שיחת קטגוריה:שנים עבריות/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ה'תתקצ"ט

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
לפני שתגיע לשנת תתקצ"ט הבעל"ט, אני ממליץ להתרכז קודם בשנים עברו. על מאה-מאתיים השנים האחרונות יש כבר מה לכתוב, והעתיד לוט בערפל. אני לא מנסה למנוע ממך להמשיך, אך ממליץ שקודם העתיד תעסוק בעבר (לפחות עד שתסיים את תחילת האלף השישי). ‏DGtal22:46, 19 באפריל 2007 (IDT)

הסר דאגה מלבך. עם התוכנה שלי הכנתי את כל השנים העבריות משנת 1700 ועד 2239. תכף אתחיל לנבור בעבר. דף משתמש שיחה 22:47, 19 באפריל 2007 (IDT)
DMY, כמו שאמרתי בדף השיחה של ה'תשס"ז, אבקשך להפסיק להוסיף ערכים חדשים עם 0 מידע, זה סתם מזייף את מד הערכים ודי מיותר. כדאי להוסיף את לוח השנה לכל שנה שקיימת, ועל כל שנה שאתה רוצה להוסיף - למצוא לפחות שני אירועים לכתוב בשנה זו. צהוב עולה 23:21, 19 באפריל 2007 (IDT)
אני הכנתי את התשתית המסובכת וכתבתי תוכנה שעושה לוחות שנה יפיפיים + מידע רב עליהם. נא לארגן צוות שיטפל בכל הפרטים הקטנים, כי בקרוב אכין לוחות דומים לשנים לועזיות - ראו הוזהרתם. דף משתמש שיחה 23:24, 19 באפריל 2007 (IDT)
אם כך, אז אולי לפחות בשביל "למזער נזקים" תוכל בזמנך החופשי, על ערכי שנים עבריות שיצרת, ללחוץ על הכפתור "דפים המקושרים לכאן" (בסרגל הכלים בצד ימין), לעבור על כל ערכי הימים והאישים שמצוינים שם ולראות אם יש מקום להוסיף אותם לערך השנה? למשל מצאתי 4 פטירות כך בה'תשל"ה, זאת בנוסף לעוד לידה ועוד פטירה שלא הוספתי. צהוב עולה 23:44, 19 באפריל 2007 (IDT)
ממליץ לארגן משימה / אסם וכד' לטובת העניין. אפשר לחשוב גם על תרגום ארועים מתאריכים לועזיים למקביליהם העבריים. מי מתעסק עם תאריכים חוץ ממני שיכול לעזור לי בנושא ? דף משתמש שיחה 23:46, 19 באפריל 2007 (IDT)
נ.ב. שים לב שגם הכותרת של סעיף זה איננה אדומה יותר - אתה פשוט "הרמתי לי להנחתה". דף משתמש שיחה 23:52, 19 באפריל 2007 (IDT)
לפחות תוכל להגביל עד 2010 או 2012 בעתיד? חבל על ה-200 ערכים המאוד מאוד מאוד מיותרים שיהיו פה מאות שנים. צהוב עולה 23:53, 19 באפריל 2007 (IDT)
שימחתני מאוד! סוף-סוף יוזמה שמתגאה בסמלינו הלאומיים-היהודיים! אני מרגיש שיש שכר לעמלי בהכנת השנים העבריות ל'הכחלה ויקיפדית'. רציתי לבקש שתוסיף (אוטמטית?) בערכי השנים "יצירות בספרות העברית". אעשה זאת בערכיהם של מספר שנים מהאחרונות, ותוכל להעתיק מהם. יש לך גם אפשרות ל'הכחיל' את כל השנים העבריות במאמרים בהם הם מופיעים, כדי שיתקשרו לערכים שאתה יוצר? תודה ושבת שלום, שילוני 03:14, 20 באפריל 2007 (IDT)
נ"ב: צריך גם ליצור הפניות מהצורה המקוצרת (פ"ק) של השנים כמו תשנ"ז. תודה, שילוני 03:30, 20 באפריל 2007 (IDT)
תודה. האם תוכל לבדוק את נכונות המועדים והחגים במדגם של שנים - האם ביצעתי נכון הקדמה או דחייה של ארועים וחגים שונים, הא "פורים משולש" בשנים מסויימות מופיע בצורה נכונה. אשמח מאד לקבל הערות. דף משתמש שיחה 09:51, 20 באפריל 2007 (IDT)

אני מבקש לחזק את ידיך. מלאכה יפה עשית, חן חן! בברכה, ינבושד 10:02, 20 באפריל 2007 (IDT).

גם אני מבקש לחזק את היוזמה, אכן כדאי לפתוח אסם/ארגון משימה ... בצורה מסודרת ולהחליט אלה פרמטרים נוספים ראוי לציין בכל שנה , כגון מחזור י"ט ומחזור כ"ח , יובלות , שמיטה ועוד ... נדמה לי שחומר רלוונטי ועשיר מאד על כל שנה ושנה ניתן למצוא ב-לוח דבר בעיתו של הרב מרדכי גנוט.מי-נהר 16:48, 20 באפריל 2007 (IDT)

תודה לכולם ! בתור מי שנראים לי מבינים בלוח העברי, אודה לך אם תוכלו לבדוק את נכונות המועדים והחגים במידגם של שנים - האם ביצעתי נכון הקדמה או דחייה של ארועים וחגים שונים, האם "פורים משולש" בשנים מסויימות מופיע בצורה נכונה, ועוד. אשמח מאד לקבל עוד הערות. נא לרשום את כל ההערות ב-שיחת קטגוריה:שנים עבריות. דף משתמש שיחה 16:52, 20 באפריל 2007 (IDT)
נ.ב. ל-מי-נהר. תוכל לשלוח לי בצורה מסודרת מה אתה רוצה להוסיף לכל שנה ? עדיף ב-Excel או קובץ טקסט מפורמט, כדי שהתוכנה שלי תוכל לגשת לזה בקלות. דף משתמש שיחה 16:55, 20 באפריל 2007 (IDT)
הייתי עושה זאת בשמחה אבל לצערי בעת הזו אין בידי את הנתונים הספציפיים הנ"ל. במידה ואמצא מידע רלוונטי אוסיף אותו ואעדכן אותך בלנ"ד. לכן אשמח מאד כאשר ייפתח מיזם בנושא ואז אנסה גם אני לתרום לעבודה זו. במיזם ניתן לחלק משימות ולהגיע להגדרות מוצלחות ויעילות. מי-נהר 17:03, 20 באפריל 2007 (IDT)

אולי עדיף ליצור לצורך העניין תבנית? שהתוכנה תכניס אליה רק פרמטרים מתאימים והתבנית תמלא את הטבלה לפיהם? כרגע כל דף שנוצר שוקל כ-32 אלף ק"ב ומכיל קוד מסובך. ערן 20:56, 21 באפריל 2007 (IDT)

חשבתי על זה, ולא כל כך נטיתי לזה בהתחלה, בגלל מאות פרמטרים לשנה. אולי באמת אנסה תבנית לחודש שתהיה תת-תבנית לתבנית שנתית. ברמת חודש מספר הפרמטרים פחות מ-100. תודה. דף משתמש שיחה 21:17, 21 באפריל 2007 (IDT)

לוחות שנה עבריים בפורמט חדש ועדכני

הכנתי סדרה של לוחות שנה עבריים בפורמט חדש ועדכני, עם מידע נוסף על מבנה השנה: עיבור, דחיית והקדמת מועדים וחגים וכיוצ"ב. עוד החידוש בסדרת לוחות אלה: הכנסת תאריכים לועזיים בצמידות לכל תאריך עברי - מה שיקל על כולם להבין ולהתמצא. פשוט כנסו ל-ה'תשס"ז, ומשם תתחילו לנווט.

אני צריך דחוף עזרה מכל המומחים ללוח העברי: נא לבדוק את נכונות המועדים והחגים במידגם של שנים - האם ביצעתי נכון הקדמה או דחייה של ארועים וחגים שונים, האם "פורים משולש" בשנים מסויימות מופיע בצורה נכונה, ועוד.

אשמח מאד לקבל הערות. נא לרשום את כל ההערות ב-שיחת קטגוריה:שנים עבריות. דף משתמש שיחה 10:01, 20 באפריל 2007 (IDT)

