תא ההדחות (2023)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תא ההדחות (2023)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של סמי זיין ורומן ריינס
מידע
ארגון WWE
מותג (ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 18 בפברואר 2023
עיר מונטריאול, קוויבק, קנדה
אולם סנטר בל
מספר צופים 17,271
שיר (י) הנושא "Psycho In My Head" בביצוע סקילט
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
NXT Vengeance Day תא ההדחות
(2023)
NXT Stand & Deliver
סדרת אירועי תא ההדחות
2022 תא ההדחות
(2023)

תא ההדחות 2023 (המכונה No Escape בגרמניה) היה אירוע השלם וצפה ה-13 בסדרת אירועי תא ההדחות של ארגון ההיאבקות האמריקאית, WWE. הוא כלל מתאבקים משני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-18 בפברואר 2023, באולם הסנטר בל, שבמונטריאול, קוויבק, קנדה. זה היה אירוע תא ההדחות הראשון שהתקיים בקנדה והשני שהתקיים מחוץ לארצות הברית, לאחר האירוע של 2022. זה גם ציין את אירוע ה-WWE הגדול הראשון שנערך במונטריאול מאז נקודת הפריצה בספטמבר 2009, כמו גם את אירוע תא ההדחות הראשון ששודר בשידור חי באתר Binge באוסטרליה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תא ההדחות הוא אירוע שלם וצפה שנערך לראשונה בשנת 2010. האירוע התקיים בכל שנה חוץ משנת 2016, כאירוע של חודש פברואר. הרעיון שעומד מאחורי האירוע הוא שיהיו לו שני קרבות מרכזיים שיתקיימו בתוך מבנה "תא ההדחות" כאשר חגורת האליפות תהיה מוגנת במסגרת קרב זה או שקרב זה יקבע את הטוען לכתר במועד עתידי. האירוע היה האירוע ה-12 בסדרת אירועי תא ההדחות והוא כלל מתאבקים משני המותגים: Raw וסמאקדאון. זה יהיה אירוע התא ההדחות הראשון שמתקיים בקנדה, והשני שמתקיים מחוץ לארצות הברית, לאחר האירוע של 2022, שנערך בערב סעודית. זהו גם אירוע ה-WWE הגדול הראשון שנערך במונטריאול מאז נקודת הפריצה בספטמבר 2009. בנוסף לשידור בתשלום לפי צפייה ברחבי העולם ושירותי השידור החי Peacock בארצות הברית ורשת WWE ברוב השווקים הבינלאומיים[1],[2] בנוסף, האירוע יהיה הראשון שישודר בשידור חי ב-Binge באוסטרליה לאחר שהגרסה האוסטרלית של רשת WWE התמזגה תחת הערוץ Binge של Foxtel בינואר.[3] כמו כן, הוכרז שהפרק של סמאקדאון ב-17 בפברואר ישודר בשידור חי מאותו אולם. חבילות אירוח פרימיום יצאו למכירה ב-28 באוקטובר לפני שכרטיסים לציבור הרחב היו זמינים ב-18 בנובמבר.

בתחילת שנת 2018, ה-WWE החלו בהסכם חוצה פלטפורמות של עשר שנים בינם לבין רשות הספורט הסעודית כאות תמיכה בתוכנית הרפורמית החברתית והכלכלית של המדינה, הנקראת "החזון הסעודי 2030". ב-17 בינואר 2022, האירוע השביעי תחת הסכם זה הוכרז לתא ההדחות, ביום שבת, ה-19 בפברואר 2022 באולם ג'דה סופרדום שבג'דה, ערב הסעודית. אירוע זה היה אירוע תא ההדחות הראשון אשר התקיים בערב הסעודית, מחוץ לארצות הברית, והראשון אשר נערך ביום שבת.[4]

מאז שנת 2011, האירוע משווק בגרמניה בשם "אין יציאה" (בגרמנית: Kein Entkommen), כדי למנוע כל דמיון ואזכור של תאי הגזים ששומשו במהלך השואה במסגרת מלחמת העולם השנייה.[5][6]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

ב-30 בינואר בפרק של התוכנית Raw, הוכרז כי אוסטין ת'יאורי יגן על אליפות ארצות הברית בתוך קרב תא ההדחות המסורתי, הכרזה שהפכה זאת לפעם הראשונה שבו תואר זה מוגן בתוך התא. קרבות ההעפלה החלו בפרק של אותו הלילה, כאשר סת' "פריקין" רולינס, ג'וני גרגאנו וברונסון ריד הרוויחו את מקומם לאחר שניצחו את צ'אד גייבל, ברון קורבין ודולף זיגלר. קרבות ההעפלה האחרונים התרחשו בפרק של השבוע שלאחר מכן, שבו דמיאן פריסט ומונטז פורד נוספו לקרב תא ההדחות לאחר שגברו על אנג'לו דוקינס ואליאס, בהתאמה.

