שיחת קטגוריה:הרשות הפלסטינית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לאיזה קטגוריה נשייך את ערכי הפלשתינאים?[עריכת קוד מקור]

ניסיון לשייך את ערכי הפלשתינאים לקטגוריה יוצר בעיה. נדב שייך את ג'נין לקטגוריה "פלסטין", אך אין מקום כזה, ומעולם לא היה, אלא בחלומותיהם של אנשים שונים. אני העדפתי את הקטגוריה "הרשות הפלשתינאית", אך גם זו קטגוריה לא מוצלחת, משום שאי אפשר לשייך אליה ערך כמו ספטמבר השחור, שקשור לפלשתינאים. הקטגוריה "פלשתינאים" גם היא רעה בעיני, משום שקטגוריה מסוג זה מוקדשת רק לאישים. האם למישהו יש רעיון? דוד שי 18:50, 12

אם תעבור על רשימת הערכים ללא קטיגוריה, תראה שהשארתי מאחור הרבה ערכים כאלה... אפשר אולי 'העם הפלשתינאי'? או שגם זה טעון מדי? נדב 18:55, 12 ספט' 2004 (UTC)

ספט' 2004 (UTC)

דעתי - קטגוריה ראשית "הסכסוך הישראלי-פלשתיני", ותתי קטגוריות לארגונים, אישים וכד'. אי אפשר להכניס את כל הערכים האלה לקטגוריה אחת.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:03, 12 ספט' 2004 (UTC)
ובצורה ברורה יותר - ליצור קטגוריה ראשית אחת, "הסכסוך הישראלי-פלשתיני", תחתיה "ארגונים בסכסוך.." (מה שיפתור אותנו מדיונים על האם הם ארגוני שחרור או ארגוני טירור), קטגוריית "אישים בסכסוך ה...." (חוסך את דיוני הלוחמי חופש/טרוריסטים) וכד'. את ג'נין אפשר לשים תחת "יישובים בארץ ישראל (לא מדינת ישראל). לכל הערכים הללו מכנה משותף רחב מדי בשביל קטגוריה אחת, והשמות המוצעים פותרים אותנו מהצורך לריב סתם על כינויים לאנשים/ארגונים/מקומות הללו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:24, 12 ספט' 2004 (UTC)
דווקא ג'נין זה לא בעייה - היא ישוב במדינת ישראל, לשמחתו או לצערו של כל אחד מאיתנו. נדב 19:27, 12 ספט' 2004 (UTC)
לא יודע אם אתה צודק או לא, אבל איך שלא יהיה, כמה שנשאיר יותר פוליטיקה בחוץ ככה יהיה יותר טוב לכולנו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:31, 12 ספט' 2004 (UTC)
אני מסכים עם נדב, בכל מקרה אי אפשר שלא לערב פוליטיקה, כל דבר נכתב מנקודת מבט של הכותב (במיוחד ערכים כאלה). רק שבדרך כלל המנצחים הם אלו שאומרים את המילה האחרונה. --נריה הרואה 19:36, 12 ספט' 2004 (UTC)
קודם כל היה מקום כזה "פלסטין". ארץ ישראל חולקה בראשית התקופה הערבית לשני מחוזות מנהליים "ג'ונד פלסטין" וג'ונד אלאורדון" (אגב, החלוקה הייתה רוחבית ולא אורכית כמו שמקובל היום בחלוקת ארץ ישראל, שארץ ישראל המזרחית היא אלאורדון והמערבית היא פלסטין(או ישראל, תלוי בנקודת המבט)). גם כיום קיימת "מדינת פלסטין", (עראפת הכריז על הקמת מדינת פלסטין שנים לפני שהובא ארצה על ידי רבין בהסכמי אוסלו) ואפילו אם הרבה בעולם לא מכירים בה.
אני ממליץ להכניס את ג'נין ל"ערים בישראל".
ספטמבר השחור ל"היסטוריה פלסטינית".
מנהיגים פלסטינים אפשר לשייך ל"אישים פלסטינים".
פעולות טרור למיניהן אפשר לשייך ל"הסכסוך הישראלי-פלסטיני". לדעתי אין לשייך לסיכסוך קטגוריות משנה שלא קשורות אליו.--נריה הרואה 19:34, 12 ספט' 2004 (UTC)
אני מסכים עם הסיווג של נריה, מלבד ג'נין, שמקומה בקטגוריה "הרשות הפלשתינאית", ולא בקטגוריה "ערים בישראל". דוד שי 20:07, 12 ספט' 2004 (UTC)
"הרשות הפלסטינית" היא לא מדינה ולא ארץ ולכן לא ראוי להכניס בתוכה ערים. אגב, הסכמי אוסלו נחתמו בין ישראל לבין הארגון לשחרור פלסטין (אש"פ) והרשות הפלסטינית הוקמה כתוצאה מההסכמים והיא ישות מנהלית. הערים הן חלק מארץ ישראל גם אם לא מוחל עליהן החוק הישראלי באופן מלא.--נריה הרואה 21:32, 12 ספט' 2004 (UTC)
אם אתה מתנגד להכללת ערים כמו ג'נין בקטגוריה ערים בישראל, מסיבות כל שהן, יש לי הצעה. אפשר להכליל אותן בקטגוריה "ערים ביהודה, שומרון ועזה" (ערים ביש"ע) או "ערים בגדה המערבית" שזה הרבה פחות עדיף כי ירדן ויתרה כבר מזמן על הגדה המערבית שלה. --נריה הרואה 21:36, 12 ספט' 2004 (UTC)
לדעתי זה לא נכון לשים את ספטמבר השחור ב"היסטוריה פלסטינית". אם שמים פעולות טרור ב"הסיכסוך הישראלי-פלסטיני", למה לא לשים שם גם את ספטמבר השחור? אם זה בוצע על ידי פלסטינים, נגד ישראלים, משנה אם זה היה בארץ / מדינת ישראל או לא? לא. זה קשור לסיכסוך? כן. SaintNuclear 21:00, 12 ספט' 2004 (UTC)
פססססט תסתכל בערך עצמו, ותראה שלחלק ממנו (שמדבר על ספטמבר השחור המקורי) אין ממש קשר לישראל, ולסכסוך הישראלי פלסטיני. eman 21:22, 12 ספט' 2004 (UTC)
אהה... הייתי בטוח שהיה רק איגון כזה ושהפעולה היחידה שלהם היתה במינכן. SaintNuclear 22:49, 12 ספט' 2004 (UTC)


