משפחת פנסטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משפחת פנסטה
כרזת הסדרה (מלמעלה, בכיוון השעון: נח, עירית, עילי, חפצה, תמרה, יון, מזל, ישראל, מושי)
כרזת הסדרה
(מלמעלה, בכיוון השעון: נח, עירית, עילי, חפצה, תמרה, יון, מזל, ישראל, מושי)
כרזת הסדרה
(מלמעלה, בכיוון השעון: נח, עירית, עילי, חפצה, תמרה, יון, מזל, ישראל, מושי)
סוגה קומדיה, אנימציה
יוצרים ענן גיבסון, שליו בן אליה, נדב שפר
כותבים שליו בן אליה
מדבבים רינת בנאי, תום ירדן, ניב מג'ר, דב נבון, אורנה בנאי, ענן גיבסון, מסימיליאנו די מטאו, יאלי ויס, שרוליק פניאל, אליעזר ליפא שמעון
פסקול תום זילברשטיין
עיצוב פסקול: אורי קדישאי, רון שסקין, אולפני המזקקה
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
מפיק עמית ראסל גיצלטר
עוזרי הפקה: אבישי שמחוביץ', קתרין לף
מפיקים בפועל רנן אדר, לנה פרידמן
חברת הפקה The Hive Studio
עורכים נדב שפר, אופיר ששון (עורך תסריט)
בעלי תפקידים נוספים

אנימציה: שליו בן אליה (אנימטור ראשי), ענן גיבסון, טלי גנשפט, רוני שליו, טל דרמון, יהלי הרבט

עיצוב דמויות: ענן גיבסון
אורך פרק 5–7 דקות
שידור
תקופת שידור מקורית 2 בינואר 202330 בינואר 2023
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי

משפחת פנסטה היא סדרת רשת ישראלית קומית-מונפשת אשר עלתה לשידור בכאן דיגיטל ב-2 בינואר 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר משפחת פנסטה, משפחה ירושלמית שמתכנסת יחדיו בנסיבות מוזרות למדי. נח, סב המשפחה, חושש שלאחר מותו בני המשפחה יריבו על הירושה. לכן, הוא מזמין את המשפחה אל דירתו הצנועה הממוקמת בשכונת רחביה שבמרכז העיר, על מנת להיפרד מהם לפני מותו המתקרב. אך הסיבה האמיתית של נח למפגש היא הכרזה על תחרות בין בני המשפחה, כדי שלא יפספס את הדרמה. על פי חוקי התחרות, "בכל שבוע המשפחה תתכנס לארוחת שישי. בתחילתה יערכו הצבעה וינשלו את אחד היושבים מהירושה – האחרון שנשאר זוכה בדירה".

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נח (דב נבון) – ראש המשפחה. סבם של יון ותמרה, אביהם של מזל ועילי, חמיהם של עירית וישראל ובעלה של חפצה. בודד וצמא לאהבה. נוטה למות. לשם השעשוע, הוא מחליט לקיים תחרות סביב הירושה המרכזית שתישאר לאחר מותו – דירה בירושלים. יון זוכה בדירה אך כיוון שנח עדיין לא מת הוא נשאר בדירה. בסוף הפרק השישי הוא מספר שהתחרות הייתה בכלל הרעיון של מושי.
  • חפצה (אליעזר ליפא שמעון) – סבתם של יון ותמרה, אמם של מזל ועילי, חמותם של עירית וישראל ואשתו לשעבר של נח. מעדיפה את עילי על מזל. התגוררה בבית אבות עד שגילתה על התחרות וברחה כדי להצטרף. ידועה בחיבתה לפטרוזיליה. שתלטנית. מרבה לדבר על צעירותה באיסטנבול ועל כמה שהמשפחה הייתה נוקשה יותר בתקופתה.
  • מזל (אורנה בנאי) – בתם של נח וחפצה, אחותו הגדולה של עילי, גיסתה של עירית, אשתו של ישראל ואמם של יון ותמרה. לרוב נראית מנקה. ממורמרת ועצבנית. בפרק השלישי מתגלה כחובבת כדורסל וסבורה שישראל בוגד בה עקב שינוי בהתנהגותו.
  • ישראל (מסימיליאנו די מטאו) – עולה חדש איטלקי. גיסו של עילי, בעלה של מזל ואביהם של יון ותמרה. לרוב נראה מבשל. בעל גישה אופטימית ואכפתית, אוהב מאוד את ילדיו ומנסה לעזור להם, אוהב מאוד את מזל וחושב עליה כל הזמן. בפרק השלישי החליט להתעלות על עצמו יותר מהרגיל, מה שגרם למזל לחשוב שהוא בוגד בה.
  • תמרה (רינת בנאי) – בתם של מזל וישראל ואחות של יון. עזבה את בית הוריה, ומבקרת לעיתים רחוקות בלבד. בעלת נטייה לבחור בני זוג בצורה גרועה. עם ההכרזה על התחרות חזרה לבקר את המשפחה, ובכל שבוע בא איתה בן זוג אחר. תמרה תחרותית וערמומית ולא בוחלת באמצעים כדי להתקדם. היחידה שידעה שיון הומוסקסואל עד סוף הפרק החמישי. בפרק השישי תום מגלה לה שהיא למעשה אדם טוב, דאגן ואכפתי, ושהתנהגותה השלילית קיימת רק עם המשפחה. השתמשה בתום כדי להיות בתיקו עם יון ולאחר שהרגו בטעות את מושי נפרדת מתום סופית, מצביעה ליון ועוזרת לו לזכות.
  • יון (ניב מג'ר) – בנם של מזל וישראל ואח של תמרה. גר עם ההורים. בסוף הפרק החמישי יוצא מהארון בפני שאר המשפחה כהומוסקסואל. זוכה בדירה לאחר שאחרי תיקו עם תמרה הורג איתה בטעות את מושי, אך תמרה מצביעה לו והוא זוכה, אם כי לא ייכנס לדירה עד שנח ימות, מה שלא קרה בסוף הפרק.
  • עילי (שרוליק פניאל) – בנם של נח וחפצה, אחיה הקטן של מזל, גיסו של ישראל ובעלה של עירית. נגד בצה"ל, איש שב"כ בעברו. נוחר ונוהם במקום לדבר (אם כי דיבר בפעם הראשונה בסוף הפרק השישי) ובעל הבעת פנים קבועה.
  • עירית (יאלי ויס) – הדודה הדתייה. אשתו של עילי, הקרובה אליו מאוד. מתקשה להשתלב במשפחה עקב היות המשפחה חילונית. בפרק השלישי משתגעת ומתאהבת במושי כי הוא עשה פרצוף שהזכיר לה את עילי.
  • מושי – כלבו של נח, בן 152. נח קשור אליו במיוחד והוא עוזר לו עם התחרות, למרות שהוא לא יכול לדבר במילים שאר המשפחה מבינה אותו, והוא חכם מספיק כדי ללכת על שתי רגליים ולאחוז חפצים ברגליו הקדמיות. בפרק השלישי עירית משתגעת ומתאהבת בו כיוון שעשה פרצוף שהזכיר לה את עילי. בפרק השישי משמש כשובר שוויון בין יון ותמרה, אך לאחר שהמשפחה כולה מלחיצה אותו מת מהתקף לב. בהלוויה שלו מתגלה שהתחרות הייתה רעיון שלו.