אעזור מעט-מעט, כפי שאספיק. תוכל לפנות אלי בשאלות ממוקדות. נא ליצור הפניות משנים לפירוט-קטן (לפ"ק). דהיינו: מתשנ"ז לה'תשנ"ז. אין ליצור הפניות מ: "תשנז", "התשנז", "ה'תשנז" או "התשנ"ז ".
נא להוסיף לדגם השנתי "יצירות בספרות העברית" (ראה תשנ"ז). בהצלחה ביוזמה הברוכה! שבוע-טוב, שילוני 23:53, 21 באפריל 2007 (IDT)
בתור בקי בלוח העברי, ואחד ש"חרש" על הלוחות של הרב גנוט ב-14 השנים האחרונות, ומוקיר את ענין הלוח העברי, אפתח ביישר-כח, ואשמח לעזור בכל שאלה שתתהווה לך, DMY. דף השיחה שלי פתוח בפניך...
רק הערה אחת קטנה, אם ביקשת: יום ירושלים אינו מוזז מיום שישי או ראשון בשבוע. יום ירושלים הוא לעולם יחול בכ"ח באייר, הדבר היחיד שמוזז הוא הטקסים שלא יכולים להתקיים ביום שישי, והם מוקדמים ליום חמישי. יום ירושלים עצמו (לצורך אמירת "הלל", ולצורך ציונו בלוחות המבינים ענין) נשאר ביום שישי. אשמח אם תתקן את התוכנה.
ושוב, באמת אשמח להיות לעזר... גבעתיים 22:44, 28 באפריל 2007 (IDT) (שהוא למנייננו ליל י"א באייר ה'תשס"ז)
עוד שתי הערות ששמתי לב כעת:
  1. לקחתי כדוגמא את שנת ה'תשמ"א (1980-1981). באותה השנה היה "פורים משולש", וגם יום העצמאות ויום השואה ויום הזיכרון הוקדמו בשל חלותם בשבת או סמוך לה, ומשום מה ה"בוט" פיספס את זה...
  2. בענין הנ"ל, כתבת שהקדמת יום העצמאות משבת לחמישי הינה החל משנת ה'תשי"ח. אינני יודע מתי שונה החוק, ואת זה אוכל לבדוק מחר בלנ"ד, מה שאני יודע - בשנת ה'תשי"ד (1954) הוקדם יום העצמאות משבת לחמישי, לתשומת ליבך ולתיקונך... (אגב, בשנת ה'תש"י - 1950, נדחה יום העצמאות משבת לראשון ו' אייר. אינני יודע מה כתבת שם, אבל כך היתה המציאות...) גבעתיים 23:00, 28 באפריל 2007 (IDT) (שהוא למנייננו ליל י"א באייר ה'תשס"ז)
תודה. כעת אני בונה את הכל מחדש באמצעות תבניות, וזה ההזדמנות לתקן.
אם יום ירושלים נופל ביום שישי, מה נהוג לרשום בלוחות השנה - יום ה' או יום ו' ?
בנושא ה'תשמ"א אכן הקדמתי את יום העצמאות, וגם צבעתי את ט"ז באדר ב' עבור פורים המשולש, אך התוכנה שלי פספסה את הרישום המילולי - באג שקשור לכך שזאת שנה עם ברכת החמה - הבאג יתוקן, תודה רבה !!
לגבי יום העצמאות בשנים הראשונות של המדינה - הסתמכתי על יום העצמאות#מועדו המדויק של החג. האם יש לך מקור המוכיח אחרת ?
בתודה, דף משתמש שיחה 23:31, 28 באפריל 2007 (IDT)
אנסה לענות על שאלותיך דבר דבור על אופניו:
  1. לגבי ציון יום ירושלים שחל להיות ביום שישי - כך היה בשנה שעברה, ה'תשס"ו. היו לוחות שציינו ביום שישי והיו שציינו ביום חמישי. בעקרון יש חוק די חדש (בסה"כ מלפני 9 שנים...), ושם נקבע בסעיף 1(א) "הכנסת מכריזה בזה על יום כ"ח באייר כעל יום ירושלים, שיוחג מדי שנה בשנה כחג המדינה וייקרא בשם "יום ירושלים".", ולהבדיל מחוקי יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות – אין בחוק איזכור לגבי הזזת החג באם יחול כ"ח באייר ביום כלשהו בשבוע – משמע, יום ירושלים הוא תמיד כ"ח באייר!
  2. לגבי יום העצמאות בשנותיה הראשונות של המדינה – יש לי שני מקורות המוכיחים אחרת: האחד, והוא הפחות חשוב, הוא ספרו של יום טוב לוינסקי "ספר המועדים" המתאר את החגיגות בשבע השנים הראשונות למדינה. והאחר, והוא היותר חשוב – הוא החוק... חוק יום העצמאות נחקק בשנת ה'תש"ט (1949), ותוקן שלוש פעמים עד שנת ה'תשי"ז (1957). בשלוש פעמים אלו נקבע עיתוי יום העצמאות כאשר ה' באייר חל בשבת (בשנת ה'תש"י - נדחה ליום ראשון, משנת ה'תשי"ד -מוקדם ליום חמישי), או ביום שישי (משנת ה'תשי"א – מוקדם ליום חמישי). אינני יודע מי כתב זאת, ובלנ"ד אתקן בהתאם... גבעתיים 10:53, 29 באפריל 2007 (IDT) (שהוא למנייננו י"א באייר ה'תשס"ז)
לגבי יום ירושלים - אתקן כך שיהיה ביום ו' + אוסיף הערה שמקדימים את הטכסים ליום ה'.
לגבי יום העצמאות: מה המקורות שלך לגבי 3 תיקוני החוק ? מה היה הנוסח בכל תיקון ?
תודה רבה על כל ההערות ! דף משתמש שיחה 19:53, 29 באפריל 2007 (IDT)
לגבי תיקוני יום העצמאות - עיין בסעיף 1 לחוק יום העצמאות, ה'תש"ט-1949. כל שורה הוספה בהתאם ליום בשבוע (לגבי ה' באייר שחל בשבת - בתש"י החוק תוקן כך שידחה ליום ראשון ובתשי"ד שונה כך שיוקדם ליום חמישי, לגבי יום שישי - בתשי"א תוקן החוק כך שיוקדם ליום חמישי, לגבי ה' באייר ביום שני - החוק תוקן, כידוע, לא מיד בפעם הראשונה כשזה קרה, אלא רק לפני 3 שנים...) גבעתיים 20:40, 29 באפריל 2007 (IDT) (שהוא למנייננו ליל י"ב באייר ה'תשס"ז)
איך אני משיג את נוסחי החוקים ? (אני לא עורך דין). דף משתמש שיחה 19:21, 30 באפריל 2007 (IDT)
בסוף הערך של "יום העצמאות" יש הפניה לחוק... גבעתיים 18:18, 1 במאי 2007 (IDT) (שהוא למנייננו י"ג באייר ה'תשס"ז)
תודה רבה ! אז אני אתקן את תוכנת לוחות השנה. אנא תקן את הערך יום העצמאות. דף משתמש שיחה 18:37, 1 במאי 2007 (IDT)
כבר תיקנתי... גבעתיים 07:01, 2 במאי 2007 (IDT) (שהוא למנייננו י"ד באייר ה'תשס"ז)

ברכת החמה

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
בערך ברכת החמה (בנושא- זמנה של הברכה ) מופיע הסבר למציאת שנת חמה מה שבלוחות מצוין כשנה זו וזו במחזור כ"ח מי-נהר 17:13, 20 באפריל 2007 (IDT)

תודה רבה על הרעיון. ראה קטגוריה שעשיתי: קטגוריה:שנים בהן מברכים ברכת החמה וממנה תתנתב לשנים השונות, וראה גם טבלה שהוספתי ב-ברכת החמה#זמנה של הברכה. דף משתמש שיחה 19:17, 21 באפריל 2007 (IDT)

ניסוח

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
הניסוח שלך הוא "ה'תר"ץ (5690) או בקיצור תר"ץ - היתה שנה עברית". לדעתי זה שגוי, צריך להיות "ה'תר"ץ (5690), או בקיצור תר"ץ, היא שנה עברית". כי האם עכשיו היא לא שנה עברית? היא עדיין שנה עברית, רק שהיא נגמרה. אחרת ה'תשס"ז היא השנה העברית היחידה שקיימת, וזה לא נכון. בנוסף, כתבת "שהתחילה ... ושהסתיימה". לדעתי עדיף לכתוב "שהתחילה ... והסתיימה" - כלומר יש כאן רק פסוקית לוואי, שכוללת גם את ההתחלה וגם את הסיום, ולא שתיים. בנוסף, אתה משתמש בהורדת שורה (br) וזה בכלל לא נהוג, הייתי מוותר על זה לגמרי כי אנו כותבים פה פסקאות ולא שורות. צהוב עולה 19:24, 21 באפריל 2007 (IDT)

בהתחלה כל השנים היו בנוסח "ה'תרפפ"ו (5555) או בקיצור תרפפ"ו הינה שנה עברית..." (ראה גירסאות מאתמול).
לאחר מכן הבנתי שצריך להבדיל בין עבר, הווה ועתיד - כך זה הכי ברור והכי הגיוני.
לכן יצרתי נוסח נפרד לעבר (ה'תר"ץ), נוסח נפרד להווה (ה'תשס"ז) ונוסח נפרד לעתיד (ה'תשס"ח). דף משתמש שיחה 19:29, 21 באפריל 2007 (IDT)
אני מסכים עם צהוב עולה. דוד שי 22:30, 21 באפריל 2007 (IDT)
בנושא ניסוחים - אין לי בעייה עם הניסוחים שלך, ובכל זאת התוכנית צריכה להפריד בין שנה בעבר ("שהתחילה...") לשנה בעתיד ("שתתחיל...").
בנושא br ים - נא להזהר מאד, כי יש הרבה brים הכרחיים בתוך משבצות הטבלה !!!!
בכל מקרה, אני עובד עכשיו על תבניות, ואצטרך את עזרתכם לבוט המרה.
דף משתמש שיחה 23:39, 21 באפריל 2007 (IDT)

שנים

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
אני מבקש שלא תיצור הפניה מהצורה תרמא לה'תרמ"א. מאוד לא מקובל לכתוב שנה ללא גרשיים, ולמילה ללא גרשיים יכולה להיות משמעות (למשל: תשע, שממש איננה תש"ע). דוד שי 22:26, 21 באפריל 2007 (IDT)

בסדר, אדאג למחוק את המיותרים (כמה בודדים שעשיתי, עד שהרמתי ידיים), והם: תרמב, התרמב, תרמא, התרמא, תרם, התרם, תרמ, התרמ, תשסז, התשסז.
מה לגבי שטענזים כמו ה'תרמא / התרמ"א ? לדעתי עדיף להשאיר אותם כהפניות.
אגב, מי יכול לעזור לי עם BOT שיעשה את העבודה הקשה הזו ? (מדובר על מאות הפניות) ?
דף משתמש שיחה 22:34, 21 באפריל 2007 (IDT)
אתה רוצה להגיד לי שאת כל הוספת הערכים עצמה אתה לא עושה עם בוט? והלכתי כבר לבקש ממך שתבקש מדוד דגל בוט. נסה לפנות ליוני. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:40, 21 באפריל 2007 (IDT)
אין לי כל ניסיון בתחום. מה שם המשתמש של יוני, סתם יוני ? דף משתמש שיחה 22:42, 21 באפריל 2007 (IDT)
משתמש:yonidebest. התייעץ עימו ואנא השתמש בבוט ובדגל בוט שיסתיר את הערכים. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:46, 21 באפריל 2007 (IDT)
זה סתם סיבוך מיותר ליצור בוט חדש. יש להשתמש בבוט הקיים של יוני מה גם שהבוט יצטרך דגל מפעיל בשביל למחוק הפניות. DMY, לדעתי הסקריפט שעשית בשביל לוח השנה יפה ומקיף מאוד, ולדעתי כולם ישמחו אם תשחרר את הקוד שלו לרשות הציבור, אלא אם כן כמובן בכוונתך להשתמש בו מסחרית (וזה מותר כמובן). אז גם מישהו שמבין (יוני, רותם וכו') יוכל לקחת את הקוד הזה, לשים בבוט וכו'. אגב, בקשר להודעה הקודמת ששלחתי לך ושדוד שי אמר שהוא מסכים איתה, אפשר לבקש מיוני או רותם שיעשו זאת בבוט שלהם בלי צורך בקוד של לוח השנה, כי מדובר רק בהחלפת פסקת הפתיחה. צהוב עולה 22:50, 21 באפריל 2007 (IDT)

בקשר לשנים העבריות

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
שלום. דבר ראשון, כל הכבוד על העבודה היפה ביצירת ערכי השנים. בקשה קטנה - נראה לי שצריך להחליף את הקישור ל' באדר לל' באדר א' בכל ערכי השנים (אני מקווה שיש לך בוט שיכול לעשות את זה). תודה רבה, ‏אלוןשיחה 16:37, 28 באפריל 2007 (IDT)

תודה. אני עובד כעת על תבניות פרמטריאליות, ובגירסה החדשה ההפנייה תהיה לחודש האמיתי אדר / אדר א' / אדר ב' ואז הבעייה תיפתר. אגב לא היו עד עתה ערכים כמו א' באדר א' או א' באדר ב' והוספתי אותם כהפניות לערך א' באדר. דף משתמש שיחה 16:43, 28 באפריל 2007 (IDT)
מצויין. ל' באדר הוא המקרה הבעייתי, כי הוא היחיד שקיים רק בשנה מעוברת, לכן ביקשתי דווקא אותו. תודה, ‏אלוןשיחה 16:47, 28 באפריל 2007 (IDT)

כמובן, בענין השנים העבריות...

