Assassin's Creed III

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
אמונת המתנקש 3
Assassin's Creed III
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה פלייסטיישן 3, Xbox 360:
30 באוקטובר 2012
Wii U:
18 בנובמבר 2012
Microsoft Windows:
20 בנובמבר 2012
פלייסטיישן 4, Xbox One:
29 במרץ 2019
Nintendo Switch:
21 במאי 2019
גוגל סטדיה:
14 בדצמבר 2021
סוגה פעולה-הרפתקאות, התגנבות
פיתוח יוביסופט מונטריאול
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, פורטוגזית ברזילאית, פורטוגזית, פולנית, רוסית, שוודית, ספרדית, סינית מסורתית, קוריאנית, נורווגית, הונגרית, דנית, צ'כית, איטלקית, הולנדית, צרפתית, פינית, גרמנית, סינית מפושטת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מנוע משחק AnvilNext
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows, פלייסטיישן 3, פלייסטיישן 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, גוגל סטדיה
המשחק הקודם Assassin's Creed: Revelations
המשחק הבא Assassin's Creed IV: Black Flag
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed III הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח בידי יוביסופט מונטריאול והופץ בידי יוביסופט. המשחק הוא החמישי בסדרת משחקי Assassin's Creed, והוא מהווה המשך ישיר לקודמו, "Assassin's Creed: Revelations". המשחק יצא לקונסולות המשחקים פלייסטיישן 3 ו-Xbox 360 ב-30 באוקטובר 2012, ול-Wii U ולמערכת ההפעלה Microsoft Windows בנובמבר 2012. גרסה משופרת של המשחק בהפרדה גבוהה יצאה בשנת 2019 ל-Windows, פלייסטיישן 4, Xbox One ולנינטנדו סוויץ', ובשנת 2021 לגוגל סטדיה.

עלילת הסיפור מתרחשת בהיסטוריה בדיונית הכוללת אירועים אמיתיים, ועוקבת אחרי מאבק עתיק יומין בין מסדר המתנקשים, שנלחמים לשמור על השלום ועל כוח הרצון, לבין מסדר הטמפלרים, שחושקים בשלום באמצעות שליטה. סיפור המסגרת מתרחש בתקופת המאה ה-21 ועוקב אחר דזמונד מיילס, שחי את הזכרונות הגנטיים של אבות אבותיו כדי למצוא דרך למנוע את האסון של שנת 2012. הנרטיב המרכזי של הסיפור מתרחש באמריקה הקולוניאלית שבתקופת המאה ה-18, בין השנים 1754 ל-1783, ועוקב אחר שתי דמויות שחייהן מקושרות אחת לשנייה - הראשון הוא היית'ם קנוויי, טמפלר בריטי שמנסה לבסס נוכחות בקולוניות עבור המסדר שלו במהלך מלחמת הצרפתים והאינדיאנים; וראדוּנְהַאגֶדוּ/קונור, בנו של היית'ם ממוצא מוהוק מצד אמו, שהופך למתנקש כדי להגן על אדמותיהם של אנשיו ולנקום את מותה של אמו, וכן נלחם בנסיונות של הטמפלרים להשפיע על מהלכה של המהפכה האמריקאית.

המשחק מציג עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט בגוף שלישי, כאשר הוא מתמקד בכישורי הקרב, ההתגנבות וביכולות הפארקור של היית'ם ושל קונור כדי להביס את אויביהם ולחקור את סביבתם. קונור מסוגל לחקור באופן חופשי את העיר בוסטון, ניו יורק ואת המערב הישן של אמריקה כדי להשלים משימות צדדיות בנפרד מהעלילה המרכזית של הסיפור. המשחק מציג גם אלמנט של ריבוי משתתפים ומאפשר לשחקנים להתחרות בצורה מקוונת כדי להשלים משימות סולו או קבוצתיות, ביניהן התנקשויות והתחמקות מרודפים. לצורך המשחק, חברת יוביסופט פיתחה מנוע משחק חדש בשם AnvilNext. המשחק Assassin's Creed III היה אחד ממשחקי הוידאו הראשונים שהציגו דמויות משבט המוהוק, עמים ילידים של אמריקה הצפונית. הצוות היצירתי ביקש לשרטט את תרבות המוהוק בצורה האותנטית ביותר ככל האפשר והתייעץ עם מומחי תרבות על תיאורו של קונור ושאר הדמויות במשחק. למשחק יצאו מספר תכנים להורדה, ביניהם "הרודנות של המלך וושינגטון" - חבילת הרחבה שמתרחשת בהמשכיות חלופית מזו של אירועי המשחק.

המשחק קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים, ששיבחו את סגנון המשחקיות, הנרטיב, התפאורה וקנה המידה השאפתני, בשעה שנמתחה ביקורת על מכניקת משחקיות לא מאוזנת, עיצוב המשימות וההתקדמות העלילתית. המשחק נחל הצלחה מסחרית, ומכר למעלה מ-12 מיליון עותקים ברחבי העולם. המשחק יצא ביחד עם משחק הספין-אוף "Assassin's Creed III: Liberation" לקונסולת המשחקים PlayStation Vita. משחק המשך יצא באוקטובר 2013 בשם "Assassin's Creed IV: Black Flag". בשעה שנרטיב הסיפור בזמנים המודרנים ממשיך את עלילות Assassin's Creed III, העלילה הראשית מתרחשת בתור הזהב של הפיראטים בתחילת המאה ה-18 ועוקבת אחרי אדוארד קנוויי, אביו של היית'ם וסבו של קונור. למשחק יצא פריקוול בנובמבר 2014 בשם "Assassin's Creed Rogue", שמתאר את עלייתם של הטמפלרים ונפילתם של המתנקשים באמריקה הקולוניאלית.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed (סדרת משחקים)#משחקיות

"Assassin's Creed III" הוא משחק פעולה, הרפתקאות והתגנבות המתרחש בסביבת עולם פתוח ומשוחק מנקודת מבט בגוף שלישי. הנרטיב הראשי של הסיפור עוקב אחרי ראדונהאגדו, שידוע גם בשם קונור - מתנקש מהקולוניות האמריקאיות של המאה ה-18, ואת מעורבותו במספר אירועים במהלך המהפכה האמריקאית ומלחמת העצמאות של ארצות הברית. בפרולוג הסיפור, שמשתרך על פני שלושה רצפי הזכרונות הראשונים, השחקנים שולטים בדמות אביו של קונור, היית'ם, מנהיגם של הטמפלרים הקולוניאלים, בעוד ברצפי הזמנים המודרנים, השחקנים שולטים בפרוטגוניסט הראשי דזמונד מיילס, שמחפש אחר דרך להגן על כדור הארץ מפני התפרצות סולארית בתאריך 12 בדצמבר 2012. עולם המשחק מכיל שלושה אזורים עיקרים - בוסטון, ניו יורק ושטח נרחב של ערבות חופשיות הידועות בשם "אזור הספר" (הגדולה פי 1.5 מרומא במשחק "Assassin's Creed: Brotherhood"). חלקים מהחוף המזרחי והים הקריבי יכולים אף הם להיחקר במהלך המשימות הצדדיות המתרחשות בים.

המשחק "Assassin's Creed III" מציג אלמנטים חדשים של משחקיות כמו ציד והחזקת נשק בשתי הידיים. בתמונה מופיע קונור, כשהוא מחזיק בשני נשקים - הטומהוק ואקדח נטען לוע מול קבוצה של המעילים האדומים.

