שיחת משתמש:Pashute/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Assayas בנושא אדירנה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

יצרתי את התבנית עבור קובץ קול. איפה אתה זקוק לה? אני רוצה לראות אותה בשימוש... אדם נבושיחה 17:45, 16 ביולי 2009 (IDT)

כבר לא זוכר. עברו יותר מדי מים בירדן.
תודה! לכל אדם נבו משלו ועצבות הכרוכה בציפייה בלתי גשומה... משה
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ה בתמוז ה'תשס"ט • 22:17, 16 ביולי 2009 (IDT)

קטגוריה:ביו-אנרגיה[עריכת קוד מקור]

הי, בערך ביוגז קישרת לקטגוריה שאיננה קיימת עדיין. תוכל ליצור אותה? אשמח לעזור לך בכך, אלא שיש צורך לדעת לאיזה קטגוריות-אם לשייך אותה. וכן רצוי שהיא תכיל יותר מערך אחד (ביוגז). בברכה. Rex - שיחה 15:07, 18 בספטמבר 2009 (IDT)

תוקן מזמן. רק לא נרשם
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • א' באב ה'תשע"ב • 08:33, 20 ביולי 2012 (IDT)

שבט זבולון[עריכת קוד מקור]

שיחזרתי חלקים גדולים מעריכתך בשבט זבולון, זאת משום שהתוספות היו ארוכות מידי ולא רהוטות (פסקת המקורות והפרשנות), ופגמו בערך. וחלקם (נושאי השם וקבר זבולון) התייחסו לזבולון עצמו (שיש לו ערך משלו) ולא לשבט. ועוד מספר בעיות קלות שלא מניתי כאן. בברכה. Rex - שיחה 02:08, 19 בספטמבר 2009 (IDT)
שנה טובה וגמר חתימה טובה! איך זה קשור לביוגז?
אני מחזיר ועורך. הערך הוא בנושא מסורת. עיין שם בדף השיחה, וראה ערכים מקבילים של שבטי ישראל.
נהניתי מהבדיחה על קבר זבולון.
אגב, נדמה לי שבויקיפדיה קיים נוהג על פיו מי שאינו מצוי בתחום מסויים, מתבקש לא לערוך אותו באופן משמעותי.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ג' בתשרי ה'תש"ע • 13:56, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
אתה מתבקש לא לשחזר ללא דיון בדף השיחה. צורת תגובתך מונעת ממני המשך דיון עימך. אם תשחזר ללא דיון אפנה למפעילי מערכת. תודה. Rex - שיחה 14:23, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
"המשך דיון"? היכן הדיון התחיל? בדף השיחה של הערך? אשמח לדיון, אבל שם. ושוב, שנה טובה וגמר חתימה טובה.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ג' בתשרי ה'תש"ע • 14:35, 21 בספטמבר 2009 (IDT)

בוגדן חמלניצקי[עריכת קוד מקור]

אתה מוזמן לעזור לכתוב את הערך ולהוסיף מידע על הצד היהודי.סיני - שיחה 22:12, 21 באוקטובר 2009 (IST)

משרד החינוך תחת הנהגת השרה יולי תמיר הוציאה את אזכור גזרות ת"ח ות"ט, כי זה פוגע באוקריינים, הרואים בצדיק הנ"ל גיבור לאומי. ראיתי שמישהו בויקי העברי שלנו דאג להתאים עצמנו לכך. מדוע צריך לעבור 300 שורות לפני שמבינים שמדובר בטובח המונים. אם היו כותבים כך על הצ'אנסלור הגרמני במלחמת העולם השניה, וההיסטוריה שלו, נראה לי שהיו כמה מתקוממים...
האם תוכל אתה לעשות עבודת התחלה, לפי דף השיחה שלך אתה מצוי בחומר משני צדדיו. למיטב זכרוני, תוכל להשתמש בערך באנגלית כנקודת מוצא, עשיתי שם עבודה רבה. אני מוכן להשלים. כעת אני מתרכז בעניין הסנדלים (לכבוד יום הגשם. הערב, קצת אחרי יציאת השבת החלה מנשבת רוח חורפית, כמה זה מרגש!).
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ז' בחשוון ה'תש"ע • 00:46, 25 באוקטובר 2009 (IST)
אני מנסה לכתוב, אבל יש עוד מידע רב שניתן להוסיף. רוב החומר בערך הוא שלי.סיני - שיחה 11:38, 25 באוקטובר 2009 (IST)
לא הספקתי לשמור את ה"סנדלים" - (גם ארכיאולוגיה מעניינת, גם מקורות מעניינים אולי הפוכים לעברית כיום לגבי סנדל לחורף ונעל לקיץ)...
אשתדל אחר כך להשקיע מעט בזה. רוב מה שכתבת מתורגם מהאנגלית, שתורגם מאוקריינית (עם הרבה שגיאות...) העניין היהודי מתועד היטב הן ב"קינות" והן בהיסטוריה כתובה ואפילו ציורים. השתלשלות העניין גם היא מתועדת. אם אתן לך מראי מקומות, האם תוכל לקחת את זה משם?
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ח' בחשוון ה'תש"ע • 14:54, 26 באוקטובר 2009 (IST)
עדיף שתכתוב חלק לבד. לי יש הרבה מקורות גם ברוסית בספרים.סיני - שיחה 23:26, 27 באוקטובר 2009 (IST)
התחלתי, אך שמרתי מחוץ לויקיפדיה. לא רוצה ויכוחים עקרים לפני שזה ערוך מספיק טוב ומגובה במקורות. קראו וקוראים לו עדיין הצורר. יש קינות שמבכים עדיין ומזכירים את הקהילות. יש עדויות מהמקומות ותעוד מדוייק של מה שעבר שם, ויש הרבה ספרות רגשית בעקבותיו. לפלא הוא איך שהערך כתוב כעת ממש מביך, אם כי שיכתוב השואה ואפילו עלילות הדם משאיר את האדם פעור פה ונדהם, כך שלא היה צריך לצפות לזה.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ט בניסן ה'תשע"א • 01:17, 3 במאי 2011 (IDT)

קישור חיצוני לסרט המתעד את הקונצרט בהר הצופים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, משה. ראיתי את הקישור שהוספת לערך של המקהלה הפילהרמונית והייתי שמחה לראות את הסרט, בעיקר משום שהשתתפתי במקהלה באותו קונצרט מרגש - הביקור הראשון שלי בהר הצופים, שכל חיי שמעתי עליו סיפורי נוסטלגיה מהורי אשר למדו שם. הבעיה שלי היא, שאינני מצליחה להעלות את הסרט עצמו אלא רק את התקציר שלו. האם יש איזה טריק מיוחד שנעלם ממני? בתודה על כל עזרה, שלומית קדם - שיחה 14:36, 26 באוקטובר 2009 (IST)

לצערי, לא מצאתי. נדמה לי שכשכתבתי את זה היו עותקים לא חוקיים של סרט זה או חלקים ממנו בחיפוש אחריו ברשת באנגלית... יש על הסרט הרבה ביקורת טובה (ומרגשת) בניו יורק טיימס ועוד. הסרט התיעודי הוקרן כנראה ברחבי העולם.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בחשוון ה'תש"ע • 21:26, 26 באוקטובר 2009 (IST)