עץ המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

 
 
 
 
 
נח
 
 
 
חפצה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ישראל
 
מזל
 
עילי
 
עירית
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תמרה
 
יון


בני הזוג של תמרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תום (תום ירדן) – בן הזוג בפרק 1. הודח בסוף הפרק. סטלן שתמרה אספה מהרחוב. מזריק לעצמו סמים מסין העממית. חוזר בפרק השישי לאחר גמילה ומנסה לעזור לתמרה לזכות, לאחר הלוויה של מושי הוא עוזר לתמרה לראות שהיא בנאדם יחסית טוב אבל נפרד ממנה סופית.
  • ירדן (בר-זיו רוטשטיין) – בן הזוג בפרק 2. מנהל סניף של רשת החנויות "מגה בסט סלולר". החתים את נח על חוזה משפחתי לחבילת הסלולר והאינטרנט של החברה ולאחר מכן ברח מהבית.
  • יאהב (ענן גיבסון) – בן הזוג בפרק 3. אדם רגיש, תמרה התייחסה אליו באגרסיביות ושתלטנות, בסוף הפרק מוכה באלימות על ידי יון.
  • יוחאי (שרוליק פניאל) - בן הזוג בפרק 4. חרדי, רוצה את הבניין של נח פנסטה, אך נח לא מוכן למכור לו את הדירה.
  • בחור ללא שם - בן הזוג בפרק 5. נשוי, לא נפגש עם תמרה בציבור אלא רק במלונית (ונרמז כי הוא נשוי ולמעשה בוגד באשתו עם תמרה), אופנוען.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק שם הפרק אורך תאריך שידור
1 אני רוצה דם! 5:42 דקות 2 בינואר 2023
הודח: תום
2 וסאבי 6:49 דקות 4 בינואר 2023
הודח: עילי
3 תודה על השיעור 6:25 דקות 9 בינואר 2023
הודח: ישראל
4 אהבת חינם 6:04 דקות 16 בינואר 2023
הודחה: עירית
5 תסבוכת רומנטית 6:33 דקות 23 בינואר 2023
הודחו: מזל, חפצה
6 הגמר הגדול! 7:15 דקות 30 בינואר 2023
הודחה: תמרה

סדר ההדחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום המודח/ת
8 תום
7 עילי
6 ישראל
5 עירית
3+4 חפצה + מזל
2 תמרה
1 יון

יצירה והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת יוצרי הסדרה, ענן גיבסון, שליו בן אליה ונדב שפר, הם בוגרי אקדמיית בצלאל לאמנות ועיצוב, בה הכירו זה את זה, וכן עבדו יחד על סרט גמר בשם "את עדיין שם?", שהשתתף בפסטיבל הקולנוע ירושלים.[1] בעקבות הביקורת שקיבלו על הסרט, השלושה החליטו ליצור את הסדרה.[2]

הסדרה הופקה במסגרת חממת היצירה "כאן יוצרים בירושלים" של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים ותאגיד השידור הישראלי. בריאיון לאתר IGN Israel סיפרו היוצרים כי את הרעיון לנושא הם שאבו בין היתר מתוכנית הריאליטי האמריקאית "הישרדות" ומענייני ירושה שהתעוררו במשפחותיהם.[2] הפקת הסדרה החלה בסוף 2019 וארכה שלוש שנים, ובמהלכה הועסקו כ-50 אנשי צוות (מרביתם תושבי העיר ירושלים).[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]