לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Yael.grinshpoun/זמירה צמח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת נרו יאיר בנושא חשוב לדעת!

חשיבות[עריכת קוד מקור]

לצערי, מהכתוב בערך לא נראה שהגב' צמח עוברת את רף החשיבות האנציקלופדית. Lostam - שיחה 21:49, 6 במאי 2009 (IDT)תגובה

חשוב לדעת![עריכת קוד מקור]

זמירה צמח מצוינת בתחומה - תחום ההפעלות לילדים. רכשתי את ספרה "משפחה יוצרת" לפני כמה שנים, וממנו אני שואבת רעיונות על פי תפיסת עולמה הייחודית: קלות ופשטות, זמן איכות עם הילדים, פיתוח הדמיון והיצירתיות ועוד. היא המציאה בובות ייחודיות מחומרים שאדם ממוצע זורק לפח, אביזרי תנועה וספורט שמשמשים בגני ילדים, בבתי ספר, במעונות קשישים ואף במכון ויצמן!

לא לכל אדם נותנים מדור קבוע בירחונים מקצועיים, לזמירה צמח היה מדור קבוע במשך חמש שנים בירחוני ההורות המובילים "להיות משפחה" ו"משפחה יוצרת".

לא מכל קובץ רעיונות מוציאים לאור ספר שנחטף (המהדורה הראשונה 12,000 עותקים נמכרו, ויצאה המהדורה השנייה לאחר שנתיים! אולי כדאי להוסיף את זה לערך.

תביני בבקשה: למרות שוויקיפדיה נקראת אנציקלופדיה חופשית, יש בה (לפחות בעברית) כללים די נוקשים לגבי חשיבות ערכים. מי שכותב מדור בירחונים אינו נחשב כאן חשוב דיו. אם תביאי ראיה לכך שהיא מכרה מעל 12,000 עותקים לספרה - אתמוך בהשארתו (אם כי זו לא ערובה לכך שהקהילה כולה תסכים). כמו כן, תקלי על כולנו אם תחתמי בצורת מסודרת (ארבע טילדות, כלומר ~) נרו יאירשיחה • י"ג באייר ה'תשס"ט • 12:22, 7 במאי 2009 (IDT).תגובה

אשמח לקבל את כתובת המייל להמשך דיון וכן למשלוח ההוכחות הנדרשות.

אפשר לשלוח מייל לכל משתמש כאן דרך הדף שלו, ברשימה בצד ימין. אבל למה שלא נמשיך כאן? האם יש הוכחות ברשת או שהכוונה למסמכים פרטיים? נרו יאירשיחה • י"ג באייר ה'תשס"ט • 15:28, 7 במאי 2009 (IDT)תגובה

אין בעיה להמשיך כך, אם זה נוח יותר. לצערי הרב, אין הוכחות ברשת למספר העותקים של הספר, אני צריכה לבקש את המסמכים הפרטיים מן החברה (SBC) שממנה התפטרתי לפני כמה שנים, ואני מניחה שזה ייקח זמן רב יותר ממה שאתם מקציבים עד מחיקת הערך.

אבל מעבר למספר העותקים של הספר (נראה לי קצת קטנוני לדון על זה בלבד) - אתמול העליתי והזנתי את הטקסט הראשוני ואת התמונות הראשונות של הערך על מנת לבדוק איך זה עובד. בכוונתי לשלב מידע מפורט על כל אחד מן הרעיונות הנפלאים של זמירה צמח, הפיתוחים הבלעדיים שלה וכמובן תמונות להמחשה. מן ההצלחה של המדורים שלה ומן הספר אני יודעת שרבים מעוניינים לקרוא על כך בהרחבה. אני מקימה פורטל הפעלות לילדים שיעסוק בהורות הלכה למעשה, וחלק לא קטן מרעיונותיה יועלה בו מתוך ביקוש של הקהל.