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
DMY,

ראה הערותיי בדף השיחה של השנים העבריות.

בלנ"ד אעבור על הלוחות ואתקן את הצורך תיקון.

אם תצטרך עזרה בכל עניין מהעניינים הנ"ל - אשמח בשמחה, ברצון ובחפץ לב...

שבוע טוב ומבורך... גבעתיים 23:08, 28 באפריל 2007 (IDT) (שהוא למנייננו ליל י"א באייר ה'תשס"ז)

באותו הקשר - אני מבין שה'תתכ"ה הוא מין ניסוי. אנא סמן אותו ב{{מחק}}, או אם משום מה יצרת אותו במכוון, נמק את מטרת קיומו. תודה, ‏odedee שיחה 13:46, 30 באפריל 2007 (IDT)
ה'תתכ"ה נוצר בכוונה. הכללים הם:
א. שנים מ-ה'תר"ם (שנתיים לפני תחילת העלייה הראשונה) ועד ה'ת"ת = 2040.
ב. שנים בהן מברכים את ברכת החמה (אחת ל-28 שנים) מתחילת המאה ה-19 ועד סוף המאה ה-22 (ראה טבלת שנים בערך ברכת החמה) - זה מסביר לך את ה'תתכ"ה.
ג. ה'תתקצ"ט - סתם בשביל הקוריוז - את זה אין לי בעיה שתמחוק - אבל כמובן שהתוכנה שלי יכולה לתת כל שנה באמצע בלי שום בעיה.
נ.ב. בימים אלה אני שוקד על סדרת תבניות שתיתן מענה מתקדם ללוחות שנהעבריות (ובהמשך - גם לשנים לועזיות), וזה יקטין משמעותית את גודל הקבצים של השנים העבריות. דף משתמש שיחה 19:29, 30 באפריל 2007 (IDT)
לא הבנתי, הרי אפשר להמשיך כך עד שנת 999999999999. מה המטרה בזה? ‏odedee שיחה 01:50, 3 במאי 2007 (IDT)
אין כוונה בשלב זה להרחיב קדימה מעבר למה שרשמתי לך. דף משתמש שיחה 01:52, 3 במאי 2007 (IDT)
לא אמרתי שיש כוונה כזו, שאלתי מדוע צריך ערכים עתידיים בכלל. בשנת 2040 עוד לא קרה כלום, ואיש אינו יודע אם יקרה. ‏odedee שיחה 02:07, 3 במאי 2007 (IDT)
אני מכין תשתית שתהיה טובה לעוד שנים רבות, מבלי שיצטרכו לקרוא לי עבור כל שנה. לכן החלטתי להשלים את כל השנים עד סוף הקטגוריה:שנים עבריות ה'ת"ש - ה'תשצ"ט. דף משתמש שיחה 02:12, 3 במאי 2007 (IDT)
הבנתי, תודה. אולי כדאי ליצור דף קצר שמסביר על התשתית - האם היא תוכל אולי לשמש אחרים שיירצו ליצור ערכים אחרים? ‏odedee שיחה 02:51, 3 במאי 2007 (IDT)
ראה קטגוריה:תבניות פרמטריות - לוח שנה עברי תמצא שם 7 דפים שהשם שלהם "...../עזרה" + קיימת עזרה פשוטה ביתר הדפים (למעט תבנית אחת חדשה שהכנתי הלילה, וטרם הספקתי לכתוב עבורה עזרה). דף משתמש שיחה 02:55, 3 במאי 2007 (IDT)
OK, תודה. ‏odedee שיחה 05:00, 3 במאי 2007 (IDT)
דווקא עד שם אי אפשר. אפשר עד תתתתתתתתתתתתתתתת. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 01:53, 3 במאי 2007 (IDT)

נווט קדימה אחורה בערכי השנים העבריות

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
למה בשנת ה'תרמ"ד האופציה של נווט בעזרת חיצים נעלמה לבלי שוב? זה חסר. כמו כן צריך להוסיף דפי הפניה לשנים בעלות אות סופית. ה'תר"צ לא צריך להיות אדום! חגי אדלר 11:11, 2 במאי 2007 (IDT)

ניווט באמצעות חיצים היא אופציה חדשה שנוסתה השבוע לראשונה במספר מצוצמם של ערכים בינתיים. אחרי שאפתור את כל הבעיות (כולל בעיית אות סופית בשנים כמו ה'תר"ץ) - יועברו החיצים וכל מערכת התבניות החדשה ליתר השנים העבריות. דף משתמש שיחה 11:27, 2 במאי 2007 (IDT)

צריך לתת למשתמש שלך דגל בוט :-D

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
לירן (שיחה,תרומות) 00:48, 3 במאי 2007 (IDT)

אני כרגע עובד ידנית. החל מהגירסה הבאה אעבוד כנראה עם בוט - אם בכלל יהיה צורך. דף משתמש שיחה 00:50, 3 במאי 2007 (IDT)

תבנית

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
אולי אפשר להשתמש בתבנית במקום זה? יונתן שיחה 01:54, 3 במאי 2007 (IDT)

מהלינק ששלחת לי לא הבנתי את שאלתך. דף משתמש שיחה 01:57, 3 במאי 2007 (IDT)
במקום כל הקטע שבא תחת לוח שנה. יונתן שיחה 02:11, 3 במאי 2007 (IDT)
אני בדיוק עושה המרה של כל השנים למערכת חדשה של תבניות (שנבנתה בימים האחרונים). דף משתמש שיחה 02:15, 3 במאי 2007 (IDT)
שמתי לב. :) אני מתכוון לשאול אם לא עדיף להכין תבנית שכוללת את כל התבניות ביחד כך שיהיה יותר סימפטי להסתכל על זה (ויותר קל לעדכן). יונתן שיחה 03:21, 3 במאי 2007 (IDT)
תבנית:תאור שנה עברית הפרדתי מלוח השנה עצמו, כי בין שניהם צריך לאפשר למשתמש לרשום דברים חשובים על אותה שנה - ראה לדוגמה ב-ה'תש"ח. מסיבות דומות הפרדתי בין לוח השנה לבין תבנית:קטגוריה וניווט לשנה עברית. כל היתר זה כינון של אלמנטים אלו בתוך אלה (בתוך לוח שנה יש כותרת + תחתית + חודשים, בתוך חודש יש ימים, לכל יום יש צבעים).
דף משתמש שיחה 03:27, 3 במאי 2007 (IDT)

שנים עבריות

(פורסם בויקיפדיה:ביקורת עמיתים)
הונחה תשתית חדשה של שנים עבריות - הפעם מבוססת על פרמטרים, וכמעט כל השנים העבריות כבר הועברו לתשתית החדשה. ראו דוגמאות לשנה בעבר ה'תשס"ו, לשנה בהווה ה'תשס"ז, לשנה בעתיד ה'תשס"ח ודוגמה לשנה מיוחדת שבה מברכים את ברכת החמה - ה'תשמ"א.
שנים עבריות שהוקמו בשלב זה:

  1. שנים מ-ה'תר"ם 1880 (שנתיים לפני תחילת העלייה הראשונה) ועד ה'ת"ת 2040.
  2. שנים בהן מברכים את ברכת החמה (אחת ל-28 שנים) מתחילת המאה ה-19 ועד סוף המאה ה-22 (ראו טבלת שנים בערך ברכת החמה).

הפרטמרים שנבנו - תוכלו למצוא ב-קטגוריה: תבניות פרמטריות - לוח שנה עברי. אבקש ביקורת עמיתים - נא לרשום ב- שיחת קטגוריה:שנים עבריות.
דף משתמש שיחה 09:59, 3 במאי 2007 (IDT)
נ.ב. ברצוני לתרגם את הלוחות לאנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית - עבור יהודים בכל העולם. אשמח לקבל עזרה מכל מי מוכן לעזור בתרגומים.

חוק יום העצמאות, ועוד

(הועבר מתכתובת דוא"ל)
DMY,
א. בקובץ המצ"ב יש את גלגולי "חוק יום העצמאות" כפי שביקשת. העמ' הראשון הוא החוק עצמו (משנת 49), וכל עמ' שלאחריו הוא תיקון בפני עצמו לחוק, שצריך להלביש אותו על החוק הישן (לעתים להוסיף ולעתים לתקן...) בהצלחה בפאזל... [סה"כ עמ' חוק + 4 עמ' תיקון]
ב. שתי תוספות שמן הראוי להוסיף לתבנית:

  1. פורים קטן (י"ד באדר א') ושושן פורים קטן (ט"ו באדר א') בשנה מעוברת. כמובן, יש לשים לב שאין צורך ליצור "פורים קטן משולש" אם ט"ו באדר א' יוצא בשבת [כדוגמת ה'תשמ"ד, ה'תשנ"ז ועוד], כי אין מצוות בפורים קטן שצריכות להתפצל על פני 3 ימים...
  2. שנת שמיטה - זה קל מאוד לחשב: לוקחים את השנה המלאה (כולל ה-5,000) ואם זה מתחלק ב-7 זו שנת שמיטה (לדוגמא: השנה הבאה -- ה'תשס"ח 5768, מתחלקת ב-7 וזו שנת שמיטה). השלב הבא, עפ"י הנ"ל ניתן להשתמש בשארית ולומר איזו שנה אנו למחזור השמיטה (לדוגמא, השנה ה'תשס"ז 5767 מתחלקת ב-7 עם שארית 6, אז השנה היא שנה שישית לשמיטה. יש בזה נפקות לצרכי מעשרות בלבד...)

בהצלחה, גבעתיים.

