שיחת משתמש:Yova/חלוקת גזעי הכלבים לפי FCI

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 14 שנים מאת Odedee בנושא כלבים מעורבים

איני מסכים כלל, עם הסטנדרטים הירודים של ההתאחדות (f.c.i)

כרגע אין חלוקה אחרת מלבד FCI (לא שאני יודעת עליה לפחות). הערך עוסק בחלוקה של FCI. אם אתה מכיר חלוקה אחרת, כתוב עליה ערך. -*- עמבה -*- 16:59:55, 2005-08-22 (UTC)
החלוקה לגזעים לפי ה F.C.I היא החלוקה המקובלת ביותר בכל העולם כולל ישראל מלבד ארצות בודדות כמו ארה"ב, אנגליה, ואוסטרליה.
אני אוסיף את שאר החלוקות .
החלוקה לפי ההתאחדות אולי נכונה , אבל בכל זאת ההתאחדות היא אכזבה לחובבי גזעי הכלבים השונים.
מה אף אחד לא שמע על מועדון הכלבים האמריקני הAKC, שלו באמת הסנדרטים הכי גבוהים.
בA.K.C האמריקאי ישנה בעיה בהתיחסות לגבי תקן הגזע של ארץ המקור הם אינם רואים את עצמן מחויבים לתקן הגזע המקורי,
לדוגמא תקן הגזע של הA.K.C לכלב כנעני שונה מהישראלי וישנם בארה"ב טיפוסי כלבים שאינם דומים כלל למקור, הם מתירים לדוגמא שתהיה מותרת גם פרווה בעלת שלוש צבעים .
בדרך כלל גודל הכלב לגזע ספציפי תמיד יהיה יותר גדול בתקן של הA.K.C האמריקאי.
וכדומה לעוד הרבה גזעים,
ואילו הF.C.I. מקבל על עצמו את תקן הגזע של ארץ המקור,
הF.C.I כולל בתוכו כמעט את כל המדינות בעולם.
--PardoY 21:29, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

האו האו האונד[עריכת קוד מקור]

"האונד" לרוב אם לא תמיד משייך כלב לקטגוריה של כלבי ציד, אז איך זה יכול להיות שיש גזעים שהם "האונד" וכתוב שהמטרה שלהם לא ידועה?
מעדיפה לשאול לפני שמשנה ועושה שטויות.. -*- עמבה -*- 16:59:55, 2005-08-22 (UTC)

כמעט כל גזעי הכלבים נועדו לעזרת האדם ובעיקר בעזרה בצייד ושמירה. אבל לא תמיד ידועה העזרה הספציפית שלשמה נועד הגזע.העזרה בצייד יכולה להיות במגוון רחב של סוגים, כמו איתור החיה, רדיפה, תפיסה, הריגה, הבאה, שמירה עד בוא הצייד ועוד.
--PardoY 05:57, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
לא כמעט כל גזעי הכלבים אלא כל גזעי הכלבים נועדו לעזרת האדם. האדם יצר את הכלב בשביל שעשוע, בשביל בן לוויה, בשביל הרבה מטרות אחרות.
לכל קטגורייה של כלבים יש מטרה ספציפית. האונדס למשל נועדו למטרות ציד ועכשיו אני כבר ממש בטוחה בכך, לכן הם נקראים האונדס. כלבי רוח נקראים כלבי רוח כיוון שהם משמשים למירוצים. אמסטף, מסטיף, וכל הוריאציות האלה נועדו למשל יותר לקרובת. יש כלבים יוצאי דופן שהשם שלהם לא מעיד על המטרה אבל ככלל ישנם כללים מקובלים מסויימים.
אתה צודק שיש מגוון פעולות בציד אך לא ביקשתי לפרט מה בדיוק עושה כל גזע של האונד במהלך הציד אלא לציין שהוא כלב ציד ולא כלב "לא ידוע".
נראה שהבנתך בנושא מוגבלת כהבנתי. אני מעדיפה שאדם שמבין בגזעים כלבים יגיב ויתקן אותי. -*- עמבה -*- 02:28:13, 2005-08-24 (UTC)

הבעיה עם ההתאחדות הfci היא שהם מקבלים הכלאות של סוגים שאינם קיימים במועדונים השונים,בעייה נוספת היא שההתאחדות קובעת גובה ומשקל נמוכים, כגון לברדור רטריבר צריך לשקול לפי ההתאחדות הfci פחות מ30 ק"ג ולגובה של 56 ס"מ, דבר הגורם לתוחלת חיים קצרה ולבעיות בלב, ולפרודי: גזעי כלבים מודדים באינצ'ים ובפאונדים, והשיטה המטרית לקביעת הגזע נועדה לכישלון.

את האמת: הכי טוב לקנות, בן כלאיים, ורצוי שיהיה עם תעודות מההתאחדות FCI

הבהרות בסיסיות[עריכת קוד מקור]

המילה האונד (באנגלית) או הונד (בגרמנית) HOUND פרושה בעיברית - כלב .


