Paris Nights

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לילות פריז
Paris Nights
כללי
תאריך הוצאה 2008
סוגה סימולציות חיים
מספר שחקנים משחק לשחקן יחיד
פיתוח Gameloft
הוצאה לאור Gameloft
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
הפצה Gameloft
סדרה סדרת "לילות" של Gameloft
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות טלפונים סלולריים
J2ME
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Paris Nightsעברית: לילות פריז) הוא משחק סימולציה נרטיבי שפותח והופץ על ידי חברת המשחקים Gameloft בשנת 2008. המשחק מיועד לטלפונים סלולריים בעלי מקשים וכן ניתן לשחק בו בעזרת האימולטור J2ME בטלפונים מבוססי מסך מגע.

המשחק הוא חלק מסדרת "לילות" שנוצרה על ידי Gameloft, כאשר כל משחק מתמקד בעיר אחרת.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרוטגוניסט (שהמגדר שלו ניתן לבחירה על ידי השחקן) עובר להתגורר בעיר פריז בדירה הסמוכה למגדל אייפל יחד עם שותפה לדירה. ביציאתו מהמטרו, הפרוטגוניסט נתקל באישה המחזיקה מזוודה זהה לשלו ולוקח בטעות את המזוודה שלה. בהגיעו לדירה, השותפה מציעה לפרוטגוניסט למצוא עבודה והוא מוצא עבודה במלצרות.

לאחר מכן, הפרוטגוניסט יוצא למועדון ריקודים ביחד עם השותפה ומשם המסיבה עוברת לדירתם. בזמן המסיבה, השותפה מעלה את המזוודה של הפרוטגוניסט בטעות באש ומתברר לכל שזוהי המזוודה הלא נכונה. הפרוטגוניסט מגיע לתחנת המטרו ובעזרת פקיד מברר למי שייכת המזוודה. הפקיד מכוון אותו לאישה שעובדת במוזיאון הלובר שייתכן ומכירה את הבעלים של המזוודה. הפרוטגוניסט מגיע אל הלובר ועד לבריחתו של אדם זקן מכוחות המשטרה. הזקן מתנגש בפרוטגוניסט בטעות ומדליון מסתורי נופל ממנו והפרוטגוניסט מרים אותו. לאחר מכן, המשטרה מתשאלת את הפרוטגוניסט, אך הוא אינו יודע דבר.

הפרוטגוניסט נפגש עם האישה בלובר והיא מקשרת בינו לבין בעלת המזוודה, שמבטיחה להחזיר לו את המזוודה בקרוב. השותפה לדירה (שהיא כתבת במקצועה) מבקשת מהפרוטגוניסט לראיין סלבריטאית מקומית במקומה. לאחר הריאיון, הסלבריטאית מתרשמת מהפרוטגוניסט ומציעה להכיר לו מספר אנשי מפתח בעיר במטרה לקדם את הקריירה של הפרוטגוניסט (השחקן יכול לבחור להיות שף או מעצב אופנה). מיד לאחר הפגישה, אדם בחלוק שחור מגיע אל הפרוטגוניסט ודורש ממנו בחזרה את המדליון, אך הסלבריטאית מבריחה אותו.

הפרוטגוניסט חוזר לביתו ומוצא מכתב המפציר בו להגיע אל הקטקומבות בפריז. בקטקומבות, הפרוטגוניסט נאלץ לפתור חידה שדמות מסתורית (המתבררת להיות האיש הזקן שנתקל בפרוטגוניסט במוזיאון) השאירה עבורו. לאחר שהפרוטגוניסט פותר את החידה, הוא מוצא מדליון נוסף. לפתע, המשטרה מגיעה אל הקטקומבות ומתחקרת את הפרוטגוניסט, אך הזקן מופיע והמשטרה יוצאת בעקבותיו. הפרוטגוניסט מוזמן למועדון קברט כדי לחגוג את העבודה החדשה שלו בפריז וניתנת לו האפשרות להתחיל עם אחת מתוך שלוש נשים שמוצעות לבחירה. לאחר שהפרוטגוניסט השיג את מספר הטלפון של האישה בה הוא בחר, הוא יכול לצאת איתה לדייטים.

הפרוטגוניסט לומד שהמעסיק שלו רוצה לפרוש מהתחום (מטבח או אופנה) ולהוריש לפרוטגוניסט את העסק שלו. הפרוטגוניסט מתחרה מול דמות יריבה (שמופיעה במשחק בנק' שונות בעלילה ומתנכלת לפרוטגוניסט) על ניהול העסק. לאחר הריאיון מול המעסיק, הפרוטגוניסט נשלח לחפש את המדליון השלישי והאחרון המצוי בפיו של פינגווין שנמצא ברחוב (שהובא לפריז כחלק מצילומים לסרט). הפרוטגוניסט לוקח את המדליון ומקבל שיחה מהאישה שמחזיקה במזוודה שלו. הפרוטגוניסט משאיר את המזוודה באמתחתו של פקיד במטרו, המפציר בו להגיע למגדל אייפל.