ריצה חופשית הפכה לפשוטה יותר עם תנועה חלקה וזורמת יותר של פארקור בערים ובערבות החופשיות, כמו למשל טיפוס וריצה על עצים, הרים, צוקים וכדומה. מערכת הקרבות אף היא שודרגה, והיא כעת מאפשרת לקונור לשאת נשקים בשתי ידיו ולהתמודד מול מספר אויבים בו זמנית. כמו כן, שחקנים אינם זקוקים יותר להינעל על המטרה כמו במשחקים קודמים. לקונור יש גישה למגוון רחב של כלי נשק, ביניהם רובי מוסקט, חרבות, אקדחים נטעני לוע(אנ'), כלי נשק מקומיים כמו גרזן טומהוק וחץ וקשת, חבל-חץ (שנועד למשוך אויבים לעבר השחקן או לתלות אותם מגבוה) והלהבים הנסתרים, שהפכו לסימן ההיכר של המתנקשים. ניתן להשתמש במגן אנושי כנגד חיילים שיורים מרחוק על השחקן, ואין יותר צורך ברכישת ציוד רפואי מאחר שההחלמה מתבצעת כעת באופן אוטומטי. מערכת ההתגנבות אף היא עברה שדרוג, והיא מאפשרת לשחקנים להשתמש בסביבה הטבעית כמו עשב גבוה ועצים כדי להתחבא, כמו גם היכולת להתערות בין שני אנשים.

למשחק קיימת מערכת חדשה לסימולציה של מזג אוויר כמו שלג, ערפל וגשם. העונות יכולות גם הן להתחלף, כמו למשל קיץ וחורף, מה שלא רק משפיע על הויזואליות אלא גם על מכניקת המשחקיות, כאשר השחקנים ימצאו את עצמם רצים בצורה איטית יותר בשלג העמוק. פתיתי שלג נופלים יכולים להפחית את הראות עבור השחקן ויריביו, מה שמוסיף לאפקט ההתגנבות. המשחק מכיל גם מגוון רחב של בעלי חיים, הן מבויתים (כמו סוסים, פרות וכלבים) והן חיות בר (איילים, זאבים, דובים וכדומה). חיות בר נמצאות בערבות החופשיות וניתן לצוד אותן לצורך הבשר או העצמות שלהן, שאותם ניתן למכור. איכות ההרג קובעת את טיבו של המחיר עבורם, מה שיעודד שחקנים לצאת לציד בצורה חרישית. לצורך כך, יש אפשרות להשתמש גם במלכודות ובפיתיונות.

מערכת הכלכלה של המשחק מתבססת במשחק זה בעיירת המסחר דבנפורט, שמשמשת גם כביתו המאמץ של קונור. בעיר יכולים לבקר נגרים, חייטים וכדומה שנפגעו כלכלית כתוצאה מהמלחמה. שיחה עם אותן דמויות שאינן שחקן יכול לעודד אותן לעבור להתגורר בדבנפורט. ממקום זה, השחקן יכול ליצור משאבים, לסחור בהם וגם למכור אותם לעיירות אחרות באמצעות קרוואן. השחקן יכול גם להשכין שלום בין דמות אחת לשנייה, מה שיכול להוביל להקמתה של קהילה קטנה.

גרסה משודרגת של מערכת הגיוס והחניכה שהוצגה במשחק "Assassin's Creed: Brotherhood" חוזרת, כשהפעם שחקנים יכולים לגייס אזרחים למטרתם של המתנקשים על ידי השלמת משימות "שיחרור". שלא כמו משחקים קודמים, השחקן מוגבל לשישה חניכים חדשים בלבד, אם כי לכל אחד מהם ניתן סיפור רקע ואישיות ייחודית משל עצמו, והם מחזיקים בכישורים רחבים יותר, מה שמאפשר להם ליזום מהומות, לספק ליווי הגנתי ולארגן מארב בין היתר. משימות צדדיות נוספות כוללות אסיפת דפי היומן של בנג'מין פרנקלין, חקירת מנהרות תת-קרקעיות כדי לפתוח תחנות למסע מהיר בין מקומות, להצטרף למועדוני ציד וקרב, חקירת שמועות של אנשי ספר אודות תופעות לא מוסברות כמו עצמים בלתי מזוהים וסאסקואצ'ים ומשימות "רגלי-עץ" בהם קונור מגיע למצודות תת-קרקעיות ואזורי שממה כדי לחשוף את האגדה על אוצרו של קפטן קיד. בנוסף, קיימים במשחק מיני-משחקונים כמו כדורת דשא, דמקה, טחנה ופאנורונה - שניתן לשחק בהם בפעם הראשונה בסדרת המשחקים.

"Assassin's Creed III" מציג לראשונה משחקיות ימית לסדרת המשחקים. במהלך הסיפור הראשי, ניתן לקונור פיקוד על אוניית בריג, ה"אקילה", וניתנת לו הזדמנות לשדרג אותה עם נשקים משופרים ושיריון לגוף האונייה. השליטה על האונייה מסתמכת על גורמים סביבתיים כמו כיוון ומהירות רוחות, סערות מקומיות, גלים גבוהים וסלעים. עימותים עם אוניות אויב נעשים בידי תותח המיועד לנטרל אוניות גדולות, כשמטחי דופן מכסים את שני צידי האונייה ותותחי סביבול מסוגלים לגרום נזק לאוניות קטנות יותר - שניתן גם לעלות עליהן כדי למצוא אוצרות. ה"אקילה" ניתנת לניווט רק במשימות ראשיות מובחרות וסדרת משימות צדדיות המוקדשות רק לצורך זה.

גרסת Wii U של המשחק מביאה תוספות חדשות, כמו האפשרות לשנות כלי נשק תוך כדי קרב, והמפה תמיד ניתנת לצפייה על צג הקונסולה. גרסה זו תומכת גם במשחק כשהטלוויזיה כבויה, כשהמסך הראשי מכוון מחדש אל בקר המשחק.

קונור אורב לשומר

מצב מולטיפלייר חוזר במשחק זה, בפיתוחו של סטודיו יוביסופט אנסי. יחד עם מצבי משחק חוזרים, החדשים כוללים מצב קואופרטיבי שנקרא "להקת זאבים" (Wolfpack), ובו מוטל על שחקן אחד עד ארבעה שחקנים להרוג דמויות מסוימות שאינן שחקנים במסגרת קצובה של זמן ודרך רצף של 25 שלבים. מצב נוסף כולל את "שליטה" (Domination), מצב קבוצתי שבו השחקנים צריכים ללכוד אזורים מסוימים במפה ולהגן עליהם מפני הקבוצה היריבה. חברת יוביסופט הודיעה ששרתי "Assassin's Creed III", בנוסף לאלה של כותרים ישנים אחרים של החברה, ייסגרו ב-1 בספטמבר 2022 - תאריך שנדחה ל-1 באוקטובר 2022. הדבר גרם לכל ההישגים והפרסים שקשורים למצב מרובה המשתתפים בגרסאות הקונסולות להיות בלתי ניתנים להשגה.

הגרסה המשופרת של המשחק שיצאה לפלייסטיישן 4 ול-Xbox One מכילה מכניקות מעוצבות מחדש. השחקנים יכולים לשרוק מכל מקום בזמן שהם חבויים, וזאת בניגוד לגרסה המקורית בה היה ניתן לשרוק רק בפינות של בניינים. שודרגה גם דרך ההתנקשות הכפולה, ואין יותר צורך להיכנס למצב מוניטין (או "נודעות לשמצה") כדי לבצע זאת. ניתנה גם האפשרות לכוון כלי ירייה באופן חופשי, מה שהעניק לקונור שליטה רבה יותר בחץ וקשת ובאקדחים. ממשק המשתמש והמיני-מפה שודרגו כדי לכלול סמלים מזוהים יותר לנוחות השימוש, וכדי להתריע לאיזה כיוון מיועדים החיילים לפנות. ממשקים אלה כוללים כעת גם מצבים לעיוורון צבעים. מערכות יצירת המשאבים והכלכלה גם הן שודרגו. מערכת התאורה של המשחק שודרגה כדי לדמות את הטכנולוגיה החדשה שיושמה לתוך המשחק "Assassin's Creed Origins". הטקסטורות עברו גם הן שדרוג כדי להידמות לאלה שבמשחקי Assassin's Creed אחרים ובכדי לנצל טוב יותר את מנוע המשחק החדש, AnvilNext 2.0.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע ותפאורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות סוף אירועי הטרילוגיה של אציו עם המשחק "Assassin's Creed: Revelations", המשחק "Assassin's Creed III" משנה את המיקוד של הסדרה לתקופה היסטורית חדשה, אמריקה הקולוניאלית מהמאה ה-18. המשחק עוקב אחר שני פרוטגוניסטים ראשיים - היית'ם קנוויי, אציל בריטי וחבר בכיר במסדר הטמפלרים, שנשלח לאמריקה כדי לבסס נוכחות טמפלרית חזקה ביבשת ולמצוא מקדש עתיק שהושאר מאחור בידי הציוויליזציה הראשונה; וראדונהאגדו, בנו חצי-המוהוק של היית'ם שמצטרף למתנקשים כדי לנקום את שריפת הכפר שלו ואת מות אמו ולמנוע מהטמפלרים להשיג שליטה על המושבות.