ועוד: תחשבי על כך, מדוע בתיה עוזיאל זכתה לערך בוויקיפידה, משום שהיא התפרסמה באמצעי תקשורת מפורסמים יורת כמו רדיו וטלוויזיה? עיתונות וספרות לא מספיקים?

כאמא לילד בן 11 שמשתמש כל הזמן בוויקיפדיה, ולילדים נוספים שיגדלו בעתיד על ברכי הוויקיפדיה, אני חושבת שראוי להכניס ערך על כל אדם כשרוני ומקורי שחידש לעולם בתחום מסוים, ולא חשוב עד כמה התפרסם ובאילו אמצעי תקשורת.

וגם: אשמח לקבל פירוט על הדרישות בעניין החשיבות כפי שהוגדר על ידיכם, זה לא ברור מן האתר (לפחות לא מצאתי הסבר על כך, אולי פספסתי....).

תביני, אני מנסה להדריך אותך איך יהיה קל יותר להשאיר את הערך, אבל גם אני אסכים כלל לא בטוח שהקהילה תסכים, בדרך כלל הסטנדרטים שלי קלים יותר. פעמים רבות טוענים משתמשים שרוצים להכניס ערך מסוים לגבי הקריטריונים הכלליים כאן, אבל (באופן לא מפתיע) מי שבסופו של דבר מעוניין בערך מסוים אחד מתקשה לשכנע את הקהילה. מה לעשות, בתיה עוזיאל מפורסמת הרבה יותר, ויש לזה חשיבות רבה כאן. כדי לשכנע בחשיבותה של צמח אני ממליץ לך, מלבד נושא התפוצה, גם להכניס אזכורים שלה בתקשורת. לגבי הזמן שייקח עד להצגת המסמכים, אולי כדאי לך להסכים להעביר בינתיים את הערך לארגז חול שלך (בשביל זה תצטרכי להירשם תחת שם משתמש, אבל זה מומלץ בכל מקרה).
מלבד זה, דעתך החיובית על צמח ניכרת (מאוד) בערך. זה צריך להיות ערך אנציקלופדי, לא שיר הלל. לא מתאים לכתוב שהיא קוסמת, קוסם בעברית אנציקלופדית זה משהו אחר. אין טעם לכתוב שילדיה ונכדיה נהנים מהיצירות, זה טריוויאלי מדי. אם הערך ייראה פחות פרסומי יש לו סיכוי גבוה יותר לשרוד. אני מבין שיש לצמח רעיונות רבים מאוד. אם תכתבי על כל אחד מהם זה יהיה מייגע (ושוב, ייצור רושם פרסומי). אני מציע לתאר באופן נייטרלי את הדברים הבולטים ביותר, לא יותר משניים שלושה. נרו יאירשיחה • י"ג באייר ה'תשס"ט • 18:21, 7 במאי 2009 (IDT)תגובה

קודם כל - תודה לך על העצות. בהחלט הורדתי את מה שיכול להשתמע כפרסומי (אם כי אין לה רווח כספי כלשהו מזה). פתחתי חשבון, ואשמח לדעת איך מאחסנים את הערך בארגז החול שלי, כדי שיישמר אצלי ולא יימחק.... אני פוחדת שזה יקרה, כי השקעתי בו רבות. אעבוד על מציאת קישורים חיצוניים, אם כי לצערי האתר של חברת BC לא מתעדכן בגלל התהפוכות שעברה החברה.... כפי שתראה, הוספתי קישורים חיצוניים - רעיונותיה התפרסמו בערוץ ההורים של Ynet, בעיתון "הארץ", והספר נמכר ברשת באתרים רבים. יש לי כתבות בעיתונות על הספר, כולל מהעיתון "ידיעות אחרונות" - האם לסרוק ולשלב בערך? אשמח לדעת ולהחכים.