הפרוטגוניסט מגיע אל מגדל אייפל ונפגש עם השותפה שלו לדירה, המתבררת להיות נכדתו של האיש הזקן מהלובר. השותפה מסבירה לפרוטגוניסט שסבא שלה גנב את המדליונים בכדי למנוע מצבא מחתרתי להשמיד את צרפת. הפרוטגוניסט מגלה שהמשטרה שמה את ידיה על האיש הזקן והוא נעצר. על מנת לשחררו, הפרוטגוניסט מבצע פשעים שונים בעיר במטרה להיעצר ובכלא הוא פוגש בזקן. הפרוטגוניסט והזקן מתכננים ביחד לברוח מהכלא בעזרת מנהרה אותה הזקן חפר. השניים בורחים מהכלא ומגיעים לקטקומבות, שם הפרוטגוניסט נפגש עם אותו איש בחלוק השחור. האיש בחלוק מפציר בהפרוטגוניסט לתת לו את המדליונים, אך הזקן מדריך את הפרוטגוניסט להשתמש במדליונים במטרה לחשוף אוצר שקבור בקטקומבות. הפרוטגוניסט מצליח למצוא את האוצר, המתברר להיות מעין מגילה. האיש בחלוק השחור מעוניין למכור את המגילה ובעזרת הכסף לממן מהפכה נגד נשיא צרפת.

האיש בחלוק השחור מתברר להיות הדמות שהתנכלה להפרוטגוניסט במהלך המשחק. הפרוטגוניסט מצליח לברוח ממנו ביחד עם האיש הזקן והפרוטגוניסט מחזיר את המגילה למוזיאון. לאחר מכן, הפרוטגוניסט מצליח לזכות בעסק מהמעסיק שלו שפרש. המשטרה מגיעה ועוצרת את הדמות היריבה והאישה שלקחה את המזוודה של הפרוטגוניסט מגיעה. השניים מתאהבים והמשחק מסתיים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות נעשית באמצעות לחצני הספרות בטלפון. במכשירים מבוססי מסך מגע, אייקונים של חצים וכפתורי אישור וביטול מופיעים על המסך והשחקנים נעזרים בהם כדי לגרום לדמות ללכת למקום מסוים ולהתחיל אינטראקציה עם דמות אחרת או עם חפץ בעולם.

השחקנים יוצרים לעצמם דמות בתחילת המשחק, בוחרים לה את המגדר ואת תכונות המראה. לאחר מכן בתחנת המטרו, השחקן עובר מעין שאלון שקובע את הפרמטרים הראשונים באישיותו: קריזמה, חכמה, כוח פיזי ונתונים אחרים. השחקן יכול להשפיע על המדדים בעזרת עשיית פעולות שונות במשחק. לדוגמה, צפיה בתוכנית טבע בטלוויזיה תעלה לשחקן את מד החכמה. כמו כן, השחקנים צריכים לדאוג לדמות אותה הם יצרו: הדמות צריכה לאכול, לישון, להתרחץ ולשמור על עצמה ברמה המוסרית. אם השחקן מבצע פשע במשחק, מד "הפליליות" שלו עולה, מה שיכול להפחיד דמויות במשחק ולמנוע מהן לדבר איתו. על מנת לאפס את אותו המד, השחקן יכול לשלם קנס לשוטר.

בניגוד למשחקים אחרים בסדרה, המשחק שם יותר דגש על עיצוב הבית של השחקן: השחקן יכול בעזרת המחשב בחדרו להתחבר לחנות אינטרנטית ולקנות רהיטים חדשים לביתו וכן בגדים חדשים. השחקן גם יכול לשלם לצלם מקומי שיצלם אותו, בכך המצלמה בטלפון נפתחת והשחקן יכול להצטלם עבור "הדרכון" במשחק.

השיחות עם דמויות אחרות מתבצעות בעזרת בחירת נושא שיחה מתוך ארבעה נושאים המופיעים. כל דמות במשחק מתעניינת בנושאים אחרים ועל השחקנים לבחור את הנושא המתאים במטרה להגדיל את רמת החברות עם אותה הדמות (המופיעה בצורת מד כוכבים). ככל שהשחקנים בוחרים נושאים רלוונטיים, מד הכוכבים עולה והקשר עם הדמות משתפר. רמת חברות גבוהה יכולה לזכות את השחקן בפריט לבוש חדש או בפרס קטן שמעלה את אחד הפרמטרים של השחקן (לדוגמה, השחקן יכול לקבל "ספר בדיחות" שמעלה את רמת ההומור שלו).

השחקן יכול להתחיל במערכת יחסים עם דמויות שונות במשחק: השחקן יכול להתחיל בשיחה עם דמות, לפלרטט איתה ולהחליף איתה מספרי טלפון. לאחר מכן, השחקן יכול להזמין את הדמות לדייט ובהמשך להזמין אותה לביתו.

השחקן יכול לעבוד במספר מקומות ברחבי העיר: במלצרות וכטבח/מעצב אופנה (בהתאם לבחירות במשחק). כאשר השחקן מסיים לעבוד, מד העייפות שלו עולה ועליו לחזור לישון בדירה. עבודות כדוגמת העבודה במטבח, מעלה מדד אצל השחקן. לדוגמה: עבודה בתור טבח מעלה את יכולת הבישול של השחקן, ככל שהמד עולה השחקן יכול להרוויח יותר כסף מעבודה זו. על השחקן לשלם פעם בשבוע שכר דירה. כאשר אם לא ישלם, הוא לא יוכל להיכנס לביתו.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר PocketGamer העניק למשחק קיבל ציון של ארבעה כוכבים.[2]

האתר Game-Over העניק למשחק ציון של 80%.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Paris Nights, web.archive.org, ‏2009-03-01
  2. ^ Paris Nights, www.pocketgamer.com, ‏2009-02-27 (באנגלית)
  3. ^ Lawrence Wong, Paris Nights, http://www.game-over.com/, ‏2009-03-23