סיפורו של היית'ם משמש כפרולוג לסיפור הראשי, ומתרחש בין השנים 1754 ל-1755 בזמן מלחמת הצרפתים והאינדיאנים שסללה את הדרך למהפכה האמריקאית. סיפורו של קונור מקיף כשני עשורים מחייו, משנות ילדותו בשנת 1760 ועד לשנת 1783, וכולל אירועים מרכזיים מהמהפכה האמריקאית וממלחמת העצמאות של ארצות הברית מנקודת מבטו של קונור. ניתן לחקור את האזורים בוסטון וניו יורק, כמו גם אזורי הספר האמריקנים הסובבים - יערות, צוקים, נהרות, כפרו של קונור ואת המושבות לקסינגטון וקונקורד. השחקן יכול לצוד אחר חיות גדולות וקטנות, וכשליש מהסיפור מתרחש באזורי הספר. בשלב מסוים במהלך הסיפור ניתן לבקר בעיר פילדלפיה, כמו גם הקריביים במהלך המשימות הימיות. החוף המזרחי כולו ניתן למחקר באמצעות קונור ואוניית המפרש שלו, ה"אקילה".

כמו במשחקים קודמים, המשחק כולל חלקים מסוימים המתרחשים בזמנים המודרנים, בשנת 2012, ואשר עוקבים אחר דזמונד מיילס במאמצו להציל את האנושות מאסון מתקרב. חלקים אלה הורחבו באופן ניכר וכעת כוללים משימות ממשיות אותן ניתן לבצע כדי לקדם את העלילה. מקומות בהם ניתן לבקר בזמנים המודרנים כוללים גורד שחקים במנהטן, ניו יורק; איצטדיון בסאו פאולו, ברזיל ואת מתקני תאגיד אבסטרגו ברומא, איטליה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל מגוון רחב של דמויות. בחלקי הסיפור המתרחשים בזמנים המודרנים מופיעות דמויות רבות מהמשחקים הקודמים, ביניהן דזמונד מיילס, אביו האובד ויליאם מיילס (בדיבובו של ג'ון דה לנסי), ואת חבריו שון הייסטינגס ורבקה קריין. במהלך משימותיו, דזמונד נרדף בידי הטמפלר דניאל קרוס, שנשלח על ידי וורן וידיק - המדען הראשי של תאגיד אבסטרגו, קונגלומרט עסקי שמשמש כחזית למסדר הטמפלרים המודרני. דזמונד נתקל בדרכו במינרווה וביונו, חברי גזע קדום שידוע בתור הציוויליזציה הראשונה, שמנסים לעזור לו להציל את האנושות מאותו אסון שהשמיד את הגזע שלהם.

הפרוטגוניסט הראשי של המשחק הוא ראדונהאגדו, שידוע בשם המאמץ קונור, ודמויות המשנה בסיפור שלו כוללות את אכילס דבנפורט, מתנקש בדימוס והמנטור של קונור; אמו המוהיקנית גנג'הדיג'ו; הקצין הראשון של קונור על סיפון ה"אקילה" רוברט פולקנר (בדיבובו של קווין מקנלי מסרטי שודדי הקאריביים); בעל המסבאה הצרפתי סטפיין שאפו, שהופך לחניך מתנקש הראשון של קונור. במהלך המשחק, קונור נלחם נגד כוחות טמפלרים בראשות אביו היית'ם קנוויי (בו ניתן לשחק בשלושת רצפי הזכרונות הראשונים של המשחק); ועוזרים לו מגוון דמויות היסטוריות המתוארים כאן כטמפלרים כדוגמת צ'ארלס לי, ויליאם ג'ונסון, ג'ון פיטקרן, תומאס היקי (בדיבובו של אלן ליץ'), בנג'מין צ'רץ' וניקולאס בידל. תקופת הזמן כולל דמויות היסטוריות נוספות כמו ג'ורג' וושינגטון (בדיבובו של רובין אטקין דאונס), סמואל אדמס, ישראל פטנאם, תומאס ג'פרסון, בנג'מין פרנקלין, פול רוויר, המרקיז דה לה פאייט, אדוארד בראדוק ומייסון לוק וימס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי אירועי המשחק הקודם, דזמונד, ויליאם, שון ורבקה מוצאים את המקדש הגדול של הציוויליזציה הראשונה במערה בניו יורק ונכנסים לתוכו באמצעות תפוח העדן שברשותם. כשיונו מתחילה לתקשר עמו, דזמונד נכנס למתקן האנימוס כדי להתמודד עם הפוגה הדיסוציאטיבית שלו, והשפעתה של יונו גורמת לו לחוות את זכרונות אבי אבותיו היית'ם קונוויי.

בשנת 1754, היית'ם מתנקש בפטרון בבית האופרה המלכותית כדי להשיג את המפתח שברשותו. הוא מקבל הוראה מהמסדר שלו (שהתברר בהמשך שמדובר בטמפלרים) למצוא את המקדש שאותו מפתח מעניק אליו גישה. היית'ם עורך מסע למושבות האמריקניות ומגייס מספר בני ברית למשלחת שלו. בזמן זה הוא פוגש בגנג'הדיג'ו, אישה משבט המוהוק בה הוא מתאהב לאחר שהיא מבקשת את עזרתו בחיסולו של אדוארד בראדוק. היא לוקחת אותו למקדש הגדול, אך היית'ם אינו יכול להיכנס לתוכו.

דזמונד מסיק שהמפתח מיועד להיכל הפנימי של המקדש. כדי למצוא אותו, הוא חי את זיכרונותיו של ראדונהאגדו, בנם של היית'ם ושל גנג'הדיג'ו. בשנת 1760, גנג'הדיג'ו מתה כתוצאה מהתקפה על כפרם, וראדונהאגדו מניח שההוראה ניתנה בידי הטמפלר צ'ארלס לי. בשנת 1769, זקן הכפר מודיע לראדונהאגדו שזוהי חובתו של השבט להגן על המקדש, ונותן לו כדור בדולח שמאפשר לו לתקשר עם יונו. יונו מובילה את ראדונהאגדו למתנקש בדימוס בשם אכילס דבנפורט, שאחוות המתנקשים שלו התמוטטה לפני מספר שנים, ונאלץ להסכים ולאמן אותו. בהצעתו של אכילס, ראדונהאגדו קורא לעצמו בשם קונור כדי לנוע יותר בחופשיות ברחבי המושבות.

במשך השנים, קונור נמשך אל תוך המהפכה האמריקאית ואל מלחמת העצמאות של ארצות הברית במאמצים להגן על אנשיו ולשמור שהטמפלרים לא ישפיעו על המהפכה. הוא מתנקש ברוב בני בריתו של היית'ם, ופוגש באביו, עמו הוא חייב לשתף פעולה כדי להיפטר מטמפלר עריק. בהמשך, היית'ם מגלה את תוכניתו של ג'ורג' וושינגטון לעקור את הילידים המקומיים מאדמתם בשל תמיכתם בלויאליסטים, ביניהם נמנה שבטו של קונור. היית'ם מגלה גם שוושינגטון הורה על המתקפה שהרגה את גנג'הדיג'ו, וקונור זועם על כך ומנתק את הקשר ביניהם. בחוזרו לכפר שלו, קונור מגלה שלי גייס לוחמים מוהיקנים כדי לגרום לפטריוטים לסגת ממשימתם להשמיד אותם. הוא נאלץ להרוג את אותם לוחמים בני שבטו כדי להימנע מקונפליקט.

