שיחת משתמש:Avivzell

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Avivzell בנושא עבודה משותפת
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Avivzell, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אלדדשיחה 19:21, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה

חוזה למראית עין[עריכת קוד מקור]

שלום אביב, ברכות על הערך החדש. העברתי אותו משם הערך "חוזה למראית - עין" לכתיב "חוזה למראית עין" (אין צורך במקף). אלדדשיחה 19:21, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה

היי אלדד,
תודה רבה על העזרה, זה הערך הראשון שלי והשקעתי בו כמה ימים טובים:)
אני עכשיו עורך אותו מבחינת צורה, הגהה וכמובן הפניות והערות שוליים.
אביב Avivzell - שיחה 19:25, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה
כל עוד אתה עובד על הערך, אני ממליצה שתניח על תבנית {{בעבודה}} כדי שלא יהיו לך התנגשויות עריכה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:30, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה
חנה תודה רבה על העצה המעולה! כבר אשים.
אביב Avivzell - שיחה 19:42, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה
כל הכבוד על הערך, אביב. דרך אגב, שים לב לשימוש בנקודתיים בדף השיחה: נקודתיים משמשות להזחת הכתוב (ברווח אחד, בשני רווחים וכו') - לפי מספר הנקודתיים שבתחילת השורה (תוכל להיכנס למצב עריכה ואז תראה את הנקודתיים בתחילת השורות כאן). אלדדשיחה 19:46, 9 בינואר 2016 (IST)תגובה

עבודה משותפת[עריכת קוד מקור]

הויקיפדיה הינו מקום של עבודה שיתופית. אנו מודים לך על הערך חוזה למראית עין, אך מבקשים שתתן לאחרים לערוך ולשפר אותו. עדירל - שיחה 15:39, 14 בינואר 2016 (IST)תגובה

עדירל שלום רב, הערך הינו ערך משפטי ושינוי ומחיקה של 1200 תווים כמו שביצעת יכול להרוס את ערכו וטיבו. אנא שים לב למשפטים שהינך מסיר ונקוט משנה זהירות בעריכתך. את כתיבת הערך ליווה פרופ׳ מאוניברסיטת בר אילן אשר ווידא את טיבו. אין צורך סתם לערוך ערך כדי לערוך. אמשיך לעקוב ולוודא כי לערך נותר רמתו המשפטית. Avivzell - שיחה 16:30, 14 בינואר 2016 (IST)תגובה


כמו שהגבתי לך בשיחה אגיב גם כאן- עדירל, הייתי מציע בחום לעיין שוב בערך לפני שאתה מחליט בצעד פזיז למחוק חלקים ממנו. מדובר בערך שעבר יעוץ משפטי והגהה ע״י טובים ומבינים משנינו. טענתך אינה ברורה דיה ואבקש שתחדד אותה.

בכל מקרה אתייחס לשתי האפשרויות שאולי התכוונת אליהם.

האחת - במידה והחוזה הנסתר בעל מטרה חוקית. נכתב בערך במפורש כי במקרה זה על פי דעת המיעוט של ברק בפס״ד ביטון נ׳ מזרחי הוא תקף והדעה הפכה להלכה בפס״ד גרומט נ׳ סרוסי.
השניה - במידה והחוזה הנסתר בעל מטרה שאינה חוקית. נכתב במפורש בערך כי ברק אומר באוביטר (דבר שאינו קשור להלכה עצמה של הפס״ד אלא כ׳דרך אגב׳) כי גם במקרה הזה החוזה הנסתר תקף.

אליו קם מתנגד שבראשם נמצא פרופ׳ דניאל פרידמן ובשל זה נמצא הציטוט שלו.