ב-30 בינואר בפרק של התוכנית Raw, בכיר הנהלת ה-WWE, אדם פירס הודיע כי עקב העובדה שהמנצחת של קרב הרויאל ראמבל, ריאה ריפלי, הודיעה שתתמודד בקרב על אליפות הנשים של סמאקדאון ברסלמניה 39, מי שתתמודד נגד ביאנקה בלאייר בקרב על אליפות הנשים של Raw תיקבע על ידי קיום קרב תא ההדחות, שיכלול שלוש מתאבקות מהמותג Raw ושלוש מתאבקות מהמותג סמאקדאון. המעפילות הראשונות אושרו שיהיו ארבע הנשים האחרונות מקרב הרויאל ראמבל: אסקה וניקי קרוס מהמותג Raw, וליב מורגן וראקל רודריגז מהמותג סמאקדאון. המקומות שנותרו בקרב תא ההדחות הוכרעו בשני קרבות מרובעים. הראשון התקיים ב-3 בפברואר בבפרק של התוכנית סמאקדאון, ובו נטליה ניצחה את שיינה בייזלר, שוטצי וזלינה וגה, ואילו הקרב המרובע השני התרחש ב-6 בפברואר בתוכנית Raw, בו כרמלה, שחזרה שבוע לפני כן, ניצחה את קנדיס לאריי, מיה יים, ופייפר ניבן. בשבוע שלאחר מכן, גם בקי לינץ' וגם ביילי הביעו את רצונם להיכנס לתא ההדחות, אולם בלאייר קטעה את דבריהם והצהירה שאם הן רוצות להיכנס לקרב, עליהן לנצח אותה קודם. לפיכך, אדם פירס קבע קרב משולש לאותו הלילה, שבו אם ביילי או לינץ' תנצחנה, אז הן תתווספנה לקרב, אולם אם בלאייר תנצח, אף אחת מהן לא תתווספנה; באותו הקרב, בלאייר יצאה עם ידה על העליונה.

לאחר שרומן ריינס שמר על אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת באירוע הרויאל ראמבל, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) וסולו סיקואה תקפו את יריבו של ריינס, קווין אואנס, בעוד שחבר קבוצת הבלודליין, סמי זיין צפה במתרחש כחסר אונים, שכן אואנס היה חברו משכבר הימים של זיין. בעוד ריינס עמד לתקוף את אואנס חסר ההגנה בעזרת כיסא, זיין התחנן בפני ריינס להפסיק. ריינס הורה לאחרון לתקוף את אואנס עם הכיסא כדי להוכיח את נאמנותו לקבוצה. לאחר שגבו של ריינס הופנה, זיין תקף את האלוף הבלתי מעורער עם הכיסא. זיין התנצל בפני ג'יי על מעשיו רק בשביל שג'ימי, סיקואה וריינס יתקפו את זיין. ג'יי המבולבל רגשית, שחיבב את זיין, צפה לפני שעזב את הזירה כששאר חברי קבוצת הבלודליין המשיכו את התקיפה שלהם על זיין ואואנס. בפרק העוקב של התוכנית סמאקדאון, כשריינס ניסה להתייחס לאירועים ברויאל ראמבל, זיין תקף את ריינס מאחור והצהיר שהוא בתחילה הוא לא רצה שום דבר מריינס, אבל לאחר מה שקרה לו, הוא רוצה את אליפות ה-WWE האוניברסלית הבלתי מעורערת. ג'יי נעדר באותו הלילה, כשג'ימי וסיקואה תקפו את זיין, ולאחר מכן, ריינס נענה לאתגר שלו, וקבע שמכיוון שזיין פגע במשפחתו, הוא יפגע בזיין מול משפחתו במונטריאול.