בזמן ההווה, דזמונד משיג סוללות כדי להפעיל את המקדש, כאשר כל אותה עת נרדף בידי הטמפלר דניאל קרוס. אחרי שויליאם נלכד בנסיונו להשיג את הסוללה האחרונה, דזמונד מסתער על מפקדת אבסטרגו ברומא, הורג את קרוס ואת וידיק, מציל את אביו ומתפייס עמו.

קונור מתחיל לפקפק בנכונותו לחסל את הטמפלרים, ומקווה לעבוד במשותף עם היית'ם לקראת שלום וחופש. אולם, היית'ם נותר משוכנע בכך שיש לשלוט באומה על ידי החלפתו של וושינגטון בצ'ארלס לי. וושינגטון מבייש את לי בגלל שחיבל בתוצאות הקרב על מונמאות', וזה האחרון מבקש מקלט בפורט ג'ורג'. קונור מסתנן לתוך המצודה, אך מוצא במקומו של לי את היית'ם ונאלץ להרוג אותו. בסופו של דבר, קונור מאתר את מיקומו של לי ומתנקש בחייו, ומחזיר לרשותו את המפתח שניתן לו בידי היית'ם. קונור חוזר לכפר שלו ומגלה שהוא נטוש, ושכדור הבדולח הושאר מאחור. הוא מקבל הוראה מיונו להסתיר את המפתח, וקובר אותו בקבר בנו של אכילס, קונור דבנפורט.

דזמונד משיג את המפתח ונכנס להיכל הפנימי של המקדש, שם יונו מגלה לו שהוא יכול להציל את העולם במחיר חייו. לפתע מופיעה מינרווה, שמתנגדת לתוכניתה של יונו מאחר שהדבר ישחרר אותה מכלאה במקדש כדי למנוע ממנה לכבוש את האנושות. יונו מסבירה שאם תתרחש התפרצות סולארית, דזמונד יהפוך לסוג של משיח עבור שורדי האסון ויסגדו לו כמו אל אחרי מותו. אולם, בכך המורשת שלו תעבור מניפולציה כדי לשלוט בדורות הבאים. דזמונד בוחר להקריב את חייו כדי להציל את האנושות, וזה נותן להם את ההזדמנות ללחום ביונו.

אפילוג הסיפור מתרחש בשנת 1783 ומתעד את סוף מסעו של קונור. למרות שחיסל את הטמפלרים הקולוניאלים והבטיח את הצלחת המהפכה, קונור מרגיש שנכשל להגן על בני עמו, שעדיין סובלים מדיכוי. למרות זאת, הוא מחליט להמשיך ולהילחם למען עתיד טוב יותר. בזמן ההווה, קול קריינות מורה לשחקן לחפש אחר נקודות הצטלבות ברחבי שרטוט וירטואלי של אמריקה הקולוניאלית. כאשר הנקודות מתאספות, הקול מודיע שהם התחברו לענן.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תהליך הפיתוח של המשחק Assassin's Creed III החל עוד בינואר 2010, כמעט מיידית אחרי צאתו של המשחק "Assassin's Creed II", בידי קבוצת מפתחים בכירים של חברת יוביסופט. הכותר היה בשלבי פיתוח למשך כשנתיים וחצי - פרק הזמן הארוך ביותר לפיתוח מאז המשחק הראשון "Assassin's Creed". בתהליך היו מעורבים כ-300 עובדי החברה במונטריאול, עם צוותים נוספים מקוויבק, צרפת, סינגפור ואוקראינה. כאשר החברה חשפה לראשונה את המשחק "Assassin's Creed: Brotherhood" ב-2010 והתגלו פרטים חדשים על הכותר הבא, נוצר בלבול בקהילת הגיימרים באם מדובר ב-Assassin's Creed III או לא. לדברי המפתחים, "Brotherhood" לא היה "Assassin's Creed III", וכי בפרק הראשי הבא בסדרת המשחקים לא תככב דמות שהייתה קיימת מקודם.[1] מפתחי חברת יוביסופט מונטריאול הודיעו שבסופו של דבר ישוחרר גם "Assassin's Creed III".

ז'אן-פרנסואה בווין מיוביסופט ציין גם שכל כותר ממוספר של סדרת המשחקים יציג דמות פרוטגוניסט חדשה ותפאורה חדשה. פטריס דזילה, המנהל הקריאייטיבי לשעבר של החברה, ציין שהסדרה תמיד תוכננה כטרילוגיה. הוא גם העיר לגבי Assassin's Creed III שהמשחק יתמקד במסע למניעת קץ העולם בשנת 2012, ושיהיה מירוץ נגד הזמן למצוא מקדשים ותפוחי עדן שנבנו בידי "אלה שהגיעו מקודם". לדבריו, דזמונד יחפש אחר רמזים למיקומם של אותם מקדשים על ידי חקירת זכרונותיהם של אחד (או כמה) מאבות אבותיו.[2] מראיונות שנערכו עם דזילה והמנהל הקריאייטיבי אלכס הצ'ינסון, התוכנית המקורית לסיומו של המשחק Assassin's Creed III כשהסדרה עוד הייתה בשלב הטרילוגיה, הייתה שדזמונד ולוסי יפילו את תאגיד אבסטרגו ימים ספורים לפני ההתפרצות הסולארית, ושדזמונד ישתמש במידע שקיבל מאלטאיר ומאציו לצורך כך. המשחק עתיד היה להסתיים כשההתפרצות הסולארית תביא לסופו של כדור הארץ, אך כשדזמונד ולוסי נמצאים בחללית בדרכם לאתחל מחדש את האנושות בדומה לאדם וחוה. שמה של לוסי היה מבוסס על שרידיה המאובנים של מה שהואמן לאחד מהיצורים ההומיניניים הראשונים, וזאת כהרמז ליצירתה של תרבות חדשה. אולם, הסיום המתוכנן השתנה במידה רבה אחרי הצלחת המשחק "Assassin's Creed II", מה שהוביל ליצירתם של משחקי ספין-אוף נוספים לפני שהחלה העבודה על "Assassin's Creed III". דזילה והצ'ינסון בחרו לסיים את סיפורו של דזמונד אך נמנעו מתקרית האסון כדי לאפשר את קיומם של משחקים נוספים בזיכיון.[3]

באוקטובר 2011, אלכסנדר אמנצ'יו - המנהל הקריאייטיבי של "Assassin's Creed: Revelations" - ציין שהכותר הבא בסדרת המשחקים ייצא לפני דצמבר 2012, אך הוא לא ייקח חלק בפרוייקט. הדבר נבע מהרעיון שדזמונד מיילס עצמו יסיים את המסע שלו לפני סוף השנה. אמאצ'יו הוסיף וציין שעל המשחקים הבאים בסדרה לא צריכים לתאר מציאות עתידנית אחרי שתקופת הזמן הנוכחית תסתיים.[4]

הכרזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2011, מנכ"ל יוביסופט איב גילימוט הכריז בכנס פיננסי שמשחק ראשי בסדרת המשחקים ייצא בשנת 2012 אך סירב להיכנס לפרטים ושלל את האפשרות ששיחרור המשחקים מדי שנה מפחית מערך הפרויקט אלא הם נחוצים כדי לספק את הביקוש לקהל. הוא הוסיף וציין בראיון שהמשחק הקרוב יהיה "הגדול ביותר שהיה עד כה".[5] המשחק אושר בפברואר 2012 בידי החברה, וגילימוט תיאר את הכותר בתור "הדור הבא האמיתי גם של זיכיון 'Assassin's Creed' וגם של בידור אינטראקטיבי ובניית סיפור באופן כללי. אנחנו נדחוף את הכותר קדימה משום שמדובר במוצר פנטסטי שהצוות עבד עליו במשך שלוש שנים. מה שראינו עד כה ממש מרהיב".[6] הוא הוסיף וציין שחברת ההוצאה לאור משקיעה בכבדות במשחק יותר מאשר כל משחק אחר.[7]