הכשרת יעילות[עריכת קוד מקור]

העברתי את מה שכתבת אל משתמש:Pashute/הכשרת יעילות. לחוד מהחשיבות האנציקלופדית המפוקפקת מאוד של הערך הזה, הוא כתוב ברמה איומה. אין כותבים כך באנציקלופדיה. אל תחזיר אותו למרחב הערכים לפני חריש עמוק מאוד. ‏odedee שיחה 00:28, 24 במרץ 2010 (IST)

'חריש עמוק' - עבדתי על זה שעות רבות. כשאתה כותב בצורה קריפטית בלא הסבר - אני לא מבין מה נדרש.
'ברמה איומה' - כשאתה מוסיף הערות פוגעניות בלי הסבר, אני מרגיש שאתה מזלזל בי.
חשיבות אנציקלופדית מפוקפקת... על סמך מה? א. בויקיפדיה בשלש שפות חשובות הערך תופס יותר מ-6 תת ערכים! ...X...
אשמח לקבל תשובה עניינית. -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בניסן ה'תש"ע • 10:19, 24 במרץ 2010 (IST)
בינתיים הסתכלתי בערך שוב: תמצתתי כמה דברים בפתיח. האם גם הדוגמאות "מתוך חיי המשפחה" בעייתיים? (הן מתורגמות מההוצאה המקורית של הספר P.E.T בשינויים קלים) אם אחליף אותם בדוגמאות "מבוגרות יותר" של שיחת מנהלים עם עובדיהם - זה ישנה? אני עושה את זה עכשיו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בניסן ה'תש"ע • 10:47, 24 במרץ 2010 (IST)
קשת הבעיות היא פשוט מקצה לקצה. הנה כמה דוגמאות: ...X...
1. שם הערך...X... אתה כותב "תורת הויכוח' או 'תורת השיח'- שיטות ויכוח שנלמדו ביוון העתיקה", וזה עיוות. ...X... מה זה...X..? ...X... למה כוונתך ב"לימוד השיטה כולל היבטים שונים של הויכוח"? איזה ויכוח? ...X... 'להגדיל את היעילות התקשורתית הבין-אישית'" אתה שוב יוצר עיוות, כמו בשם שנתת לערך, כאילו השיטה, "הכשרת יעילות", מנסה לשפר יעילות ערטילאית כלשהי (תקשורתית או אחרת). אבל היא לא. השיטה מנסה לשפר את היעילות של דברים אחרים. למשל, ב-parent effective training מנסים לשפר יכולות שונות בהורות ...X... יש עוד הרבה, אבל עייפתי. שים לב כמה שהערך באנגלית en:Parent_Effectiveness_Training שונה ממה שכתבת, ובפרט אינו מכיל דוגמאות של "דיאלוגים מהחיים". סליחה על התגובה המאוחרת, ‏odedee שיחה 09:58, 6 באפריל 2010 (IDT)
תודה על התגובה המאוחרת! כעת אשנה, אקצר ואתאים ...X... -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ב בניסן ה'תש"ע • 13:40, 6 באפריל 2010 (IDT)

לגבי הערך חסידות סטרטין[עריכת קוד מקור]

אני עורך בימים אלו (בנוסף למחקר ההסיטורי שערכתי) אילן צאצאים של משפחות סטרטין, ואני מאד מעוניין ליצור איתך קשר בנידון,

מה שהגבת על התמונה של יצחק אייזיק, מנקודת מבטך אתה צודק, כי הם שניהם אחים, ובקלות הינך יכול להתבלבל בזיהויים, ולכן אספר לך שאת התמונה הזו הביאה לי סבתי באומרה שזה האבא של אבא שלה, אבל לא צריך ללכת כל כך רחוק, תפתח ספר "קן ציפור" סל סבי (דודך) הרב יצחק אייזיק, ותיווכח שזה תואר זיו פניו, ולא ר' משה מקוזובה, אבל אם כבר דברת אז יש לי בארכיון כמה תמונות יפות של סבך ר' משה מקוזובה, ומשפחתו, ואני אשמח להעביר לך אותם.

אנא צור איתי קשר בדחיפות במייל הזה: yossifinkel @ gmail.com

בברכה יוסי כתבים - שיחה 18:07, 16 באפריל 2010 (IDT)

ערכים מדעיים לעומת יהודיים[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שכל עבודתי המדעית מושקעת בויקיפדיה אנגלית, ואילו בעברית כמעט אך ורק ערכים יהודיים וישראליים. אשתדל לתקן... -- (יום ירושלים)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח באייר ה'תש"ע • 01:18, 12 במאי 2010 (IDT)

המגיד מלוצק[עריכת קוד מקור]

לא קראתי עדיין את הערך על הרב מלוצק, אך להבנתי כדי להכניס סיפור לערך אנצ' צריכה להיות סיבה טובה, ועדיף שתובהר בגוף הערך. דרך - שיחה 07:11, 24 באוקטובר 2010 (IST)

חקרתי את המקורות ההסטוריים, לגבי קרבתו למגיד ממעזריטש או למגיד מזלוטשוב. לטענתם של מספר חוקרי קבלה וחסידות מהאקדמיה, הוא למעשה עמד בראש חבורת מדפיסים על פועליהם, אשר תוך חשאיות שמם ומקורתיהם, הדפיסו את ספרי האר"י ואת ספרי החסידות הראשונים. (אגב תודה שהזכרת לי: מצאתי גם את המקור של תולדות יעקב יוסף בדפוס זה). הממצא שלי משאיר אותו על כנו כתלמיד המגיד ממעזריטש, אך אעיין עוד בסוגיא. על אלו סיפורים מדובר בשאלתך? אודה לך אם תבהיר.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט"ז בחשוון ה'תשע"א • 11:31, 24 באוקטובר 2010 (IST)

מחבת[עריכת קוד מקור]

תוכל להגיב לשאלה שלי בשיחה:מחבת? תודה, ישרון - איך אני נוהג? 05:43, 29 באוקטובר 2010 (IST)

ארגז חול[עריכת קוד מקור]

שים לב לדיון בדף השיחה של הערך בו הוחלט לא להוסיף את ההפניה שהוספת הרגע. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:52, 2 בנובמבר 2010 (IST)

בדיון הוחלט לא להוסיף את ההפניה לארגז החול. לא הוחלט שלא להוסיף הפניה לשיחה. בזבזתי 25 דקות מזמני (היקר - זה החיים שלי...) בחיפוש מטופש אחרי ארגז החול. לא ידעתי שעלי לנסות לערוך, וכן לא העליתי על דעתי שדיון כל כך יקר בעניין נמצא בדף השיחה. בשלב כלשהו החלטתי בעצביי לכתוב על כך בדף השיחה של ארגז חול, והנה התברר ש-א. הדף משמש מלכודת לויקיפדים תמימים ושוחרי טוב (מה שקרוי 'אזרח נורמטיבי') ו-ב. המקום משמש לויכוחים לוהטים של ויקיפדים משועממים.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ה בחשוון ה'תשע"א • 14:09, 2 בנובמבר 2010 (IST)
מה פתאום להוסיף הפניה מהערך לדף השיחה שלו?! קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:14, 2 בנובמבר 2010 (IST)
25 דקות מזמני זה לא פתאום.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ה בחשוון ה'תשע"א • 14:18, 2 בנובמבר 2010 (IST)

רב צבאי[עריכת קוד מקור]

שכויח על העבודה היפה. מקווה שהערך לא יימחק... ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:04, 17 בנובמבר 2010 (IST)

תיבות משתמש[עריכת קוד מקור]

אני רוצה שהטור של תיבות המשתמש שלי יכיל עוד תיבות משתמש. הבעיה היא שכשאני מנסה להמשיך אותו עם תיבות חדשות התיבות מתחילות לצאת מגדרן והן מתחילות להופיע על המזמור לכה דודי וכך על כל המסך ומסתירות את דף המשתמש שלי.