באירוע חוקי אקסטרים באוקטובר 2022, חבר קבוצת The Judgment Day, פין באלור, ניצח את אדג' בקרב "אני נכנע" לאחר שחברתו לקבוצת "יום הדין", ריאה ריפלי, אילצה אותו לפרוש לאחר שאיימה לתקוף את אשתו של אדג', בת' פיניקס, עם כיסא. למרות הכניעה של אדג', ריפלי תקפה בכל זאת את פיניקס בלי רחמים. באירוע הרויאל ראמבל, אדג' חזר כמשתתף בקרב הרויאל ראמבל לגברים, שם התמודד מול חברי "יום הדין", באלור, דמיאן פריסט ודומיניק מיסטריו. לאחר שאדג' הדיח את באלור ופריסט, אדג' ניסה להדיח את מיסטריו, אולם באלור ופריסט הדיחו את אדג', כשהם מחוץ לזירה. לאחר מכן, התפתחה קטטה בין אדג' ליום הדין במעבר הכניסה. כשהיה ונדמה שאדג' התגבר על השניים, ריפלי הצטרפה ותקפה אותו, עד שפיניקס ביצעה את חזרתה ואת מהלך הספיר על ריפלי. ב-6 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, אדג' ופיניקס איתגרו את באלור וריפלי לקרב זוגות מעורב בתא ההדחות, אתגר שאליו באלור נענה בחיוב.

ברויאל ראמבל 2022, בובי לאשלי ניצח את ברוק לסנר, הודות להפרעתו של רומן ריינס (שהיה מעורב בפיוד עם לסנר באותה תקופה). לשניים היה קרב חוזר באירוע היהלום שבכתר בחודש נובמבר, בו ניצח לסנר. בפרק הספיישל Raw is XXX, שהתקיים ב-23 בינואר 2023, לסנר חזר מהפסקה מן המרקע והפריע ללאשלי בקרב על אליפות ארצות הברית, שבעקבותיו, לאשלי הפסיד. לאחר מכן, השניים התחרו בקרב הרויאל ראמבל, בו לאשלי הדיח את לסנר. ב-6 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, לסנר הופיע עם חוזה לקרב מול לאשלי באירוע תא ההדחות. לאשלי יצא והצהיר כי יתן ללסנר תשובה מאוחר יותר לאחר עיון בחוזה. זה גרם ללסנר לתקוף את לאשלי עם שני מהלכי F-5. חתימת החוזה לקרב התרחשה בשבוע שלאחר מכן, ולאחר שלאשלי תקף את לסנר, הוא חתם על החוזה בצעד שהפך את הקרב ביניהם לרשמי.

קרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' קרבות התניות זמן
1 אסקה ניצחה את כרמלה, ליב מורגן, נטליה, ניקי קרוס וראקל רודריגז קרב תא ההדחות אשר קבע את הטוענת לכתר לאליפות הנשים של Raw ברסלמניה 39[7] 19:30
2 בובי לאשלי ניצח ברוק לסנר בפסילה קרב יחידים[8] 04:45
3 אדג' ובת' פיניקס ניצחו את The Judgment Day (פין באלור וריאה ריפלי) (עם דומיניק מיסטריו) קרב זוגות מעורב[9] 13:50
4 אוסטין ת'יאורי (א) ניצח את ברונסון ריד, דמיאן פריסט, ג'וני גרגאנו, מונטז פורד וסת' "פריקין" רולינס קרב תא ההדחות על אליפות ארצות הברית[10] 31:30
5 רומן ריינס (א) (עם פול היימן) ניצח את סמי זיין קרב יחידים על אליפות ה-WWE האליפות האוניברסלית הבלתי מעורערת[11] 32:20
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים

קרב תא ההדחות של הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבקת מספר כניסה הודחה על ידי שיטת ההדחה זמן
1 ניקי קרוס 4 ראקל רודריגז הצמדה 11:40
2 ליב מורגן 2 נטליה ואסקה הכנעה טכנית 16:40
3 נטליה 1 כרמלה הצמדה 17:25
4 ראקל רודריגז 3 כרמלה ואסקה הצמדה 18:25
5 כרמלה 5 אסקה הכנעה 19:30
זוכה אסקה 6 -

קרב תא ההדחות על אליפות ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבק מספר כניסה הודח על ידי שיטת ההדחה זמן
1 ברונסון ריד 5 מונטז פורד הצמדה 18:00
2 ג'וני גרגאנו 1 דמיאן פריסט הצמדה 23:05
3 דמיאן פריסט 4 מונטז פורד הצמדה 25:00
4 מונטז פורד 6 אוסטין ת'יאורי הצמדה 27:45
5 סת' "פריקין" רולינס 2 אוסטין ת'יאורי הצמדה 31:30
זוכה אוסטין ת'יאורי 3 -

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]