שיחת משתמש:EKos

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת EKos בנושא ישראל כץ (שר העבודה והרווחה)
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום EKos, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,‏DGtal22:03, 10 בפברואר 2008 (IST)תגובה

ישראל כץ (שר העבודה והרווחה)[עריכת קוד מקור]

נאלצתי לבטל את עריכותיך. ראשית, אין תבנית:שר, משתמשים בתבנית:ח"כ. שנית, התוספות שלך חסרון אובייקטיביות וקרובות מאוד לתעמולה (יש בחירות בקרוב?). ראה ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית על חשיבות הנייטרליות בויקיפדיה. אתה מוזמן לשלב מידע עובדתי בערך, אך לא לנסות להופכו למעין פרסומת. תן לעובדות לדבר. ‏DGtal22:03, 10 בפברואר 2008 (IST)תגובה

1. אין כל קושי להעביר לתבנית ח"כ. ה*עובדה* היא שד"ר כ"ץ לא היה חבר כנסת אלא שר שאינו חבר כנסת.

2. כל הערך הוא עובדות. אכן, זו לא "כתיבה מדעית", אבל גם הנושא הוא ביוגרפי לא מדעי. עדיין ניתן להוריד מה שניתן להגדיר כ"פרשנות". עם זאת, לא ברור איך פירשת את הדברים כ"תעמולת בחירות" - ניכר כי לא קראת את הערך. ד"ר כץ הוא בן 80 וחולה סיעודי במצב קשה מאוד. הוא אינו רץ לבחירות, וככל הידוע לי אינו מועמד לשום פרס. הערתך מבישה.

3. לא ברור לי לגמרי איזה כתיבה בידיוק תספק את "דרישותיך", הייתי עושה המאמץ לתקן את הערך, אבל סגנונך מעיד על הרוח המקננת בך ולכן אוותר על התענוג. טוב לדעת שיש צנזורה על ויקיפדיה ושיש לה כניראה גוון פוליטי אידיאולוגי פרנואידי. אל חשש אני לא רודף אותך ואת אמונותיך.

דרך אגב, אני בנו של ישראל כץ וכפי שאתה מבין אני מאוד אוביקטיבי. עם זאת הכוונה היתה להביא את העובדות הביוגרפיות. למען האמת, התבקשתי לעשות זאת ע"י אנשים שמצאו אי דיוק אחד בערך והרבה דברים חשובים חסרים להבנתם. ואכן, למיטב הכרתי, רוב רובו של הטקסט שכתבתי וצינזרת הוא עובדות. העובדה שאדם הקים באופן יחסי מפעלים מרובים מאוד בחייו, אינה אומרת שמנייתם היא "תעמולה".

אוקי, אני מוכן לקבל שהויקיפדיה אינה הבמה לדברים האלו. האם אפשר להוריד את הערך של דר ישראל כץ בכלל? האם אפשר להכניס לתוכו השמצות?

שלום שלום.

אני מתנצל על כך שנפגעת ומודה כי לשוני הייתה חדה הרבה יותר מידי. אשצדל לכפר על מעשיי ולשלב את הוספותיך בערך בהקדם האפשרי. סליחה, ‏DGtal07:28, 11 בפברואר 2008 (IST)תגובה

DGtal שלום, אינני סבור שלשונך חדה, עם זאת אינך צריך לכפר על דבר. אם בכל זאת אתה מעוניין לערוך את הערך על ישראל כץ אני מודה לך ומברך על כך. אני מבין שברשותך הטקסט שכתבתי. עשה כרצונך וקצר ככל שתרצה. אם תרצה מסמך כלשהו או בכל שאלה שיש לך, בבקשה תשאל (חן חן שמצאת נושא עבודת הדוקטוראט - בהנחה שזה אתה). אל תחשוש מחוסר האוביקטיביות שלי. אם בכל זאת לא תמצא הזמן לכך, אני אערוך את הערך. קראתי במדריכים על "תוכן וסגנון" ועוד אתעמק בהם, ובעקרונות הויקיפדיה בכלל, כשיהיה לי קצת זמן פנוי בהקדם. אין לי בעיה עם עיקרון ה"ניטרליות", להיפך, הוא יהיה בעזרי.

שתי הגהות קטנות לערך הקיים כרגע (ביקשת לא לערוך):

1) כתוב:

בשנת 1971 מונה על-ידי ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר לעמוד בראש ועדת ראש הממשלה לילדים ונוער במצוקה. הוועדה המליצה שמשפחות שהכנסתן נמוכה ממינימום הכרחי לקיום יזכו להשלמת הכנסתן בידי המדינה.

בשנת 1973 עמד בראש ועדה שהקימה ראש הממשלה, גולדה מאיר. הוועדה הגישה את מסקנותיה ביוני של אותה שנה, ואלו אישרו את התחושה כי ישנה אפליה כלפי מי שכונו "עדות המזרח".

הערתי:

למיטב ידיעתי, מדובר בוועדה *אחת* שמונתה בשנת 1971 וישבה שנתיים, ומסרה מסקנותיה בשנת 1973. בנוסף אני סבור שהתאור שמופיע בטקסט שכתבתי בתת הסעיף "וועדת ראש הממשלה לילדים ונוער במצוקה" הוא מדויק יותר, וגם ניטרלי יותר, מהאמירה ש"הועדה אישרה שישנה אפליה נגד עדות המזרח".

2) זהו ענין קטנוני משהו, ואוי לי אם הוא יהפוך לעיקר, אבל בשם האוביקטיביות בכל זאת אעיר:

כתוב:

לאחר מכן הצטרף למפלגת ד"ש, ואף שלא נבחר לכנסת, ב-24 באוקטובר 1977 החל לכהן כשר העבודה והרווחה בממשלתו של מנחם בגין.

הערתי:

ישראל כץ לא נבחר לכנסת מטעם ד"ש - זה נכון עובדתית. אבל זה גם תרגיל יפה במהי עובדה; עובדה היא שהוא לא הגיש מועמדותו לסיעה (כלומר להיות ח"כ). לעומת זאת, כן הציג מועמודותו לתפקיד שר, ונבחר ע"י מועצת התנועה (אותו גוף שבחר את הסיעה) ברוב גדול, אם איני טועה, ראשון בין ארבעת השרים. כלומר, לא *החל* סתם כך לכהן כשר אלא נבחר לתפקיד באופן דמוקרטי וברור ע"י התנועה.

בברכה EKos 21:46, 12 בפברואר 2008 (IST)תגובה

סיימתי. צריך להוסיף מידע על המשפחה (אשתו וילדיו) ותמונה חופשית. הדוקטורט היה אתגר ממשי, כי הוא לא היה רשום אפילו בספרייה של האוניברסיטה בה למד, כל מה שמצאתי זה את הכותרת באתר גדול לדיסרטציות אקדמיות (אפילו להם אין עותק, רק רישום). ‏DGtal23:16, 5 במרץ 2008 (IST)תגובה

DGtal שלום,

תודה על כתיבת הערך. התוצאה מוצלחת מאוד לדעתי. אם תרצה להוסיף:

ישראל כץ נשוי למרסל רוסו כץ ולהם שני בנים.

אמצא תמונה מתאימה, אסרוק ואוסיף.

אני מתקן רק פרט קטן - היה המנהל *הישראלי* הראשון של בית הספר לעבודה סוציאלית.

תודה

EKos - שיחה 21:41, 9 במרץ 2008 (IST)תגובה