנזי בשנת 2003 וספרו הראשון של אבי פלדמן, "טפט", בשנת 2014[3].

בין השנים 2010 ו-2016 הביאה ההוצאה לדפוס את מעמול, כתב העת של הסטודנטים במחלקה לתרבות, יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר[4].

בשנת 2020 החלה לצאת בהוצאת אוב סדרת הספרים "האירופים", שיתוף פעולה בין הוצאת אוב למרכז סימון וייל למחקר וללימודי אירופה בת-זמננו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במסגרת הסדרה, בעריכת ד"ר הילה זהבי ופרופ' שרון פרדו, ראו עד כה אור הספרים "למען אירופה" מאת רובר שומאן (2020; מצרפתית: שירן בק), "קונרד אדנאואר: מדינאי אירופי" מאת הנס-פטר שוורץ (2021; מגרמנית: דנית דותן) וספרו של ריכרד נ' קונדהובה-קלרגי "פאן-אירופה" (2021; מגרמנית: גדי גולדברג).

ספרים בולטים בהוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]