שיחת משתמש:AGL~hewiki

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת עידו בנושא ישי מישור

ישי מישור

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום AGL~hewiki, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, נת- ה- - שיחה 17:28, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

ישי מישור[עריכת קוד מקור]

לא הצלחתי להבין מהערך מהי חשיבותו של נושא הערך. נת- ה- - שיחה 17:25, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

ישנן דוגמאות אין ספור לערכים על אמנים (ואף פסאודו אמנים) ועל ספורטאים בתחילת דרכם. איני רואה מדוע לא ייאגר בוויקיפדיה גם ידע על אלו השואפים להצליח בתחומים אחרים - דוגמת העשיה הציבורית. חשיבותו של הערך היא בכך שהיא מאירה את פועלו של איש צעיר המבקש לפעול למען ארצו. מחיקת הערך, תוך השארתם של ערכים על אודות כוכבי טלנובלות למינן תהווה ניצחון לתרבות ערוץ 2. מן הראוי לציין גם שמישור כיהן כראש המטה של יושבת ראש הכנסת, ובכך למעשה שימש כפקיד בכיר בפרלמנט הישראלי. עניין זה לבדו צריך להצדיק את החלטתו בוויקפדיה. AGL - שיחה 17:39, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

לכשיעשה דבר מה בעל חשיבות, נשמח לכתוב עליו ערך. עד כה, אין דבר מה ייחודי בקורות חייו. ראש המטה של יו"ר הכנסת אינו תפקיד בכיר. יש לך מושג מי מכהן בתפקיד נכבד זה עכשיו? עידושיחה 17:52, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

1. ישנם הרבה דברים שאין לי לגביהם מושג אשר יש אודותיהם ערך בוויקיפדיה. האם הקריטריון לכתיבת ערך הינו היות תוכנו של אותו ערך נחלת הכלל? אם כך - מה התועלת באינציקלופדיה? נהפוך הוא - ערכים רבים שואבים חשיבותם דווקא מכך שמעטים יודעים את תוכן הערך. 2. מהו הקריטריון לפיו צריכה לדעתך להקבע חשיבות פועלו של אדם? האם שירות בראש המטה של יושבת ראש הכנסת הינו חשוב פחות מאשר הופעה באולימפיאדה וכשלון קולסאלי בה (אין ספור ערכים) או מקריירה בדוגמנות (עוד אין ספור ערכים). אין ספק שספורטאים ודוגמנים מוכרים לציבור היטב - אולם האם זוהי סיבה ראויה לכתוב על אודותם ערך, ולהימנע מכתיבת ערך על אנשים ידועים פחות? 3. סבורני שראוי היה למצות את השיחה בטרם מוחקים הערך. לא כן? AGL - שיחה 18:06, 9 בספטמבר 2008 (IDT) כמו כן, באם ישנה כזו, האם מישהו יכול להפנות אותי לרשימת טעמים בגינם יימחק ערך? תודה AGL - שיחה 18:17, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה


  1. היותו של מידע נחלת הכלל אין פירושו שהוא מתאים להיכלל באנציקלופדיה. ראה גם ויקיפדיה: מה ויקיפדיה איננה. על קריטריונים תוכל לקרוא כאן: ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים
  2. הבחינה אינה יחסית לערכים אחרים (אם אתה סבור שאין לערכים אחרים מקום אתה מוזמן להציע את מחיקתם), אלא מהותית לגבי הערך עצמו. לגופו של ערך זה, האם תוכל להסביר מה תפקידו של ראש המטה של יו"ר הכנסת, ומדוע מי שנושא בתפקיד הזה ראוי שיהיה עליו ערך באנציקלופדיה?
  3. בדרך כלל כן, לא במקרה הזה שהוא clear-cut. אני מוכן לשחזר אותו לארגז חול במרחב המשתמש שלך.
  4. רשימת הטעמים מצויה כאן: ויקיפדיה:מדיניות המחיקה. עידושיחה 18:28, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה
  1. עידו, תודה רבה על תשובתך המפורטת.
  2. למען הגילוי הנאות ישי הוא חברי. לא נתבקשתי על ידו לפרסם ערך זה והוא אף אינו מודע לכך שכתבתי את הערך. ובכל זאת אני מוצא לנכון לציין זאת.
  3. עיינתי בכללים ומצאתי בהם שתי בעיות עיקריות:

א. הכללים אינם עקיבים. במבוא לכללים נקבע כלל מצמצם ביותר לפיו:"ערך על אדם יכתב רק על מי שהשפיעו באופן משמעותי כלשהו על העולם או האנושות". אולם בגוף הכללים נכתב כי "אם מדובר באישיות מפורסמת, שעוברת בהצלחה את מבחן גוגל, אפשר להכניסה לויקיפדיה, גם אם לא תרמה תרומה משמעותית לחברה. לדוגמה, ערך על בר רפאלי.הרציונל מאחורי עיקרון זה הוא שהוויקיפדיה יכולה דווקא לשמש כמקור למידע רציני ומאוזן לגבי אותה אישיות, בניגוד לאתרי מעריצים למיניהם". ב. הכללים אינם תואמים את המציאות בוויקפדיה (לא בישראל ולא בחו"ל): בפועל, ישנם מאות ערכים על אישיויות אשר תרומתם לחברה מזערית ואשר אין צורך לספק על אודותם מידע רציני ומאוזן בניגוד לאתרי מעריצים שכן אין להם אתרי מעריצים ואף העניין הציבורי במידע כזה הוא מועד. איני מספק דוגמות בהנחה שאין מחלוקת על עובדה זו. במידה ולדעתך אין מאות אתרים כאלה בוויקפדיה - ניתן יהיה להתווכח על כך.

  1. למציאות, כאשר מימדיה נרחבים כל כך ישנו מימד נורמטיבי. בקביעת הכללים לא ניתן להתעלם ממציאות בעלת מימדים רחבים כל כך. להיפך, אם אין סיבה טובה "להחרים" את המציאות - יש לתת לה משקל בקביעת הכללים. על אחת כמה וכמה כאשר המציאות משקפת את תפישתם של ציבור הוויקיפדים את אופיה של הוויקיפדיה. בהקשרה המיוחד של וויקיפדיה, ראוי לציין שלאינציקלופדיה ישנו גם ערך מכונן ממנו אסור להתעלם. קיומו של דבר בוויקפדיה משליך גם על קיומו במציאות - ולא רק להיפך. לכן, לבחירה הערכית שלא לתת מקומות לאנשי ציבור צעירים, אשר טרם זכו לפרסום רחב, ישנה גם השלכה על המציאות. הדבר מכונן מציאות רדודה אשר הדרך היחידה להיות חלק ממנה עוברת דרך תרבות הרייטינג.
  2. בכל זאת, ניתן אולי לטעון כי ערכים אלו הינם חסרי ערך ועל כולם להימחק. לדעתי נכון יותר לשנות את הכלל, ולהימנע מחיווי ביקורת תוכנית על ערכים אלא להתמקד בביקורת צורנית. משמעותה הנורמטיבית של המציאות היא עניין לוויכוח אפיסטמולוגי מורכב ולא ראיתי להרחיב כאן מעבר.
  3. לבסוף, אפשר להסכים על כל הנ"ל ועדיין לטעון שישי מישור, באופן ספציפי, אינו ראוי לערך. להבדיל מן העמדות שהבאתי לעיל (שיש לפרסם רק את מי שכבר מפורסם, או רק את מי שהשפעתו על העולם והאנושות אינה מוטלת בספק) - זוהי עמדה אפשרית בעיני, הגם שאיני מסכים איתה. ראש הפרלמנט הינה דמות משמעותית ביותר במבנה החוקתי של כל דמוקרטיה פרלמנטרית. בישראל יושב ראש הכנסת הינו "האדם השלישי בחשיבותו ובמעמדו בממשל של מדינת ישראל, לאחר נשיא המדינה וראש הממשלה". ראש המטה הינו הפונקציונר הבכיר ביותר במטה בו הוא משרת, וככזה הוא דמות המשפיעה על חיי הפרלמנט ועל חיי האומה. הוא שווה במעמדו למנכ"ל הכנסת ולמנכ"ל בית הנשיא.
  4. אני חייב להודות שהשאלה - האם יהיה או לא יהיה ערך על ישי מישור בוויקיפדיה - אינה שאלה חשובה דיה כדי להצדיק דיון מעמיק כל כך. עם זאת, סבורני שהנקודות שניסיתי לעורר כן מצדיקות דיון שכן המדיניות אליה הפנת אותי בנושא זה אינה מייושמת ולדעתי אף אינה ראויה.
  5. לדעתי מן הראוי לקיים דיון רחב יותר בשאלה זו, וממילא בשאלת הערך הספציפי גבריאל AGL - שיחה 22:03, 9 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה
ראשית, אתה אומר ש"לבחירה הערכית שלא לתת מקומות לאנשי ציבור צעירים, אשר טרם זכו לפרסום רחב, ישנה גם השלכה על המציאות". לבחירה כן לתת מקומות יש השלכה גדולה עוד יותר. ויקיפדיה לא נועדה ליצור מציאות, אלא לתאר אותה. מי שעתידו לפניו, אפילו עתיד מזהיר ביותר, אינו מצדיק כתיבת ערך בעת הזו. תפיזה זו אינה רק "עמדה אפשרית", היא היא המדיניות בוויקיפדיה העברית.
שנית, לגבי תפקיד יו"ר המטה - אני חייב לציין שנסחפת. אין כל מקום להשוואה בין תפקיד זה (שטרם הבנתי מה טיבו) לבין תפקידו של מנכ"ל הכנסת - אדם המנהל ארגון בן מאות עובדים, שאין דומה לו בישראל. לתפקיד הזה (שאגב, לא היה קיים לפני שנכנס מישור לתפקידו, וגם לא מאויש מאז עזב) אין כל השלכה לא על הפרלמנט, ובטח ובטח שלא על חיי האומה. אשמח לראות דוגמאות שמפריכות את מה שאמרתי, לדעתי אין כאלה.
שלישית - נושא גבולותיה של ויקיפדיה עלה לדיון כבר כשלוש מאות אלף פעם, ויעלה, ככל הנראה, שלוש מאות אלף פעמים נוספות. אם אתה רוצה לקיים דיון נרחב, המקום הוא ויקיפדיה: מזנון, אבל קח בחשבון שהנושא נטחן עד דק. עידושיחה 15:51, 10 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה
  1. תודה על תשובתך.
  1. היות ונרשמתי לאתר רק לפני כמה ימים, אני חושב שמוטב יהיה לחכות מעט לפני שאנסה לשנות את "מדיניות הוויקיפדיה העברית". אשמח לשמוע ממך על רעיונות כיצד ביכולתי לתרום.
  1. לגופו של עניין. אני חושב שהניסיון להפריד בין המימד הדסקרפטיבי של טקסט לבין המימד המכונן שלו הינו במקרה הטוב תמים, ובמקרה הפחות טוב אמתלה לכסות בה על אג'נדה פוליטית (שמרנית? אליטסטית?). ככל שהדבר נוגע לחשיבות תפקידו של ראש יושבת ראש הכנסת, יכול להיות שאתה צודק ונסחפתי משהו. מה דעתך על ראש לשכת ראש הממשלה?

