Mario Kart 64

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Mario Kart 64
マリオカート64
כללי
תאריך הוצאה 24 ביוני 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחקי מרוצי קארטינג
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה מריו קארט
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו 64 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mario Kart 64 (בתעתיק לעברית: מריו קארט 64, ביפנית: マリオカート64) הוא משחק מרוצי קארטינג בזיכיון מריו שפותח על ידי חברת נינטנדו עבור קונסולת המשחק נינטנדו 64. המשחק הושק לראשונה ביפן ב-14 בדצמבר 1996, ובהמשך באמריקה הצפונית ב-10 בפברואר 1997 ובבריטניה ב-24 ביוני 1997.

זה היה המשחק הראשון בסדרת משחקי מריו קארט בו חל מעבר לגרפיקת תלת-ממד אמיתית המבוססת על שימוש בפוליגונים וכמו גם היה הראשון בסדרה בו הייתה תמיכה לעד ארבעה שחקנים. השחקנים מסוגלים לשחק בדמויות שונות בזיכיון מריו אשר מתחרות זו בזו במגוון מסלולים שונים ומסוגלים להשתמש בפריטים שונים שמסולים להאט את היריבים או לסייע לשחקן להשיג יתרון במירוץ. המעבר לגרפיקה תלת־ממדית המבוססת על שימוש בפוליגונים איפשרה לשלב מסלולים עם פיצ'רים שלא היו זמינים במשחק המקורי כגון שינויים בגובה, גשרים, קירות ובורות. המשחק זכה להצלחה מסחרית ולשבחים והפך למשחק השני הנמכר ביותר של נינטנדו 64.[1]

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל שמונה דמויות שניתן לשחק בהן - מריו, לואיג'י, הנסיכה פיץ', טואוד, יושי, באוזר, ואריו ודונקי קונג. הדמויות מחולקות לשלוש קטגוריות לפי משקל - משקל קל (למכוניות הקארטינג של אותן הדמויות יש את התאוצה והמהירות הגבוהה ביותר), משקל כבד (למכוניות הקארטינג של אותן הדמויות יש משקל גבוה יותר אשר מאפשר להם לדחוף שחקנים אחרים מהמסלול, אך הם נוטים גם לעיתים רבות יותר לאבד מהמהירות בזמן ביצוע פניות, ויש להם את המהירות המרבית והתאוצה הנמוכים ביותר), ומשקל בינוני (למכוניות הקארטינג של אותן המויות יש תאוצה בינונית ומהירות מרבית אשר זהה למכוניות של הדמויות במשקל כבד, אבל יש להם שליטה הרבה יותר טובה בהיגוי).

מצבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Grand Prix - במצב משחק זה שחקן אחד או שניים בוחר/ים מתחרים בדמויות אחרות בארבעה מרוצים שונים בארבעה סוגי גביעים (פטריה, פרח, כוכב וספיישל[2]) נגד 7 או 6 דמויות אשר המחשב משחק בהן. ברגע שהשחקן משלים מרוץ, מחלקים נקודות לפי המקום שאליו הגיע. אם השחקן מגיע למקום חמישי ומטה הוא יצטרך להתחיל את המרוץ מחדש. בניגוד ל"סופר מריו קארט" השחקן יכול להתחיל מחדש ללא הגבלה. לאחר שהשלים את ארבעת המרוצים מחלקים גביעים לפי ההישג: ארד למקום השלישי, כסף לשני וזהב לראשון. רמות הקושי במשחק תלויות בגודל המנוע 50, 100 או 150.
  • Time Trial - מצב משחק בו ישנו שחקן אחד אשר יעבור מרוץ בשלוש הקפות תחת הגבלת זמן.
  • Versus mode - במצב משחק זה, שניים עד ארבעה שחקנים מתחרים במרוץ ללא מתחרה של המחשב.
  • Battle Mode - במצב משחק זה, שניים עד ארבעה שחקנים מתחרים בקרבות אשר קובע מי יעמוד אחרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Mario Kart 64 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Futter, Mike (2 ביוני 2014). "Mario Kart 8 Speeds To Over 1.2 Million Sales In Opening Weekend". Game Informer. GameStop. נבדק ב-2 ביוני 2014. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "NG Alphas: Super Mario Kart 64". Next Generation. Imagine Media (25): 155–163. בינואר 1997. {{cite journal}}: (עזרה)