שיחת משתמש:עורךספרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, עורךספרים, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

מתן 12:14, 20 אפר' 2005 (UTC)

דף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

שמו הוא משתמש:עורךספרים ולא עורךספרים ובשל כך מחקתי את עורךספרים. טרול רפאים 18:11, 28 אפר' 2005 (UTC)

תודה רבה, אני עדיין לא כל כך בעניינים ושמח שאתה תיקנת אותי. עורךספרים

שים לב בבקשה לכמה עניינים בויקיפדיה:לשון. בפרט, לא לדלג בין רבים ליחיד. לדוגמה:"חסידות בעלז היא מהקהילות החסידיות הגדולות ביותר בארץ, המרכז שלהם הוא בירושלים" וצריך להיות:"המרכז שלה הוא בירושלים". "מקורה של החסידות, בגליציה המזרחית, הרבי הראשון היה רבי שלום מבעלז תלמידו של רבי שלמה מלוצק, כיום לא נשאר זכר לבתי מדרש המפוארים שהם הקימו שם". וצריך להיות:"לא נשאר זכר לבתי המקדש המפוארים שהקימו שם החסידים". גם למילה שליט"א אין מקום באנציקלופדיה.

ואם יותר לי להעיר גם לגבי דף המשתמש, אף שאין זה ענייני כל כך:לא "אני ישתפר" אלא "אני אשתפר".

אחרי כל הערות אלו, רציתי לומר שאני כותב הרבה בתחומים של יהדות וחרדים ולכן שמח לקבל פניך, נראה שיש לך ידע רב בתחום וכתיבתך נאה. שש"ז 18:47, 28 אפר' 2005 (UTC)

על מה שאתה כותב בענין העריכה הלשונית, אכן לא עברתי על הדברים טוב, ואני מקווה שזה לא ישנה אצלי. אף שזה קצת בעיה בשבילי לנסות לכתוב רק מאמרים מושלמים, כי לפעמים אני מוצא מאמר שראוי לכותבו, ולדעתי עדיף שאכתוב אותו מיד ועם קצת שגיאות שעם הזמן אני יכול לתקנם, מאשר בכלל לא. גם פה בשיחות, בקושי אני מקדיש קצת זמן לניסוח הדברים, אחרי הכל אני כבול למעביד שלי.

בנוגע לאלמוניותך[עריכת קוד מקור]

אמנם נהוג בויקיפדיה לענות לשאלות באותו דף בו הן נשאלו, אך מכיוון ששאלת שאלה הנוגעת אישית אליך, העדפתי לענות לך כאן, גם כי בשאלתך ה"תמימה" עלית על נקודה מאוד חשובה.

אחת הבעיות העיקריות בויקיפדיה (או בקיצור ויקי) היא לקבל החלטה: האם מדובר באורח פורח אשר יבוא, יחולל נזקים, ויחלוף כלעומת שבא, או שמדובר באדם רציני שתרומותיו יעשירו את הידע הקיים בויקיפדיה. הרשמתך כמשתמש מאפשרת לענות על שאלה זו באופן כמעט מיידי, היות והיא מאפשרת מעקב מדויק אחרי תרומותיך. כך שלמעשה, ברגע שהתחלת לכתוב כמשתמש רשום, אתה הופך ל"מוכר" כמעט בן רגע - מוכר במובן זה שיודעים בדיוק איזה סוג של ויקיפד אתה, ואיך להתייחס לתרומותיך: האם צריך לבדוק אותן בשבע עיניים, או לסמוך עליך ב"עיניים עצומות" (וכל מה שבאמצע, כמובן).

לצורך הדוגמה, ניקח אותך. ברגע שראיתי את שאלתך, עברתי על שני הערכים בהם כתבת, ומיד נוצרה אצלי "הערכה" כלפיך. אין זה אומר שהערכה זו תישאר קבועה, אבל היא איפשרה לי לסווג אותך מיידית כויקיפד "טוב", עם פוטנציאל רב.