גבריאל AGL - שיחה 16:28, 10 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

העברתי את הדיון לדף השיחה שלך, נראה לי עדיף. במקרה של ראש לשכת רה"מ, המצב יותר אפור, ולעניות דעתי יש לבחון כל מקרה לגופו. ברור, למשל, שראש לשכה כדב וייסגלס עשה הרבה מעבר ללקבוע לשרון פגישות ביומן ולדאוג שיהיה מספיק קפה בלשכה. אחרים, כאורי אליצור או איתן הבר עשו גם הרבה דברים אחרים בחייהם פרט לתפקיד זה (בעצם גם וייסגלס). לעומתם, אני יכול לחשוב על ראשי לשכה אחרים, שלא הותירו איזשהו חותם, פנחס פישלר, נניח. זו דעתי האישית, ייתכנו גם דעות אחרות. כמו שאמרתי - זה מקרה יותר אפור, והוא נגזר מהתפקיד המהותי שמייעד ראש הממשלה לראש הלשכה שלו.
אגב, אם תרצה להוסיף את שמך לחתימה שלך, היכנס לקישור "ההעדפות שלי" בראש העמוד, ותקן את החתימה שלך לזו: [[משתמש:AGL|גבריאל]] - [[שיחת משתמש:AGL|שיחה]]. עידושיחה 11:09, 12 בספטמבר 2008 (IDT)תגובה

השם של חשבונך ישונה[עריכת קוד מקור]

03:47, 18 במרץ 2015 (IST)

חשבון לאחר שינוי שם[עריכת קוד מקור]

10:40, 19 באפריל 2015 (IDT)