לדלג לתוכן

שיחת משתמש:ניקלודיאון ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Slav4 בנושא סדר בבלגאן

החממה[עריכת קוד מקור]

היי. בהמשך התכתבותי באימייל עם גיורא חמיצר, אין לשחזר את העריכה שביצעת בערך החממה. חלק מהעריכה שלו שוכתבה, אך נדרש עדיין המון תיקונים. ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 17:28, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה

שלום רוי
אנחנו היוצרים של הסדרה ובעלי הזכויות עליה, ולכן נראה לי ראוי שנוכל לערוך את הערך של "החממה", במיוחד אם יש טעויות תוכן ושגיאות כתיב!
מה הסמכות שלך להחליט על הערך?
תודה
עינת
ניקלודיאון ישראל ניקלודיאון ישראל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
כדי שהמשתתפים בדיון יוכלו לתקשר בקלות ולהבין מי כתב כל משפט, נהוג לחתום בדפי שיחה באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני ~) שהופכים לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה.
נוסף על כך, נהוג להזיח תגובה באמצעות נקודתיים (הסימן :) בתחילת התגובה. כך נשמר הסדר בשיחה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה אתם מתייחסים – נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה,
לנושא: עינת, כמדומני שגיורא חמיצר הוא יוצר הסדרה. מהתכתבות שלי עם יוצר הסדרה באימייל, הסברתי לו שאותה עריכה לא הייתה מתאימה ודרשה שכתוב (העריכה שלך הייתה זהה לעריכה שלו). הצלחתי לשכתב פסקה אחת מהעריכה שלו. ויקיפדיה שייכת לכולם, ואין לאף אחד בעלות על ערכים. בברכה, ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 17:42, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה
רוי,
אני עדיין לא מבינה מה הסמכות שלך להחליט על העריכה, בייחוד שויקיפדיה שייכת לכולם.
אני חוזרת ומדגישה - אנחנו (ענני תקשורת, yes וגיורא חמיצר) בעלי הזכויות על הסדרה, וערך עילג ולא תקין עושה לנו נזק.
אנא ספק תשובות לגבי סמכותך.
ולידעתך, הנושא הועבר לייעוץ משפטי.
תודה ניקלודיאון ישראל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
אני מסביר שוב פעם, את כנראה לא הבנת אותי נכון. לא שאני אומר שהעריכה הייתה השחתה. הבעיה היא דבר שנקרא ויקיזציה - כתיבה אנציקלופדית. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ומקפידים בה לכתוב בנוסח אנציקלופדיה. העריכה שלך ושל מר. חמיצר, כפי שהוסבר לו, הייתה בנוסח לא תקין (לא אנציקלופדי). נכון, ויקיפדיה שייכת לכולם, אבל בויקיפדיה יש חוקים. אבקש ממך לא לחזור על עריכה זו. אם העריכה תשוכתב ותיהיה בנוסח אנציקלופדי, ניתן לשים אותה אז בערך. ומדוע צריך ייעוץ משפטי? ‏Hyuna‏ • שיחהאפל, זה לא רק תפוח • חציל-צילון • 17:56, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה
אני תומך בHyuna. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ונדרשת בה כתיבה ברמה ובנוסח מתאימים. תיקון שגיאות כתיב והעלאת המשלב תמיד רצויים. העריכה שלכם הוסיפה כמות גדולה של טקסט שנדרשת לו עריכה רבה מידי ולכן היא שוחזרה והוחלט לכתוב אותה מחדש. כדי לנסות ולפתור את מלחמת העריכה הזאת קראתי את שני הגירסאות (לפני ואחרי השחזור) והוספתי פרטים שיש להם חשיבות אנציקלופדית. אתם מוזמנים לעיין בערך ובמידה ולדעתכם חסרים פרטים מהותיים או נדרשת עריכה נוספת, אשמח לבדוק זאת ובמידת הצורך ארחיב את הערך. בכל מקרה אני מבקש לא להוסיף פרטים שהוסרו מהערך בלי דיון מקדים. בתודה, טל (רונאלדיניו המלך)שיחה 20:46, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה

החממה - התחלה חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום עינת. כשכותבים ערך בויקיפדיה חשוב שיכלול מידע נכון, חשוב שיהיה ערוך לפי כללי ויקיפדיה, וחשוב גם לזכור שזה ערך באנציקלופדיה ולא אתר האינטרנט של החברה. בויקיפדיה לאף אחד אין בעלות על התוכן. וכולם יכולים לערוך, אנחנו משתדלים לנטר את העריכות. עורכים חדשים לא תמיד מודעים להליכים. אני ממליצה שתערכי את הערך כפי שאת חושבת בדף טיוטה משתמש:ניקלודיאון ישראל /החממה ולאחר שיעבור ויקיזציה כמו שצריך, אפשר יהיה להעתיקו למרחב הערכים. דרך נוספת להכניס מידע שנוי במחלוקת הוא לעלות את הנושא לדיון בדף השיחה של הערך.

ובהזדמנות זאת, אין לנו תמונה ברישיון חופשי של גיורא חמיצר אז מה דעתך לעביר לנו תמונה שאתם בעלי זכויות היוצרים ולשלוח אישור לפי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS? תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 21:18, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה

סדר בבלגאן[עריכת קוד מקור]

אני מתייחס למלחמות העריכה בערך החממה, והתרחשויות החמורות הנוספות, שנילוו אליהם. אין ספק שאצל יוצרי הסדרה קיים הידע המקסימלי, והמדויק ביותר בנושא. עם זאת, אצל העורכים הקבועים בוויקיפדיה, קיים הידע כיצד לערוך ובאיזה סגנון. באופן אופטימלי רצוי שכל עורך חדש, שבוודאי מלא כוונות טובות, ישתף פעולה עם עורך וותיק, כך שיתקבל ערך עם מידע מדויק, הכתוב ומסוגנן על פי כללי הוויקיפדיה.
לצערי, המפגש כאן בין רוי לבין הכותבים בערך לא עלה יפה, ועל כן אני מבקש ממך רוי, לא להתערב יותר ישירות בערך, אם יש לך השגות לגבי דברים שנכתבים בו, אתה מתבקש להעלות אותם לדף השיחה שלי, והם יטופלו, על ידי בדרכי נועם.
באשר ליוצרי החממה, אנו מקדמים בברכה כל מי שבא לתרום למיזם, בין שזה בכתיבת ערך אחד, שיש להם אליו זיקה אישית, ובין שזה בערכים רבים. אני דן אתכם לכף זכות, אך עברתם על אחד הכללים החשובים בקהילתנו, ואני מצטט:משתמש המאיים בפנייה לערכאות ייחסם לעריכה מכל דפי ויקיפדיה. שליחת המייל לרוי, היא חציית כל קו אדום.
אני מבקש שתסירו את האיום לעיל, ואני מבקש ממר חמיצר לשלוח מייל נוסף לרוי בו הוא מסיר מידית את האיום בפניה לערכאות, או הרמז על תיק פלילי.
גם רוי נדרש להסיר את הפסקה שמעל זאת.
כדי לאפשר לכולם לפעול עפ"י המתווה הנ"ל, אני מפעיל הגנה על הערך ל-24 שעות, מתוך תקווה שלא נצטרך לחזור לנושא זה בשנית. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:02, 30 בינואר 2013 (IST)תגובה

טרם שתפוג ההגנה על הערך, הובהר לי שלא נעשה דבר בקשר עם ביטול האיומים המשפטיים. כבר אתמול הבהרתי שאיום משפטי מעל דפי וויקיפדיה, או באמצעות דואר אלקטרוני, מהווה עבירה חמורה על כללי הקהילה. היות ומדובר בעורכים חדשים שאינם בעלי ניסיון, וקיימת האפשרות שהם טרם ראו את מה שכתבתי, אני מאריך את ההגנה עד ליום ראשון בערב, מתוך תקווה, שמי שצריך להסיר את איומיו יעשה זאת. היה ולא, ביום ראשון בערב, תופעל הסנקציה המופיעה בנהלים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:56, 31 בינואר 2013 (IST)תגובה

שמי גיורא חמיצר והרי תגובתי.
מאז ומעולם ערכים הקשורים לעשייתי הטלויזיונית נכתבו לא על ידי ובכשרון רב, על ידי עורכים משובחים שאין אני מכיר אך בהחלט מוקיר. כאן, רוי, שאולי הוא בחור צעיר ונמרץ אך כתיבתו עילגת, פשטנית, מלאת שגיאות, והערך שמיהר וכתב על "החממה" לא רק שעשה נזק לי ולחברה שבה אני עובד אלא גם לכם כקהילה. במקום לחסום אותו, להעמידו במקומו, ולאפשר לאנשים שכתיבה היא פרנסתם להגן על פרי יצירתם, העדפתם לגבות אותו ובכך אילצתם אותנו לפנות לערכאות. לא יעלה על הדעת שמותג שהושקעו בו מיליונים יחשף בצורה כזו לצופים פוטנציאלים. אתם אולי קהילה ללא מטרת רווח אך יש לכם כח רב ולצערי במקרה הזה השתמשתם בו בצורה מקוממת. כמו שכתבתי כאן הייתי מעדיף שתבטלו את הערך כליל מאשר להשאיר ברשת את גיבוב המילים המביך שרוי כתב ושעליו הגנתם בחרוף נפש. כוונתנו היתה ועודנה לפנות למי שצריך כדי להגן על המותג שלנו, ואם רוי ימשיך ויחבל בו (מסיבה שאני אישית לא מבין. יש מיליארד ערכים יתומים שהוא יכול למלא את זמנו בהגדרתם)נפעל בכל דרך כדי למנוע זאת ממנו. תודה.
אין לי או לקולגות שלי שום אספירציה להיכנס לקהילתכם.

שלום גיורא חמיצר, כפי שכתבתי בדף השיחה של משתמש:ניקלודיאון ישראל, המכנה את עצמה גם עינת, ולמיטב הבנתי אתה בהחלט כן מכיר אותה, איומים משפטיים הם קו אדום שאין אנו בוויקיפדיה מסכימים שהוא ייחצה. אני מפנה אותך לדף הנהלים בנושא זה - ויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים.
לעצם העניין, ומבלי לערער על כישרונותיהם ויכולותיהם של העורכים המשובחים, העוסקים בכתיבת ערכים, אודות עשייתך הטלוויזיונית, עליך להבין כי בוויקיפדיה, האנציקלופדיה האינטרנטית העברית, קיימים כללים על פיהם נכתבים ערכים, וכן קיימים כללים על פיהם מתקנים טעויות. כאמור הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, וכל אחד רשאי לתרום, ובלבד שהדברים ייעשו על פי כללי הכתיבה, ועל פי כללי ההתנהגות בקהילתנו. בכך שאנו אוכפים על המשתתפים במיזם לפעול על פי הכללים אנו מגנים לא רק על מותג אחד, אלא על קרוב ל- 150,000 ערכים שנכתבו עד היום בוויקיפדיה העברית.
אין לנו כל כוונה להשאיר טעויות בערכים, ואנו שמחים על כל מי שבא וחושף בפנינו, טעויות שכאלה. לתיקון שגיאות ניתן לנקוט באחת משתי דרכים, להתריע בדף שיחה של כותב ותיק ולהפנותו לטעות, או לתקן באופן עצמאי ובלבד שהדבר ייעשה על פי הכללים.
כללי הכתיבה הם חשובים, אך לא פחות חשובים הם כללי ההתנהגות בקהילה. איננו מסכימים שמישהו יכנה עבודה של משתמש, צעיר או מבוגר כאחד, בכינוי המביך: "גיבוב מילים מביך". וכפי שאמרתי , ויקיפדיה והערכים בה, לא ייכתבו תחת איומים משפטיים.
אתה מוזמן לכתוב בדף שיחתי רשימה של נושאים אשר לדעתך, חסרים, או כתובים באופן מוטעה, ואני אישית אטפל בהם אחד לאחד.
כל זאת לאחר שתסיר את איומיך. בתודה ובהערכה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:23, 31 בינואר 2013 (IST)תגובה