(הכוונה היא לא בדיוק כמו בדף המשתמש שלך). שכן תיבת משתמש מרחף לעתים וכו'... איננה בתוך הטור של כל שאר התיבות.

תודה על התמיכה! --כיכר השבת - שיחה 20:34, 17 בנובמבר 2010 (IST)

פיגול[עריכת קוד מקור]

ר' משה היקר, ביטלתי את עריכותיך בערך פיגול לפי בקשת משכתב הערך, מו"ר הרב עזר שליט"א, שהוא חסום על פי בקשתו. לדעתו ולדעתי אין מקום בערך הזה להרחבה לגבי שימושים מושאלים שונים במושג פיגול, כמו השימוש של ר"א וסרמן הי"ד במושג, או השימוש שלו בהקשר הכשרותי. הערך צריך להיות ממוקד בדין הפיגול עצמו. גם מה שכתבת לגבי כוונה בתפילה וכוונה במצוות בכלל - אינו קשור לערך. בברכה --בנילה - שיחה 11:19, 21 בנובמבר 2010 (IST)

עיינו שם שיחה:פיגול המשך הדיון.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 21:52, 23 בנובמבר 2010 (IST)
ללא קשר לויכוח שלנו, אני מתנצל אם נפגעת מצורת ההתבטאות או הפעולה שלי בעניין. כתבת "כל הפוסל במומו פוסל" - לכן חשוב לי להדגיש שלא הייתה לי כל כוונה "לפסול". בנילה - שיחה 22:28, 23 בנובמבר 2010 (IST)
אמנם פסילה אינה פיגול. ובכל זאת אכן פסלת, בין שבאה עם זה כוונה. ברגע שאתה כותב "עריכות הזויות" אתה פוסל. לדעתי, ובייחוד לאחר שעיינתי בהיסטוריה של המאמר, המסקנה היא שדווקא בויקיפדיה, בה יש מלחמה נגד כל אזכור של מסורותינו (ואם תעקוב אחרי העריכות שנעשו לערכים בנושאים היהודיים או ההסטוריים בהם נגעתי, ותעקוב גם אחרי העורכים), תראה שאנחנו - לפחות לכאורה - היינו אמורים להיות באותו הצד. ולכן, מחיקותיך הן לחלוטין הזויות (מלשון משהו מפתיע שלא אמור לקרות, וקשה להאמין שזה קורה), וכן הטענה שמדובר ב"גרסה היציבה" כשמדובר בעריכות של אדם אשר נחסם בויקיפדיה (ור' במשפט הקודם בעניין הצדדים). בעניין ההסטוריה של הערך, ובנוסף לחשיבות, גם הדיוק לגבי מה שכתבתי (ולא במעט השקעה) ארחיב כשיהיה לי זמן. אגב: חלק מהתנצלות היא משיכת הדברים, (ויתנצלו את עדיים) ולפחות הסבר שלהם, ולא רק התכחשות לפעולתם.
אומר לך את מה שלימדני מורי ורבי הרבי מחוסט - "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין - שמע לו." - "אבל מה ההגיון בזה. איך יכול אדם לקבל דבר כזה?! התשובה פשוטה. אם מורך אומר לך על ימין שהוא שמאל - סימן שאתה עומד מולו. תעבור לצידו ואז תראה שהוא צודק."
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 22:54, 23 בנובמבר 2010 (IST)
לא כתבתי עריכות הזויות - אינני נוהג להשתמש בתואר הזה. כתבתי עריכות תמוהות, ואני אכן מצטער על השימוש במונח הזה, הייתי צריך לבטא את הדברים בצורה שונה, אך אין בביטוי הזה פסילה - עריכה שלך יכולה להיות תמוהה בעיני, ועריכה שלי יכולה להיות תמוהה בעיניך, אך אין זה אומר שאנו פוסלים איש את רעהו. לגבי גרסה יציבה כשמדובר בעריכות של אדם אשר נחסם בויקיפדיה - עזר לא נחסם בשל התנהגות לא הולמת, אלא לפי בקשתו, כשי לנצל את זמנו יותר טוב. בתקופה שפעל בויקיפדיה הוא זכה להערכה רבה, כפי שניתן לראות בדף שיחתו. אכן אנחנו "אמורים להיות באותו הצד" (מה גם שאנחנו שנינו מאותו הכפר), ואינני חושב שהמחלוקת לגבי מה שראוי להיות בערך הזה מעמידה אותנו בעמדות מנוגדות. בנילה - שיחה 23:07, 23 בנובמבר 2010 (IST)
הזוי אכן אין. אך תמוה מנין? מעולם לא ענית לעניין. (ואם תעשה כן, אנא בדף השיחה של הערך...) רק הטלת עלי להוכיח את עניין "הגרסה היציבה". מורך ורבך לא היה הכותב הראשון (דובי22) וגם לא עורך משמעותי. ההסבר כעת אינו כתוב בלשון אנציקלופדית, ולעומת זאת עריכתי לענ"ד (הענייה במיוחד בעיני העורכים חדי התער דלעיל) הכניסה אותו לסוג זה של כתיבה. אני מניח שתמיהתך קשורה לנושא פיסוק ועימוד הפסוקים. ובכן ראה את פעולתי בויקיטקסט - ביחוד בדפי ה"ביאור:" שבדרך כלל מתקבלת בברכה.
ושוב אני מזכיר לעצמי שהתחייבתי להתרכז גם בויקי העברי בערכים מדעיים לעת עתה... אוף (חוץ לזמנו)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 23:38, 23 בנובמבר 2010 (IST)
התייחסתי שם לדברים שנכתבו שם. רק שתי הערות: א. דובי יצר את הערך אך כתב רק קצרמר. עזר שכתב אותו והביא אותו למצבו הנוכחי. קל לראות שהוא העורך המשמעותי של הערך (השווה את הגירסה שלפני עריכותיו וזו שלאחריהן). אם כי זה לא כל כך חשוב. ב. אין לי התנגדות לצורת עימוד הפסוקים שעשית. בנילה - שיחה 00:25, 24 בנובמבר 2010 (IST)

אני כותב כאן ולא בדף השיחה, כי רימון לא מאפשר לי לכתוב שם. אבל ההוספות שהחזרת היום לגמרי לא מקובלות - אין להם שום קשר לתוכן הערך. מה לאיסור פיגול ולכוונה בתפילה? מה לאיסור פיגול ולדבר שאינו מתכוון? המקור שהבאת בערך רבי שמעון - אינו מקור טוב א. כי ויקיפדיה אינה מקור. ב. כי לא מדובר שם על פיגול. בנילה - שיחה 21:53, 24 בנובמבר 2010 (IST)

אענה שם. תן לי עד יום שני להביא מקורות - האמן לי שהם רבים. החל במדרשים, בבלי, ירושלמי, ראשונים, גאונים, אחרונים.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ח בכסלו ה'תשע"א • 22:47, 24 בנובמבר 2010 (IST)

סגירת דף בשבת[עריכת קוד מקור]

הועבר לארכיון (משתמש:pashute/ארכיון שיחת משתמש). השארתי מעט מהתכתובת, קטעים שהושמטו מסומנים ב ...x...

למשה, האם מותר וקיימת הרשות לסגור את דף המשתמש שלי ביום שבת בויקיפדיה? (זה בשל קדושת השבת)...X... כיכר השבת - שיחה 20:28, 23 בנובמבר 2010 (IST)
אני רק עורך חובב כמוך... ...X... משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 22:04, 23 בנובמבר 2010 (IST)
...x.... כיכה"ש אתה שואל כי מתעלמים מבקשתך לא לכתוב בשבת? או למה? ... משה, האם כוונתך לשיחת משתמש:ברוקולי? ישרון - איך אני נוהג? 22:08, 23 בנובמבר 2010 (IST)
...x...אולי זה היה משתמש:ברוקולי הקרוי גם קוריצה. כיום יש לו משהו צנוע יותר. (מוצאי התאריך העברי של כ"ט בנובמבר)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 22:14, 23 בנובמבר 2010 (IST)
...X...סליחה שהתנגשתי, היום אמי המשילה את זה לרמ"א המגלה שהשולחן ערוך כבר נכתב. (ערב התאריך העברי של י"ט כסלוקריצה) ישרון - איך אני נוהג? 22:27, 23 בנובמבר 2010 (IST)
אהם... היום למיטב ידיעתי י"ז בכסליו... אני מקווה שאתה לא נוהג. לאיזה מספר להתקשר? קריצה
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 16:18, 24 בנובמבר 2010 (IST)

[...X... דיון שלם בעניין בוטים ומשמעותם ...X...] אם כי עליך לצפות "לחטוף אש" מאלו שאינם מכירים קדושה. כפי שרשמתי, זו יכול לעורר דיון הוגן בעד היום הלאומי והבינלאומי שלנו -

  • יום ללא תחבורה (בדומה לבוגוטה ומקומות אחרים בעולם, אצלנו - ערים שלמות משתתפות בזה!),
  • ללא עישון... ללא זיהום בערפיח, יום העיר, יום המשפחה, יום ללא פגיעה בחי ובצומח,
  • יום החברים, יום החיוכים, יום האכפתיות העולמית, יום השוויון החברתי,
  • וגם - יום השקט והמנוחה, ויום ההתבוננות בעולם, בעברו, בעברינו ובמשמעותם.
  • ומצד שני יום מושמץ בתקשורת, יום שמושפל על ידי אינטרסנטים מסחריים.
  • יום שכל אזכור שלו נחשב ל"כפייה דתית" וכל דיבור עליו הוא פגיעה ב"מדינת כל אזרחיה".
    -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ח בכסלו ה'תשע"א • 22:47, 24 בנובמבר 2010 (IST)
אני חושב שהדבר אפשר טכנית, אבל מדוע לטרוח (ומדובר בטרחה) כדי לחסום מעריכות את אלו שממילא לא עורכים? ישרון - איך אני נוהג? 23:10, 24 בנובמבר 2010 (IST)

...X...

מוצאים מישהו שיש לו הרבה זמן, ...X... אגב אתה יכול לפתוח תחת ויקימדיה אתר ויקי שלם (למשל ויקיאדמורים) ולהיות המנהל שלו. ואז לעשות שם מה שאתה רק רוצה. משה (ערב יום השואה)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ז בניסן ה'תשע"א • 17:54, 1 במאי 2011 (IDT)

הר הזיתים[עריכת קוד מקור]

מה כוונתך שאבדוק? גם נסיתי והאתר לא עובד/קיים--פרץ הכהןשיחההנך מענג שבת קודש באכילת בשר בקר? וודא שהוא נקי וגלאטט מחשש גזל מהכהנים• י"ח בכסלו ה'תשע"א • 21:18, 24 בנובמבר 2010 (IST)

לא, אנחנו צמחונים. אך לעתים רחוקות בשבתות עם המשפחה המורחבת מכינים בשר, ואז רק חלק, ומשתדלים גם בגידול אורגני - שאם לא כן מסתכנים הן בשחיטה המונית, והן בהשפעת תרופות ואפילו האכלת בשר לפרות. ידוע לי אישית לגבי "הכשרי מהדרין" אפילו חרדי שבחרדים, בן דודי הוא אחד ה"גדוילים" תלמיד רבי מרדכי גיפטר זצ"ל בארה"ב והרב וולבה ולאחר מכן היה למשמשו של הרב גוסטמן. סבי זכר צדיק לברכה - גם הוא היה מראשי ההשגחה בארה"ב, בצד המעשי. לשניהם סיפורים מסמרי שיער...
ולעניין הר הזיתים: סורי - איי ריממברד רונג, דה ניים איז אין ענגליש: http://www.mountofolives.co.il
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ח בכסלו ה'תשע"א • 22:47, 24 בנובמבר 2010 (IST)

יהי רצון[עריכת קוד מקור]

השארת על הערך תבנית "בעבודה" גרגור סמסא - שיחה 15:17, 5 בינואר 2011 (IST)

תודה. הבאתי את המאמר ל"מנוחה ונחלה" - השארתי עליו כרגע "להשלים" (כשהכוונה שאשמח אם כל אחד אחר יערוך, יוסיף ירחיב או יקצר)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בשבט ה'תשע"א • 00:02, 14 בינואר 2011 (IST)

משתמש:Pashute/לנצוט ללנצוט[עריכת קוד מקור]

זוכר את ארגז החול הזה? מצאתי אותו בקטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים. מה דעתך להמשיך ולעבוד עליו, אם תרצה, כדי שיהיה בשל לעבור מארגז החול למרחב הערכים? תודה, Ravit - שיחה 22:41, 13 בינואר 2011 (IST)

... אה, לא. לא זוכר את זה כ"ערך של משתמש חדש"... נראה לי שעבדתי על זה במסגרת משהו אחר שכתבתי, ולא מזמן. (כעת אין לי אפילו זמן להסתכל על ההסטוריה והתאריכים - אך נראה לי שזה מהשנה שנתיים האחרונות -- אני קצת יותר ותיק). אולי את יכולה להרחיב, לפחות ברמה המינימלית שזה יהיה בלי שגיאות וכו'? יש את הקישור לשם העיירה כיום בויקיפדיה האנגלית. חיפוש מהיר בגוגל ל-"לנצוט" הרגע הביא שפע של חומר על העיירה ואנשיה, ועל גורל יהודיה. אשמח לעזור ולהרחיב כשהעיירה תהיה במרחב הויקיפדיה. אולי כתבתי בדף השיחה שם למה עבדתי על זה?
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בשבט ה'תשע"א • 23:59, 13 בינואר 2011 (IST)
מוזר, לפי ההיסטוריה של הערך נראה שעבדת עליו רק לפני שלושה חודשים, ב-22 באוקטובר 2010. השתמשת כנראה באשף הערכים, וזה מה שיצר אוטומטית את הקטגוריה "ערכים של משתמשים חדשים" בסוף הערך. בכל אופן, הרחבתי אותו קצת והעברתי למרחב הערכים, תחת השם לנצוט. Ravit - שיחה 10:43, 15 בינואר 2011 (IST)
תודה. ראי שם.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ב בשבט ה'תשע"א • 12:17, 17 בינואר 2011 (IST)
תודה רבה לך על הרחבת הערך! ערכתי קצת, ועניתי בדף השיחה. אגב, בוויקיפדיה לא מקשרים ליוטיוב, המפר זכויות יוצרים, לכן נאלצתי להסיר את הקישורים הללו. בברכה, Ravit - שיחה 20:35, 17 בינואר 2011 (IST)
אסתכל ואגיב שם. בעניין היוטיוב, מעביר את הדיון לשיחת המשתמש שלך.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ג בשבט ה'תשע"א • 13:00, 18 בינואר 2011 (IST)

טילדה[עריכת קוד מקור]

אהלן משה, כל הכבוד על היוזמה. שלחתי לך מייל. נעה - שיחה 00:00, 19 בינואר 2011 (IST), עורכת הטילדה הרביעית

Steward elections[עריכת קוד מקור]

משתמש יפה (ג'ייף) לוב הודיע על בעיה טכנית, בעקבותיה עדכנתי החשבון הגלובלי.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ג באדר א' ה'תשע"א • 13:23, 17 בפברואר 2011 (IST)

למשתמש פשוט[עריכת קוד מקור]

הערך מבקשי אמונה - חצר חסידות יימחק אוןלי היום בערב, אני מבקש ממך אתה התקווה האחרונה, עזרת לי פעם על תיבות המשתמש שלי בדף המשתמש שלי, כעת אני מבקש ממך, עזור לי והכנס לדף ההצבעה של הערך ותשפיע, הצבעה על השארת הערך,

בבקשה.... --כיכר השבת - שיחה 20:09, 4 באפריל 2011 (IDT)

נעניתי. מאוחר מדי. ובכל זאת לא היית צריך אותי. בהצלוחע מיט א ברוכע 16:56, 1 במאי 2011 (IDT)

מתמטיקה ביולוגית[עריכת קוד מקור]

שלום Pashute,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "מתמטיקה ביולוגית" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, Tomtom - שיחה 15:44, 19 באפריל 2011 (IDT)

סיימתי! מקווה שימצא חן בעיני הביולוגים שבינינו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ח בניסן ה'תשע"א • 20:59, 21 באפריל 2011 (IDT)

קטגוריה:חסידות תולדות אהרן[עריכת קוד מקור]

...X...ביקש ממני לבקש ממשתמש שיש לו ידע בנושא, --כיכר השבת - שיחה 16:44, 1 במאי 2011 (IDT)

אינני מומחה לדברים כאלו. להיפך, אני מומחה איך להיקלע ל'תקלים' עם עורכי הויקיפדיה היותר תקיפים, אחרי עבודת מחקר מאומצת וממושכת. אגב, למה אתה מקדיש לחסידות זו כל כך הרבה מאמצים, כשברור שראשיה וחסידיה לא רוצים כלל להיות תחת כותרת זו...X...ועל זה אמר דודי זצ"ל האדמו"ר מטולנא: הצפרדע לא קיבלה כלום כי יותר קשה לשתוק רגע אחד כמו הכלבים ביציאת מצרים מאשר למסור את הנפש.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ז בניסן ה'תשע"א • 17:40, 1 במאי 2011 (IDT)

קיבלתי את דבריך, אני מתעמק בחסידות הזו ואולי אם ירצה השם אני יהפוך להיות חסיד שלה (ואני לא צוחק) אני יודע שהם לא מעוניינים להיות בויקיפדיה או בכלל במחשב אבל ככל שאני כותב עליהם אני מבין ויודע עליהם יותר דברים...X... --כיכר השבת - שיחה 18:15, 1 במאי 2011 (IDT)

לא נראה לי שהיו מרשים לך לדבר איתי... עכ"פ שאלה: שמעת על הרב אברום הירש דסקאל מהעדה?
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח בניסן ה'תשע"א • 19:15, 1 במאי 2011 (IDT)

אברום הירש דסקל[עריכת קוד מקור]

שמעתי עליו פעם, לא הרבה, למה אתה שואל? --כיכר השבת - שיחה 21:32, 1 במאי 2011 (IDT)

הוא אח של סבתי ע"ה. ...X... -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח בניסן ה'תשע"א • 22:04, 1 במאי 2011 (IDT)

...X... ניסיתי לראות בעוד מקורות מידע בקשר לר' אברום אך לשווא. התקשרתי למשרדי העדה החרדית אך אין תשובה, תנסה אתה אולי לך יהיה סיכוי. טל' - 6236550 אני הוספתי את הקידומת 02 כי זה בירושלים. --כיכר השבת 14:18, 4 במאי 2011 (IDT)

אנכי שנה-אמון[עריכת קוד מקור]

שלום. שים לב שהעלית ערך במצב גרוע מאוד. מהשוואה לערך האנגלי עולה שחלק גדול מהערך לא נכון (למשל כתבת שהיא "אם לשש בנות ידועות מעכן אתון", ושהיא "נולדה מיחסי גילוי עריות של סבה עם אימה"). כתבת משפט שאין לו שום משמעות: "בשלב כלשהו נישאה לתות-אנך אמון המצויירת על כסא הזהב שלו". גם המשפט "בתמונה נראית חשופת שת" לא מובן. בנוסף, לא ברור למה לא נצמדת לכתיב של השמות המופיע בערכים האחרים (ענחסנפאתן, אחנתון, תות ענח' אמון). ועוד. אני-ואתה שיחה 17:10, 31 במאי 2011 (IDT)