ראשית, את עדיין לא כותבת תחת שם משתמש. את בטוחה שפתחת? בכל מקרה, כפי שכתבתי למעלה, אנא חתמי תמיד בסוף דברייך בדפי שיחה עם ארבע טילדות. אין צורך להעביר כבר עכשיו לארגז חול, אם תחתמי כאן תחת שם המשתמש שלך אני מניח שהערך לא יימחק אלא יועבר (במקרה הגרוע) לארגז חול שלך. קישורים חיצוניים - הכוונה היפרטקסט, כלומר שאפשר יהיה ללחוץ על המילים ולהיכנס לאתר הנזכר. תיכנסי לערכים אחרים ותראי. כתבות שאינן ברשת אנו שמים תחת הכותרת "לקריאה נוספת". לא מקובל לסרוק ולשים בערך (אמנם אפשר לשים סריקה באתר כלשהו ברשת ולשלוח לשם כקישור חיצוני). נרו יאירשיחה • י"ג באייר ה'תשס"ט • 23:43, 7 במאי 2009 (IDT)תגובה

תודות על התגובות המהירות! הוספתי את הלינקים לאזכורים של זמירה צמח ברשת האינטרנט. כמו כן, על פי המלצתך, הוספתי "לקריאה נוספת" - הפניה לכתבות שפורסמו בפרינט, בעיתונות הקבועה. כפי שתראה אני מתחילה "לקשט" את הערך בהפניות פנימיות לערכים אחרים בוויקיפדיה , ראה למשל "תיאטרון בובות", כמקובל.

לגבי החתימה שלי: בטח שפתחתי חשבון. שם משתמש: yael.grinshpoun. אם זה מאוד משנה, אחתום בסוף על ידי ארבע טילדות, בבקשה: 79.181.104.167 22:08, 8 במאי 2009 (IDT)תגובה

ערכתי את הקישורים כמקובל אצלנו. אם היית כותבת מתוך חשבון המשתמש, שם החשבון היה מופיע בחתימה. ייתכן שפתחת חשבון אך את לא נכנסת אליו. תבדקי. נרו יאירשיחה • ט"ז באייר ה'תשס"ט • 11:50, 10 במאי 2009 (IDT)תגובה

שוב תודה על העזרה, ראיתי את הקישורים. אשמח לדעת מה עוד חסר להעלאת הערך ולמניעת מחיקתו. הפעם נכנסתי לחשבון שלי ואז הקלדתי את שם הערך והגעתי לשיחה. חשוב לי לדעת האם הערך יהיה בארגז החול ולא יימחק. כפי שציינתי, עבדתי עליו המון והשקעתי בו הרבה. אשמח לדעת. אחתום בארבע טילדות ורק תאשר אם הכל בסדר. Yael.grinshpoun - שיחה 23:17, 10 במאי 2009 (IDT)תגובה

עכשיו אכן את כותבת תחת שם המשתמש. הקריטריון למחיקה הוא הערכת החשיבות. אני לא חושב שימחקו בלי להעביר לארגז חול שלך (וגם אם כן - אפשר לתקן). לדעתי הטוב ביותר שתוכלי לעשות הוא להביא ראיות לגבי תפוצת הספר (כאמור, אני לא יכול להבטיח כי זה לא תלוי בי). נרו יאירשיחה • י"ח באייר ה'תשס"ט • 11:51, 12 במאי 2009 (IDT)תגובה

פניתי במייל אל חברת SBC - המוציאה לאור של הספר. כיוון שהחברה התפרקה וחלקים ממנה נמכרו למשקיעים, יהיה קשה לקבל את האישורים המתאימים בקרוב. אוכל לבקש מסטימצקי או צומת ספרים עדויות למכירות הרבות שלה ספר אם זה יכול לעזור. אשמח לדעת. מחר (או היום, כבר רבע לארבע לפות בוקר) יום הדין, מחזיקה אצבעות.

בכל מקרה - אי מבקשת להשאיר את התיעוד של הערך בארגז החול שלי Yael.grinshpoun - שיחה 03:42, 13 במאי 2009 (IDT)תגובה

אני לא יודע, תלוי גם במה שיהיה כתוב. נרו יאירשיחה • י"ט באייר ה'תשס"ט • 08:36, 13 במאי 2009 (IDT)תגובה