כל יום אני לומד דברים חדשים בחיים, חלקם באים מויקיפדיה. הידד לנו. אולם, לכנות את ג'נין עיר במדינת ישראל? איפה עמנואל? תולדות גבולותיה של מדינת ישראל:

  • בהקמת המדינה נקבעו גבולותיה לפי החלטת האו"ם משנת 1947.
  • בתום מלחמת העצמאות נקבעו גבולותיה לפי הסכמי שביתת הנשק בשנת 1949.
  • בתום מלחמת ששת הימים הוסיפו את הטריטוריה של מזרח ירושלים למדינת ישראל ומתן זכות תושב לתושביה הערביים (לא אזרחות).
  • בשנת 1981 הוסיפו את רמת הגולן למדינת ישראל.
  • יצחק רבין החזיר לירדן עם הסכם השלום שטחים שנכבשו בערבה במהלך המלחמות והמלך חוסיין החכיר אותם לישראל. קו הגבול לא השתנה. המעמד הטריטוריאלי השתנה.
  • אהוד ברק החזיר ללבנון עם הנסיגה משם שטחים שנכבשו במהלך המלחמות וקו הגבול חזר להיות הגבול הבינלאומי הוותיק.

בן הטבע 05:47, 13 ספט' 2004 (UTC)

הבעיה עדיין לא נפתרה. טרול רפאים 10:17, 4 מרץ 2006 (UTC)