לערך חסידות בעלז ביצעתי הגהה וויקיזציה (קרי: קישורים נוספים לערכים אחרים). הערות מהותיות שכדאי שתלמד מהן:

  1. "לרשות החסידות עומדות מערכת קהילתית למופת": "למופת" אינו ביטוי מקובל באנציקלופדיה היות והוא מהווה שיפוט של הנתון, כלומר אמירה לא נייטרלית, והנייטרליות חיונית ביותר כאן.
  2. "הרב יששכר דב רוקח שליט"א": לך, כחרדי, זאת נראית הדרך הנכונה לכתוב. אך תארים כמו שליט"א, ז"ל, הי"ד ודומיהם מהווים התייחסות רגשית שלנו למושא, וכזכור - באנציקלופדיה אין רגשות.

אגב, שים לב: הערך גטו לבוב בכלל בעייתי,היות ומתוך 4 פיסקאות שהוא מכיל מדברות 3 על לבוב עצמה, ורק האחרונה על הגטו, כך שיתכן ששם הערך צ"ל "לבוב".

מקוה שתהנה מהמשך עבודתך כאן.--עמית אבידן 18:54, 28 אפר' 2005 (UTC)

תודה רבה לך עמית, על קבלת הפנים המחמאות, וההסברים הטכניים.
בנוגע לערך גטו לבוב אכן הפריע לי מה שציינת, ונוסח רוב הערך אינו שלי, אני הוספתי רק פרט קטן שהיה ידוע לי, שהעיר נקראה "לעמבערג" בפי היהודים והגרמנים.
בערך של חסידות בעלז אכן הפנמתי את מה שאמרת, המילה "למופת" אכן מתאימה יותר לכתבה.
את השליט"א של האדמו"ר לא כתבתי, אבל גם לא מחקתי בעת העריכה, כדי לא לעורר זעמו של כותב הערך או אחר שנמנה על חסידיו.
לפן האישי, אני כיום לא יכול להגדיר את עצמי כחרדי, ולכן אני רואה כיום את הדברים בצורה אובייקטיבית יותר, ואם היה לי זמן הייתי יכול להעשיר את המקום עם הרבה חומר מהסוג שכבר כתבתי, בנושאים יהודיים וחרדיים, ובנושאי העיירות באירופה (שם גם ביקרתי כמה פעמים, ועמדתי מקרוב על הישוב היהודי בעבר, וגודל הקהילות) אני מקווה להוסיף לקרוא ולכתוב את מה שידוע לי בזמני הפנוי בוויקיפדיה, חן לכם. עורךספרים 10:26, 1 מאי 2005 (UTC)

בדיקת ערכים "יהודים"[עריכת קוד מקור]

כתבתי מספר ערכים בנושא דת ואודה לך מאוד אם תתן לי את חוות דעתך עליהם "ואלו הם"

אולם בנוסף יש לי גם שאלה אליך, היכן אני יכול להשיג חומר על דברים הקשורים לדת (ספרים, אתרים, וכו..)? בתודה מראש משתמש:matthews matthew

האתר עם הכי הרבה חומר לדעתי, הוא אתר "דעת" אם כי שכל אתר חרדי הוא לא אובייקטיבי לחלוטין. והאמת שישנם המון נושאים ביהדות של קשורים אחד לשני, אם תחפש קבלה או חסידות לא תמצא אותו באתר דעת, או כל מיני שיטות וזרמים ביהדות שלא היו כל כך מקובלים.
אני אישית לא משתמש עם אתרים, אלא עם מאגרים תורניים ענקיים שנמצא במכון שלנו.,
הסתכלתי בשני הערכים שציינת, נדמה לי ששניהם דורשים שיכתוב רציני, הערך גזירות שמד אין לו כל משמעות לדעתי, הוא אמור להיכלל בהיסטוריה של המכבים (או מקבים) או בערך עשרה הרוגי מלכות, גזירות שמד היו לאורך ההיסטוריה בהרבה מקומות ולא שייך לשייך אותו דוקא לתקופה זו.

אולי תדע - האם הנ"ל הוא ראש ישיבה או ר"מ או משהו באמצע שש"ז 12:25, 11 מאי 2005 (UTC)

תפקידו הרשמי הוא ר"מ, אבל בישיבות מאד מקובל לקרוא לר"מ בכיר עם וותק ראש הישיבה, או לפחות מראשי הישיבה. לפעמים הוא נקרא כך רק אצל חלק מאוהדיו.עורךספרים 09:54, 15 מאי 2005 (UTC)