שיחת תבנית:שמחת תורה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת בורה בורה בנושא תבנית לשמחת תורה

תבנית לשמחת תורה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
אני מציע ליצור את תבנית:שמחת תורה שמיועדת לשימוש בערכים העוסקים בחג, במנהגיו ובפיוטיו. טיוטת תבנית: תבנית:שמחת תורה מתייג את בעלי הידע ביהדות בברכה בן-ימין - שיחה 11:12, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

בעד. ארז האורזשיחה 19:06, 4 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
בעד. רק אבקש לוודא שלא החסירו ערכים כי הם אדומים. בורה בורה - שיחה 05:03, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
בתבנית הרבה בעיות. העיקרית היא שחלק מהפיוטים קשורים לתפילת הגשם שאינה קשורה לשמחת תורה אלא לשמיני עצרת.
כמו כן, למה הקישור לסוכות? אם מחליטים להפריד את התבנית מ{{סוכות}} אז יש סיבה ואז הקשר לסוכות מיותר. כמו כן, יש להסיר את השורה על שמחת תורה מתבנית:סוכות (להשאיר רק את מה שקשור לשמיני עצרת).
אתה הראת - אינו משהו יחודי לשמחת תורה וכך גם האדרת והאמונה (בערך שם יש רק משפט אחד על שמחת תורה). בהקפות שרים הרבה שירים כמו למשל משיח משיח אבל כל עוד זה לא פיוט או שיר יעודי לשמחת תורה אין לו מקו בתבנית. בסופו של דבר בתבנית הזו יש רק קישורים לחתן תורה וחתן בראשית שלא נמצא בתבנית סוכות וגם ככה מדובר על הפניות לערך שחמת תורה. ולכן אני חושב שאין מקום לפיצול הזה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:26, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
שלום יונה. ראשית, התבנית כמובן אינה שלמה. היא טיוטה ובכדי לדעת האם להשקיע בתבנית, שאלתי את דעת החברים.

כעת לבעיות:

  • אכן פיוטי תפילת הגשם קשורים לשמיני עצרת ודינם להימחק לכאו'. שוב התבנית היא טיוטה בהחלט, להבין את דעת הקהילה, ערכתי אותה מלמעלה שיובן הרעיון.
  • הקישור לסוכות - חשבתי שבכל זאת ישנו קשר, הרי במצב כעת כל הערכים של שמחת תורה מופיע בסוכות, וביחד שמיני עצרת. מה ענין שמיטה להר סיני? אז אולי כדאי לעשות תבנית על שמיני עצרת ושמחת תורה?
  • כמובן שלאחר שהתבנית תאושר נסיר את מה שצריך מהתבנית סוכות
  • בקשר לאתה הראת - הוא ייחודי חשמחת תורה. לא מכיר עוד חג/מועד/זמן שהוא נאמר.
  • האדרת והאמונה הוא שיור המזוהה, לטעמי, באופן בלתי נפרד משמחת תורה. לא ידוע לי ששרים אותו באף הזדמנות אחרת. וכן הפיוט מפי אל ועוד.
  • חתן תורה ובראשית - לא הבנתי מה החסרון שהם לא נמצאים בתבנית סוכות. כל תבנית לפני שהיא נכתבה - הערכים לא היו בה קודם?
  • בקשר לכך שהם הפניות - אני הכנסתי קישורים אדומים בדיוק בשביל כך שמישהו ירחיב, אני חושב בהחלט שאפשר לשקול ערך או הרחבה בערך האב.

לכן אני אשמח אם תשקול שוב את דעתך. בברכה בן-ימין - שיחה 15:04, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

כותרת התבנית צריכה להיות שמיני עצרת ושמחת תורה ולכלול את שניהם. מסכים ש"אתה הראת", "האדרת והאמונה" ו"מפי אל" יחודיים לשמחת תורה. בורה בורה - שיחה 18:45, 5 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
בן-ימין אם יש מספיק ערכים - אני בעד תבנית. אני לא חושב שזה המצב עכשיו. תוריד את הורה על תפילות הגשם ותשאר עם שורה אחת שנמצא כבר בתבנית סוכות.
  • אתה הראת - נאמר כל שבת בהוצאת ספר תורה (לפחות בקהילות הספרדים ועדות המזרח). אם מדובר על משהו אחר, כדאי לקשר לערך מתאים או להרחיב את הפסקה בערך הוצאת ספר תורה#אתה הראת.
  • האדרת והאמונה - יש האומרים אותו כל בוקר או רק בשבתות לפני ברוך שאמר. אצל המרוקאים זה נאמר בראש השנה ויום כיפור (ולצורך העניין לא נאמר בשמחת תורה, גם לא כפיוט בהקפות). אתה מתאר שמדובר על פיוט לשמחת תורה ואולי זה נכון אבל זה לא מופיע בערך על הפיוט (יש שם רק שורה אחת שמתיחסת לשחמת תורה).
  • חתן תורה וחתן בראשית הם כרגע הפניות לשמחת תורה#חתני התורה. האם יש תכנון לכתוב ערכים לכל אחד מהחתנים או ערך על חתני התורה? אם לא, ההפניות האלה לא תורמות יותר מידי, בינתיים.
לסיכום, כרגע לדעתי אין מספיק ערכים ותוכן לתבנית נפרדת ואפשר להסתפק בשורה בתבנית סוכות. עם בעתיד יהיו ערכים נוספים על פיוטים ייעודים לשמחת תורה או על מנהגי שמחת תורה, אפשר יהיה לשקול יצירה של תבנית נפרדת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:39, 6 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
צודק. ולצרף את שמיני עצרת ושמחת תורה ביחד? בן-ימין - שיחה 11:02, 6 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
אני לא רואה היגיון לצרף את שמיני עצרת לשמחת תורה. שמיני עצרת קשור בצורה הדוקה דווקא לסוכות ולכן יש היגיון שיהיה בתבנית סוכות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:39, 7 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
אני הראשון ששם לב ש"תפילת הגשם" ו"פיוטי הגשם" הן שתי הפניות לערך תפילת גשם? דגש - שיחה 17:30, 12 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

עוד דעות? בורה בורה - שיחה 17:27, 12 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה

אין תמיכה בתבנית. תמחק. בורה בורה - שיחה 19:53, 13 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה