שרון טובה לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרון טובה לוי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
סוגה אינדי רוק, מוזיקה אלקטרונית
חברת תקליטים נענע דיסק
פרסים והוקרה פרס אקו"ם לעידוד פרסום היצירה למחבר (2018)
האתר הרשמי

שרון טובה לוי היא זמרת-יוצרת ומפיקה מוזיקלית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרון נולדה בבת ים והתגלתה מילדותה כמוזיקאית ופסנתרנית מחוננת. למדה פסנתר קלאסי מגיל חמש.

ב-2010 זכתה במקום הראשון בתחרות "רוקרימון" של בית ספר רימון לשירים מקוריים עם השירים "לכל המעוניין" ו"עכשיו אני". את המקום הראשון העניקו לה פה אחד השופטים רונה קינן, יזהר אשדות, יאיר ניצני ויואב קוטנר, שבבחירתם נימקו: "ברגע שהלהקה התחילה לנגן, קפצו לנו מיד האזניים... מיד הבנו שקורה כאן משהו חדש. משהו שלא שמענו עדיין..."

ב-2015 הוציאה את אלבומה הראשון, "דברים נוצצים" אותו כתבה, הפיקה, הקליטה, ניגנה על כל הכלים - גיטרה, פסנתר, בס, קלידים, אלקטרוניקה וסאמפלר. האלבום מבוסס סימפולים והקלטות של ברז מטפטף, דלת נטרקת, נעלי עקב, ציוצי ציפורים וביט בוקס מהם יצרה את הביט. האלבום מתאפיין בשילוב מוזיקה אלקטרונית יחד עם אלמנטים של ג'אז, מוזיקה קלאסית ואינדי רוק.

ב-2018 הוציאה את אלבומה השני, "מקום" בהפצת נענע דיסק. את האלבום הפיקה לוי לצד תומר ישעיהו ושלומי מנצור. האלבום זכה לשבחים רבים ממבקרי המוזיקה ואף הוכתר כ"אחד מאלבומי העשור" באתר של "פוליטיקלי קוראת" וכן "הברקת השנה" באתר "ישראל היום".[1] בשנה זו זכתה במענק קרן אקו"ם לעידוד היצירה, וכן מענק מפעל הפיס ליצירת האלבום.

ב-2019 זכתה לוי בפרס אקו"ם לעידוד פרסום היצירה למחבר, אותו העניקו לה השופטים דיקלה, פיטר רוט, גל אוחובסקי, יאיר ניצני ואברהם טל. נימוקי השופטים היו כי ”בכתיבתה הישירה, המקורית והייחודית מבטאת שרון טובה לוי מעין מסע אישי בין רגשות וסיפורים חלקם כאילו רחוקים, חלקם אישיים נוגעים ומרגשים. לוי מובילה את המאזין אל מקומות חדשים ומרגשים, לגעת בנפש, ולהדהד רעיונות ומנגינות.”[2] באותה שנה השתתפה בערב "אם זאת אהבה", ערב שירי אהבה מיזוגניים לרגל יום האהבה. בערב השתתפו בין היתר דניאל רובין, אלה רונן, עדי-קשת כהן ועדי שחם. את הערב הנחתה נטע עמית מאתר החדשות פוליטיקלי קוראת.[3] וכן בפסטיבל הפסנתר 2019.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2015: דברים נוצצים
  • 2018: מקום

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רז ישראלי, מוזיקה, באתר ישראל היום, 6 בספטמבר 2018
  2. ^ הזוכים בפרס אקו"ם 2018/19, באתר אקו"ם, ‏2019-05-27
  3. ^ אנרגיה חלופית: המלצות לסופ"ש, מערכת כלכליסט