גבעתיים שלום !
לגבי יום העצמאות ויום הזכרון בשנים הראשונות של המדינה - תיקנתי, אנא בדוק שהלוחות תקינים.
לגבי שנת שמיטה, זה לא מתחבר גם לשנת יובל ? אחרי 7*7 = 49 שנים מגיע שנת יובל, ואז ההגיון שלי אומר שהכלל הוא לפי מחזור של 50 שנים. האומנם ?
בנושא פורים קטן. יש לי בעייה כי ישנם עוד הרבה מאד מועדים "קטנים" שאין להן הרבה חשיבות: ז' באדר (יום זכרון לחללים שמקום קבורתם לא נודע), י"א באדר (יום תל חי), ט"ו באב, יום הרצל, יום נעליים ועוד ועוד.
אני סבור שהצפת לוח השנה בעשרות מועדים קטנים תכביד ותקשה על הקוראים. ולכן החלטתי ללכת רק על מועדים שמופיעים בלוח שנה קונוונציונלי.
בברכה, DMY
DMY ערב טוב,
אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון...
לגבי יום העצמאות ויום הזכרון בשנים הראשונות של המדינה - בדקתי, "בגדול" זה בסדר...
לגבי שנת שמיטה, בגדול אתה צודק - בזמן שבית המקדש היה קיים היה קשר, אבל לאחר חורבן הבית - שמיטה נוהגת ויובל לא נוהג. כל שבע שנים חלה שנת שמיטה. לגבי יובל? יש כאלו שממשיכים למנות יובלות גם כיום, אבל אין למנין זה "עיגון" כל כך. לגבי שמיטה - החשבון חשוב, על מנת לדעת מתי לנהוג את דיני השמיטה - שמיטת קרקעות, שמיטת כספים, קדושת הפירות ועוד...
בנושא פורים קטן - לענ"ד מכל המועדים שהזכרת, פורים קטן הוא הכי חשוב היות והוא קשור לפורים, והוא גם מעוגן בלוחות. ט"ו באב - אין צורך לכתבו בנפרד, כי הוא "ט"ו באב"... לענ"ד יש לכתבו, אבל אתה בעה"ב...
לגבי שאר ה"מועדים" - לא נראה לי שיש צורך... הם יאוזכרו כל אחד בערך התאריך הרלוונטי לו.
כל טוב ובהצלחה, גבעתיים.
בנושא פורים קטן - הבעייה היא שאין לי מקום בלוח השנה לרשום את שמות החגים והמועדים, ואם מישהו יראה צבע של יום חג שאיננו שבתון ב-י"ד באדר א' הוא עלול לחשוב שזה ממש יום חג. הפתרון שלי: לציין זאת בהערות בתחתית לוח השנה - ראה ה'תשס"ח#מאפייני לוח השנה, מה דעתך ?
אגב יש עוד ציונים בלוח שנה קונוונציונלי שממש מיותר להעביר אותם ללוחות שלנו, כגון: ערב חג, איסרו חג, ראש חודש.
בנושא שנת שמיטה -הוספתי את זה ל-תבנית:תאור שנה עברית אנא בדוק במדגם של שנים האם בוצע נכון.
דף משתמש שיחה 08:37, 4 במאי 2007 (IDT)
לשני העניינים - בדקתי, זה בסדר גמור!
לגבי פורים קטן - אם אתה רוצה להוסיף ש"בי"ד ובט"ו באדר א' מציינים פורים קטן" - בסדר. אם לא, גם להשאיר ככה זה בסדר. גבעתיים 09:19, 4 במאי 2007 (IDT) (שהוא למנייננו ט"ז באייר ה'תשס"ז)
שיפצרתי את תבנית:מסר שנה מעוברת. דף משתמש שיחה 13:48, 4 במאי 2007 (IDT)

הוספת TOOLTIP לשנים העבריות - גירסת 10/05/2007 (סליחה: כ"ב באייר ה'תשס"ז)

(פורסם בויקיפדיה:מזנון)
לוחות השנה העבריות עברו מהפך עם ההוספה של ה-TOOLTIP.
ראו פיילוט ראשון של השנים ה'תשנ"ח - ה'תשס"ח. אחרי שאקבל את הערותיכם - אמשיך לכל יתר השנים (יותר מ-200 שנים בעבר, בהווה ובעתיד).
פשוט שימו את העכבר מעל אחד הקווים האדומים המופיעים בלוחות השנה החדשים, וקבלו תאור קצר של אותו יום:

קובץ:Hebrew Calendar Tooltip.jpg

הסבר קצר ניתן למצוא גם על ימים שאינם ממש חגים כמו: ערב חג, אסרו חג, פורים קטן, פסח שני, נעליים שלישי.
אשמח מאד לקבל הערות והארות מכל המומחים ללוח השנה העברי: האם רשמתי נכון את כל המועדים. האם לא הגזמתי (באמת צריך לציין פסח שני ? פורים קטן ? ט"ו באב ? ערב חג ? אסרו חג / מימונה ?). האם יש עוד מועדים שכדאי לציין, כגון יום טוב שני של גלויות (הרי לוחות השנה האלה מיועדים גם ליהודים בחו"ל, ובקרוב אתרגם אותם לאנגלית ולעוד שפות) ????
כל ההערות נא לרכז ב-שיחת קטגוריה:שנים עבריות
דף משתמש שיחה 01:17, 11 במאי 2007 (IDT)

נחמד. תחזקנה ידיך. דוד שי 07:04, 11 במאי 2007 (IDT)
תודה רבה ! בתור מי שכתב את הערך על לוח השנה העברי, האם יש לך הערות ? דף משתמש שיחה 08:09, 11 במאי 2007 (IDT)
קודם כל יפה מאד!!! עכשיו, ביקשת להעביר הערות אז ככה, א. אני לא בטוח שנחוץ לכתוב ערבי חגים, אילו לא ימי שבתון או ימים מיוחדים (אם כי מבחינה הלכתית יש להם חשיבות - לא אומרים בהם תחנון, ולכן אני לא בטוח). ב. כדאי שתכתוב בערב פסח - תענית בכורות. ג. אם אתה יכול וזה לא קשה מדי, אולי תוכל לציין את ימי ספירת העומר? ושוב כל הכבוד. אוראלשיחה 19:28, 12 במאי 2007 (IDT)
תודה.
א. ערבי חגים מופיעים ברוב לוחות השנה הקונוונציונליים, והם נחשבים לחצי יום עבודה - ולכן יש מקום לציין אותם.
ב. "ערב פסח" זה כותרת וזה מספיק בהחלט ללוח שנה, ומי שילחץ על הלינק יגיע ל-י"ד בניסן ושם יקבל הפנייה לתענית בכורות.
ג. אני כל הזמן בקושי מגרד את מגבלות תבניות בויקימדיה, ולכן הוספת ימי ספירת העומר תגרום לקריסה מוחלטת של כל לוח השנה - צר לי.
דף משתמש שיחה 09:29, 13 במאי 2007 (IDT)

מהמזנון

תגובות להודעה זהה של DMY שהועברו מהמזנון 21:17, 15 במאי 2007 (IDT)

כל הכבוד על ההשקעה. אם אפשר לסייע בדרך לשהי - אשמח לעזור. קרני שיחהמשהו אחר 13:09, 11 במאי 2007 (IDT)
צריך לזכור לשמור על ההערה קצרה, כי אאל"ט, ב-FF ההערה נקטעת אחרי מספר מסוים של תווים. או שאפשר לנסות לשכנע את כולם לעבור ל-IE. ‏Yonidebest Ω Talk 13:23, 11 במאי 2007 (IDT)

ואולי שווה לבדוק האם קלוח יסכימו לתת לוויקיפדיה רישיון להשתמש ב-KaluachJS? (מדובר שם על שימוש אישי ועל מסחרי, לא ברור לי איפה אנחנו עומדים) המתעתקשיחה 13:45, 11 במאי 2007 (IDT)

כתוב שם שזה חינם לשימוש אישי ועולה כסף לשימוש מסחרי. בכל מקרה, כבר יש לנו קוד כזה, אם לא ב-JS, אז בשפה אחרת. ‏Yonidebest Ω Talk 13:50, 11 במאי 2007 (IDT)
תודה רבה לך! המתעתקשיחה 13:53, 11 במאי 2007 (IDT)
עבודה יפה. כל הכבוד. אני מזכיר שוב שיש תמיכה מובנת בתאריך עברי בPHP, שהיא השפה שהויקיפדיה משתמשת בה. לחילופין, בזמנו הייתי בקשר עם יוצר קלוח ועושה רושם שהוא היה בעל נכונות ורצון טוב. יתכן מאוד שהוא יסכים ל"תרום" קוד לויקיפדיה. בקשר לעיצוב, לדעתי כדאי לבדוק הדגשת שבתות בגוון טיפה שונה. --אפי ב.שיחה15:24, 11 במאי 2007 (IDT)
כבר יש לנו את באג בעניין. ‏Yonidebest Ω Talk 20:23, 11 במאי 2007 (IDT)

לוח השנה העברי

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
נראה לי שכדאי לשים ביט' בכסלו את התוית (הצהובה הקטנה, מתי שאתה שם את הסמן מעליה) את 'חג הגאולה'; חג די מפורסם שנחוג ע"י לא מעט אנשים...
בברכה, שווייצן שיחה 04:04, 11 במאי 2007 (IDT)

תודה, אבל יש גבול כמה אפשר לדחוס לתוך לוח השנה. ישנם עוד הרבה ימי זכרון יותר רשמיים שויתרתי עליהם, כגון: יום הרצל, יום תל חי. דף משתמש שיחה 04:10, 11 במאי 2007 (IDT)
ראשית כל - סחתיין על ההתמסרות לויקיפדיה, אבל צריך גם לישון לפעמים, לא? [ אלא אם כן אתה שומר לילה או משהו כזה... ;-) ]
ועכשיו לעניין - לפי מה שהבנתי זה אמור להראות חגים ומועדים, ולא אירועים. יט בכסליו, עד כמה שאני יודע - נחשב ממש לחג אצל כת מסויימת ("כת" = החסידות). בברכה, שווייצן שיחה 05:02, 11 במאי 2007 (IDT)
אני הולך לפי סדרה של לוחות שנה קונבנצינליים, ובכולם לא מציינים את חג הגאולה, ולא את י"א באדר (יום תל חי) ולא את יום ז'בוטינסקי - שנקבע בחוק ולא את יום הרצל - שנקבע בחוק, ולא את ז' באדר - שנקבע להיות יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע ועוד ועוד. דף משתמש שיחה 07:45, 11 במאי 2007 (IDT)
אם יום הרצל בחוץ גם יום רבין שמשום מה אצלך בפנים. אבל לפי חוק הכנסת שניהם צריכים להיות בפנים. חגי אדלר 07:49, 11 במאי 2007 (IDT)
יום רבין מופיע בהחלט בלוחות שנה קונבנצינליים, ומצויין בטקסים רבים מאד בכל מקום. צריך איפה שהוא לשים גבול מה כן ומה לא, אחרת לוח השנה יהיה עמוס מדי ומרוב עצים לא יראו את היער. לעומתו, יום הרצל, יום ז'בוטינסקי וכו' אינם מופיעים בלוחות שנה קונבנצינליים, ולאף אחד כמעט אין מושג על ימים אלה. דף משתמש שיחה 08:07, 11 במאי 2007 (IDT)
טוב, אני מניח שהצדק עימך... שווייצן שיחה 17:30, 11 במאי 2007 (IDT)

דפי הפניה

צריך לבקש מאיזו בוט שייצור דפי הפניה לכל השנים העבריות מסוג התשס"ז --> ה'תשס"ז. זה מאוד יקל על מציאת ערכי השנים הנ"ל. השמח בחלקו (-: 11:07, 12 במאי 2007 (IDT)

