שיחת פורטל:הלכה/דיון הפתיחה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Hanay בנושא פורטל:הלכה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


מועבר מהדף ויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש:

פורטל:הלכה[עריכת קוד מקור]

סוג של פורטל-בן לפורטל:יהדות, שיכיל ערכים הקשורים להלכה ומשפט עברי (כשנהיה בגודל של מעל 500 אלף ערכים, נוכל לפתוח פורטל-בן בשם פורטל:משפט עברי). אני חושב שיש לנו מסה מספיקה של ערכים, אף מומלצים, וכמה וכמה כותבים מוכשרים ביותר שיוכלו לסייע.
אנחנו ויקיפדיה העברית, לא?! גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 15:36, 29 בינואר 2010 (IST)

מה הולך להכיל הפורטל, אלו פינות יהיו בו למשל? תוכל להרחיב קצת? Rex - שיחה 16:05, 29 בינואר 2010 (IST)
כרגע כתבנית של פורטל:בסיס רגיל. על-פי ויקיפדיה:פורטל#יצירת דף הפורטל בוויקיפדיה העברית יש תבנית אחידה. גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 16:09, 29 בינואר 2010 (IST)
לא הסברתי היטב את עצמי. אילו נושאים יהיו שם? חוץ הדברים הקלאסיים: פינת ערכים מומלצים, ותקציר לערך הלכה, ומפת קטגוריות, מה יהיה שם? Rex - שיחה 17:09, 29 בינואר 2010 (IST)
וואלה, ישראל, לא יודע. אין לי ניסיון בפורטלים כלל, ולכן אלך סטפ ביי סטפ עם ההוראות. אפתח את הפורטל בתבניתו הבסיסית, נראה איך הולך, ולאחר מכן נוסיף מה שיתאים. אשמח גם אם אתה תתרום מניסיונך.
שים לב שהפורטל לא נכלל מייד ברשימת הפורטלים, הוא יהיה בהכנה כמה שבועות. גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 23:09, 30 בינואר 2010 (IST)
סומך על גוונא. (מותר להצביע בעד פורטל הלכה בשבת?!) וגם מוכן לסייע (טכנית) • אמיר (שיחה) 01:25, 30 בינואר 2010 (IST)
  • בעד מבחינה עקרונית. הנושא ראוי, והמציע הוא גוונא המוכר כויקיפד עם קבלות. אבל כמקובל במקרים אחרים של הצעות לפורטלים, אבקש לדעת כמה ערכים פחות או יותר יש בויקיפדיה בתחום ההלכה, מה הן קטגוריות המשנה בתחום, ולראות הפנייה ל- 5 מאמרים מורחבים שיהיו מומלצי הפורטל, ולכמה תמונות ראויות שיהיו בו. תודה, דני. ‏Danny-w01:35, 30 בינואר 2010 (IST)

גם אני בעיקרון בעד וסומך על גוונא, ואיני חפץ להפריע את תאבונו והשקעתו במיזם ההלכה בויקיפדיה. אלא שאני קצת קטן אמונה אם אפשר ליצור פורטל מנושא זה. (אני מניח שאין כאן רבים המכירים את נושא ההלכה). מצד שני, גוונא בקיא יותר ממני בעניין, ואני בהחלט סומך על דעתו. רציתי רק לוודא שלפורטל יהיה ערך אנציקלופדי, ולא משהו בסגנון "ויקישיבה". Rex - שיחה 02:31, 30 בינואר 2010 (IST)

בעד + בקשה: יש לזכור שהערכים הקשורים בדת ובהלכה מיועדים לדעתי בראש ובראשונה לקורא החילוני. הקורא הדתי לא צריך את ויקיפדיה בשביל להכיר את ההלכה ולהכיר מושגים הקשורים בדת. אני שוב ושוב נתקלת בערכים הקשורים בהלכה ובדת שנכתבים מהיבט המאד צר ומאד דתי ומתעלם מהיבטים רחבים יותר, למשל תיארוך, למשל ארכאולוגיה ועוד. כן, אני יודעת שאני לא מפסיקה להציק בנושא. (אפילו עזר הודה שהוספת הפרק ארכאולוגיה בערך בית המקדש רק הואילה לערך). אני מבקשת שגם בפורטל זה תוקדש מחשבה לנושא. לדעתי זה רק ישרת את הפורטל Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 08:13, 30 בינואר 2010 (IST)
  • בעד מצטרף לדעות שהשמיעו קודמיי: יש מקום לפורטל בנושא זה; אני סומך על גוונא שיוכל להקים אותו; מעוניין לבדוק על אילו ערכים ראשוניים הפורטל אמור להתבסס; ולבסוף, כפי שכבר כתבתי לגוונא, כדאי לשים לב לכך שעל הערכים בנושאי ההלכה להיכתב באופן שיהיו נהירים לקורא החילוני, בטרמינולוגיה מוכרת וברורה שבמקרה הצורך תהיה שונה במקצת מזו התלמודית, כך שתהיה מובנת לכול. אלדדשיחה 09:14, 30 בינואר 2010 (IST)
  • בעד באמונה שלמה. אביעדוס • ט"ו בשבט ה'תש"ע • 17:31, 30 בינואר 2010 (IST)
  • בעד מוכן לסייע הן טכנית מבחינת תוכן. איתי פ.שיחה 23:09, 30 בינואר 2010 (IST)