קדימון סינמטי של המשחק יצא ב-5 במרץ 2012, וחברת יוביסופט תיארה את הפרויקט בתור השאפתני ביותר בהיסטוריה של החברה, עם יכולת הפקה גבוהה יותר של המפיצים מכל כותר אחר עד כה. מנוע המשחק, AnvilNext, מספק יכולת גרפית, מודלים של דמויות ובינה מלאכותית משופרים יותר, וכן מאפשר למלא את שדה הקרב בכמות גדולה של אויבים.[8] בהמשך, חברת יוביסופט ציינה שהיא מבקשת לגרום למשחק להיראות כמו הדור הבא של קונסולות המשחקים בדור הנוכחי שלהם, וזאת באמצעות מנוע המשחק החדש.[9]

חברת יוביסופט ציינה שכאשר יצא המשחק Red Dead Redemption של חברת Rockstar Games באמצע פיתוחו של Assassin's Creed III, היה זה מפתיע לראות איך החברה הוסיפה ציד של חיות בר ואזורי ספר נרחבים לתוך המשחק - אלמנטים ששתי החברות תיכננו עבור משחקי ההמשך שלהן. הכותב הראשי קורי מיי ציין שכעת יוביסופט מסתכלת על הצלחתו של Red Dead Redemption ומנסה לקחת את הנוסחתיות לכיוונים חדשים. מנהל הקריאייטיב אלכס הצ'ינסון ציין שהצוות המפתח התרחק מהרעיון ליצור דמות פרוטגוניסטית נשית, למרות הרצון הכללי לדמויות של מתנקשות נשיות בזיכיון, מאחר שתקופת הזמן של המהפכה האמריקנית לא איפשרה זאת.[10]

שיתוף פעולה עם שבט המוהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת יוביסופט תמיד ניסתה לדייק בתיאורן של תקופות היסטוריה שונות, והמשחק Assassin's Creed III אינו יוצא מן הכלל. מתוך הבנה שפיתוחו של משחק העוסק בשבטים ילידים ללא עזרה חיצונית יהיה בעייתי, אלכס הצ'ינסון שכר את ייעוצו של טהאווי'סונטה תומאס דיר מהמרכז לתרבות ושפות Kanien’kehá:ka Onkwawén:na Raotitióhkwa לדיוק מירבי של התיאורים, ולהחלטות הצוות המפתח מה ראוי ואינו ראוי לייצג במשחק. פרטים אלו כללו את סגנון הלבוש, המוזיקה האופיינית וכדומה. בנוסף, קרקוף תוכנן במקור לקחת חלק במשחק, אך הוא הוסר אחרי שדיר ייעץ ששבט המוהוק המתואר במשחק מעולם לא באמת ביצע קרקוף. יחד עם מורה לשפות, דיר עזר למדובב דמותו של ראדונהאגדו, נואה וואטס, לדבר את שפת המוהוק, וניתן להם החופש לשנות את הדיאלוג ברגע שהדיבור לא היה מתאים או ראוי.[11] מעבר לכך, קהילת תושבי מוהוק המקומיים שבמונטריאול עזרה להוסיף את קולותיהם לפסקול המשחק ולעבודת דיבוב הדמויות. בתרבות המוהוק, כל שם של אדם הוא ייחודי ומקודש ולעולם לא ניתן למישהו אחר, ולכן היה זה כבוד גדול שקהילת המוהוק איפשרה ליוביסופט להעניק את השם ראדונהאגדו לקונור. עקב כך, החברה לא רשמה קניין רוחני לשם המוהיקני מתוך רחישת כבוד והוקרת תודה.[12] במקור, הייתה סצינה סינמטית בה נראה כפרו של ראדונהאגדו עוטה מסכות טקסיות, אך מכיוון שהמסכות היו חלק פרטי ורוחני מאוד בהוויי המוהוק, דיר ביקש שקטע זה יושמט. עזרתו של דיר הייתה חלק חשוב ומשפיע בתיאור שבט המוהוק במשחק, והוא ציין שהמוצר הסופי היה הישג פנומנלי עבור אנשיו.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול המשחק הוא הראשון שלא בהלחנתו של המלחין הדני ג'ספר קיד, שהלחין את פסקולי המשחקים הקודמים בסדרה. במקומו, המוזיקה במשחק הולחנה על ידי המלחין הסקוטי לורן באלף, שעבד במשותף עם קיד על הפסקול הקודם, "Assassin's Creed: Revelations".

הפסקול יצא להורדה דיגיטלית ב-30 באוקטובר 2012. המשחק גם כולל נעימות שהולחנו בידי מקס ארוג', דייב פלמינג, אנדרו קוזינסקי, ג'סה קלב וסטיב מזארו.

Assassin's Creed III
Original Game Soundtrack
אלבום אולפן מאת לורן באלף
יצא לאור 30 באוקטובר 2012
סוגה פסקול משחקי וידאו
שפה אנגלית, צרפתית, רוסית[13]
הפקה ℗ 2012 Ubisoft Music
(Assassin's Creed III (Original Game Soundtrack
מס' שם משך
1. Main Theme 3:06
2. An Uncertain Present 2:10
3. Escape in Style 2:15
4. Welcome To Boston 2:34
5. Freedom Fighter 2:16
6. A Bitter Truth 1:36
7. Through the Frontier 3:02
8. Connor's Life 4:56
9. Trouble in Town 2:25
10. Farewell 1:05
11. Homestead 3:02
12. The Battle of Breed's Hill 2:18
13. Speck of Dust 2:52
14. Modern Assassin 3:05
15. Desmond's Destiny 1:38
16. The Aquila 2:18
17. Fight Club 2:05
18. Eye of the Storm 2:07
19. Temple Secrets 1:41
20. Beer and Friends 1:10
21. Battle at Sea 4:02
22. Breaching the Walls 3:32
23. Wild Instincts 2:44
24. What Came Before 4:11
25. Main Theme Variation 1:33

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגן נשיא מחלקת השיווק של יוביסופט, טוני קיי, אמר שהמשחק Assassin's Creed III ייהנה מהמחויבות השיווקית הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה.[14] מנהל השיווק של יוביסופט בממלכה המאוחדת, רוב קופר, ציין שהמשחק הוא נקודת התחלה טובה לשחקנים חדשים לסדרה, ושהוא חושב ש-Assassin's Creed III יחזיק טוב כנגד הוצאות גדולות אחרות של אותה שנה.[15] במרץ 2012 יצא מארז אוסף שמאגד את שני המשחקים הראשונים "Assassin's Creed" ו-"Assassin's Creed II" יחדיו לפלייסטיישן 3, ל-Xbox 360 ולהורדה ב-PlayStation Network.

חברת יוביסופט שיתפה פעולה עם מספר חנויות קמעונאות לבונוסים בהזמנה מוקדמת, המשתנים מחנות לחנות. לצורך תמריץ לקניית המשחק, ניתן להזמנה מוקדמת מארז סטילבוק לאספנות עם איורים מאמן הקומיקס אלכס רוס. חבילת התוכן להורדה "קפטן האקילה" כוללת נשק לשחקן יחיד (גרזן לפשיטה פיראטית) וסקין לשחקן יחיד (מדי הקפטן של האקילה), בעוד חבילת התוכן להורדה "מתנקש קולוניאלי" כוללת נשק לשחקן יחיד (אקדח פלינטלוק סקוטי) וסקין לשחקן יחיד (תלבושת מתנקש קולוניאלית מסורתית).

הגרסה הדיגיטלית של המשחק ששוחררה בידי SCEE והייתה זמינה להורדה ב-PlayStation Store בשם "מהדורת הזהב". היא כללה את דיסק המשחק, את משחק הספין-אוף "Assassin's Creed III: Liberation" לקונסולת PlayStation Vita, משימה נוספת בשם "סוד מסוכן" שהייתה כלולה במהדורה המיוחדת וכרטיס עונתי (הראשון שניתן אי פעם לסדרת המשחקים).