יטופל בקרוב. צריך כמובן גם הפנייה מ-תשס"ז ל-ה'תשס"ז וכן הפניות הקשורות לאותיות סופיות, כגון מ-תש"כ ומ-ה'תש"כ ל-ה'תש"ך. דף משתמש שיחה 23:31, 12 במאי 2007 (IDT)
ראשית שכוייח על העובדה היפה.
שנית אין צורך להפוך תש"כ --> תש"ך מכיוון שבגימטריה העברית ך=500 ם= 600 ן = 700 וכן הלאה. כמו"כ שאר הדברים נתינים לתיקון בבוט ההחלפות. קוני למל יהודי? שהוא אור לי"ד באייר. 21:39, 16 במאי 2007 (IDT) שהוא כ"ט באייר ה'ןס"זץ
חביב, אבל אני ראיתי שימוש רב בצורה "תש"ן" כשווה ל-"תש"נ ". הצורה "ה'ןס"ז " מעניינת, אבל אני, שמעריך מאוד את התיארוך העברי, מעולם לא ראיתיו. שילוני 00:49, 17 במאי 2007 (IDT)

יום הרצל

שים לב להגדרה של יום הרצל: "יום הרצל הוא יום י' באייר, יום הולדתו של בנימין זאב הרצל. יום זה נקבע על ידי הכנסת בחוק בנימין זאב הרצל (ציון זכרו ופועלו), התשס"ד-2004." אתה חייב להכניס אותו, כמו עוד חגים מסוג זה שנקבעו בחוק. יום רבין וכו'. חגי אדלר 07:29, 11 במאי 2007 (IDT)

לדעתי יום הרצל (וגם יום ז'בוטינסקי שהוא באותו סטטוס) הם מיותרים, כי יש גבול כמה אפשר לפוצץ את לוח השנה (ולא הזכרנו את ז' באדר - שנקבע להיות יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, ואת יום תל חי, ואת יום חיל האוויר, ואת יום חיל הים, וכו' וכו').
האם אתה רוצה להעלות להצבעה ? דף משתמש שיחה 23:45, 12 במאי 2007 (IDT)
אין צורך בהצבעה. בכל לוח שנה תקני המיוצר בישראל מצויין יום הרצל (ויום הזיכרון לרבין). כל שאר הימים שהוזכרו לעיל אינם מופיעים בדר"כ. בכל מקרה, אם יש ספק, לדעתי יש לכלול. השמח בחלקו (-: 23:50, 12 במאי 2007 (IDT)
דרישה הולכת וגוברת, ולכן יום הרצל ויום ז'בוטינסקי שנקבעו בחוק - יוכנסו ללוחות השנה החל מ-2005 בלבד (ראו תאריכים מדוייקים בהם התקבלו 2 החוקים האלה באתר הכנסת). בשלב ראשון לפיילוט ה-TOOLTIP עבור ה'תשס"ה - ה'תשס"ח ומאוחר יותר ליתר השנים. דף משתמש שיחה 00:36, 13 במאי 2007 (IDT)

העתיד?

בשביל מה קיימים ערכים לשנים עתידיות. לדוגמה הערך ה'ת"ת ריק מתוכן ויהיה כזה עוד שנים רבות. ואם כבר משאירים כדאי שתוסיף פרמטר לתבנית הפתיחה שיימחק את המשפט בקשר לגיל מדינת ישראל שאין שום אפשרות לחזות אם תתקיים בשנים אלו. דניאל ב. 16:27, 18 במאי 2007 (IDT)

צריך שנים עתידיות, כי יש ארועים עתידיים, ותמיד יהיו כאלה שיתעניינו כיצד יראה לוח השנה בשנים העתידיות (מתי נחגוג בר מצווה לתינוק שזה עתה נולד ?).
בימים אלה אני מתרגם את לוח השנה לאנגלית, ולאחר מכן - לעוד שפות, כדי שיהודים בכל העולם יוכלו להשתמש בלוחות אלה - עבור העבר אבל גם עבור העתיד. באנגלית יהיה בקרוב ערך בשם (‎Hebrew year‏) 5800 ומשם תהיה הפניה לה'ת"ת בעברית, אז איך יעלה על הדעת שבעברית לא יהיה ערך מקביל ?
בכל זאת - השאלה היא איפה לחתוך למה ב-הת"ת ולא 10 או 20 שנה קודם ? הסיבה היא פשוטה - כדי שקטגוריה:שנים עבריות ה'ת"ש - ה'תשצ"ט תהיה מושלמת (כנ"ל בקרוב באנגלית Category: Hebrew years 5700 - 5799 ואח"כ בעוד שפות).
לגבי מדינת ישראל - יש לך ספק אם היא תתקיים - אבל יש למעלה אזהרה "ערך זה עוסק בשנה עתידית. ייתכן שישנם פרטים ספקולטיביים ו/או שגויים שעלולים להשתנות.". דף משתמש שיחה 21:39, 21 במאי 2007 (IDT)
יש אתרים רבים המספקים לוחות שנה עבריים על פי שנה (בצורה יעילה יותר ואוטומטית) וזה אינו תפקידנו. בכל זאת כדי להסיר את ההערה בקשר לישראל, היא יותר מידי מעורפלת. דניאל ב. 21:50, 21 במאי 2007 (IDT)
נ.ב: אילו ארועים עתידיים יש? דניאל ב. 21:51, 21 במאי 2007 (IDT)
אין כל פסול בהצגת שנים עתידיות, זה לא מפריע לאף אחד, וזה יכול רק לעניין לא מעט אנשים, ולהוות עוד מקור משיכה לויקיפדיה (אגב בקרוב יהיו לוחות דומים גם בשנים גרגוריאניות - כולל עתידיות).
"יש אתרים רבים המספקים ..." את זה אפשר להגיד על הרבה נושאים, אז למה אנו בכלל טורחים על ויקיפדיה, ויקימילון, ויקיציטוט ועוד ?
ארועים עתידיים יש בלי סוף, ראה ויקי האנגלית. אותה שאלה אפשר לשאול על 2008, 2009 ועוד ועוד.
ולמה ב-ויקי האנגלית רושמים בשנת 2076, שארה"ב תחגוג 300 שנים ואף אחד לא מוחה על כך ? דף משתמש שיחה 22:21, 21 במאי 2007 (IDT)
הטיעון "בוויקיפדיה אנגלית יש!" שגוי ביסודו ואני משאר שאתה יודע שאינו מקובל בוויקיפדיה העברית. אין כל פסול בערכי שנים עתידיות אבל רק אם יש בהם מידע אנציקלופדי (לפחות שלושה אירועים), אנחנו אנציקלופדיה לא לוח שנה. דניאל ב. 22:29, 21 במאי 2007 (IDT)
לעניות דעתי DMY צודק . מי-נהר 00:01, 22 במאי 2007 (IDT)

שנים עבריות לפני שנת ה'ת"ק

:הועבר מהמזנון 23:54, 3 ביוני 2007 (IDT)

  1. לפני מספר ימים ערכתי כמה ערכים על שנים עבריות באלף הראשון לבריאת העולם ע"פ המסורת היהודית, כגון שנת א' לבריאה (מאורעות היסטוריים שקרו בשנה זו:(ע"פ המסורת היהודית): בריאת אדם הראשון, השבת הראשונה, קין הורג את הבל, או שנת ק"ל לבריאה (נולד שת בנו של אדם הראשון). הערכים נמחקו במחיקה מהירה. בכדי לבדוק מה המדיניות הרשמית הקיימת כיום בויקיפדיה בקשר לערכים כאלו, ובניסיון לשכנע אתכם הויקיפדים לשנות את המדיניות ולאפשר לערכים כאלו להתקיים אטען כמה טענות: 1) שנת א' לבריאה היא שנה חשובה ביותר וצריך להיות לה ערך, ולו מבחינה סמלית, בתור השנה הפותחת את הלוח העברי. כך שגם אם נטען שמחיקת ערכי שאר השנים הייתה מוצדקת הרי שמחיקת הערך העוסק בשנה זו, לדעתי הדלה, לא הייתה מוצדקת. 2)בקשר לשאר השנים לדעתי הן מצדיקות גם כן ערך, ואם יש חשש שהערך מיותר שהרי כתוב בו רק שפלוני נולד באותה שנה, הרי שאפשר לאחד ערכים ולעשות ערך אחד למשל לשנים העבריות א'-ת"ק ועוד ערך לתק"א עד תת"ר וכן הלאה. כל הערכים יכולים להיכנס לקטגוריה חדשה "שנים עבריות באלפים הראשון והשני",למשל, או משהו דומה. ברצוני לשמוע את דעתכם, כאשר ישנן 2 הצעות: 1)להחזיר לאלתר את הערך על שנת א'. 2)לשחזר (ואף לשפץ ןלהרחיב) את הערכים על שאר השנים במתכונת המקורית או באיחוד של כמה ערכים ביחד. ערכן 20:59, 27 במאי 2007 (IDT)

וכמובן אני בעדערכן 21:07, 27 במאי 2007 (IDT) ועוד טיעון: יש ערכים דומים לשנים לועזיות עתיקות כמו 1, למשל.ערכן 21:11, 27 במאי 2007 (IDT) או הערך 2 שמכיל "המון ידע" על אותה שנה... בקיצור, לדעתי המחיקה הייתה בלתי ראויה ללא צורך בדיון, אולם ליתר ביטחון, אני מעלה את הדבר להצבעה ודיון מקדימים במזנון, ואולי אח"כ בפרלמנט.ערכן 21:14, 27 במאי 2007 (IDT)

אני זה שמחק את הערכים. זה לא קשור ישירות לכך שמדובר בשנים עבריות לפני שנת ה'ת"ק, אלא בכך שהתוכן של הערכים היה מינימלי עד לא קיים, ואין בהם שום תרומה לקורא. כך למשל,

שצ"ה היא השנה ה-395 בלוח העברי. נולדו: מהללאל- בנו של קינן ודור חמישי לאדם הראשון.

