Command & Conquer: Renegade

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לשלוט ולכבוש: העריק
Command & Conquer: Renegade
עטיפת המשחק (אפשרות ראשונה
עטיפת המשחק (אפשרות ראשונה
כללי
תאריך הוצאה ארצות הברית: יצא ב-22 בפברואר 2002
אירופה: יצא ב-1 במרץ 2002
סוגה משחק ירי בגוף ראשון, משחק ירי בגוף שלישי
פיתוח Westwood Studios
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה EA Games
סדרה Command & Conquer עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק W3D (Westwood 3D) engine
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג +15/נוער
פלטפורמות חלונות
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Command & Conquer: Renegade הוא משחק מחשב מסדרת משחקי C&C. זהו המשחק הראשון בסדרה שמשתייך לז'אנר משחקי הירייה. המשחק פותח על ידי חברת Westwood למחשב ויצא בפברואר 2002.

המשחק מתחיל בנקודה שבה עומדת להסתיים "מלחמת הטיבריום הראשונה". השחקן מגלם את חייל הקומנדו בשם ניק "האבוק" פארקר שנלחם בשורות ה-GDI. במהלך המשחק, נשלח השחקן למשימות במדינות שונות ופעולותיו משפיעות מאוד על המשך המלחמה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתמקד בחטיפה של שלושה חוקרי טיבריום בכירים שעובדים עבור ה-GDI על ידי אחוות ה-NOD. השחקן משתמש בדמותו של איש הקומנדו כדי לשחרר את שלושת המדענים. במהלך המשחק מתברר כי קיין, מנהיג אחוות ה-NOD, כופה על שלושת המדענים לעשות מחקר ביוכימי על הטיבריום עבור פרויקט סודי שנקרא "שחזור בראשית". מטרת המחקר היא להגיע ליכולת ייצור של חיילי עילית מהונדסים גנטית. חיילים אלה אמורים להבטיח את יתרונה האסטרטגי של אחוות נוד ועל ידי כך לסייע להם לנצח את יריביהם.

הדמויות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן ניק "האבוק" פארקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן ניק "האבוק" פארקר

קפטן ניק "האבוק" פארקר הוא גיבור המשחק שאותו מגלם השחקן. ניק מתואר במשחק בצורה אידיאליסטית מאוד. לפני הצטרפותו ל-GDI שירת בצבא ארצות הברית והתמחותו הייתה בהרכבה ובנטרול של פצצות. הוא גויס על ידי ה-GDI והגיע במהרה ליחידה המובחרת של ה-GDI שנקראת ה-Dead 6. לאחר שירות ארוך פרש ניק מיחידת ה-Dead 6 והחל לפעול לבד נגד ה-NOD כשהוא משתמש בידע שרכש מאימוניו ביחידת הקומנדו.

Dead 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

איור של יחידת Dead 6 משמאל לימין: גאנר, הוטוויר, צפאץ' ודד-איי

ה-Dead 6 היא יחידת הקומנדו של ה-GDI. השם Dead 6 ניתן לקבוצה מכיוון שהיו חברים בקבוצה שישה לוחמים. עם הזמן עזבו את הקבוצה שני חברים: האבוק וסאקורה. למרות עזיבתם דבק בקבוצה השם המקורי. לאחר עזיבת האבוק וסאקורה הוחלט בפיקוד הבכיר של ה-GDI כי כל ארבעת החיילים הנותרים ב-Dead 6 יוכרזו כמתים וכך יוכלו לפעול בחופשיות רבה יותר נגד אחוות ה-NOD ולהשלים משימותיהם.

דריל "דד-איי" מקלניס[עריכת קוד מקור | עריכה]

דריל "דד-איי" (DeadEye) מקלניס הוא חבר ביחידת Dead 6 ממוצא סקוטי. דריל הוא צלף מעולה עם דיוק יוצא דופן. יריותיו המדויקות איפשרו לו לחסל את כל מטרותיו בקלות. לפני הצטרפותו ל-Dead 6 שירת ביחידת העילית של חיל האוויר המלכותי.

ניגל "גאנר" גרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניגל "גאנר" גרנט

ניגל "גאנר" (Gunner) גרנט הוא חבר ביחידת Dead 6 ממוצא אנגלי. התמחותו היא שיגור טילים. נשקו המועדף הוא משגר טילים.

שיי "הוטוויר" אביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיי הוטוויר (Hotwire) אביב היא חברה ביחידת Dead 6. אביב היא הצלע הישראלית בכח ושירתה במוסד לפני הצטרפותה ל-GDI. כשהיא הצטרפה ליחידת ה-Dead 6 היא לקחה על עצמה את תפקיד המהנדסת. אביב מתמחה בתיקון מהיר של כלי רכב, הנחיית פצצות וכיבוש מבנים. אביב מחזיקה בכמות כפולה של פצצות C-4 ממהנדס רגיל ומתקנת כלי רכב במהירות כפולה ממהנדס רגיל, כמו כן היא החיילת היחידה במשחק שמסוגלת להניח מוקשים.