חברת Nvidia המשווקת כרטיסי מסך הוציאה גרסת באנדל של המשחק עם כרטיס המסך החדש GeForce GTX 650 Ti, כאשר לדברי החברה, המשחק מנצל את מלוא הטכנולוגיה שיש לכרטיס המסך להציע. חברת יוביסופט באוסטרליה הוציאה מהדורה מיוחדת ומוגבלת מאוד של המשחק למכירה פומבית שרווחיה נועדו לקרן בית החולים לילדים בסידני. קיימים עשרה עותקים בודדים של מהדורה זו בכל העולם.

מהדורות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 במרץ 2012, חברת יוביסופט הכריזה על שלוש מהדורות מיוחדות למשחק Assassin's Creed III: "מהדורת החופש", "מהדורת 'הצטרף או מות'" ומהדורה מיוחדת נוספת שמוגבלת לאירופה, המזרח התיכון ואפריקה וכן לאוסטרליה. ב-1 ביוני 2012, יוביסופט הכריזה על מהדורה לאספנים בשם "מהדורת UbiWorkshop". יוביסופט וסוני שיתפו פעולה כדי להוציא מהדורת באנדל של המשחק למכירה עם קונסולת פלייסטיישן 3, שהייתה זמינה מיום הוצאתו הראשון של המשחק. בתאריך יציאתו של המשחק, הוצעו ארבע משימות נוספות לשחקן יחיד, שנקראו "משימות בנדיקט ארנולד". המשחקיות במשימות אלה עוקבת אחר בנדיקט ארנולד והקשר שלו להסגרת ווסט פוינט לידי הבריטים. התסריטאי מאט טורנר ציין שמשימות אלו היו מהמשימות המדויקות ביותר מבחינה היסטורית במשחק, וזאת כשכמה סצינות כללו את אותן מילים שנאמרו בידי דמויות מפתח באירועים האמיתיים שהתרחשו בווסט פוינט, לפי רשומות מתועדות של בית המשפט.[16]

  • מהדורת החופש כללה את דיסק המשחק, מארז סטילבוק עם איורים מאת אמן הקומיקס אלכס רוס, פנקס הרשימות של ג'ורג' וושינגטון, צלמית בגודל 24 ס"מ של הפרוטגוניסט הראשי ושני הדפסי אבן בלעדיים. התוכן בתוך המשחק כלל שתי משימות לשחקן יחיד ("רוח המלחמה" ו"חורבות המאיה האבודות") ודמות מולטיפלייר נוספת (הצלף).
  • מהדורת 'הצטרף או מות' כללה את דיסק המשחק, המדליון של קונור ואת פנקס הרשימות של ג'ורג' וושינגטון. התוכן בתוך המשחק כלל משימה בלעדית אחת לשחקן יחיד ("רוח המלחמה") ודמות מולטיפלייר נוספת (הצלף).
  • המהדורה המיוחדת כללה את דיסק המשחק ומארז מיוחד. התוכן בתוך המשחק כלל משימה בלעדית אחת לשחקן יחיד ("סוד מסוכן").
  • מהדורת UbiWorkshop כללה את דיסק המשחק, המהדורה השנייה של האנציקלופדיה על משחקי Assassin's Creed, מארז בלעדי, ארבעה הדפסים נדירים ורומן גרפי חדש בשם "Assassin's Creed: Subject 4" האוסף את חוברות הקומיקס Assassin's Creed: The Fall and The Chain).
  • המהדורה המוגבלת כללה את דיסק המשחק, צלמית בגודל 24 ס"מ של קונור, דגל קולוניאלי מעוטר בגודל 70X120 ס"מ, אבזם חגורה מתכתי עם סמל המתנקשים בגודל 7.5X8 ס"מ ופנקס הרשימות של ג'ורג' וושינגטון. התוכן בתוך המשחק כלל משימה בלעדית אחת לשחקן יחיד ("חורבות מאיה האבודות"). מהדורה זו אינה ניתנת למכירה בממלכה המאוחדת או באירופה עקב תיאורים המכוונים נגד הבריטים בתוך המשחק.
  • מהדורת דלוקס דיגיטלית כללה את דיסק המשחק, פנקס הרשימות של ג'ורג' וושינגטון ואת הפסקול הרשמי של המשחק. התוכן בתוך המשחק כלל שלוש משימות לשחקן יחיד, שני סקינים (מדי קפטן אקילה ומדי המתנקש הקולוניאלי) ושתי דמויות מולטיפלייר נוספות (הצלף והמעיל האדום). מהדורה זו כוללת גם את התוכן להורדה של בנדיקט ארנולד שהיה בעבר זמין רק לפלייסטיישן 3. מהדורה בלעדית למחשב האישי.
  • מהדורת וושינגטון כללה את שלושת חלקי חבילת ההרחבה "הרודנות של המלך וושינגטון" ואת התכנים להורדה "הסודות החבויים" ו"למוד קרבות" ("Battle Hardened").

גרסה משופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2018 הוכרז על הוצאתה של גרסה משופרת של המשחק "Assassin's Creed III" בהפרדה גבוהה. גרסה זו כוללת שיפורים בויזואליות ובמערכת התאורה, מודלים מפורטים יותר של הדמויות ומספר שידרוגים למערכות המשחקיות. בגסה זו זמינים כל התכנים להורדה ששוחררו עד כה. הגרסה המשופרת יצאה ב-29 במרץ 2019 לפלייסטיישן 4, Xbox One ולמחשב האישי גם כתוסף למשחק Assassin's Creed Odyssey וגם כמשחק שעומד בפני עצמו. גרסת נינטנדו סוויץ' יצאה ב-21 במאי 2019.

תוכן להורדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 באוקטובר 2012, חברת יוביסופט חשפה כרטיס עונתי לחבילות התכנים להורדה, הראשון אי פעם שניתן לסדרת המשחקים. הכרטיס העונתי היה זמין למשך חצי שנה מזמן הרכישה בחנויות PlayStation Network ו-Xbox Live, והעניק גישה לשלושת חלקי חבילת ההרחבה "הרודנות של המלך וושינגטון", חבילת התוכן להורדה "הסודות החבויים" שכוללת את כל הבונוסים שהיו זמינים ברכישה מוקדמת, וחבילת התוכן להורדה "למוד קרבות", שכולל מפות ודמויות חדשות למולטיפלייר. בנוסף, שחקנים שרכשו את הכרטיס העונתי קיבלו גישה לחבילות התוכן להורדה כשבוע לפני השחקנים האחרים.

הגרסה המשופרת של המשחק - אשר יצאה בשנת 2019 - כללה את כל התוכן להורדה שיצא עד כה מלבד התוכן למולטיפלייר, מאחר שמצב זה הוסר מהמשחק. גרסה זו מגיעה גם עם תלבושות המורשת לדמויות הפרוטגוניסטים מכל סדרת המשחקים עד כה, כלומר אלטאיר אבן לא-אחד מ-"Assassin's Creed", אציו אודיטורה מ-"Assassin's Creed II", אדוארד קנוויי מ-"Assassin's Creed IV: Black Flag", שיי פטריק קורמק מ-"Assassin's Creed Rogue", ארנו דוריאן מ-"Assassin's Creed Unity", ג'ייקוב פריי מ-"Assassin's Creed Syndicate", באייק מ-"Assassin's Creed Origins" ואלכסיוס מ-"Assassin's Creed Odyssey".

תוכן Uplay[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכת לניהול זכויות דיגיטלי, הפצה דיגיטלית ומולטיפלייר, Uplay, מאפשרת שדרוגים נוספים בתוך המשחק שניתן להשיג על ידי צבירת נקודות תוך כדי משחק. הפרסים הנבחרים הם ערכת נושא לפלייסטיישן 3, אקסבוקס 360 ולמחשב האישי; חבילת "Life Scratcher" שמאפשרת להגדיל את קיבולת החפצים שאותם קונור יכול לשאת; אפשרות לפתיחת פריטי מולטיפלייר בלעדיים ואת תלבושתו של אציו מתוך "Assassin's Creed: Revelations" אך עם גלימה שונה; וחבילת "העריק" שפותחת תלבושת חדשה של מולטיפלייר ופריטי פרופיל מסוימים.