.
ערך כזה הוא דוגמה קלאסית למקרה של הפרעה לקורא. הקורא יגיע אליו רק מהערך מהללאל, ואז יגלה שאין בו שום מידע שלא ידע. לכן לא רק שהערך הוא אולטרה-קצרמר, הוא לא רק "לא מועיל" - הוא מפריע. די לציין את המידע הזה בערך על הדמות הרלוונטית. ‏odedee שיחה 21:31, 27 במאי 2007 (IDT)
על פי דבריך צריך למחוק גם במחיקה מהירה אולי אפילו מחצית מערכי השנים. חוץ מזה, אני תומך בערך על שנת א' לבריאה. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 22:30, 27 במאי 2007 (IDT)
אין ויכוח שישנם הרבה ערכי שנים שאינם ראויים. עם זאת, שיקול מכריע בעניין הוא בחינת הסבירות שיתווסף מידע חדש: בכך אין שום דמיון בין שצ"ה ל-1787. הראשון (אילולא נמחק) יישאר בשממתו לנצח, לשני יש תקווה כלשהי, ומראש מצבו טוב יותר. ‏odedee שיחה 22:49, 27 במאי 2007 (IDT)
איזה מידע מוסיף או עתיד להוסיף הערך 2?ערכן 01:24, 28 במאי 2007 (IDT)
לערכי שנים יש הצדקה רק כאשר הם כוללים אירועים מתוארכים היטב. אם הערך כולל רק מידע המבוסס על המסורת, עדיף שזו תהיה הפניה לערך מקיף בנושא (שיכול לכלול גם טבלת אירועים). עוזי ו. 00:41, 28 במאי 2007 (IDT)
בגדול, הצעתי בדברי הפתיחה רעיון די דומה, אלא שצריך לעשות ערך אחד למשל ל-500 השנים הראשונות, אחד ל-500 שאחריהם וכן הלאה. ערכן 01:24, 28 במאי 2007 (IDT)
לדעתי יש להוסיף הבהרה כי המידע בערכים אלו מבוסס על המסורת ואינו מתאר עובדות היסטוריות. קרני שיחהמשהו אחר 06:44, 28 במאי 2007 (IDT)
חשוב מאוד לציין בדיוק לפי איזו מסורת ניתן התאריך הזה. הרי לא מדובר בתארוך היסטורי, ואם על תארוך היסטורי יש מחלוקות, על אחת כמה וכמה במה שנוגע למסורות מהסוג הזה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה12:03, 28 במאי 2007 (IDT)
אין שום משמעות לתאריך שמעוגן במסורת בלבד ללא הקשרים היסטוריים. גילגמש שיחה 15:03, 28 במאי 2007 (IDT)
אחת הבעיות בויקיפדיה היא היעדר מדיניות אחידה לאורך כל הערכים. עד עתה המתנגדים העלו שתי טענות: 1)מדובר בשנים עתיקות ולכן הסיכוי שיתווסף מידע נוסף לאותם הערכים קלוש. תגובתי: ע"פ ההגיון המובע בטענה זו חלק גדול מהשנים הלועזיות, למשל 2, 3, 5 ועוד הרבה, אינן מכילות מידע בעל ערך ולא סביר שיתווסף אליהן מידע בעל ערך ולכן יש למחוק אותן. אלא שהשיקול להשאירן הוא בגלל שהסדר הטוב מחייב ערך לכל שנה, גם אם לא כתוב עליה כלום!!!! (אפילו לא נולד או נפטר אחד) 2) מדובר בתיארוך ע"פ התנ"ך והמסורת היהודית ולא ע"פ הסטוריונים. תגובתי: בהרבה מערכי ימי השנה העברית יש תאריכים הסטוריים שמבוססים רק ע"פ המסורת ואיש לא חשב למחקם מהערך אלא לכל היותר להוסיף "ע"פ המסורת" או "ע"פ דעת רב פלוני" ודין דומה צריך להיות גם לשנים העבריות. בברכה,ערכן 15:41, 28 במאי 2007 (IDT)
בנושא ערכי שנים עם משפט אחד - אני סבור שיש לאחדם לערכי מאות או משהו בדומה, וראה הערתי האחרונה בשיחת קטגוריה:שנים. כיוון שהדיון שם גווע איכשהוא, אולי יביעו הויקיפדים דעתם כאן. הצעתי - לקבוע סטנדרט, כדוגמת: במאה העשרים והלאה - ערך לכל שנה. במאות ה15 עד ה19, ערך לכל עשור. מאות קודמות עד 20 לפנה"ס ערך לכל מאה, והשאר ערך לכל אלף, אם יש. זאת לגבי שנים לועזיות, ובדומה לגבי שנים עבריות. בברכה, ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 16:05, 28 במאי 2007 (IDT)
בגדול זה הרעיון, אבל מסתבר שלשנים לועזיות יש ערך גם לשנים בודדות 5 וגם ל-המאה ה-1 ערכן 16:08, 28 במאי 2007 (IDT)
יפה, אני מנסה לשנות את המצב הזה. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 16:12, 28 במאי 2007 (IDT)
מבחינה פורמלית ההצעה שלנו נחשבת "שינוי מדיניות"? כלומר, מי קובע פורמלית אם המשתתפים הגיעו להסכמה ואין צורך בהצבעה? ערכן 16:22, 28 במאי 2007 (IDT)
אני מתנגד לכל מחיקה קטגורית של קבוצת ערכים קיימים, לרבות ערכי השנים. יחסיות האמת 18:08, 28 במאי 2007 (IDT)
אבל לפתוח ערכים, מסתבר שאפשר בבוט. אחרת קשה להסביר את הערך 5, שנמחק ביוזמתי, או 7, שאני מנחש שנמצא אי שם במרחב ללא כל תוכן. מעבר לזה אבקש לשמוע נימוק להתנגדות שלך לאיחוד ערכי שנים עם פחות מחמש עובדות לתוך ערכי עשורים או מאות. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 18:48, 28 במאי 2007 (IDT)

במילים אחרות - את מי משרת הערך 6, ומה יגרע מאיכות האנציקלופדיה או נוחות השימוש בה אם יפנה לערך המאה ה-1, שם יכתב סיפור מינוי קופוניוס תחת סעיף "אירועים לפי שנים"? ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 18:53, 28 במאי 2007 (IDT)

סיכום ביניים ומיקוד הדיון

אז אם אני מבין נכון, בינתיים הגענו להסכמה שלשנים עבריות ולועזיות צריך להיות אותו דין ואותה מדיניות. בינתיים ההצעה של יוסיאריאן, שבגדול מקובלת גם עלי, היא שלשנים בעת האחרונה ייוחד ערך לכל שנה (בין עברית ובין לועזית) ושנים מוקדמות יותר יקבלו ערכים מאוחדים כמו המאה ה-1, או האלף הראשון בלוח העברי. הקריטריון, לדעתי לכמה שנים יהיה ערך אחד ביחד הוא מספר האירועים ההסטוריים (ע"פ ההסטוריונים או ע"פ מסורת כלשהי, כאשר מצוין בסוגריים שהמידע הוא ע"פ מסורת פלונית)המצטברים. שנה שבה 10 אירועים ומעלה ראויה לערך נפרד, אם לא אז היא תהיה במסגרת ערך על עשור. עשור שבו 10 אירועים ומעלה זכאי לערך לבד, אחרת הוא יהיה חלק מערך על מאה. כמובן שאפשר לנצל פה את העובדה שויקיפדיה היא אנציקלופדיה דינמית, ואם בהמשך יתברר שיש מספיק מידע על שנים בעשור מסוים, כך שמרבית השנים יעברו לבדן את רף 10 האירועים, הרי שאז יהיה אפשר לפצל את ערך העשור ל-10 ערכי שנים. ועוד נקודה- במידה ושנה אחת מתוך העשור תהיה בעלת 10 אירועים בעוד השאר "יבשות" אפשר לאפשר חריגה שבה יהיה ערך כללי לעשור וערך פרטי רק לאותה שנה (כאשר בערך העשור יש הפניה לערך המורחב על אותה שנה). כמובן שכל האמור לעיל מתייחס גם לגבי חלוקה של מאות לעשורים וכד'. ערכן 19:12, 28 במאי 2007 (IDT)

לא הגענו לשום הסכמה בנוגע לשקילות שבין שנים עבריות ולועזיות. אין לי דעה בנוגע להצעה של השנים הלועזיות (אם כי יש מתנגדים להצעה זו), אבל אני מתנגד לכתיבת שנים עבריות המבוססות על המסורות הדתיות בלבד. ‏– rotemlissשיחה 19:17, 28 במאי 2007 (IDT)
השנה עברית, כשנה, היא עובדה הסטורית- עובדה הסטורית שהייתה שנת א' ושנה שצ"ה. האירועים המיוחדים שקרו באותה שנה מבוססים על מסורות. עיקר הערך עוסק בשנה\בעשור\במאה. חלק (אולי חלק חשוב אבל טכנית חלק) מתוכן הערך מבוסס על מסורות, וזה ראוי שיצוין בערך. דוגמא: "שנת א' היא השנה הראשונה בלוח השנה העברי. אירועים הסטוריים: ע"פ המסורת היהודית נברא בה אדם הראשון, ע"פ המסורת היהודית קין הרג את הבל וכד'." מה זה שונה מהערך על האלף ה-5 לפנה"ס שמוזכרת שם שנת 4004 לפנה"ס בתור בריאת העולם ע"פ הנצרות? ערכן 19:29, 28 במאי 2007 (IDT)
גם שנת 3000 לפני הספירה היא עובדה היסטורית שאין עליה מחלוקת. אני מדבר כמובן על שנה שכל האירועים שניתן לכתוב בה מבוססים על המסורת הדתית בלבד. בנוגע להאלף ה-5 לפנה"ס – ייתכן שכדאי למחוק את המידע. ‏– rotemlissשיחה 19:36, 28 במאי 2007 (IDT)
אקצין את דבריך בכדי להדגיש מה נובע מקו המחשבה הזה: אז תמחוק את כל המידע המבוסס על מסורות, פילוסופיות וכד'- ובכלל את כל מדעי הרוח. תמחוק את כל הערכים מהמיתולוגיות השונות שאין להם ביסוס היסטורי, כולל אישים בתנ"ך אגב, כי לשיטתך אין להם מקום באנציקלופדיה. ערכן 19:57, 28 במאי 2007 (IDT)
לא אמרתי שאין להם מקום באנציקלופדיה – כערכים. אמרתי שאין מקום לציינם כאירועים היסטוריים בדפי תאריכים, מה גם שתיארוכם (או לפחות חלק ממנו) הוא בגדר פרשנות. ‏– rotemlissשיחה 20:35, 28 במאי 2007 (IDT)
אני עם רותם. גילגמש שיחה 19:46, 28 במאי 2007 (IDT)
ערכן ביקש לשחזר את הערך שנת א' כדי להציג את תוכנו בדיון. אני לא מסכים לשחזור במרחב הערכים, אבל להלן תוכנו:

א' היא השנה הראשונה בלוח השנה העברי.

