שיחת משתמש:Bgme

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת Bgme בנושא יאסר ערפאת

קורס תכנות (צה"ל)[עריכת קוד מקור]

אתה בטוח שהמידע שהוספת מסווג כבלמ"ס? Tharbad ּ-–ּ שיחה19:17, 22 ביוני 2009 (IDT)תגובה

מה מהדברים אינו לדעתך בלמ"סי?
מה שמכונה "תרגיל בסמ"ח" למשל? או צבעי הקורסים? Tharbad ּ-–ּ שיחה16:44, 4 ביולי 2009 (IDT)תגובה

לא לא, זה ידוע ומפורסם לכל ועם צבעי קורסים בכל מקרה אסור להם לצאת מחוץ לבסיס.Bgme - שיחה 09:54, 5 ביולי 2009 (IDT)תגובה

אום ח'אלד[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף אום ח'אלד אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

לעת עתה השינוי בוטל עד למתן סימוכין מתאימים.

בברכה, יוסאריאןשיחה 15:01, 22 באפריל 2012 (IDT)תגובה

שלום לך, אינך צריך להשתמש בלשון מתנשאת שכזו. סה"כ מחקתי משפט כפול שכן המשפט שנמחק מופיע בפסקה הוקדמת. אבקש לבטל את השינוי שלך. Bgme - שיחה 10:17, 20 ביוני 2012 (IDT)תגובה

אתה צודק, לא השתמשתי בלשון מתנשאת אלא בתבנית. תודה על התיקון. יוסאריאןשיחה 10:44, 20 ביוני 2012 (IDT)תגובה

מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור]

תודה רבה! על התיקונים והתוספות. GHA - שיחה 13:32, 9 בדצמבר 2020 (IST)תגובה

סרפנד אלחרב - משטרת ראשון נס ציונה[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ראיתי כי פיצלת בעמוד מצודות הטיגארט את משטרת סרפנד אל חרב לשתי תחנות, אחת אלחרב (על אף ששמה המקורי היו סרפנד אלחרב) וציינת שיש מצודה נוספת בתחומי צריפין.

בנוגע לסרפנד אלחרב, זהו שמה המקורי של התחנה שכיום הינה הטיגארט בנס ציונה - לשעבר מחנה פיקוד העורף). על כן על שמה להשאר על פי המקור. בנוגע למצודה שציינת שקיימת בתחומי צריפין, אשמח לקבל סימוכין שכן בכל מקורות המידע ורשימות המבנים אין ציון של אחת כזו, סרפנד היה מחנה צבאי בתקופת המנדט, אך לא תחנת משטרה. Elians - שיחה 22:16, 4 במאי 2021 (IDT)תגובה

Elians ייתכן והשם של המצודה בנס ציונה הוא אכן סרפנד-אלחרב וייתכן שזו שמה של המצודה במחנה לוטם, אך בכל אופן אין מדובר במצודה שבתוך מחנה לוטם שכן מחנה לוטם שוכן בצריפין ואילו המצודה הזו שוכנת בבסיס פיקוד העורף על כביש ראשון-נס ציונה שפונה. אני מכיר היטב את המצודה במחנה לוטם, שכן שירתי בה בשירותי הצבאי לפני שנים ומשם הגיע הרצון ללמוד על המצודות. בהזדמנות הראשונה שתהיה לי, אחפש את הספר "הטיגארטים" שם בוודאות אמצא סימוכין למצודה הנ"ל, אך אני כותב זאת בוודאות - מדובר בשתי מצודות שונות. כל שאר הסימוכין שראיתי בחיפוש באינטרנט מסתמכים על הדף הזה בוויקיפדיה ולכן אינם רלוונטיים כסימוכין עצמאיים.

Bgme - שיחה 22:39, 4 במאי 2021 (IDT)תגובה

תודה על המענה, אחדד את הדברים, משטרת סרפנד אלחרב, לימים הפכה למשטרת ראשון (על פי מכתב מנדטורי מינואר 1946 לפיו מבקש מפקח התחנה לשנות את שם התחנה ל"RISHON" בשל הרצון להפריד בין המחנה הבריטי סרפנד הנמצא מצפון מזרח לתחנת המשטרה) דבר זה אושר בסופו של דבר ואף השלט של המצודה המדוברת שונה בהתאם (אותו ניתן לראות גם היום) שמה של התחנה הינו SARAFAND EL KHARAB police station על פי המסמכים המקוריים מתקופת המנדט, אין עוררין על כך.