אין שום צורך למחוק דבר. הפזיזות והחיפזון מהשטן. Avivzell - שיחה 17:26, 14 בינואר 2016 (IST)תגובה

האם תוכל להסביר לנו למה כתבת את הערך? האם מדובר במטלה של קורס כלשהו? עדירל - שיחה 17:53, 14 בינואר 2016 (IST)תגובה


אענה את תגובתי למה שרשמת במקום נוסף - מָה עִנְיָן שְׁמִיטָה אֵצֶל הַר סִינִי? אבל אם כבר שאלת את השאלה המוזרה, אענה כי הערך נכתב מתוך רצון להעשיר את העולם המשפטי ואת הערכים המשפטיים בויקיפדיה. חוק החוזים הישראלי מחולק למספר פרקים, בניהם פרק ב׳ העוסק בפגמים בחוזה. לכלל הפגמים היה ערך בויקיפדיה מלבד חוזה למראית עין. המטרה היא חשובה. אך עם כל זאת, איני חושב שהמטרה היא רלוונטית. אנא הישאר בתוך גבולות היחסים המקצועיים ואל תעבור אל האישיים ובטח שאל תחצה את גבול הטעם הטוב. איני בוחן את מטרתך במחיקת ½ מהערך הנ״ל ובאותה מידה אין רלוונטיות לשאלתך.

בנוסף כתבתי לך גם את הדברים האלו - עדירל,

זוהי דעתך האישית וכמו שאמרת זוהי אינציקלופדיה ולא ספר אוטוביוגרפיה אשר מביא את דעתו של כל אחד מהמשתמשים כאן. לענייננו, כנראה שאינך מבין עד הסוף את הדברים ואמליץ בחום לעיין מחדש בערך ולקרוא אותו הפעם לעומקו. יש להבדיל בין חוזה נסתר שמטרתו חוקית והשני שמטרתו אינה חוקית, הרי הוא חוזה ״פסול״.

כל המחלוקת (כפי שכתוב בצורה מפורשת בערך) הינה על דבר אחד. מי מהסעיפים בחוק החוזים להחיל ולהפעיל במקרה של חוזה נסתר פסול? האם 13 חוזה למראית עין או 30 חוזה הנוגד את תקנת הציבור.

הציטוט של טדסקי הציטוט של פרופ׳ טדסקי בא להראות שאין אפשרות להחיל את סעיף 30 באף מקרה של חוזה למראית עין כי מלכתחילה אין לנו כאן חוזה. ולכן הוא מאמין שהחלת סעיף 30 הינה רלוונטית למקרה.

הציטוט של פרידמן כל המאמר של דניאל פרידמן הוא בעצם מענה לפס״ד של השופט אהרון ברק (ביטון נ׳ מזרחי) ולפסיקתו כי במקרה של חוזה נסתר יש להחיל רק את סעיף 13. הציטוט של פרידמן בא להראות את ביקורתו הקשה על הפסיקה של ברק ש״מכשירה״ חוזה בלתי חוקי באמצעות סעיף 13 שמשאיר את החוזה הנסתר בחיים.

הערך כתוב בצורה ברורה וחד משמעית וטענתך לפטפוטי סרק אינה אחרת מאשר מגוכחת ומקוממת. אני מעריך את רצונך לערוך ולשפר את הערך. בד ובבד איני מבין את החיפזון למחוק פסקאות שלמות מבלי שביררת דבר. בזמן שאתה רוצה להעשיר את ידע קוראי האינצקלופדיה אתה חוטא באותה מטרה כאשר אתה מחסיר מהם ידע חשוב אשר ראוי שיחפשו אליו, קרי המחלוקות בעולם המשפטי בנושא הזה.

קטונתי מלדעת מה הרקע המשפטי שאיתו אתה כותב דברים אלו, אך גם אם הינך פרופ׳ למשפטים בכל הכבוד (אשר קיים גם אתה לא) אציע שתעיין בדיוק כמוני בספרים ובפסיקה המדברים על הנושא לפני שערכת את הערך. Avivzell - שיחה 18:48, 14 בינואר 2016 (IST)תגובה