מאורעות הסטוריים:

ע"פ דעת רבי אליעזר בן הורקנוס

‏– rotemlissשיחה 19:50, 28 במאי 2007 (IDT)

תודה ערכן 19:57, 28 במאי 2007 (IDT)

כבר בשנה הראשונה קין הספיק להרוג את הבל? אירועים זריזים...
אני מתנגד בתוקף לכינוי הטענות האלה "מאורעות הסטוריים". זו לא הסטוריה, זו אגדה. אסור לנו לנהוג כאילו האירועים האלה התרחשו במציאות. עופר קדם 20:31, 28 במאי 2007 (IDT)
אני לא נכנס לעניין הזה, זה לא ויכוח על נושאי אמונה. מה שחשוב לענייננו, ובזה כולם אמורים להסכים, שכל עוד שבערך נכתב "ע"פ המסורת" או "ע"פ דעת רב פלמוני" הרי שזו אמת מדעית (שע"פ המסורת קרה כך וכך).לשיטתך אפשר לטעון- מה פתאום נכתב ערך על הארי פוטר הרי זו אגדה.ערכן 23:24, 28 במאי 2007 (IDT)
לא, זה לא אותו דבר. הרי גם לא תכתוב בערך 1990 (או מתישהו), תחת "מאורעות היסטוריים" - "לפי הספר הארי פוטר, נולד רון ויזלינג".
אלה לא מאורעות היסטוריים, ולא צריך לקרוא להם כך. עופר קדם 23:31, 28 במאי 2007 (IDT)
אז תקרא להם "אירועים שהתרחשו במאה/אלף זה/ו ע"פ המסורת היהודית. זה כבר דיון נפרד בנוגע לפרטים טכניים, שהוא חשוב מאוד כשלעצמו, אבל השאלה כאן היא אם השנים הללו ראויות לערך והתשובה היא בהחלט כן (לבד או כחלק מעשור/מאה/אלף) בברכה ערכן 23:40, 28 במאי 2007 (IDT)
ערכן, אולי תרצה לכתוב ערך נפרד שיסכם את התיארוך המסורתי של אירועי התנ"ך. שם ניתן יהיה להתייחס למסורות השונות (אם יש מחלוקות) ולהרחיב בנושא, והכי חשוב - יהיה קל להבין את רצף האירועים. גם מבלי להתייחס לפן של התיארוך ההיסטורי, הכנסת המידע הזה לשנים בודדות רק מסבכת ומסרבלת. מלמד כץ 23:45, 28 במאי 2007 (IDT)
אני מסכים עם עם מלמד כץ ועופר קדם. את האירועים הללו יש לציין בערכים על הסיפורים הרלוונטים, בערכים על הפרקים או הספרים או בערכים כגןם ההכרונולוגיה המקראית, שמבטלים את הצורך בערכי תאריכים מסוג זה. ‏pacmanשיחה 23:48, 28 במאי 2007 (IDT)

סיכום ביניים 2(למרות שהדיון די חוזר על עצמו)

הועלו 2 טענות כנגד ערכי השנים העבריות באלף הראשון: 1) חוסר מידע חדש לגבי אותם שנים. הפתרון- איחוד אלף שנים לקובץ אחד. 2) כל המידע שיש על אותם שנים מקורו במסורות. הפתרון- לקרוא לערך "אלף השנים הראשונות בלוח העברי ע"פ התנ"ך" או להוסיף תבנית אזהרה כגון: "אזהרה: המידע בערך זה מבוסס על מסורות ולא על עובדות הסטוריות מוכחות". (ועדיין, גם לדעת המתנגדים לדעתי, למסורת של העם היהודי או כל עם אחר, יש ערך אנציקלופדי קצת יותר ממה שכתוב בהארי פוטר) ערכן 08:15, 29 במאי 2007 (IDT)

קיים ערך בשם הכרונולוגיה המקראית, וניתן להרחיבו (ועדיף לא כרשימת תאריכים בלבד, אלא עם הסבר על היסטוריית התארוך הזה, מחלוקות (אם היו), וכן הלאה). אין סיבה להוסיף ערכים לפי אלפי שנים. ‏– rotemlissשיחה 15:12, 29 במאי 2007 (IDT)

לדעתי אין צורך, לפחות בשלב זה, בערכים על שנים שבתוך ה-2000 הראשונות למניין יצירה. בברכה, ינבושד.

אני מציע להתחיל בערכים מהשנים שאחר המבול (1656) או מהולדת אברהם העברי(1948) מפני שההיסטוריה העברית מתחילה וגם מתוארת ביתר פירוט ובצורה מסודרת מזמנו של אברהם.
ולכל הזמן הלא שגרתי שעד למבול אפשר להסתפק בערך אחד בלבד בו ניתן גם לציין מדוע התיארוך שבו הוא פחות רלוונטי .
אפשר להקדיש ערך אחד בפני עצמו לשנה הראשונה ליצירה בגלל ההקשר המתאפיזי שלה המבוטא בקודים של תורת הסוד כפי שמשתקף באגדות והמדרשים, דבר שלא בהכרח סותר חלק מההבנות הנוכחיות של המדע מלבד משך ההתרחשות שאינו רלוונטי במושגיים מטאפיזיים ובשל כך אינו סותר כרונולוגיה התפתחותית ולכן יכול להשיק אליה . עם זאת כפי שראיתי שכתב כמה פעמים דוד שי על דברים הנוגעים לפנימיות התורה שכבודם במקומם מונח ואין צורך לכותבם לכלל הציבור . מי-נהר 00:28, 4 ביוני 2007 (IDT)
בקישור הזה מאתר דעת למי שרוצה לקרוא בהרחבה יש שמה גם שיטה שלישית אחרת לחשבון היובלות ואיני יכול להוסיף או למקד כרגע , מקווה שהועלתי במשהו מי-נהר 00:16, 6 ביוני 2007 (IDT)

בתחל'ס כדי לסיים את הדיון הארוך

הרזולוציה הנכונה היא דף אחד לכל מאה שנים. אכין דף אחד עבור כל 100 שנים עבריות - כולל השוואה לשנים לועזיות - משהו מושקע מושקע. בדף זה יהיה אירועים / נולדו / נפטרו. אני צריך עזרה רק בנושא אחד קטן: מישהו יכול להגיד לי מתי בדיוק עברו משנה שמתחילה ב-א' בניסן לשנה שמתחילה ב-א' בתשרי ? דף משתמש שיחה 22:20, 4 ביוני 2007 (IDT)

לענ"ד זה לא רלוונטי כלומר יש לעשות את כל הלוחות לפי א' תשרי . המשנה קובעת (מסכת ראש השנה פרק א' משנה א') שא' תשרי הוא ראש השנה ל"שנים" שזה בדיוק מה שדנים עליו פה . גם בעולם המקראי בו מנו את ההיסטוריה העברית לפי חודש ניסן (כלומר השנים מיציאת מצריים או שנות מלכי יהודה ...) עדיין פעלו בלוח השנה לפי א' תשרי . במה זה בא במיוחד לידי ביטוי ? יש לנו כל 7 שנים שנת שמיטה וכל 50 שנה - שנת יובל, ואת השנים הללו מנו תמיד ומונים גם היום מ-א' תשרי.. מי-נהר 01:19, 5 ביוני 2007 (IDT)
לעומת זאת יש מושג שנקרא מניין השטרות שהוא מונה את השנים מניסן, זהו מנין לאומי ששומר על מנין השנים מניסן (כשם שבתנ"ך מציינים את בנין בית המקדש הראשון 480 שנה לאחר יציאת מצרים) מופיע במלכים-א' . מניין זה התחיל 1000 שנים לאחר יציאת מצרים. ונמשך שנים רבות כתחליף למנין ההיסטורי שלא יכל לבוא לידי ביטוי ע"י שנות מלכי המדינה שהוחרבה בשלב מסוים ולכן מניין זה שימש בגלות במשך תקופה ארוכה בנוסף למנין השנים ליצירה , אבל אני משער שתבחרו שלא לשקף מניין זה בלוח העברי . מי-נהר 01:19, 5 ביוני 2007 (IDT)
מי-נהר שלום !
בסדר, יהיה תמיד א' בתשרי.
בנושא מניין השטרות - רעיון יפה, שנציין אותו במלל מחושב בכל דף (רק עבור שנים רלוונטיות).
בנושא שנת היובל, הנושא מטריד אותי - ראה תכתובת שהתקיימה בנושא זה. האם מקובל גם עליך ? דף משתמש שיחה 09:04, 5 ביוני 2007 (IDT)

ראו כולכם את הערכים ב-קטגוריה:שנים עבריות מוקדמות - זו רק ההתחלה, ועל זה נוסיף עוד ועוד. נא הערותיכם. דף משתמש שיחה 22:55, 5 ביוני 2007 (IDT)

שנת שמיטה ושנת היובל

שנת שמיטה - זה קל מאוד לחשב: לוקחים את השנה המלאה (כולל ה-5,000) ואם זה מתחלק ב-7 זו שנת שמיטה (לדוגמא: השנה הבאה -- ה'תשס"ח 5768, מתחלקת ב-7 וזו שנת שמיטה). השלב הבא, עפ"י הנ"ל ניתן להשתמש בשארית ולומר איזו שנה אנו למחזור השמיטה (לדוגמא, השנה ה'תשס"ז 5767 מתחלקת ב-7 עם שארית 6, אז השנה היא שנה שישית לשמיטה. יש בזה נפקות לצרכי מעשרות בלבד...) בהצלחה, גבעתיים.

... לגבי שנת שמיטה, זה לא מתחבר גם לשנת יובל ? אחרי 7*7 = 49 שנים מגיע שנת יובל, ואז ההגיון שלי אומר שהכלל הוא לפי מחזור של 50 שנים. האומנם ? .... DMY
... לגבי שנת שמיטה, בגדול אתה צודק - בזמן שבית המקדש היה קיים היה קשר, אבל לאחר חורבן הבית - שמיטה נוהגת ויובל לא נוהג. כל שבע שנים חלה שנת שמיטה. לגבי יובל? יש כאלו שממשיכים למנות יובלות גם כיום, אבל אין למנין זה "עיגון" כל כך. לגבי שמיטה - החשבון חשוב, על מנת לדעת מתי לנהוג את דיני השמיטה - שמיטת קרקעות, שמיטת כספים, קדושת הפירות ועוד...גבעתיים.
לגבי שנת היובל גם אני הייתי שמח מאד לראות בלוח כל 50 שנה שמצויין שזוהי שנת יובל אבל אני אסביר מדוע ייתכן ואין זה אפשרי . גם אם אנו יודעים מתי מתחילים למנות שנה 1 ליובל ... עדיין ייתכן שבפועל שנת היובל לכשהוא יחודש לא תיהיה בהתאם לחשבון זה , כי יובל אינו כמו שבת שזה יום קבוע מאז ימי בראשית וחוזר קבוע ואינו יכול להשתנות בקדושתו . יובל מתקדש ע"י בית הדין וככזה הוא יכול להיקבע בפועל בשנה ה-50 מהיום שבה בית הדין החל למנות וייתכן ואין זה חייב להיות ע"פ חשבון סדר היובלות ממועד קודם לכן איני יודע מה נכון לעשות בענין היובל וכדאי לשאול מישהו שמומחה בזה מי-נהר 23:51, 5 ביוני 2007 (IDT)
בכל אופן ע"פ התלמוד (מסכת ערכין דף י"ב עמוד ב) מנין היובלות התחיל 14 שנה לאחר שנכנסו ישראל לארץ בימי יהושע .(היובל נפסק מתחילת המצור שומרון וגלות עשרת השבטים) והתחדש שוב כעבור 100 שנה אבל עם חורבן בית ראשון בטלו היובלות. מי-נהר 23:51, 5 ביוני 2007 (IDT)