חבילת "סודות חבויים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 בדצמבר 2012 שוחררה חבילת "סודות חבויים" לשחקנים שרכשו כרטיס עונתי לפלייסטיישן 3, אקסבוקס 360 ולמחשב האישי. החבילה כוללת שלוש משימות לשחקן יחיד ("סוד מסוכן", "רוח המלחמה" ו"חורבות מאיה האבודות"), שפותחת את כלי הנשק קטלס בעל שיני מסור, אלת מלחמה ומוסקט נטען לוע, בהתאמה. בנוסף, החבילה כוללת שתי תלבושות לשחקן יחיד (קפטן ה'אקילה' והמתנקש הקולוניאלי) ושתי דמויות מולטיפלייר (הצלף והמעיל האדום). כל התוכן היה זמין בעבר כבונוסים להזמנה מוקדמת דרך חנויות קמעונאות שונות או במהדורות שונות של המשחק.

חבילת "למוד קרבות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת התוכן להורדה "למוד קרבות" ("Battle Hardened") הוכרזה יחד עם חבילת "סודות חבויים" ב-4 בדצמבר 2012, והיא כללה מפות ודמויות חדשות למצב המולטיפלייר. היא יצאה ב-8 בינואר 2013, וכללה את המפות של צ'רלסטון, פורט סן מתיאו וסן-פייר, דמויות המולטיפלייר "המושל", "איש ההרים" ו"איש זאב הערבות".

"הרודנות של המלך וושינגטון"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-3 באוקטובר 2012, חברת יוביספוט חשפה את חבילת ההרחבה הראשונה של המשחק, "הרודנות של המלך וושינגטון". הסיפור מביא את "הממלכה המאוחדת של אמריקה" בהיסטוריה חלופית שבה ג'ורג' וושינגטון השיג את ידו על תפוח עדן, הושחת ממנו והמליך את עצמו למלך. קונור מקבל הוראה להפיל את הדיקטטור מכסאו. הקמפיין לשחקן יחיד כולל שלושה חלקים - "השִמְצַה" שיצא ב-19 בפברואר 2013, "הבגידה" ב-19 במרץ ו"הכפרה" שיצא ב-23 באפריל.

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
Metacritic PS3: ‏85/100[17]
X360: ‏84/100[18]
WiiU: ‏85/100[19]
PC: ‏80/100[20]
ציון ביקורות
פרסום ציון
1Up.com B-[21]
Edge 8/10
Eurogamer 9/10
G4 5/5[22]
Game Informer 9.5/10[23]
GameSpot 8.5/10[24]
+GamesRadar
GameTrailers 9.2/10
IGN 8.5/10[25]
Joystiq
PlayStation Official Magazine UK 7/10
Official Xbox Magazine US 8.5/10[26]

המשחק "Assassin's Creed III" קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים, אשר שיבחו את נרטיב הסיפור, המשחקיות (ובמיוחד המשימות הימיות), התפאורה וקנה המידה, בשעה שנמתחה ביקורת על מכניקה לא מאוזנת, עיצוב משימות נוסחאתי והקצב. אתר הביקורות Metacritic העניק לגרסת הפלייסטיישן 3 ציון של 85 מתוך 100,[17] לגרסת Xbox 360‏ 84 מתוך 100,[18] לגרסת Wii U ‏85 מתוך 100[19] ולגרסת Microsoft Windows ‏80 מתוך 100.[20]

דניאל בישוף ממגזין GameRevolution העניק למשחק ציון 5/5 כוכבים, באומרו ש"המשחק משלב את המיטב שבזיכיון עד כה, ואינו מאכזב מעריצים מושבעים שהיו בזיכיון מתחילתו, בו בזמן שהוא הופך את הקפיצה לטרף נוחה וקלה".[27]

פסל בדמותו של קונור, שהוצג בכנס חובבים שנערך בידי יוביסופט בקוויבק, קנדה.

מגזין IGN העניק למשחק ציון של 8.5 מתוך 10 באומרו ש"המשחק משיג כל כך הרבה, שאי אפשר שלא לכבד אותו. מעולם לא היה משחק עולם פתוח שנתן תפאורה שכל כך מרשים לחזות בה או בדברים שניתן לעשות בה". אולם, הם הוסיפו שלא כל האלמנטים במשחק מתמזגים יחדיו בצורה חלקה ואמינה, והצורה הנוסחאתית של המשימות לפעמים חותרת נגד תחושת החופש שיתר המשחק מבקש ליצור".[25] מגזין GameSpot העניק גם הוא ציון 8.5 מתוך 10, וציין ש"המשחק לוקח סיכון עם הפתיחה שלו, הסיפור והדמויות שבו. הוא מרחיב את המשחקיות של הסדרה בדרכים מהנות ונבונות. כמו משחקים שאפתניים אחרים, לא כל חץ שנורה פוגע במטרה, אך קל לשקוע במשחק ההמשך הגדול והעשיר הזה".[24] מגזין Game Informer העניק למשחק ציון 9.5 מתוך 10, שאומרו ש"המשחק מעביר את כל מה שהסדרה הבטיחה, ומזריק לתוכו קצת יותר בשביל הטעם הטוב... רוב השחקנים כנראה יעבירו את שש שעות המשחק הראשונות בניסיון להבין את גודלו ושאפתניותו של הסיפור".[23]

מגזין G4 העניק למשחק 5/5 כוכבים, באומרו ש"המשחק אינו מושלם, אך יש כל כך הרבה סיפור, מולטיפלייר ודברים לעשות שעשר שעות משחק סטנדרטיות לא יספיקו".[22] המגזין הרשמי של Xbox העניק למשחק ציון 8.5 מתוך 10 ומציין ש"המשחקיות המהוקצעת של המשחק והתפאורה העשירה מאוד הם מחזה שובה נפש. המשחק משפר את הנוסחאתיות המוכרת של הסדרה במגוון דרכים מעודנות אך מוחשיות, ומחויבותו הבלתי מתפשרת לסיפור היא נדירה ומרשימה". אולם, המגזין מתח ביקורת על בעיות קצב שיכולות לגרור את הקמפיין לשחקן יחיד לעבודה מאומצת.[26] כריס תורסטן ממגזין PC Gamer היה ביקורתי יותר, והעניק למשחק ציון 72 מתוך 100 בציינו ש"למשחק יש סיפור מעניין ומערכת קרבות ימיים פנטסטית, אך הם מוכתמים בידי עיצוב משימות איום ונורא וזחילה של אלמנטים מקומיים". המבקר חש שמשימות הבית מפחיתות מהתמה המרכזית ומהסיפור הראשי, ומשימות צדדיות שכתובות רע מענישות את השחקן. לדבריו, מדובר ב"הבנה תבניתית מאשר חשיבה יצירתית ותגובות בינריות ללא מקום לחיוּת או לדינמיקה".[28] חוזה אוטרו ממגזין 1Up.com העניק למשחק ציון סביר, אך הרגיש שמחזוריות המשחקיות הופכת למיושנת באומרו ש"המשחק יכול לשוט רק בגלל הצלחת קודמיו לפני שהוא שוקע בגלל עיצוב נוסחאתי".[21]

דמותו הראשית של קונור זכתה לביקורות מעורבות. המבקרים ערכו לו השוואות לא מחמיאות לאביו היית'ם, כמו גם לדמויות הראשיות ממשחקים קודמים.[28][29][30] ג'ואל גרגורי מהמגזין האינטרנטי PSM3 היה מאוכזב מקשת הסיפור של קונור, וציין שלמרות שכישוריו התפתחו לאורכו של הסיפור הראשי, אישיותו לא. בנוסף, הוא קרא לדמות "דקדקנית מאוד וחסרת הומור" וכן "משעממת מאלטאיר ורחוקה עולם ומלואו מאציו".[31] המגזין הגרמני GamePro מתח ביקורת על החסך בפיתוח הדמות ועל אמונתה העיוורת במסדר המתנקשים, אך אישר את העובדה שמדובר בדמות חכמה יותר ממה שאנשים חושבים, ושדעתם תשתנה אם משחק המשך ל-Assassin's Creed III ימשיך לפתח את אישיותו.[32]

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Assassin's Creed III" היה מועמד לשישה פרסים בטקס משחקי הוידאו של רשת השידור SpikeTV, בקטגוריות משחק השנה, משחק ה-Xbox 360 הטוב ביותר, משחק הפלייסטיישן 3 הטוב ביותר, משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר, הגרפיקה הטובה ביותר ודמות השנה (קונור). מגזין GameTrailers העניק למשחק פרס משחק הפעולה-הרפתקאות הטוב ביותר לשנת 2012, בעוד מגזין Game Revolution הכריז עליו כמשחק השנה לשנת 2012. בטקס פרסי D.I.C.E של האקדמיה לאמנויות ולמדעים אינטראקטיבים, המשחק זכה בקטגוריית הישגים מיוחדים באנימציה, עם מועמדויות למשחק השנה והישגים מיוחדים בעיצוב סאונד. המשחק גם קיבל ארבע מועמדויות בטקס בחירת מפתחי המשחקים בקטגוריות הסאונד הטוב ביותר, הנרטיב הטוב ביותר, הטכנולוגיה הטובה ביותר ומשחק השנה.