סליחה, צודק! נאלצתי להפסיק מפאת חוסר הזמן. לפחות כרגע תיקנתי. המידע על נפרטיטי (שאתה טוען כדוגמה למידע שאינו נכון) ממאמר לפני חודש המפרט מחקר ד.נ.א. משרידי הפרעונים ועל פיו יש כעת מידע חד משמעי לגבי יחסי האישות במשפחת המלוכה של הפרעונים בשושלת זו (וגם באחרות). כאמור אין לי כעת אפשרות לפרט, ואשמח לחזור לכך בעתיד. הייתי צריך את הערך, כדי להסביר בויקיטסט כמה מקורות שאני עומד לעסוק בהם (בעיקר בספר "דברת שלמה", אך גם במקורות תלמודיים ומקראיים). אשלים מידע במאמר באנגלית, אקבל את ביקורת החוקרים קודם, ואז אחזור לעברית ואשלים אותו. תודה. יום ירושלים שמח!
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ז באייר ה'תשע"א • 17:49, 31 במאי 2011 (IDT)
הערך אכן השתפר עתה, ואני מקווה שבהמשך יובאו מקורות לטענות החדשניות שיש בו. אמנם אני עדיין תמה על המשפט הטוען שהיא "אם לשש בנות ידועות מעכן אתון" כאשר בערך האנגלי כתוב אחרת לגמרי "she was the third of six known daughters of the Egyptian Pharaoh Akhenaten". אני-ואתה שיחה 18:22, 31 במאי 2011 (IDT)
שוב צדקת ותיקנתי
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח באייר ה'תשע"א • 00:26, 1 ביוני 2011 (IDT) 
יופי, ואני רואה גם שהערך הורחב. אבל אני מבקש לחזור שוב למשפט "נולדה מיחסי גילוי עריות של סבה עם אימה", שלא ברור לי. האם הטענה היא שנפרטיטי היא בתו של אחנתון? אני-ואתה שיחה 03:41, 1 ביוני 2011 (IDT)
? אני-ואתה שיחה 18:05, 7 ביוני 2011 (IDT)
לא לדאוג... אגיע לזה.
בינתיים: התשובה - כן, זו הטענה, לחלופין הטענה היא שלמרות העדויות (בתמונות) של היותה הבת השלישית של נפרטיטי ואחנתון, אחנתון לא היה אביה.
אבל אני רוצה לבדוק היטב. 79.178.35.38 12:31, 9 ביוני 2011 (IDT)
הסרתי בינתיים את המשפט שנראה מאוד תמוה, ואתה מודה שגם לך עצמך לא ברורה המשמעות בפועל. המקום לכתוב טענות מרחיקות לכת על נפרטיטי הוא קודם כל בערך שלה ולא בערך על הבת שלה. אני-ואתה שיחה 12:39, 9 ביוני 2011 (IDT)
כן ראיתי, בסדר. הטענות הם לגבי המומיה המזוהה עם אנכי, אמה ואביה. כשיהיה לי מידע מעודכן אעדכן את שני הערכים. (וכך גם במאמר באנגלית)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ז' בסיוון ה'תשע"א • 16:48, 9 ביוני 2011 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

שלחתי מייל !MT0 - שיחה 20:31, 25 ביולי 2011 (IDT)

פשוט: המשתמש שלי בגּ (בהגוי תימני).
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ד בתמוז ה'תשע"א • 11:44, 26 ביולי 2011 (IDT)
שלחתי מייל נוסף --MT0 - שיחה 15:50, 26 ביולי 2011 (IDT)

נוזל קירור[עריכת קוד מקור]

שלום Pashute,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "נוזל קירור" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, אריה ה. - שיחה 12:19, 20 באוגוסט 2011 (IDT)

תודה על התזכורת, אגש לזה בקרוב.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"א באב ה'תשע"א • 22:57, 20 באוגוסט 2011 (IDT)
while you are at it, אל תשכח גם את מחליף חום - תודה, קיפודנחש - שיחה 20:41, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
לא לדאוג. חודש טוב. החורף מתקרב - ונחליף את החום. הבעיה הגדולה היא הזרימה הנגדית והכפלה נגדית באנגלית (ואולי ביום מן הימים לעברית). שם התברר שהבלבול גדול. וסוף סוף הכל כיום מבורר לחלוטין.
בזרימה נגדית הצינורות מחוברים זה לזה - ויש החלפה מוחלטת של מאפיין (חום או ריכוז נוזלים) בין הצינור הנכנס והיוצא.
יש זרימה נגדית בלולאה, השומרת על החום או הריכוז באזור. יש זרימה נגדית בכבשן - בה יש תוספת חום או ריכוז, בנוסף ללולאה, וכך באופן המשכי יש הגדלת החום או הריכוז.
ויש מכפיל נגדי - שבו יש אזור ביניים בין שני הצינורות הנמצאים בלולאה. מצד אחד יש יציאה טבעית של החום או הריכוז אל האזור המרכזי, ומצד שני יש הוצאה בכח קטן אל תוך הנוזל באופן הדרגתי, וכך נדרש מעט מאוד כוח אך הוא נדרש לאורך כל הצינור החוזר - דבר החוסך הרבה אנרגיה ומאפשר יצירת ריכוז אדיר באופן הדרגתי בלי הצורך "לדחוס" או לחמם בעוצמה בשום חלק. (כלומר תמיד מגדילים את ריכוז החום או החומר בהפרש קטנטן.
אחד הגורמים לבלבול הוא קיום שתי המערכות בכליות של בעלי חוליות.
הכנתי תרשימים לכך וכבר העליתי אותם שם. עכשיו צריך להפריד את המכפיל מהזרימה.
אגב מחליף חום 'עם התיבות והכולל' (כלומר +3) הוא בדיוק ויקיפדיה. מעניין. אוסיף לרשימה בדף המשתמש שלי.
חודש טוב ומבורך - אני לדודי ודודי לי.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ל' באב ה'תשע"א • 00:59, 30 באוגוסט 2011 (IDT)

עדכון בנוגע לערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום Pashute/ארכיון 2,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים מחליף חום ונוזל קירור, וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 19:45, 29 באוקטובר 2011 (IST)

אגריפס השני[עריכת קוד מקור]

טענת בעבר שהערך דורש שכתוב רב, אך מאז נעשו בו שינויים והוא שופר. האם לדעתך הוא במצב מניח את הדעת וניתן להוריד את תבנית השכתוב? אם לא, תוכל לכוון אותי לצעדים שניתן לנקוט כדי לשפרו? AaronShapira - שיחה 11:02, 19 בדצמבר 2011 (IST)

האדם הגלילי[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש פשוט,

האם יש אולי בידיך מקור למה שכתבת "בקרב האוכלוסיה האירופאית נוצרית או נוצרית לשעבר, בתחילת המאה ה-20 היה חיפוש קדחתני אחרי "האדם הקדמון" דווקא באזור אירופה או במזרח התיכון וביחוד בארץ ישראל על מנת להתאים לתנ"ך"? במקור שציינת של גורג' גראנט מקכורדי מבוא לספר Man In Palestine ניתן לקרוא ברשת רק את העמוד הראשון, אשר אינו מזכיר את התנ"ך ומעלה שיקולים מדעיים טהורים מהם הוא מסיק שמוצא האדם באסיה.

גם למקור של סר ארתור קית אין לי גישה.

בנוסף אני מתעניין במקור ובפירוט לגבי "יש משערים שהכינוי האדם הגלילי בפרסומים של החוקרים בתחילת המאה ה-20 שימש כניגוח לאמונות הדתיות של הנוצרים באירופה באותה תקופה בין מלחמות העולם". מיהם המשערים, איזה חוקרים ניגחו ולמה?

בתודה, H. sapiens - שיחה 20:26, 27 במרץ 2012 (IST)

שלום וברכה. אענה בפירוט בדף השיחה שם (שיחה:האדם הגלילי. בקצרה: בהקדמה לספרו (ששמו "האדם בפלשתינה") הוא מתאר את החיפושים אחר מקור האדם דווקא בארץ ישראל. ואגב, כך היה גם בעניין מציאת "אם החיטה" בידי אהרונסון.

חסידות קומרנה[עריכת קוד מקור]

אני מנסה לעשות סדר. האם רבי נתנאל ספרין היה בן של רבי חיים יעקב או בן של רבי שלום?