קבוצה 10 נקראת בעיברית כלבירוח. ואילו באנגלית היא נראת Sighthounds. וכל הכלבים בקבוצה זאת כגון Afghan Hound (אפגני), או Deerhound, או Greyhound , נועדו לציד. מצייד ארנבות ועד לצייד צבאים. ורק כיום היעוד העיקרי שלהם ככלבי מרוץ. קבוצה 4 נקראת באנגלית Dutchshunds, ובעיברית דקלים.

קבוצה 6 נקראת באנגלית Scenthounds, Leashhounds.

ישנו גם השפיץ הפיני שנקרא Finnish Lapphund, ואת הKeeshond הגרמני. שניהם מקבוצה 5.

כולם הונד או האונד - כלב.


אני כמובן אעבור על רשימת הגזעים ויעודם ואעדכן אותם.


לגבי מדידת גובה ומשקל הגזע.

בארצות בהן משתמשים בשיטה המטרית שם יופיע בתקן הגזע, גובה בסנטימטרים ומשקל בקילוקרמים, אין פה שום קשר לדיוק.

- ובאופן כללי ככל שהמשקל של הגזע יהיה יותר נמוך כך יהיה הגזע בעל תוחלת חיים יותר גבוהה.

וכלב מעורב (בן כלאיים) אינו יכול להיות רשום באף התאחדות של כלבים גזעיים כמו ה F.C.I או ה A.K.C

זה נכון שה A.K.C מכיר ביותר גזעים מה F.C.I וזה בעיקר שיש הרבה גזעים אמריקאים שעדיין לא זכו להקרה ב F.C.I .

--PardoY 09:01, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

לברדור רטריבר במשקל פחות מ30 ק"ג נחשב מבחינה רפואית לרזה מדי כמו שאנשים שהמשקל שלהם נמוך ב30 ק"ג מהרצוי אינם מאריכים ימים, כך גם גזעי הכלבים, תוחלת חיים קשורה בגזע של הכלב בלי קשר למשקלו, עדיין לפי דעתי הסדנטרטים של ההתאחדות ירודים, הAKC מכיר בארצות המוצא של הכלבים, טוב יותר מההתאחדות, לדוגמה: גרייהאונד לפי ההתאחדות הוא ממוצא בריטי, ואילו הAKC מכיר במצרים העתיקה כארץ המוצא, לא ידוע על חוק המחייב מועדון כלבים מסויים לאמץ את הסנדרטים של ארץ המוצא.

האימרה שבה הכלבים מהAKC, גדולים יותר מהFCI אינה מדוייקת, לדוגמה: בול טרייר מהfci גובהו 50 ס"מ ומשקלו 33 ק"ג, דבר הגורם למסה על הרגליים ולבעיות באגן, ובנוסף לכך זה נראה כמו מוטציה מהלכת על ארבע, לעומת הAKC, שמה הגובה הוא 56 ס"מ והמשקל 30 ק"ג, כך הכלב בריא יותר מאריך ימים ובנוסף המראה הוא גזעי יותר.

שיחזרתי כי בוויקיפדיה הרוסית יש שלושה גזעי לייקות. אבל כשבדקתי באתר של FCI לא מצאתי אפילו אחד, אז שיחזרתי בחזרה. גילגמש שיחה 09:11, 29 דצמבר 2005 (UTC)

שנת הכרה כגזע?[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי במה מדובר.

  • האם הכוונה להכרה של הארגון? אם כן, משמע שהארגון קיים לפי קטגוריות 5 ו-9 כמה אלפי שנים.
  • אם הכוונה למושג כללי של "מתי קלטו שזה זן נפרד ולא תאום של השני", אז אני מסופק אם התאריכים מדוייקים לחלק מהזנים שבבירור שונים מאחרים.

DGtal 20:22, 13 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

כלבים מעורבים[עריכת קוד מקור]

דבר נוסף, לפי החלוקה שלכם - איון דבר כזה כלבים מעורבים. כידוע לכם, זה לא בדיוק נכון! ישנם כלבים מעורבים, והמון. למשל פוינטר אנגלי מעורב עם כלב הרים פירנאי. חבל שאני לא יודעת לצרף תמונה על מנת שתראו. אז הייתי עורכת זאת ופותחת קטגוריה נוספת של כלבים מעורבים בויקיפדיה.

כמו שאומר שם הערך, זוהי רשימת גזעי הכלבים לפי FCI, ולא מופיעים בה כלבים מעורבים. גם אין טעם ליצור קטגוריה עבור מעורבים כי בכלב מעורב אין משמעות לחלק לפי גזע. ‏odedee שיחה 11:36, 6 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אנחנו יודעים את השמות אבל צריכים גם לזהות אנא תוסיפו תמונות