משחק המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Assassin's Creed IV: Black Flag
"העיקר במשחקי Assassin's Creed הוא נושא המחזוריות - יש את המחזוריות של אציו ואת המחזוריות של אלטאיר, ושתיהן אמורות להסתיים עם המשחק 'Revelations'. יש לנו גם את המחזוריות של דזמונד, שמיועדת להסתיים בדצמבר 2012. אולם עדיין קיימים מחזורים רבים נוספים בזיכיון, וזהו כל העניין. ההיסטוריה היא מגרש המשחקים שלנו.
אלכסנדר אמנצ'יו, המנהל היצירתי של המשחק Assassin's Creed: Revelations, בראיון מאוקטובר 2011.[33]

בספטמבר 2012, הכותב הראשי של הזיכיון קורי מיי ציין שעלילת המשחק "Assassin's Creed III" משאירה הרבה מקום למשחקי המשך אפשריים.[34] ג'וליאן לאפרייה, מפיק-שותף של המשחק, ציין שמשחקים נוספים בסדרת Assassin's Creed בכיכובו של קונור תלויים בתגובות אליו, והוסיף ש"יצרנו שלושה משחקים עם אציו כי אנשים אהבו את הדמות".[35] בנובמבר 2012, מגזין Gaming Liberty ערך סקר משוער של יוביסופט, שהציע שמשחק שנתי חדש מיועד לצאת בשנה הבאה. הסקר שאל את קוראיו מה ירגישו לגבי חזרתם של דזמונד, קונור ותפאורת המהפכה האמריקנית, והאם הם ירכשו את המשחק במידה וייצא, תוך התייחסות לשיטת השיווק של שני משחקים עוקבים כמו שיוביסופט עשו עם "הטרילוגיה של אציו". הסקר גם שאל איך ירגישו השחקנים על מצב של שיתוף-פעולה, וכן כיצד הם מרגישים בנושא המשחק "Uncharted 3: Drake's Deception" של חברת Naughty Dog, תוך רמיזה למשחקיות מתוסרטת יותר.[36][37]

ב-28 בפברואר 2013, יוביסופט פרסמה תמונה פרסומית וכרזה למשחק Assassin's Creed הבא שלה, וזאת בעקבות דליפות של חומר שיווקי כמה ימים קודם לכן. המשחק, Assassin's Creed IV: Black Flag, משמש כהמשך לסיפור המודרני ב-Assassin's Creed III, וכפריקוול לסיפור האבות הקדמונים. הסיפור מתרחש בהאיים הקריביים במהלך תקופת תור הזהב של הפיראטים ומתרכז בדמותו של אדוארד קנוויי, אביו של היית'ם קנוויי וסבו של קונור, שתי דמויות הפרוטגוניסטים ב-Assassin's Creed III.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed III בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Assassin’s Creed: Brotherhood is not Assassin’s Creed 3, July 9th 2010
  2. ^ Assassins Creed 3 will see Desmond become the Ultimate Assassin, Video Games Bloger, June 10th 2009
  3. ^ Original plan for Assassin's Creed series was for it all to end on a spaceship, Tom Phillips, January 21st 2022
  4. ^ Expect a Larger Gap Between Future Assassin's Creed Releases, Chris Pereira, October 3rd 2011
  5. ^ This year's Assassin's Creed will be 'biggest yet' - Ubisoft, Andy Robinson, January 26th 2012
  6. ^ Assassin's Creed III Coming In October, Jim Reilly, February 15th 2012
  7. ^ Assassin's Creed 3 release confirmed for October, Tom Ivan, February 15th 2012
  8. ^ Assassin's Creed 3 gets first trailer, Ubisoft talks up 'revolutionary new game engine', Tom Ivan, March 5th 2012
  9. ^ Assassin's Creed 3 'aiming to look next-gen' on 360, PS3 - Ubisoft, Andy Robinson, March 5th 2012
  10. ^ Assassin's Creed III female hero would be a 'pain,' says developer, Eddie Makuch, March 28th 2012
  11. ^ The Awesome Mohawk Teacher and Consultant Behind Ratonhnhaké:ton, Michael Vanables, November 25th 2012
  12. ^ Assassin's Creed 3's Treatment of Native American Representation Got A Lot Right, Allison Stalberg, November 3rd 2021
  13. ^ Assassin's Creed III soundtrack, Fandom
  14. ^ Assassin's Creed III setting Ubisoft preorder records, Brendan Sinclair, March 29th 2012
  15. ^ Assassin's Creed 3 'a great time for gamers to join the adventure', Comuter and Video Games, March 8th 2012
  16. ^ Assassin's Creed III: Expose Benedict Arnold Exclusively on PS3, Sid Shuman, October 23rd 2012
  17. ^ 1 2 Assassin's Creed III for PlayStation 3 Reviews, Metacritic
  18. ^ 1 2 Assassin's Creed III for Xbox 360 Reviews, Metacritic
  19. ^ 1 2 Assassin's Creed III for Wii U Reviews, Metacritic
  20. ^ 1 2 Assassin's Creed III for PC Reviews, Metacritic
  21. ^ 1 2 Assassin's Creed III Review: A Long Winding Road, Jose Otero, October 30th 2012
  22. ^ 1 2 Assassin's Creed 3 Review for Xbox 360, Morgan Webb, October 30th 2012
  23. ^ 1 2 Assassin's Creed III Staggering Scope And Breadth, Matt Miller, October 30th 2012
  24. ^ 1 2 Assassin's Creed III (Xbox 360) Review, GameSpot, November 2nd 2012
  25. ^ 1 2 Assassin's Creed III Review, IGN, October 30th 2012
  26. ^ 1 2 Assassin's Creed 3 Review, Official Xbox Magazine, November 3rd 2012
  27. ^ Assassin’s Creed III Review, Daniel Bischoff, October 30th 2012
  28. ^ 1 2 Assassin's Creed III Review, Chris Thursten, December 4th 2012
  29. ^ Assassin's Creed: All The Main Protagonists, Ranked By Likability, Nicholas Boucher, June 6th 2021
  30. ^ The assassins of Assassin's Creed, ranked from worst to best, Andy Kelly, January 28th 2021
  31. ^ Assassin's Creed 3 PS3 review – struggling to break the shackles of the old world, Joel Gregory, October 30th 2012
  32. ^ Assassin's Creed: Alle Charaktere im Ranking – Welcher ist der beste?, Nele Wobker, December 30th 2020
  33. ^ Expect a Larger Gap Between Future Assassin's Creed Releases, Chris Pereira, October 3rd 2011
  34. ^ Assassin's Creed 3 plot leaves possible sequels 'plenty of room to play', Mike Jackson, September 25th 2012
  35. ^ Ubisoft: Assassin's Creed 3 sequels depend on reaction to new hero Connor, Tom Phillips, September 24th 2012
  36. ^ Assassin's Creed survey suggests 2013 sequel with co-op, Andy Robinson, November 29th 2012
  37. ^ Would you like co-op in the next Assassin's Creed?, Wesley Yin-Poole, November 29th 2012