אהד אשכנזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהד אשכנזי
לידה 22 בדצמבר 1971 (בן 52)
קיראון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהד (אודי) אשכנזי (נולד ב-22 בדצמבר 1971) הוא במאי, איש תקשורת ומפיק.

ביוגרפיה והשכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהד אשכנזי נולד בקיראון לאורינא רענן וישראל אשכנזי. אביו היה חוקר כרונו-ביולוגיה מפורסם.[1] סבו מצד אימו היה מרדכי רענן, מפקד מחוז ירושלים מטעם האצ"ל בזמן מלחמת העצמאות,[2] וסבו מצד אביו, היה שלמה פנחס אשכנזי, סופר וחוקר יהדות.[1]
בנעוריו, היה אשכנזי חבר בחוג הבימה לנוער (התיאטרון הלאומי של ישראל) ושותף לפעילות אגודת ידידי הבימה.[3] בשנת 1993 למד בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי", זכה במלגת קרן אמריקה-ישראל בשנת 1994 עבר להתגורר באנגליה למשך שנתיים, שם השלים את לימודיו במגמת הבימוי של ה "דרמה סטודיו לונדון"[4] בשנת 1996.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999, ביים אשכנזי את "פרס האקדמיה לתיאטרון" עבור הערוץ הראשון בהנחייתו של עידן אלתרמן. לאחר הצלחת הטקס ביים אשכנזי פעמיים נוספות את "פרס האקדמיה לתיאטרון" בהנחייתו של אבי קושניר. ב-2001 ו-2002 ביים את "פרסי אופיר" עבור טלעד ובשנים 2000–2001, ביים עבור הזכיינית רשת את האירוע השנתי למען ילדי וראייטי "לב זהב" בהשתתפות מיטב אומני ישראל. בשנת 2002 ביים את "טקס אנשי השנה בספורט" עבור ערוץ הספורט ובשנת 2001 ביים את טקס "אנשי השנה" עבור הזכיינית קשת ואף ביים בשנת 2003 ספיישלים טלוויזיוניים לכבוד יום העצמאות, עבור הזכייניות קשת ורשת.[1] בשנת 2002 ביים את תוכנית הכישרונות "בראבו" עבור ערוץ הילדים וטלעד. בין השנים 2002–2003 ערך אשכנזי את תוכנית הבידור "ערב אדיר"[1] בהנחייתו של אדיר מילר עבור הזכיינית רשת, איתו גם פיתח בשנת 2006 את העונה הראשונה של הסיטקום "רמזור".

בין השנים 2004–2006 ניהל אשכנזי את ערוץ הבידור "ביפ" אשר הופק על ידי הזכיינית קשת בבלעדיות עבור HOT.[1] במסגרת ניהולו העלה אשכנזי את תוכנית הסאטירה "הרצועה" בהנחיית אורי גוטליב ובהשתתפות יובל סמו, ליאור אשכנזי ועוד. התוכנית שודרה במהלך 4 עונות וכללה 189 תוכניות. בשנים 2005–2006, העלה אשכנזי את התוכנית "עולמו של רנו פסקאל", התוכנית כללה 3 עונות ו-90 פרקים. תוכניות בולטות נוספות שעלו במהלך כהונתו כמנהל הערוץ היו "המאסטרו" תוכנית ראליטי אשר עקבה אחרי הזמר צביקה פיק, "דאבל דייט", "מכת מדינה" תוכנית ההיאבקות הראשונה בישראל, ומרתונים של "יום טוב" בהשתתפות סטנדאפיסטים מובילים. כשנה לאחר כניסתו של אשכנזי לתפקיד מנהל הערוץ, העבירה HOT את שידורי הערוץ לאפיק 4 היוקרתי בממירי החברה. בין השנים 2006–2007, עבד אשכנזי בפיתוח תוכניות בידור ותוכניות אירוח במחלקת הפיתוח של הזכיינית "קשת". ב-2008 יצר עבור רשת, יחד עם המפיק יואב גרוס, את תוכנית הבידור "צחוק מעבודה" בהנחיית שלום אסייג.[1] התוכנית שודרה בפריים טיים של הזכיינית במשך שבע עונות והפורמט שלה נמכר לשידור ברוסיה, צרפת וגרמניה. בשנת 2008 יצר וערך את שתי העונות הראשונות של תוכנית הבידור "שבוע סוף". קטעים נבחרים מהתוכנית שולבו במהלך שידורי החדשות ערב הבחירות. אשכנזי פיתח עבור "רשת" תוכניות נוספות ביניהן: "מי שואל אותך?" - שעשועון טריוויה, "עסק משפחתי".

