שיר נולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיר נולד
סמליל "שיר נולד"
סמליל "שיר נולד"
סמליל "שיר נולד"
בימוי משה קפטן
הפקה yes ויוכלמן-אשר הפקות
מוזיקה טל פורר
מקום ההתרחשות היכל מנורה מבטחים
תקופת ההתרחשות חנוכה 2005
מדינה ישראל
משך ההצגה כ-120 דקות
שפה עברית

"שיר נולד" הוא מופע פזמונים ישראלי אשר התקיים בחג החנוכה של שנת 2005. המופע, אשר היה מיועד לילדים, הוצג במספר אולמות במגוון ערים במהלך שמונת ימי החג.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המופע ביים משה קפטן, ועל ההפקה היה ממונה חגי סהראי. הוא היה בנוי משני חלקים: החלק הראשון כולל הופעות שונות, המבוצעות על ידי האמנים המשתתפים השונים וילדים רבים, שנבחרו בתחרות מוקדמת למופע, אשר התקיימה בערוץ הילדים. לאחר ההופעות, מתבקשים הילדים לבחור את השיר האהוב עליהם בבחירות מיוחדות. לאחר המופע ייחשף השיר המנצח, והוא יוגדר כ"שיר הילדים האהוב של כל הזמנים". החלק השני כולל מעין סקירה היסטורית על אופי המדינה, במשך ששת העשורים האחרונים, באמצעות שירי התקופות. המופע נחשב עד לימינו, לאחת ההפקות הכי גדולות, מרהיבות ושאפתניות שהיו אי פעם על במות ישראל - הפקת ענק עם מאות מסכי מולטי מדיה, תפאורת ענק, אפקטים, הקרנות, וי-ג'יי, לדים, רקדנים ופירוטכניקה. במופע ניגנה תזמורת והשירים לא הושמעו מוקלטים, אם כי הושרו מפי הזמרים, בניהולו המוזיקלי של טל פורר, אשר במקביל עיבד את השירים מחדש באופן עדכני.

חלק ממטרת המופע הייתה לייצר תחרות מסחרית של Yes כנגד החסות של חברת "HOT" על הפסטיגל באותה שנה והכיסוי התקשורתי הנרחב שהעניקה לו האחרונה. "שיר נולד" זכה להצלחה מסחרית גדולה ולכל הופעותיו נמכרו מרבית הכרטיסים.

האמנים שהשתתפו בתחרויות ובמופעים השונים היו: סשה גרישקוב, נינט טייב, יהודה לוי, מאיה בוסקילה, יהודה סעדו, אגם רודברג, תום אבני, ריקי גל, צביקה פיק, צביקה הדר, עודד מנשה, לירון לב, הדס מורנו, הדר עוזרי, מישה קירקילן, טל מוסרי, אמיר פיי גוטמן, גיים בויז ואלי ומריאנו.

בין "ילדי המופע" שהשתתפו היו: חן אהרוני, עמית יגור, ליאור וינברג, עומר אדם ורוני דלומי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]