אריך "פאץ'" וולפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריך "פאץ'" (Patch) וולפי הוא חבר ביחידת Dead 6 ממוצא גרמני. וולפי מתמחה בשיגור רימונים. הוא החייל היחיד שהצליח לסיים את המשימה בכפר במשחק והצליח להגיע לנקודת המוצא בעוד דד-איי, גאנר והוטוויר נתקעו מאחור עד שהאבוק הגיע לחלץ אותם. וולפי שירת בימ"מ הגרמני לפני שהצטרף ל-GDI.

סידני מוביוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סידני מוביוס היא בתו של ד"ר אינגנטיו מוביוס המוכר ממשחקי C&C הקודמים. סידני נוהגת להשתמש בנשק מבוסס טיבריום בשדה הקרב והיא עובדת עם ה-GDI על חליפה משוריינת וחזקה בשם "חליפת מוביוס". בדומה לאביה גם היא אחת מחוקרי הטיבריום הבכירים בעולם. היא נחטפת יחד עם אביה על ידי האחוות ה-NOD. היא משוחררת במהלך המשחק על ידי יחידת קומנדו של ה-GDI, אך נחטפת שוב ומשוחררת בשנית על ידי ניק פארקר.

סאקורה אובטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה אובטה היא חברה לשעבר במאפיית היאקוזה היפנית. הייתה שכירת חרב עבור ה-CIA לפני שהחלה לעבוד עם ה-GDI כשותפה ביחידת הקומנדו Dead 6 לצד ניק פארקר. סאקורה אוברטה היא הייתה לא רק חברתו לנשק של ניק, אלא הייתה גם בת זוגו. בסופו של דבר עזבה סאקורה את יחידת ה-Dead 6 ופותתה על ידי אחוות ה-NOD לעבור לצדם בתמורה לשכר גבוה במיוחד.

גנרל גדעון רייבשאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גנרל גדעון רייבשאו הוא המפקד והמייסד של יחידת הקומנדו "היד השחורה" של אחוות ה-NOD. רייבשאו הוא איש קר רוח ולמרות הגובהו הנמוך (שבגללו זכה לכינוי "דרדס" מניק) רייבשאו משדר שתלטנות והוא מתואר כגבר חכם וכריזמטי. והוא נאמן מאוד למנהיגו קיין. גנרל רייבשאו היה אחראי על פרויקט "שחזור בראשית".

קרלוס מנדוזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלוס מנדוזה

קרלוס מנדוזה הוא שכיר חרב בכיר שהצטרף לאחוות ה-NOD וזכה באהדת הפיקוד הגבוה של אחוות ה-NOD בזכות שירותו. מנדוזה שירת תחת פיקודו של גנרל רייבשאו וקיבל סכומי כסף נאים עבור שירותיו. מנדוזה מוצג כאיש בטוח מאוד וגאוותן. מנדוזה מתמחה בהריגת אויביו עם להביור בלי ללבוש חליפה חסינת אש ומשתמש לעיתים קרובות בטנק הלהביור של ה-NOD האהוב עליו. ניק פארקר מצליח לחסל את מנדוזה לאחר שהוא מצליח ללכוד אותו בטנק הלהביור ומפוצץ אותו.

ד"ר הלנה פטרובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר הלנה פטרובה

ד"ר הלנה פטרובה היא אחת משלושת המדענים שנחטפו על ידי אחוות ה-NOD. במהלך המשחק משנה פטרובה את עמדתה ועוברת לעבוד לצד אחוות ה-NOD. פטרובה לוקחת על עצמה את תפקיד החוקרת הראשית בפרוקייט "שחזור בראשית". ניסיונה הרב בחקר הטיבריום סייע רבות לאחווה במחקר לייצור חיילים מהונדסים גנטית. לבסוף מנסה פטרובה על עצמה את הניסוי. התהליך אינו עולה יפה ופטרובה עוברת מוטציה והופכת למפלצת. ניק פארקר מצליח לחסלה במעבדה.

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק ממשיך את הסטנדרטים של משחקי הירי בגוף ראשון ומציג גרפיקה מרשימה. המשחק מציע לשחקן מבחר גדול של כלי נשק ומשימות שעליו לבצע בכל שלב זהו המשחק היחיד מסדרת משחקי C&C שיצא בגרסת משחק ירי בגוף ראשון. המשחק נותן לשחקנים בפעם הראשונה את ההרגשה של חייל בתוך שדה הקרב של C&C, שעד הופעתו של Renegade היה מוכר רק כמשחק אסטרטגיה.

מצב מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב המשחק מרובה המשתתפים של Renegade דחף את המשחק קדימה והיווה הצלחה גדולה. לשחקן הייתה האפשרות לשחק לצד ה-GDI או ה-NOD במהלך המשחק השחקן היה צובר נקודות קרדיט על ידי חיסול חיילים וכלי רכב של האויב. השחקן יכל להזמין תמורת נקודות הקרדיט שצבר כלי רכב, ציוד לחימה כגון פצצות וכו' ואף להחליף את החייל שלו בעד אחד מגיבורי המשחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]