באשר לשנת השמיטה נקודת החשבון לשנת השמיטה בימינו היא ששנת ג'תת"ל (שנת החורבן לפי חלק מהדעות) אבל לפי רוב או אפילו כל הדעות שנת ג'תת"ל היא בכל מקרה שנה א' לשמיטה. וזה מעוגן גם הלכתית וגם מחקרית שלפי כלל זה אכן נהגו בכל הדורות והמקומות במשך כל השנים. (אגב השנה הקודמת לשנת השמיטה מכונה - ערב שביעית , והשנה שבאה אחרי השמיטה מכונה מוצאי שביעית). אני מציע לעשות את החשבון שהציע גבעתיים כאן למעלה לגבי החלוקה ל-7 עם שארית ... משנה זו ולא משנת היצירה מפני שיש מחלוקות איך לספור ולקבוע את השנה הראשונה ליצירה לענין מנין השנים ... מי-נהר 00:04, 6 ביוני 2007 (IDT)

לגבי היובל והשמיטה אני רואה כאן מקור המצביע על בעיה נוספת ושוב אני לא בקיא בזה כדי לומר מה מקובל ונקבע בפועל , בכל אופן גם אם שנת ה-50 היא שנת היובל כאשר היובל נוהג אבל יש דעה שאומרת ששנת היובל היא גם שנה א' למנין החדש של שנות השמיטה הבאות ... אני מצטער שאני לא אומר דברים מוחלטים אלא מגביר את הספק נתבקשתי להגיב וזה כל מה שאני יודע לומר כרגע . מי-נהר 00:08, 6 ביוני 2007 (IDT)
בקישור הזה מאתר דעת למי שרוצה לקרוא בהרחבה יש שמה גם שיטה שלישית אחרת לחשבון היובלות ואיני יכול להוסיף או למקד כרגע , מקווה שהועלתי במשהו מי-נהר 00:20, 6 ביוני 2007 (IDT)

התבניות הותאמו: שמיטה מצויינת כל שנה שביעית החל משנת ג'תת"ל. תודה לכולם ! דף משתמש שיחה 19:16, 6 ביוני 2007 (IDT)

בוט לתיקון שנים עבריות

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
לעדכונך, ראה את שאלתי בדף שיחת משתמש:Yonidebest בנושא בוט לתיקון שנים עבריות מי-נהר 14:14, 24 ביוני 2007 (IDT)

דרך אגב עתה כאשר אני מחפש באמצעות האופציה של "דפים מקושרים לערך" עבור ערכי תאריכים או שנים עבריות אני מקבל המון תוצאות מיותרות בעקבות הוספת הלוחות שבהם יש כמובן את כל התאריכים. וזה קצת מקשה על איתור המידע , אני משער שלא ניתן לעשות דבר בנידון וכמובן שמלאכתך חשובה וברוכה ללא קשר לבעיה טכנית זאת מי-נהר 14:18, 24 ביוני 2007 (IDT)
תן לי דוגמה של חיפוש שעשית. דף משתמש שיחה 10:26, 25 ביוני 2007 (IDT)
כל ערך של תאריך בלוח העברי כגון ט"ו באב, כרגע זה לא נורא כי יש בערך 1000 תוצאות לכל ערך כזה בדפים מקושרים אז זה רק שני עמודים של 500 להריץ (בהנחה שהמערכת לא מגבילה את כמות התוצאות ??? ) אבל אחרי שיהיה אני מקווה בוט שיכניס את כל התאריכים העבריים לסימון המפנה לערכיהם אז אולי תיהיה בעיה קצת יותר וכן אם יוספו עוד שנים רבות של לוחות למינהם . מי-נהר 03:56, 26 ביוני 2007 (IDT)
לצערי, אין לי פתרון לבעיה זו. דף משתמש שיחה 08:24, 26 ביוני 2007 (IDT)

לוחות בכל זאת לכל שנה

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
ראיתי בדך הראשי במשבצת היום בהיסטרירה של ה- 25/6 על אירוע שהתרחש בשנת 1240 (משפט פריז) רציתי לבדוק מתי הוא היה בתאריך עברי כלומר לבדוק בלוח של שנת 1240 איזה תאריך עברי היה ב-25/6 אבל כמובן לא יכולתי כי לשנים אלה הוחלט שלא שמים לוחות שאלתי היא - האם ניתן לעשות בשנים המוקדמות הללו בהן יש טבלת שנים מרובה אופציה שכאשר לוחצים על אותה שנה או סמל או משבצת - יעלה רק לוח של אותה שנה בהתאה עברית ??? מי-נהר 02:23, 25 ביוני 2007 (IDT)

ראה תוכנת המרה גלובלית שים לב שהתאריך שאתה מדבר עליו היה לפי הלוח היוליאני, כי הלוח הגרגוריאני עוד לא היה קיים אז. דף משתמש שיחה 10:35, 25 ביוני 2007 (IDT)


ערכים לשנים עבריות לפני ה' אלפים

(הועבר מ-שיחת משתמש:DMY)
שלום לך .

רציתי לשאול מה הוחלט ומה מתוכנן לביצוע לגבי ערכים של כל השנים הנ"ל ? , האם לא הסכימו שלכל ערך של שנים קדומות יהיה קישור ישיר לדף כלשהו שמכיל את סדרת השנים אליהם הוא שייך ? אני שואל כי המון המון ערכים שאני פוגש ועוסק בהם (כולל במשבת אירועים בלוח העברי המופיע בדף הראשי) יש מלא שנים "אדומות" כלומר שאין להם ערך וזה גם בעיה שיש כל כך הרבה אדום בערך וגם בשאיפה שלנו אמור להיות אחרת.

באשר למיקום הלוחות במיוחד בערכי סדרת שנים קדומות לענ"ד חייבים להוריד את הטבלה למטה אם לא הערך אינו שימושי .

האם יהיה אפשר בעתיד שלכל משבצת של שנה קדומה יהיה לינק ללוח עברי-לועזי לפחות ל-2000 השנים האחרונות ?

כמו כן איני מבין מדוע השנים של האלף הרביעי שייכות לקטגוריה של שנים מוקדמות (שזו קטגוריה של שנים ששמו יחד כי חשבו שלא יהיה עליהם הרבה מידע לכל אחד מהם) במקרה שלנו מדובר שברובן יש כמות מידע מכובדת ביותר שלא ייתכן להכניס את הכל בערך של סדרה של מאות שנים יחד.

(כל שאלותי הן ענייניות ומתוך הערכה , אין בדברי שום טענה או ביקורת ואם כבר נכתבו תשובות בענין ולא שמתי לב אני מתנצל) מי-נהר 13:51, 28 ביוני 2007 (IDT)

אין בעיה להכין דף עבור כל שנה, ובכל דף להוסיף תאור באמצעות תבנית (תאור קצר מאד: באילו שנים לועזיות השנה העברית הזו התקיימה, האם מעוברת, האם שמיטה, האם ברכת חמה). האם תרצה שאכין תבנית מתאימה ודף כזה לדוגמה ? לאחר מכן אפשר להפעיל בוט לטובת העניין.
לגבי מיקום - אין לי דעה בנושא, מה שתרצו.
לגבי לוחות שנה מפורטים - זה כבר סיפור אחר. האמת היא שהתוכנה שכתבתי מבוססת על תשתיות של Windows, שמתחילות לספור זמן לפי הלוח הגרגוריאני משנת 1600, ולפני 1582 היה בתוקף הלוח היוליאני. זה לא משנה כמובן ללוח העברי, אבל אנחנו מצמידים ללוח העברי גם תאריכים לועזיים כדי שיהיה מובן לכולם. במילים אחרות: כדי לבנות לוחות שנה לפני 1600 למניינם אצטרך לעמול רבות.
דף משתמש שיחה 16:21, 28 ביוני 2007 (IDT)
לגבי דף עבור כל שנה ובכן אשמח מאד על כך (אולם לא ברור לי מה דעת הקהילה לגבי הגבול , הרי כזכור התקיים דיון ואם אינני טועה עקרונית הוסכם שבשלב מסוים חלק מהשנים יופיעו כסדרה של 10 50 או 100 ויותר שנים.) ובכל מקרה המצב הקיים לא יאפשר עדכון יעיל והדרגתי של אירועים בשנים שלפני ה' אלפים וחבל שכך.
לגבי מיקום הלוחות , להבנתי הדיון בנושא לימד שהבחירה במיקום הלוח בתחתית הערך היא העדיפה על הרוב ואשמח לראות שאכן שינוי זה יבוצע (במיוחד בלוחות הקיימים בערכי סדרות שנים רבות) .
לגבי לוחות שנה מפורטים לכל שנה קדומה - אכן אין לי כוונה לבקש ולצפות ממך לטרוח טרחה מרובה שכזו ובמידה ואכן יאפשרו יצירת ערכים רבה יותר לשנים שלפני ה' אלפים אזי חלק מהצורך לקבלת הפרופוציה של הזמן ייפתר ומה שלא הרי שעדיין אפשר חהיעזר בטבלת המרה שאמורה להיות זמינה ברשת
אני אישית לא יודע מה האמינות של טבלאות אלו מה עוד שעמדת על הבעיתיות של המעבר בין הלוחות בשלב מסוים, על כל פנים לאחר שיורחבו ערכי השנים המוקדמות לה' אלפים תישאל השאלה האם ניתן לצרף בתבנית או במקום כלשהו בערך לינק להמרה ויקיפדית של תאריכים או לינק לקישור חיצוני לטבלת המרה מקצועית מי-נהר 16:54, 28 ביוני 2007 (IDT)
(כשצייינתי שאיני יודע אמינות הטבלאות לא התכוונתי לטבלאות כאן אלא לכאלה שמופצים ברשת) מי-נהר 14:37, 29 ביוני 2007 (IDT)
אני מציע שנצבור ארועים/נולדו/נפטרו, ואחרי זמן אם נראה שמאת שנים מסויימת (נניח שנים עבריות ה'ש' - ה'שצ"ט) היא מלאה מאד בארועים - אז תהיה לנו עילה טובה לפתוח דפים בודדים עבור כל שנה באותה מאה.
ההזזה במיקום הטבלה הגדולה צריכה להיות מבוצעת ידנית ב-56 דפים (53 ב-קטגוריה:שנים עבריות מוקדמות ועוד 3 מאות שנים עתידיות החל מ-שנים עבריות ה'ת"ת - ה'תתצ"ט). אתה בטוח בכך ? אם כן אתה מוזמן להתחיל במלאכה. שבת שלום ! דף משתמש שיחה 17:04, 29 ביוני 2007 (IDT)