חג שמח Sije - שיחה 06:55, 12 באפריל 2012 (IDT)

הוספתי עריכה. אני מקווה שעכשיו ברור יותר. חג שמח גם לך.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ' בניסן ה'תשע"ב • 12:25, 12 באפריל 2012 (IDT)

שינוי שם ויצירת הפניה[עריכת קוד מקור]

שלום,

לפני כחודש ביצעת שינוי שם לערך שאטוראליאויהיי ואת שמו הקודם הפכת להפניה. הדרך בה עשית זאת הייתה בהעתק-הדבק. הבעיה בדרך זו היא שבערך החדש לא נשמרת היסטוריית העריכות. להבא הדרך שבה יש לעשות זאת היא על ידי שימוש בלשונית ההעברה (חץ אנכי קטן ליד תיבת החיפוש בצד שמאל למעלה). בברכה, נויקלן 16:02, 11 במאי 2012 (IDT)

לצערי אתה ואחרים עלולים לחשוב שביצעתי עריכה. בעוד האמת היא שנעשתה העברת הדף המקורי שאותו אני יצרתי אחר מחקר קשה ומעמיק. המשך העבודה שלי נקטע, בעוד שגיליתי מקורות חשובים נוספים.
היה לי הרבה מה לומר בעניין ואכן כתבתי אותו בדף השיחה של אוהלי - אליו מתייחס הערך ולא שאטוראליאויהיי. חלק ניכר מהמחקר היה באותו דף שיחה שנמחק. זה בהחלט מכעיס. אני מעביר את הערך בחזרה לאוהלי. ואל דאגה, אין צורך לעשות הפניה מ-סטרולי (שם העיירה שהתאחדה עם אוהלי, לתקופה מסויימת תחת שלטון הנאצים, וההונגרים בחרו לשמור על איחוד השמות...) כי איש לא יחפש את הערך שאטוראליאויהיי.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ג באייר ה'תשע"ב • 22:34, 14 במאי 2012 (IDT)
פשוט, אני לא נכנס לאיך צריך להיקרא הערך. אני מסביר כי העברה מבצעים באמצעות הלשונית ולא בהעתק הדבק. אם הדף אליו רוצים להעביר "תפוס" אז צריך לבקש את מחיקתו בבקשות ממפעילים. נויקלן 22:43, 14 במאי 2012 (IDT)
הסבר מפורט יותר: כרגע אחרי ההאחדה מחדש של כל הגרסאות, הן מופיעות במקום אחד. התייחסתי לעריכות הבאות שבוצעו ברצף (נעשו למעשה בשני דפים נפרדים ובכך הופרדו הגרסאות המוקדמות והמאוחרות של הערך): [1]‏, [2] ‏. מאוחר יותר ביצע משתמש נוסף העברה נוספת (דרך לשונית ההעברה) שלה אתה מתנגד. אם יש צורך לפתוח דיון שינוי שם תעזרו בתבנית:שינוי שם. אני יודע שקדמה להעברה שלך העברה של משתמש אחר אותה למעשה ביטלת בצמד העריכות האלה. מה שהפריע לי זה רק ההבדל הטכני בדרך ההעברה. נויקלן 22:57, 14 במאי 2012 (IDT)
תודה. הסיבה לכך שעשיתי לא לפי הטכניקה הידועה גם לי, היתה שלא ניתן היה להעביר בחזרה בגלל באג בויקיפדיה. אגב, עתה אני נזכר שבדיוק את זה היה כתוב בדף השיחה שנמחק!!!.
מאה אחוז של הערך גם בצורתו המאוחדת הוא ניסוח שלי למה שקראתי וחקרתי בעמל רב. כעת הפרדתי את שני המאמרים.

ֿ

השארתי את העיר (שגם הנתונים עליה הם ממחקר שלי כאמור) ההונגרית, בלי כל ההתייחסויות לעיר הסלובקית (חוץ מכך שהופרדה) וללא ההתייחסות לשטעטל - שהם כל הקישורים החיצונים למשל. (לא ממש מעניינת אותי העיר ההונגרית הזו של ימינו, ואינני מבין מה יש לויקיפדים המכובדים העוסקים בהאחדה ובשינוי שמות ובאיבוד מידע יהודי חשוב להתעסק עם שאטורליאויואבוי או איך שהם רוצים לקרוא לה. מה החשיבות שלה לקורא העברי אם לא כהמשכה של העיירה (היהודית) אויהלי, או כפי שקרו לה תושביה היהודים: האוהל .נו... ושוב תודה שהפנית את תשומת לבי לכך שהמשיכו למחוק את עריכותי.
הייתי שמח אילו היחס של עורכים אחרים בויקיפדיה לעבודה מאומצת, וכפי הנראה רהוטה וממוסמכת (שכן לא מחקו ואף לא תיקנו את הנוסח) היתה קצת יותר תומכת.
בדף השיחה היו גם מקורותי, ואילו היו לפני כעת, הייתי יכול להוסיף בהערות הביניים. חבל על דאבדין.
ושוב תודה שהערת את תשומת לבי לעריכות החדשות בערך הנ"ל. תודה, משה ועכשיו, השאלה: איפה במק אני מוצא את הטילדה. [טילדה טילדה טילדה מקטילדה] [משתמש פשוט ל"ח בעומר התשע"ב] (מעתיק מלעיל, מתגובתי בפיסי)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ג באייר ה'תשע"ב • 24:00, 14 במאי 2012 (IDT)

מרי מידגלי[עריכת קוד מקור]

אני חושב שנפלה טעות באיות של שמה. אשמח לתגובתך בשיחה: מרי מידגלי בברכה פומפריפוזה - שיחה 19:29, 12 ביוני 2012 (IDT)

אנא עיין שם שוב. פומפריפוזה - שיחה 07:23, 18 ביוני 2012 (IDT)
למשה שלום. על פי הרוב שהתגבש בדף השיחה, יש מקום להעברת הערך למרי מידג'לי. התחלתי בכך ששיניתי את כל המופעים של מידגלי למידג'לי בערך, אך רק לאחר ששמרתי את הדף, ראיתי כי יש עליו תבנית "בעבודה" אותה אני מכבד. אני מבקש את רשותך להעביר את הערך, על פי הכרעת הרוב בדף השיחה. בברכה פומפריפוזה - שיחה 07:27, 18 ביוני 2012 (IDT)

מרי מידג'לי[עריכת קוד מקור]

שלום משה. הצטברות הדעות בדף השיחה מכריעה את הכף לטובת האיות מידג'לי. אני מעביר את הערך לשם הנכון, ומאמין כי בכך תרמתי לערך והשלמתי את עבודתך הנאה מאוד על ערך זה. פומפריפוזה - שיחה 19:15, 1 ביולי 2012 (IDT)

תודה
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • א' באב ה'תשע"ב • 08:32, 20 ביולי 2012 (IDT)

ספר החזיונות[עריכת קוד מקור]

http://he.wikipedia.org/wiki/שיחה:ספר_החזיונות

העלת משהו בחכתך?

יישר כח.