הערה: ממליץ לפנות בנתיים לסדנה להכנת סמליל לפורטל.• אמיר (שיחה) 00:14, 31 בינואר 2010 (IST)

ההמלצה התקבלה... אני רוצה לבקש, לאור כמה הערות לעיל, מכמה שיותר משתמשים שיעירו לי ולכותבים האחרים על ניסוחים מורכבים מידי. מסתבר שקיימת תופעה של כתיבה בז'רגון הלכתי, וחשוב לי שהפורטל יוכל להיבנות ולסייע בשיפור ערכים כדי שייכתבו באופן אחר, נהיר יותר. גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 00:39, 31 בינואר 2010 (IST)

נתוני פתיחה[עריכת קוד מקור]

בעניין סוגיית הכפילות, לכאורה, אני חושב שאישי הלכה ידועים עדיף שיופיעו (גם) בפורטל ההלכה המתוכנן. אני לא רואה בעיה בכפילות, אני כן רואה יתרון בכך שהגולשים שיעיינו בפורטל החדש ישכילו בעניינים השייכים לפורטל (גם אם מדובר בדמויות המככבות גם בפורטל יהדות). אלדדשיחה 01:04, 31 בינואר 2010 (IST)
גם לדעתי אין בעיה. זה משול לערך על הקולוסיאום, שיופיע הן בפורטל:אדריכלות והן בפורטל:רומא. אביעדוס • ט"ז בשבט ה'תש"ע • 14:06, 31 בינואר 2010 (IST)

רעיון נוסף[עריכת קוד מקור]

גוונא, אני מציעה גם להתייחס בפורטל לדימיון ולשונות בין חוקי ההלכה כפי שהתגבשו במשך השנים לחוקים אחרים שהיו נהוגים במזרח הקדום. יש על כך מחקר נרחב. דוגמא לכך אתה יכול לראות בערך חוקי אשנונה, חוקים שנוסחו בממלכת אשנונה במסופוטמיה במאה ה-18 לפני הספירה, התקופה בה מתוארך אברהם אבינו Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 05:26, 31 בינואר 2010 (IST)

זה יכול להיות רעיון מצויין, גם אם מעט נפיץ. אם תוכלי להפנות אותי לחומר בתחום - אודה לך מאוד! גוונא + שיחה + פורטל הלכה מתחיל להתבשל! 07:10, 31 בינואר 2010 (IST)
מיידית אני מציינת את הערך של חוקי אשנונה שאני הרחבתי ואת הערך חוקי חמורבי. תיכנס גם לקרוא את מאמרו של מרדכי כוגן, חוקי התורה וחוקי המזרח הקדום, בספריית מטח. אני לא חושבת שזה חומר נפיץ. המחקרים בנושא מאד ידועים ומקובלים. וכפי שאמרתי לעיל, הפורטל מיועד לכולם לחילוניים ולדתיים. Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 07:44, 31 בינואר 2010 (IST)

עיצוב חזותי - תמונות[עריכת קוד מקור]

"הפורטל חייב להכיל תמונות ואייקונים. ...התמונות אינן יכולות להיות אקראיות או "סתם" יפות אלא חייבות להיות תמונות מייצגות של התחום". (מתוך: ויקיפדיה:המדריך לעיצוב פורטלים).
ההגשה הויזואלית ואופן ההבאה בפני הגולש הן חלק מהותי מהשוני בין "קטגוריה" לבין פורטל. בכל תחום, וגם בתחום ההלכה, ניתן למצוא תמונות. לכאורה הדבר קשה יותר, אך לכן הוא מאתגר. התמונה המועמדת הראשונה תהיה יהודים מתפללים בבית הכנסת ביום הכיפורים (יש כמובן למצוא בוויקי ערכים מתאימים לקשר אליה); התנ"ך, עשרת הדיברות (יקותיאל סופר 1768); בריכת השילוח (צילום מ- 1934); כתובת רחוב, אולי גם תמונת כתב היד העתיק של התלמוד, ו-קרבן נתנאל, וכן הלאה. יש כמובן להוסיף ולחפש תמונות נוספות. כאמור אין פורטל בלי הגשה חזותית. ‏Danny-w13:03, 31 בינואר 2010 (IST)

השאלה שצריך לשאול היא אם כל תמונה שנכנסת תחת הכותרת "יהדות" מתאימה לפורטל הלכה. אביעדוס • ט"ז בשבט ה'תש"ע • 14:05, 31 בינואר 2010 (IST)

"הידעת"[עריכת קוד מקור]

דווקא בתחום זה יש אינסוף אנקדוטות אותם ניתן להביא לפורטל ההלכה כטריוויית "הידעת". פסקי הלכה מעניינים, מקרים מעניינים בהם אישר רב גמישות או חריגה מהכללים, התייחסות מיוחדת בהלכה למקרים ייחודיים, וכן גם דברים שידועים לקורא הדתי אך יהיו מעניינים ולא מוכרים לקורא החילוני הממוצע. לדוגמה: טריוויה מתוך תנורו של עכנאי, תערובת (הלכה), פרוזבול, מוקצה (הערך "מוקצה" הוא, אגב, דוגמה לערך הכתוב רק עבור יודעי דבר, תוך התעלמות מתסכלת מרוב הקוראים, שאינם דתיים), וכן הלאה. בהצלחה. דני. ‏Danny-w13:03, 31 בינואר 2010 (IST)

לדוגמה: "קוף כגוי של שבת" Hanay שיחה ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:19, 31 בינואר 2010 (IST)

סוף העברה