באוגוסט 2010 מונה למנהל השלוחה הישראלית של ערוץ הבידור "קומדי סנטרל" מבית ויאקום,[1] וב- 2011 פיקח על השקת הערוץ בישראל. במסגרת ההשקה שודר ספיישל טלוויזיוני גדול בן שני חלקים בשם "קבלו אותם" אשר שודר במקביל בזכיינית רשת. במהלך שנת 2011 פיתח והעלה בערוץ את: תוכנית הסאטירה היומית "קאמבק", את התוכנית "עונת החתונות וצרות אחרות", את העונה השנייה של הסיטקום "רד בנד", ורצועת סטנדאפ בשם "האוניברסיטה של קומדי סנטרל" בהנחיית קובי מימון ותוכניות רכש רבות ומגוונות. בשנת 2012 העלה הערוץ את "מחוץ לחוק" - תוכנית סטנדאפ בהנחיית רועי לוי ולוסי אהריש, ותוכנית הדייטים "סינגלס". באותה השנה פיתח אשכנזי יחד עם האנימטור אייל בי את תוכנית המערכונים "הפרויקט הירוק", הפורמט של התוכנית נמכר לליטא, אורוגוואי, סין ועוד. בשנה זו צורף אשכנזי לצוות הפיתוח הבינלאומי של קומדי סנטרל, בפיקוח ג'יל אופמן, מנהלת מותג קומדי סנטרל העולמית,[5] בניסיון לייצר תוכן בינלאומי עבור ויאקום.

בשנת 2013 פיתח והעלה בערוץ את הסיטקום "החיים של אבי הזמר" ואת תוכנית האירוח "חיות לילה". זו השנה בה חודש רישיונו של הערוץ לשלוש שנים נוספות. בשנת 2014 החל לשתף פעולה עם יוצרי רשת והעלה בערוץ את הפרויקט "סרט אפס" ואת שעשועון השידוכים "בייב מגנט".

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 1994 הייתה תחילת דרכו בתיאטרון, כעוזר במאי במחזמר "גריז" בכיכובם של אקי אבני, צביקה הדר ועוד, ובהצגה "חשיבותה של רצינות" בכיכובה של חנה מרון. בשנת 1997, במסגרת פרויקט סיום לימודי הבימוי באנגליה, העלה אשכנזי את ההצגה "משחקים בחצר האחורית" מאת עדנה מזיא בתיאטרון גריינג' קורט באיליניג שבלונדון. את התפקיד הראשי בהצגה גלמה השחקנית מריה קאריג'ין לה הוא נשוי מאז שנת 1998. באותה השנה בהיותו בן 26, חזר אשכנזי לארץ והיה לאחד הבמאים הצעירים ביותר בתיאטרון הרפרטוארי.

ההצגות שבחר לביים עסקו לא פעם בנושאים מעוררי מחלוקת, בין היתר ההצגה "כחול בוער" מאת דייוויד גריר, שהועלתה בבית ליסין ועסקה בנושא ההומוסקסואליות בחיל האוויר של ארצות הברית. בשנת 1997 כתב אשכנזי את המחזמר "הוגו" שהוצג בבית החייל (טבת הפקות) בחג החנוכה. באותה השנה הוא ביים את סיבוב ההופעות של "הקרקס של אולג פופוב" בישראל בהנחיית כוכבי ערוץ הילדים (טלית הפקות) ובשנת 1999 תרגם וביים את המחזמר "משתגעים מאהבה" מאת ג'ו דיפיטרו וג'ימי רוברטס. בשנת 1998 תרגם לעברית וביים את המחזמר "מתנקשים" מאת סטיבן סונדהיים. המחזמר הועלה בתיאטרון בית ליסין, לציון שלוש שנים לרצח יצחק רבין בהשתתפותם של אלי גורנשטיין, חני נחמיאס ועוד. זכתה ההצגה בפרס "האקדמיה הישראלית לתיאטרון" בקטגוריית המחזמר הטוב ביותר. עוד ב-1998, יחד עם איתי שגב, עיבד את ספרו של יאנוש קורצ'אק "יותם הקסם" להצגת יחיד בתיאטרון בית ליסין. בשנת 2000 ביים אשכנזי עבור תיאטרון בית ליסין את המחזה זוכה פרס הפוליצר "ארוחה עם חברים" מאת דונלנד מרגוליס. ההצגה הייתה מועמדת לפרס הקומדיה הטובה של השנה בפרס האקדמיה לתיאטרון וזיכתה גם את משתתפיה במועמדויות בקטגוריות המשחק. בשנת 2002 ביים אשכנזי את ההצגה "כשאת אומרת לא" מאת רבקה גילמן בתיאטרון באר שבע. בשנת 2014 ביים גרסאות קונצרטנטיות של המחזמר "ככר דמשק" מאת שרה הירש ושי בייטל בניו יורק. בהפקה השתתפו כוכבי ברודוויי בין היתר: טובה פלדוש, ריצ'רד בלייק ועוד. המחזמר הוצג בברודוויי ב-BELOW 54 ובמלון וולדורף אסטוריה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשכנזי נשוי לשחקנית האנגליה מריה קאריג'ין (בתו של איש הטלוויזיה פיטר קריג'ין) ולהם 3 ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]