יאיר

פסודו של יום[עריכת קוד מקור]

-- X עיקר הדיון הועבר לארכיון X --

שלום, הערך אינו מוכן כעת למרחב הערכים, לכן הועבר למשתמש:Pashute/פסודו של יום שם תוכל לעבוד עליו בנחת. בברכה, דורית 15:12, 19 ביולי 2012 (IDT)

שלום, הנחתי תבנית בקשת הבהרת חשיבות ... ‏DGtal15:37, 19 ביולי 2012 (IDT)

...X הועבר לדף הארכיון X ...

רגע! חשבתי שאני בויקי מקור ולא בויקיפדיה. מעביר לשם! סליחה!!
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • א' באב ה'תשע"ב • 08:34, 20 ביולי 2012 (IDT)

תמונת משה קצב[עריכת קוד מקור]

האם אתה צילמת את תמונת משה קצב שהעלית לוויקישיתוף? אם לא, האם תוכל להסביר כיצד זכית בזכויות היוצרים עליה? דוד שי - שיחה 16:40, 27 ביולי 2012 (IDT)

היה כתוב שם, אלא שבינתיים הספקת למחוק את התמונה! כל הכבוד. אין לי זמן להתעסק עם זה.
מעל מליון חיפושים: זו עבודה מקורית שלי מורף ושינוי על בסיס מספר תמונות ציבוריות שלו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ח' באב ה'תשע"ב • 17:27, 27 ביולי 2012 (IDT)
אין לי יכולת למחוק תמונות בוויקישיתוף, אבל טוב שמישהו אחר העניק לך שירות זה. דוד שי - שיחה 17:39, 27 ביולי 2012 (IDT)
לצערך, טעיתי. שבת שלום -
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' באב ה'תשע"ב • 19:30, 27 ביולי 2012 (IDT)
אנא, אל תנסה לקבוע מה מצער אותי ומה משמח אותי, תן לי להחליט על כך.
לדעתי התמונה היא הפרת זכויות יוצרים של צלם התמונה המקורית, וראוי למחוק אותה. דוד שי - שיחה 21:02, 27 ביולי 2012 (IDT)
את התמונה המקורית צילם בחור בשם ליאור מזרחי. ביצוע נגזרת לתמונה מוגנת בזכויות יוצרים לא הופך אותך לבעל זכויות היוצרים עליה. טייניאיי חלש יותר מחיפוש התמונות של גוגל, שם התמונה עולה בתוצאות החיפוש. נויקלן 22:11, 27 ביולי 2012 (IDT)
אם כן, אמחוק אותה, עד שאקבל את רשותו. הייתי סבור שהמורף שינה מספיק. זה לא רק התמונה שלו, אבל השיער (והסנטר) כמעט במלואו משם. אגב, פניתי לניוז 1 לקבל את רשותם והם ענו שהתמונה אינה שלהם. -- קשה מצב (אותיות משה קצב)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ב באב ה'תשע"ב • 22:47, 30 ביולי 2012 (IDT)
כבר הוסר. הוספתי שם הערה על כך שזו שגיאה שלי.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ב באב ה'תשע"ב • 22:57, 30 ביולי 2012 (IDT)

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום Pashute/ארכיון 2,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים לנצוט, ירושלמי על סדר קדשים, היינריך הימלר, אקוצנטריות, וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 21:01, 31 ביולי 2012 (IDT)

תזכורת[עריכת קוד מקור]

הצבת על הערך אקוצנטריות תבנית {{בעבודה}} לפני הרבה זמן, והערך נמצא במצב גרוע. --פדיחהשיחההצטרפו למיזם הספרות הספקולטיבית! 15:51, 16 באוקטובר 2012 (IST)

אשתדל היום בצהריים לסגור את כל ה"בעבודה" שהשארתי פתוח. תודה לך ולבוט על התזכורות.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ה' בחשוון ה'תשע"ג • 13:38, 21 באוקטובר 2012 (IST)
עוד תזכורת לערך זה... הסרתי בינתיים את כל המידע באנגלית שהופיע שם, הרי אין בעיה להשתמש מתי שתרצה בערך מוויקיפדיה האנגלית. נשמח אם תוכל להשלים את הערך העברי. תודה, Ravit - שיחה 13:28, 26 בדצמבר 2012 (IST)

אדירנה[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים. ראשית תודה על עריכותיך. שנית, מספר הערות. חשוב מאד לדייק בכדי שהמידע שאתה מצרף יהיה אמין. ב-1939 לא גורשו יהודי בולגריה לטורקיה וכך גם לא כתוב במקור שצירפת. אם כך, לא ברור על סמך מה אתה מתבסס בקביעתך השגוייה לחלוטין. ב-16 בספטמבר פורסם צו גירוש ל-4,000 מיהודי בולגריה שהוגדרו נתינים זרים, דהיינו לא היו בעלי אזרחות בולגרית. כ-2,000 מהם התקבלו בטורקיה. כ-1,000 ביוון. כ-100 במדינות נוספות כגון ספרד, הונגריה. כ-900 יהודים שהיו מחוסרי נתינות בכלל, הושלכו בשטח ההפקר בגבולות יוון, טורקיה ובולגריה כשהם נתונים לחסדיהם של משמרות הגבול. כמה עשרות מהם נעצרו בידי משמרות הגבול ונכלאו באדירנה ובהמשך שוחררו בזכות תשלום שוחד. הריטואל נמשך מספר פעמים, עד שהקבוצה הועברה לווארנה. הנושא מפורט גם בערך יהדות בולגריה. שלישית- באנציקלופדיה חשוב לצרף מידע אנציקלופדי קונקרטי - "סיפורי מעשיות" שהיו מספרים בשיחות סלון, לא ממש רלוונטיים. לעניין אירועי 1934 אשמח אם תצרף מקור לסיפור הרצח ולקביעתך כי "בחסות העיתונות המקומית המשפט הפך לעלילת דם נגד כלל היהודים". תודה Assayas שיחה 15:54, 21 באפריל 2013 (IDT)

מעביר את הדיון לדף השיחה שם, ועונה לכל טענותיך בהוכחות ודברי טעם, אני מקווה.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"א באייר ה'תשע"ג • 16:25, 21 באפריל 2013 (IDT)
אין בעייה. בינתיים אבקשך לא להחזיר את העריכות שבמחלוקת. ב-1939 היו בבולגריה 48,000 יהודים והם לא גורשו לטורקיה כפי שכתבת. זוהי אינה שגיאה קלה זוהי פשוט המצאה. Assayas שיחה 16:30, 21 באפריל 2013 (IDT)
נראה לי שאתה דיי ותיק כאן ויודע שלא עורכים את שכתב משתמש אחר. אז גם את הנ"ל אבקשך לא לערוך. Assayas שיחה 16:36, 21 באפריל 2013 (IDT)
אולי מספיק עם זה? Assayas שיחה 16:47, 21 באפריל 2013 (IDT)
מצטער. כאשר משתמש עורך עריכות לא מבוססות ומוסיף שגיאות בוטות לערכים עליי להגיב בהתאם. זוהי חובתי. התרשומת שלי אמורה להישאר למען התיעוד העתידי במידה ואירועים כאלו יישנו. ולכן אבקשך בפעם האחרונה לא למחוק אותן. Assayas שיחה 17:17, 21 באפריל 2013 (IDT)