במחנה לוטם לא ידוע על סימון של מבנה מצודה, יכול להיות שאתה מתייחס לה כמצודה אולי בשל אלמנטים דומים (כמו לדוגמה משטרת מסובים שנבנתה לפיהם אך מדובר בתחנה מאוחרת ולאחר קום המדינה) מחנה סרפנד הינו מחנה עצום, נבנו בו מבנים בריטים רבים, לרבות תחנת רכבת, מבני עץ ואף בטון בשלב מסויים, לרבות אורוות סוסים הדומה לאלו הקיימות בתחנות המשטרה דור ראשון (טרם הטיגארט) אך בשום מסמך מנדטורי אין אזכור לקיומה של מצודה שכן אלו נבנו כתחנות משטרה בלבד ולא מעבר.

כמו כן, בדקתי ברשומות שברשותי שכוללות 315 נקודות משטרה מתקופת המנדט, סרפנד לא כללה גם כל תחנת קצה או נקודת משטרה כזו וגם לא קרוב אליה. כמו כן ברשותי נתונים על מצודות שהגיעו לשלב התכנון והשרטוטים אך לא נבנו בפועל. גם שם לא נמצאה כל מצודה כזו.

לאחר חקר המצודות ותחנות המשטרה כבר שנים וקריאה (נכון להיום) 3129 תיקיות מסמכים מנדטוריות שנסרקו מגנזך המדינה הכוללות עשרות אלפי דפים, אין מדובר במצודת טיגארט. ספר הטיגארטים המדובר קיים ברשת לצפייה און ליין וללא תשלום, אחסוך לך את הבדיקה שכן הספר הזה נבחן במלואו, אין אזכור למצודה כזו. ברשת אכן אין הרבה סימוכין על מצודות המשטרה הללו, למעשה מדובר בנושא שמעטים מאוד עוסקים בו,

אני דואג להעשיר כבר זמן רב את הדף בויקיפדיה במקביל לחומרים בחומרים שמתגלים בכל זמן שאני עוסק בפרויקט התיעוד. אם מתבססים על המידע בדף זה זה נחמד, אך התגלו שם לא מעט טעויות וסביר שעוד יתגלו בהמשך,

באשר למחנה לוטם, ככל שיש ברשותך תמונות או אפשרות לסמן בתצ"א את המבנה על מנת שנבחן את הדברים, אשמח לבדוק אותם למען התיעוד לבאים.

רשימת המצודות המעודכנת לעיונך www.mapah.co.il/tegart/tegartfortlist ,

Elians - שיחה 09:44, 5 במאי 2021 (IDT)תגובה

Elians אז הוספתי בערך את הנקודה הגאוגרפית המדויקת. בגלל שזה מחנה פעיל ומסווג, מן הסתם לא נמצא בקלות תמונות של המבנה. קישור ב-Google Earth. אם ככה אני עכשיו עוד יותר מסוקרן מה היה המבנה. כשהייתי חייל תמיד צחקנו שזה היה "משטרה בריטית" והצורה שלו מאוד מזכירה מצודת טיגארט, כולל חצר פנימית קטנה ומגדל שמירה. אני תוהה מה הסיפור של המבנה הזה. מולו יש אגב מבנה מפואר בסגנון ערבי, גם הוא בתחומי המחנה.

Bgme - שיחה 10:34, 5 במאי 2021 (IDT)תגובה

Elians פניתי לד"ר גד קרויזר ולהלן תשובתו:

אינני מכיר את המבנה שצירפת, מתי הוא נבנה, מדוע הוא נבנה ומי בנה אותו. למרות זאת, המצודה הזאת איננה חלק ממיזם הטגארטים שיש לנו לגביהם תיעוד מלא, מיספור ורשימה מסודרת. ייתכן והמבנה הוא יוזמה מקומית של הצבא הבריטי שהה במחנה.

אני מוריד את הרשומה שהוספתי.

Bgme - שיחה 10:29, 10 במאי 2021 (IDT)תגובה


תודה על העדכון[עריכת קוד מקור]

כפי שחשבתי, אין מדובר במצודה אלא ככל הנראה באמת מדובר במבנה בריטי. יש ברשותי מספר תמונות שצולמו במחנה סרפנד בתקופת המנדט, קיימים שם מבנים רבים ברקע , אך לא נראהכזה התואם למראה של הטיגארט. אם תצליח להשיג תמונה של המבנה שציינת, אשמח לראותו , ניתן לשלוח לי מייל efi at mapah co il Elians - שיחה 22:24, 10 במאי 2021 (IDT)תגובה

יאסר ערפאת[עריכת קוד מקור]

שלום Bgme,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בדף "יאסר ערפאת" בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, גילגמש שיחה 18:57, 27 בדצמבר 2021 (IST)תגובה

גילגמש עניתי לך בדף יאסר ערפאת וכן כתבתי את הסיבה בהערות לשתי העריכות, האיומים מאוד מיותרים.Bgme - שיחה 19:41, 27 בדצמבר 2021 (IST)תגובה