שיחת תבנית:משתמש דו קיום בהר הבית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצגת הרעיון[עריכת קוד מקור]

הסברים ומהדורות נוספות יבואו! - שילוני 12:17, 27 יולי 2006 (IDT)

שתי הערות על הציור.
  • בינתיים רואים בציור יהודים מתפללים בכותל.
  • הכיוון של המקדש גם הפוך וגם עקום.
דודסשיחה 12:24, 27 יולי 2006 (IDT)


קודם כל דודס: אתה צודק! אבל אני "מאותגר טכנולוגית" (גדלתי בבית עם פטיפון לא עם מחשב...). אם מישהו מסוגל לשפר בטוב טעם- בבקשה. ראיתי שהיה פולמוס לגבי השימוש בתמונה זו עבור "הימין הקיצוני" ומצאתי לו שימוש אחר. תודה ליוצר התמונה!
אני תומך בזכותם של יהודים לעבוד את ה' בהר הבית ויחד עם זאת, לאפשר לכל אדם אחר שמחשיב את המקום הזה כקדוש (לעומת נערים שמשחקים שם כדורגל ומשפחות שיושות על הדשא לפיקניק), להתפלל שם אפי' הוא מוסלמי. לפי ההלכה, אסור למי שאינו יהודי להיכנס לאיזור התחום במה שנקרא "החיל" ומסומן ב"סורג" שעליו היו שלטים בלועזית שהורו לנכרים שלא ייכנסו. אבל הם נכנסו עד שם וקראו את השלטים. גם היום, קובת א-סכרה (כיפת הסלע) אינו משמש כמסגד. המסגד של הר הבית הוא אל-אקצא, שנמצא בקצה הדרומי של הר הבית. חלק זה של הר הבית נבנה ע"י הורדוס, לכן אין לו קדושה הלכתית של הר הבית, והוא אף מכונה בהלכה כ"תוספת הורדוס".
לפי הרמב"ם, שהוא מהיחידים שפסקו הלכות בנושאים אלו, א- המוסלמים אינם נחשבים "עובדי עבודה זרה" ולכן אפשר "להסתדר" איתם (ברמה האישית-דתית, לא מוסרית או פוליטית). ב מידות וצורת בית המקדש היהודי אינם "מעכבות". זאת אומרת, כל עוד יש במקדש את המרכיבים הנצרכים לקיום מצוות המקדש, המבנה יכול להיות בכל צורה וגודל. וכך כתב: "ואלו הן הדברים שהן עיקר בבניין הבית: עושין בו קודש, וקודש הקודשים, ויהיה לפני הקודש מקום אחד והוא הנקרא אולם; ושלושתן נקראין היכל. ועושין מחיצה אחרת סביב להיכל, רחוקה ממנו כעין קלעי החצר שהיו במדבר; וכל המוקף במחיצה זו שהוא כעין חצר אוהל מועד, הוא הנקרא עזרה. והכול נקרא מקדש.וכו'". א"כ יש אפשרות שקודש הקדשים יהיה מתומן, עם כיפה מצופה זהב. . . .יצטרכו להוסיף מבנים נוספים (קודש, אולם, חצר, כאמור) אבל אם נרצה, אין זו אגדה.
אנחנו איננו זקוקים לפיצוצים ולמעשי אלימות כדי להשיג את גאולת עמינו (תמונת המקדש על ההר אינה באה לעודד בניה פיסית מסוימת אלא שזו ה"אייקון" הידוע המסמל את המקדש היהודי). אני מושיט יד לשלום וקורא לכל מי שרוצה להשלים איתי - שישלים. אני דוגל בערכי החינוך והמוסר. בהשכלה לכל ועמידה בלתי מתפשרת על זכויות אדם. אחריות האדם על מעשיו כנובע מעקרון הבחירה החופשית.
מצטער אם הִלאֵתי בהרצאה ארוכה. אשמח לקבל הערות ושאלות ענייניות. שילוני 01:57, 28 יולי 2006 (IDT)
אין סיכוי בעולם שהמוסלמים יסכימו לרעיון כזה, של בית מקדש בצורת קובת אל-צח'רא, ושל יהודים מסתובבים להם בין הרגליים. ובכל מקרה, כפי שהבהרת היטב, לפי ההלכה אסור לנכרים להיות בשטח הזה בכלל (ספציפית, שם גם ליהודים אסור, אלא אם כן אתה כהן גדול או שיפוצניק של בית המקדש). באותה רוח תוכל להציע גם שתהיינה שתי מדינות, יהודית ופלסטינית, זו על גבי זו, וכן על זה הדרך. חביב, אבל לא ממש ריאלי, לענ"ד. הללשיחה 01:06, 7 אוגוסט 2006 (IDT)